Marketing

Jak Mastercard próbuje zwabić młodszych klientów

  • 22 czerwca, 2023
  • 7 min read
Jak Mastercard próbuje zwabić młodszych klientów


Młodsi Amerykanie nie mają bogactwa, które mają ich starsi koledzy, ale prawdopodobnie pewnego dnia będą. W wywiadzie dla Yahoo Finance Live podczas Międzynarodowego Festiwalu Cannes Lions, Raja Rajamannar, dyrektor ds. marketingu i komunikacji Mastercard, wyjaśnia, co robi jego firma, aby pozyskać młodszych klientów.

Transkrypcja wideo

[MUSIC PLAYING]

BRAD SMITH: Witamy z powrotem w Yahoo Finance. Oglądacie naszą relację z Cannes we Francji, gdzie uczestniczymy w Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. Brad Smith jest tutaj z Brianem Sozzim, a teraz jest z nami wspaniały gość, Raja Rajamannar, który jest dyrektorem ds. marketingu i komunikacji Mastercard, a także prezesem ds. opieki zdrowotnej w firmie. Dziękuję bardzo za dołączenie do nas tutaj dzisiaj.

RAJA RAJAMANNAR: Dziękuję bardzo za gościnę tutaj. Doceniam to.

BRAD SMITH: Masz więc wielu klientów, którzy mogą przeciągać karty Mastercard, ale masz tu również wielu klientów biznesowych. Wprowadź nas w puls swoich rozmów i tego, co słyszysz z konferencji takiej jak Cannes.

RAJA RAJAMANNAR: Przede wszystkim uważam, że Cannes to przede wszystkim festiwal marketingu. Dlatego ludzie skupiają się na kreatywności. Koncentrują się na technologii, technologii marketingowej, modelach agencji i prawdopodobnym ograniczeniu budżetów niektórych firm z powodu prawdopodobnie oczekiwanej recesji lub inflacji, które nie ustąpią wystarczająco i tak dalej. I myślę, że ta rozmowa zasadniczo — co za odzwierciedlenie tego wszystkiego.

Plus, oczywiście, zawsze istnieje gra technologiczna z AI, szczególnie z generatywną sztuczną inteligencją, która pojawia się teraz. Jest wokół tego wiele szumu i wiele dyskusji, a także wiele obaw, jeśli chodzi o etykę i to, jak cała ta sprawa ukształtuje przemysł – kwestie własności intelektualnej i tak dalej, i tak dalej z jednej strony . Z drugiej strony talent jest zawsze problemem, a to właściwie jedno z najlepszych miejsc na polowanie na największe talenty, a potem próbujesz z nimi rozmawiać i zobaczyć, czy możesz przyciągnąć ich do własnej firmy . Tak więc przez cały czas była to seria wspaniałych rozmów i doskonałych spotkań.

Warto przeczytać!  Express, Ince, NAHL i Fletchers intensyfikują aktywność na rynku PI

BRIAN SOZZI: Dużo wydajesz. Masz duży budżet reklamowy.

RAJA RAJAMANNAR: Mam nadzieję.

BRIAN SOZZI: Och, w porządku. No właśnie, jak planujesz spędzić?

RAJA RAJAMANNAR: Proszę, nie mów tego mojemu dyrektorowi generalnemu.

[LAUGHTER]

BRIAN SOZZI: Rozumiem. Rozumiemy dynamikę finansową. Powiedzmy, że masz pieniądze do wydania. Ujmijmy to w ten sposób. Jak spędzasz go w dalszej części tego roku w porównaniu do 12 miesięcy temu? Czy masz takie obawy, biorąc pod uwagę, gdzie jest gospodarka?

RAJA RAJAMANNAR: Więc wiesz, właściwie mówię to poważnie, to znaczy, że jesteśmy wielką marką, ale nie jesteśmy bardzo– jak to się nazywa? Rozrzutny w naszych wydatkach. Jesteśmy bardzo konserwatywni. Jesteśmy bardzo rozważni. Mierzymy nasz zwrot z inwestycji w każdą rzecz, którą wydajemy. Łączymy kropki między działaniami marketingowymi a wynikami biznesowymi. A więc ta pracowitość jest dla nas naprawdę bardzo pomocna i dlatego nie mamy tych dzikich wahań, które są oparte na uczuciach.

Nasze plany mamy ustalone z dużym wyprzedzeniem. Trzymamy się planów. Możemy wybrać numer w górę lub w dół trochę w obie strony, w zależności od okoliczności. Czy to czasem presja konkurencji. Czasami jest to presja ekonomiczna, a czasami na rynku dzieją się nowe rzeczy. Tak więc, o ile widzimy, nadal jesteśmy na fali wzrostowej, co jest dobrą wiadomością. I nawet w relatywnie recesyjnej sytuacji konsumenci z jednej strony nie przestaną wydawać pieniędzy. Zmienia się koszyk – zmienia się mieszanka rzeczy w koszyku. Na przykład, jeśli spojrzysz na podróże, podróże nie zwalniają. I my wszyscy, którzy przyjechaliśmy tutaj do Cannes, widzieliśmy ceny biletów. Wiesz, czy to jest…

BRIAN SOZZI: Nasi szefowie widzieli bilet.

