Marketing

Jak NBA ma nadzieję wykorzystać generatywną sztuczną inteligencję, aby przyciągnąć więcej użytkowników do swojej aplikacji

  • 25 października, 2023
  • 4 min read
Jak NBA ma nadzieję wykorzystać generatywną sztuczną inteligencję, aby przyciągnąć więcej użytkowników do swojej aplikacji


Sezon 2023 National Basketball Association rozpoczął się w czwartek i – po raz pierwszy – liga wykorzystuje generatywną sztuczną inteligencję w swoim miksie marketingowym, aby usprawnić tworzenie treści.

Technologia sztucznej inteligencji oferowana przez Microsoft Azure AI Services będzie wykorzystywana do analizowania i kategoryzowania każdej rozgrywki podczas meczów, aby automatycznie generować zindywidualizowane pakiety najważniejszych wydarzeń dla każdego gracza w każdym meczu. Technologia ta zostanie wykorzystana do tworzenia treści w stylu społecznościowym, które (miejmy nadzieję) spodobają się fanom i przyciągną więcej osób do aplikacji ligowej, powiedział Bob Carney, wiceprezes NBA ds. treści cyfrowych i społecznościowych. Ta sama technologia sztucznej inteligencji zostanie wykorzystana do tworzenia obszerniejszych, dłuższych filmów w serwisie YouTube, dostosowanych do spersonalizowanych preferencji odbiorców.

„Po prostu nie mamy wystarczającej siły roboczej, aby móc stworzyć taką ilość treści, jaką musimy tworzyć codziennie, aby móc zapewnić personalizację” – powiedział Carney. „Jeśli jest to wieczór składający się z 10 meczów, gra 20 drużyn i gracze ze wszystkich 20 drużyn rejestrują statystyki w każdym meczu, po prostu nie bylibyśmy w stanie stworzyć wszystkich tych pakietów najważniejszych wydarzeń dla każdego gracza”.

Warto przeczytać!  Midwest Automotive Designs LLC wprowadza na rynek swojego Forda RV Passage 2024

Usprawnienie procesu nie spowodowało zwolnień w firmie. NBA nie chciała powiedzieć, ilu ma użytkowników aplikacji, ale jej baza użytkowników wzrosła o 40% w latach 2022–2023.

Oprócz NBA wiele innych lig sportowych wykorzystuje sztuczną inteligencję w swoich strategiach marketingowych. Liga NHL wykorzystuje sztuczną inteligencję do analizy treści, a drużyna Los Angeles Rams wykorzystuje sztuczną inteligencję do wspierania umów sponsorskich. NHL nie odpowiedziało na prośbę o komentarz w tej sprawie.

„… Zastosowanie generatywnej sztucznej inteligencji… zapewni szybkość i efektywność opracowywania kluczowych zasobów do wykorzystania w aplikacji” – powiedział Aakash Shah, konsultant ds. strategii w dziale technologii, mediów i rozrywki firmy Prophet.

Podczas gdy NBA w tym roku modernizowała swoją aplikację, liga dodała nowe funkcje, w tym możliwość dodawania zakładek drużyn i zawodników do głównego ekranu aplikacji, umożliwiając im płynny dostęp do treści w czasie rzeczywistym. Nowe zakładki będą zawierać najświeższe wiadomości, popularne tematy, pionowe najciekawsze filmy oraz aktualizacje dotyczące ulubionych drużyn i zawodników. Ponadto nowa zakładka „Chwile” umożliwi fanom przewijanie nieograniczonej zawartości NBA za pomocą pionowego interfejsu mediów społecznościowych. Carney powiedział, że liga wzięła pod uwagę zachowanie swojej bazy użytkowników w aplikacji, aby stworzyć intuicyjne doświadczenie.

Warto przeczytać!  Przewiduje się, że rynek cyfrowych systemów wydajności (DPS) wzrośnie o CAGR +20% do 2030 r. |intelliHR, Motivosity, Staff Circle

„Dzięki lepszemu zrozumieniu swoich odbiorców NBA może zapewnić swoim głównym klientom wysoce spersonalizowane doświadczenia, a ostatecznie skuteczniej na nich zarabiać” – powiedział Adam Dornbusch, dyrektor generalny i założyciel platformy SaaS EnTribe.

Zespół NBA ds. mediów społecznościowych konsekwentnie starał się dostosowywać i optymalizować treści, ponieważ Carney zauważył swoją strategię YouTube i dywersyfikację swoich zainteresowań, szczególnie wraz z wprowadzeniem filmów Short w 2021 r.

„Piękno korzystania z naszych danych z mediów społecznościowych polega na tym, że możesz zobaczyć trendy dotyczące konsumpcji w tak dużej społeczności, na głównych kontach mediów społecznościowych NBA” – powiedział Carney. „Wykorzystujemy wszystkie te dane, aby dowiedzieć się, jak nasi fani lubią konsumować treści”.

Nie jest jasne, jaka część budżetu reklamowego NBA jest przeznaczona na te wysiłki, ponieważ Carney odmówił podania szczegółów budżetu. Według Vivvix, dzięki płatnym serwisom społecznościowym od Pathmatics, NBA wydała dotychczas na reklamę nieco ponad 24 miliony dolarów w 2023 roku.


Źródło