Biznes

Jak nowicjusz klasy biznesowej IndiGo przekształca swoje funkcje mobilne i internetowe

  • 6 sierpnia, 2024
  • 5 min read
Jak nowicjusz klasy biznesowej IndiGo przekształca swoje funkcje mobilne i internetowe


W lipcu 2006 r., na kilka dni przed pierwszym lotem, IndiGo ogłosiło, że zostanie pierwszą indyjską linią lotniczą oferującą mobilne rezerwacje i płatności z telefonów obsługujących GPRS. Prędkość GPRS zwykle wynosiła około 120 kbps i był to ogromny krok dla linii lotniczej, która jeszcze nie odbyła swojego pierwszego lotu. Ówczesny prezes i dyrektor generalny linii lotniczej, Bruce Ashby, powiedział, że IndiGo koncentruje się na projektowaniu prostego i przejrzystego doświadczenia podróży.

Osiemnaście lat później, w lipcu 2024 r., linia lotnicza poinformowała, że ​​odnawia swoją witrynę internetową, wprowadzając nowy projekt UI/UX, oferujący zmodernizowaną i płynną architekturę na potrzeby kolejnej ery wzrostu. Ta poważna przebudowa zbiega się z jej wejściem do segmentu klasy biznes, w którym z czasem pojawi się wiele nowych funkcji.

Przeczytaj także: Wyjaśnienie: IndiGo dostosowuje ścieżkę lotu. Wiatry tylne czy czołowe?

Linia lotnicza nigdy nie sprzedawała miejsc w klasie biznes, a nowa klasa miejsc będzie pierwszą. Podczas gdy w jej flocie są dwuklasowe samoloty leasingowane na zasadzie „wet-leasing”, klasa biznes nie była dotychczas sprzedawana przez IndiGo i tylko przez linie partnerskie.

Rekomendacje miejsc docelowych

Linie lotnicze dodadzą rekomendację miejsca docelowego do swojej witryny internetowej. Potencjalnie umożliwi to pasażerom po prostu wprowadzenie miasta wylotu i daty oraz wyświetlenie listy miejsc docelowych, do których pasażer może podróżować w cenach last minute. Indyjskie wzorce rezerwacji znacznie różnią się od globalnych wzorców rezerwacji, podobnie jak indyjskie wzorce cenowe. Podczas gdy na całym świecie akceptowalną normą jest to, że ceny zaczynają rosnąć w miarę zbliżania się dnia wylotu, a bardzo tanie ceny są dostępne z wyprzedzeniem, ceny indyjskich linii lotniczych często spadają po początkowo wysokich cenach, tylko po to, aby ustabilizować się bliżej wylotu.

Warto przeczytać!  Wiadomości z rynku akcji i akcji, Wiadomości z gospodarki i finansów, Sensex, Nifty, Rynek globalny, NSE, BSE Wiadomości z IPO na żywo

Przeczytaj także: IndiGo zawsze pozostanie tanią linią lotniczą: Rahul Bhatia

Niskie ceny mogą być przesuwane w ostatniej chwili, pomagając większej liczbie podróżnych i utwierdzając współczynniki obciążenia dla lotów, które w przeciwnym razie nie byłyby bardzo pełne. Jest to bardzo podobne do tego, co uruchomił Google Flights i działa od jakiegoś czasu.

Zalecenia dotyczące lotów

Linia lotnicza zaczęła proponować pasażerom loty na stronie z ofertami. Chociaż może to być pomocne dla pasażera, jest to równie pomocne dla linii lotniczej, aby zwiększyć liczbę pasażerów. Jeśli zalecany lot jest odpowiedni dla pasażera, oznacza to mniej kliknięć i mniej czasu spędzonego na stronie z ofertami.

Punkty lojalnościowe i ich wymiana

Wprowadzenie IndiGo BluChip – programu lojalnościowego – oznaczałoby wiele nowych funkcji dla witryny. Obejmuje to listę punktów lojalnościowych, które byłyby naliczane za konkretną klasę taryfową i lot. Obecnie, dzięki powiązaniom z kartami kredytowymi, IndiGo już pokazuje punkty lojalnościowe, ale nie dla programu lojalnościowego.

Cyfrowy program lojalnościowy oznacza również, że potrzebuje osobnej sekcji, aby mieć szczegóły dotyczące lojalności, realizacji, gratisów i więcej, do których jest łatwy dostęp. Realizacja będzie również online, co wymagałoby generowania kodów kreskowych/kodów QR i łatwego dostępu do skanowania.

Warto przeczytać!  Przestrzeń do obniżek stóp proc. w Polsce raczej dopiero w II połowie 2024 roku

Układ siedzeń

Linie lotnicze zamierzają pokazać wirtualną lokalizację miejsca podczas wybierania miejsca. Część z tego jest już dostępna na ich stronie internetowej. Jednak obecnie wyświetla ten sam obraz dla każdego wybranego miejsca. Ma się to zmienić w przyszłości, gdy mapy miejsc zostaną zdigitalizowane w 3D, aby pokazać, jak dokładnie wyglądałby widok z miejsca i jak wyglądałoby samo miejsce. Jest to funkcja, która jest powszechna w liniach Emirates i jest powielana przez wielu przewoźników na całym świecie w kolejnych krokach w kierunku wygody pasażerów. Pomaga to lepiej sprzedawać dodatkowe oferty, ponieważ drogie miejsca mają większe szanse na zajęcie, jeśli pasażer może zobaczyć, czego się spodziewać podczas rezerwacji.

.

Linie lotnicze zaczęły również pokazywać „wolne” miejsca i suwak ułatwiający poruszanie się po samolotach, zamiast strzałek, jako część swojego nowoczesnego projektu.

Uwaga końcowa

Natywna aplikacja mobilna była wyzwaniem dla większości linii lotniczych w Indiach w przeszłości, z wieloma stronami skierowanymi na stronę internetową. Inwestycja IndiGo w aplikację mobilną jest bardzo potrzebna. Jednak pasażerowie nadal nie będą wiedzieć, czy ich bagaż jest załadowany, co jest najważniejszym pytaniem, jakie mają i czym się martwią.

Warto przeczytać!  Historia, II wojna światowa. Hitlerowskie Niemcy na masową skalę stosowały syntetyczne paliwo

Przeczytaj także: W listopadzie wybierz się w podróż klasą biznes na pokładzie IndiGo

W systemie IndiGo nie będzie jeszcze funkcji śledzenia samolotu, którą wdrożyła już linia Air India, a z której od dawna korzystają linie United Airlines. Funkcja ta umożliwia pasażerom zorientowanie się, jakiego samolotu się spodziewać i skąd nadlatuje, co pozwala im lepiej zorientować się w czasie lotu.

Teraz uwaga skupia się na responsywności na lotnisku. Personel jest tak samo nowy w kwestii zmian jak pasażerowie, a to, jak IndiGo radzi sobie z problemami wieku dziecięcego w klasie Loyalty i Business – dotychczas niebędącej częścią ich DNA – będzie uważnie obserwowane.

Złap wszystkie wiadomości budżetowe, wiadomości biznesowe, wiadomości korporacyjne, najnowsze wydarzenia i najnowsze aktualizacje wiadomości na Live Mint. Pobierz aplikację Mint News, aby otrzymywać codzienne aktualizacje rynkowe.

WięcejMniej

Strona głównaFirmyAktualnościJak nowicjusz klasy biznesowej IndiGo przekształca swoje funkcje mobilne i witryny internetowe


Źródło