Motoryzacja

Jak można poprawić wrażenia z jazdy samochodem elektrycznym dzięki standaryzowanym danym

  • 26 czerwca, 2023
  • 4 min read
Jak można poprawić wrażenia z jazdy samochodem elektrycznym dzięki standaryzowanym danym


Ponieważ świat zmierza w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości, przejście na pojazdy elektryczne jest jednym z najskuteczniejszych sposobów ograniczania emisji i poprawy jakości powietrza przez floty na całym świecie. Według badania przeprowadzonego przez Międzynarodową Agencję Energetyczną, do 2040 roku pojazdy elektryczne mogą stanowić 60 procent sprzedaży nowych samochodów na całym świecie, co znacznie zmniejszyłoby emisję dwutlenku węgla z transportu. Ponadto, ponieważ regiony w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Europie i innych krajach ogłaszają plany wprowadzenia zakazu sprzedaży nowych pojazdów benzynowych i wysokoprężnych, oczekuje się, że przejście na pojazdy elektryczne przyspieszy jeszcze szybciej.

Ten trend adopcji pojazdów elektrycznych sprawdza się również we flotach komercyjnych, ponieważ żądania redukcji emisji dwutlenku węgla ze strony władz miejskich i stanowych, kierownictwa wyższego szczebla i akcjonariuszy katalizują przejście na transport bezemisyjny. W niedawnym badaniu Geotab/Bobit Media odkryliśmy, że 92 procent liderów biznesu uważa długoterminową dekarbonizację za priorytet, a 73 procent menedżerów flot używa rozwiązań i danych telematycznych do śledzenia zrównoważonego rozwoju floty i zarządzania nią.

Oprócz redukcji emisji, pojazdy elektryczne mogą również prowadzić do niższych kosztów operacyjnych w odpowiednich zastosowaniach. Dostęp do wysokiej jakości danych o pojazdach umożliwia operatorom flot pełną optymalizację pojazdów elektrycznych i maksymalizację ich korzyści. Jednak brak standardów danych EV oznacza, że ​​dane te nie zawsze są łatwo dostępne.

Warto przeczytać!  GM mówi, że 5000 pracowników najemnych dokonuje wykupów, unikając potrzeby zwolnień

Standaryzacja danych określa metodę gromadzenia i raportowania danych EV, niezależnie od marki lub modelu pojazdu. W dzisiejszych czasach dwa różne modele EV zbudowane przez dwóch różnych producentów samochodów mogą ustalać priorytety i przetwarzać dane w różny sposób. Posiadanie konkurencyjnych standardów opartych na producentach samochodów może przypominać posiadanie komputerów z wieloma różnymi systemami operacyjnymi zamiast kilku standardowych, takich jak Windows czy Mac OS.

Może to stanowić wyzwanie, ponieważ w branży transportowej menedżerowie flot potrzebują elastyczności w wyborze odpowiedniego pojazdu oraz pewności, że niezależnie od tego wyboru spójne dane dotyczące pojazdów elektrycznych, takie jak stan naładowania i energia jazdy, mogą zostać zintegrowane z ich systemami biznesowymi. Na przykład połączenie aktualnego stanu naładowania wszystkich pojazdów z systemem dyspozytorskim floty może zapewnić przypisanie właściwych pojazdów do właściwej trasy. Ponadto znajomość efektywności jazdy dla wszystkich pojazdów może pomóc w oznaczaniu pojazdów lub tras o niskiej wydajności, umożliwiając podjęcie działań naprawczych.

Standaryzacja gromadzenia danych umożliwia operatorom flot skuteczne zrozumienie zestawów danych, które mają kluczowe znaczenie dla zarządzania pełnym zakresem korzyści, jakie może zaoferować zelektryfikowana flota, w tym śladu węglowego, oszczędności paliwa, efektywnego ładowania i stanu baterii, a także produktywnego wdrażania strategii elektryfikacji. Bez standaryzacji danych istnieje luka w sposobie agregowania i analizowania danych pojazdów we flocie z różnymi modelami. A ponieważ flota pojazdów elektrycznych rośnie i różnicuje typy marek i modeli, które wdraża, tym większe wyzwanie związane z dostępem, analizą i porównywaniem danych. W rezultacie przeglądanie i przeprowadzanie całościowej analizy może być bardzo trudne, co prowadzi do ogólnie niezadowalających doświadczeń związanych z posiadaniem pojazdu elektrycznego i braku wysokiej jakości wglądu w dane.

Warto przeczytać!  Ford miał zamiar ujawnić plany budowy fabryki akumulatorów EV w stanie Michigan o wartości 3,5 miliarda dolarów

W przypadku pojazdów spalinowych normy zostały stworzone i wdrożone przez organy regulacyjne, takie jak California Air Resources Board i SAE International, aby zapewnić spójne punkty danych, które są łatwe do analizy i zrozumienia. Obecnie w przypadku pojazdów elektrycznych nie ma takiego standardu. To do zewnętrznych firm telematycznych należy analiza i analiza nowych pojazdów wchodzących na rynek, co skutkuje niespójnymi doświadczeniami dla operatorów flot. Firmy pracują nad zapewnieniem kompatybilności pojazdów elektrycznych dla klientów, umożliwiając agregację i analizę danych z całej floty.

Ustanawiając standardy danych, możemy szybciej i skuteczniej upoważnić operatorów flot i organizacje do zarządzania flotami, tworzenia bardziej przejrzystego rynku i dokładnego wykazywania zwrotu z inwestycji w przejście na energię elektryczną, co ostatecznie pomoże przyspieszyć przyjęcie tej technologii.


Źródło