Filmy

Jak można się było spodziewać, Pixar zwraca się ku sequelom, restartom i „masowemu urokowi”

  • 30 maja, 2024
  • 4 min read
Jak można się było spodziewać, Pixar zwraca się ku sequelom, restartom i „masowemu urokowi”


W jakiś sposób, bez względu na egzystencjalne pytania stawiane przez przemysł rozrywkowy, odpowiedź, jaką sobie sam daje, zawsze kończy się na „Ustalona własność intelektualna!” Pixar, legendarne, wielokrotnie nagradzane studio animacji w Disneya Corporation, która była znana przede wszystkim ze swojego oryginalnego opowiadania historii, chociaż sequele zawsze były w mieszance. W ostatnich latach wytwórnia Pixar usilnie starała się zyskać popularność, jaką osiągały jej oryginalne filmy bez wysiłku. Dlatego wydaje się, że studio powraca do swoich sequeli.

Oczywiście ta strategia nie jest niespodzianką – poza obecnym modus operandi Hollywood, dyrektor generalny Disneya, Bob Iger, jest także promując sequele firmy powszechny. Jednak prezes Pixar, Jim Morris, wyznaczył konkretny cel: studio będzie wypuszczać trzy filmy co dwa lata, „przy czym każdy inny tytuł będzie kontynuacją lub spinoffem, a reszta będzie samodzielnymi koncepcjami lub potencjalnymi zalążkami nowych serii” – czytamy w nowym artykule w czasopiśmie „Pixar”. Bloomberga. Studio rozważa także możliwe „ponowne uruchomienie” filmów takich jak Gdzie jest Nemo I Iniemamocni.

Nie jest jasne, czy „ponowne uruchomienie” w tym kontekście oznacza faktyczne rozpoczęcie historii, czy po prostu przywrócenie postaci lub uniwersum tych konkretnych filmów. Lindsay Collins, starsza wiceprezes ds. rozwoju Pixara, przyznała portalowi, że nawet jej własny syn widział możliwość Iniemamocni 3 jako „zagarnięcie pieniędzy”. Ale studio nadal widzi potencjał w swojej upragnionej własności intelektualnej. nowego Gdzie jest Nemo Pete Docter, dyrektor kreatywny Pixar, rozmyślał: „Gdzie jeszcze nie byliśmy w oceanie? Ocean to duże miejsce. Myślę, że jest tam wiele możliwości. W pewnym sensie łowimy ryby – ha-ha.

Warto przeczytać!  Gwiazda DEADPOOL & WOLVERINE Ryan Reynolds zapowiada występ Taylor Swift w nowym poście w mediach społecznościowych

Kanapowi krytycy obserwujący z zewnątrz kształtowanie się tej strategii mają rozpaczliwe poczucie, że przemysł rozrywkowy wyciągnął wszystkie błędne wnioski z pandemii i późniejszej niestabilności sprzedaży. Pixar miał szereg oryginałów, które można było bezpośrednio przesyłać strumieniowo, co, jak przyznaje, w Bloomberga kawałek, obniżył wartość kasową studia. Ale wydaje się, że tamtejsi decydenci również nie zrozumieli przesłania z najnowszych premier kinowych. To jest: Rok świetlny nie zadziałało w ogóle jako produkt marketingowy Historia zabawek spin-off i oryginalny Pierwiastkowy faktycznie miał nogi w kinach na całym świecie po chwiejnym debiucie. Można spojrzeć na te przykłady i ekstrapolować, że powiązane ze sobą historie stanowią większe ryzyko (kontynuacje i spin-offy wymagają dorównania oryginałowi), podczas gdy oryginały potrzebują tylko trochę czasu i opieki, aby ruszyć z miejsca.

Zamiast tego Pixar stawia na „masowy apel”, w szczególności odwracając swoich twórców od etosu poprzednich projektów (Luca, Zamienia się na czerwonyI Pierwiastkowy), które dla twórców filmu miały charakter bardziej autobiograficzny i osobisty. „Nie sądzę, żebyśmy kiedykolwiek mogli odpuścić sobie zapewnienie, że dostarczymy możliwie najlepsze i najbardziej wiarygodne filmy” – powiedział Docter Bloomberga.

Strategia ta zostanie wystawiona na próbę w tym miesiącu Od środka 2. To kontynuacja niezwykle popularnego filmu Pixara, więc studio już wie, że ma „masowy urok”. Warto jednak to zauważyć Na lewą stronę była osobista dla reżysera (Docter), który oparł tę historię na swoich doświadczeniach związanych z wychowywaniem swojej nastoletniej córki, natomiast kontynuacja jest osobista dla reżysera Kelseya Manna, który oparł tę historię na wychowaniu swojej nastoletniej córki. Warto też zaznaczyć, że w tym przypadku historią o „masowym uroku” jest historia o emocjach białej Amerykanki, w odróżnieniu od części treści z poprzednich produkcji Pixara. (Zamienia się na czerwonybohaterem był Kanadyjczyk pochodzenia chińskiego; Rok świetlny zawierał pierwszy w studiu pocałunek osoby tej samej płci; Pierwiastkowy powstał w oparciu o rodzinę imigrantów reżysera Petera Sohna.)

Warto przeczytać!  Ujawniono zespoły kreatywne nowej linii komiksów Absolute Comics wydawnictwa DC

Podsumowując, wielki zwrot Pixara nie jest niczym niezwykłym w ogólnym planie branży filmowej. (Patrz: 175 pracowników, którzy właśnie zostałem zwolniony w firmie.) Bezzębne, jednorodne, skupione w konkretnych grupach hity kinowe są zwykle hollywoodzką normą. To rozczarowująco łagodna decyzja Pixara o dalszym odkopywaniu starego adresu IP (Zabawkowa historia 5, nadejdzie w 2026 r.!) i unikanie jakichkolwiek odrębnych, niepowtarzalnych perspektyw w swoich oryginałach. Być może sprawi, że po pandemii widzowie nieśmiali do kina wrócą do kin. Ale to jest nudne i nie brzmi jak najlepsza wersja opowiadania historii.


Źródło