RAJA RAJAMANNAR: Dokładnie tak? Więc z jednej strony masz tego rodzaju rzeczy, az drugiej strony masz coś w rodzaju kulinariów – wszystko, co ma związek z jedzeniem poza domem. To przechodzi przez dach. Nastąpił więc znaczny wzrost liczby osób jedzących poza domem. Doświadczenia są wyprzedane jak nic. Czy to — i mówię bardziej o rozrywce na żywo i tak dalej. Są więc pewne obszary, które mogą nieco ograniczać, ale są też inne, które kompensują. Ogólnie rzecz biorąc, myślę, że nie zwalniamy tempa w zakresie naszych planów marketingowych i oczywiście stale je dopracowujemy.

Warto przeczytać!  Glossy Pop Newsletter: The Met Museum jest najgorętszym współpracownikiem piękna

BRAD SMITH: Mieszanka produktów i usług, które kupują ludzie, zmieniła się, jak sam przyznałeś przed chwilą.

RAJA RAJAMANNAR: Prawidłowy.

BRAD SMITH: Ale sposób, w jaki wydają, również się zmienił. Być może pochylają się lub wykorzystują mniej gotówki. Bardziej skłaniają się ku Mastercard. Opierając się bardziej na swojej karcie kredytowej, swojej karcie debetowej. Jest być może czymś, co rezerwują na artykuły pierwszej potrzeby, podczas gdy ich karta kredytowa jest czymś, co mówi: zróbmy pomost. Co widzisz w tego typu działaniach związanych z wydatkami konsumenckimi?

RAJA RAJAMANNAR: Więc dwie rzeczy. Po pierwsze, sposób, w jaki wydają, znacznie się zmienił w czasie pandemii. Podczas pandemii ludzie zostali zmuszeni do przejścia na technologię cyfrową, nawet jeśli wcześniej nie byli cyfrowi, lub ludzie tacy jak ja, którzy już wydają pieniądze online, aby robić zakupy, ale tylko w przypadku niektórych kategorii i kategorii, takich jak artykuły spożywcze, których nigdy nie kupowałem online przed pandemią. Ale kiedy zostałam zmuszona do takiej sytuacji, musiałam kupić artykuły spożywcze. Kiedy zacząłem kupować artykuły spożywcze, odkryłem, jakie to łatwe i wygodne, a także bezpieczne. Dlatego teraz, nawet po pandemii, nadal robię zakupy online, nawet na artykuły spożywcze.

BRAD SMITH: Czy artykuły spożywcze sprawiają, że Mastercard jest bardziej opłacalny?

RAJA RAJAMANNAR: Nie. Nasze modele rentowności niekoniecznie zależą od kategorii, na którą wydajemy pieniądze. Istnieje cała mieszanka rzeczy. To nie jest prosta korelacja jeden do jednego. Ale chodzi o to, że wydatki cyfrowe, z dala od gotówki i czeków, ogromnie przyspieszyły podczas pandemii z powodu okoliczności. Po pandemii, kiedy wszystko wraca do formy fizycznej, e-commerce nadal nie zwalnia tempa.

Warto przeczytać!  5 najważniejszych trendów zmieniających marketing B2B w 2023 roku

BRIAN SOZZI: Jeden z Twoich największych konkurentów — powiedzmy, że ma niebieską kartę. Zostawimy to tam. Są… zdobyli wielu klientów, poniżej 25-latków. Co to są? Mam na myśli Gen Z czy cokolwiek to jest. Czy toczy się walka marketingowa o tego klienta i dlaczego jest to tak lukratywna baza klientów i jak kierujesz do nich marketing w swojej firmie?

RAJA RAJAMANNAR: Po pierwsze, istnieje silna konkurencja w tej kategorii płatności we wszystkich segmentach. Jeśli spojrzysz na przykład na srebrny segment, jak nazywasz ludzi powyżej 65 roku życia, mają oni ogromne dochody do dyspozycji. Ogólnie rzecz biorąc, mają dużo oszczędności netto. A jeśli pomyślisz o schemacie wydatków, są to osoby wydające więcej niż inne grupy demograficzne. Ale przyszłość zależy od młodszych grup demograficznych. Tak więc wszyscy o nie konkurują, w tym także Mastercard.

Staramy się, niezależnie od tego, do jakiego segmentu należysz, przyjrzymy się 10 punktom pasji w twoim życiu. Muzyka to pasja – sport, rozrywka. Masz modę. Masz filantropię. Masz zrównoważony rozwój, zakupy, podróże. Więc mamy 10 z tych punktów pasji i próbujemy dowiedzieć się, który segment odpowiada na który punkt pasji bardziej iw ramach danego punktu pasji, który podobszar jest mały?

BRAD SMITH: Raja, bardzo dziękuję za poświęcenie czasu…

[INTERPOSING VOICES]

RAJA RAJAMANNAR: Bardzo doceniam, że tu jestem. Dziękuję. Świetnie się rozmawia z wami obojgiem.

BRIAN SOZZI: Dziękuję.

BRAD SMITH: Doceniam to. I oglądałeś Yahoo Finance w Cannes. Przed nami dużo więcej.


Źródło