Marketing

Jak platformy danych klientów wchodzą do miksu

  • 28 lutego, 2023
  • 6 min read
Jak platformy danych klientów wchodzą do miksu


Istota

  • Brak CDP dla Ciebie? Według ankiety członkowskiej CDP Institute z 2022 r., pomimo postępów w ujednolicaniu danych klientów, prawie dwie trzecie firm nadal nie korzysta z platformy danych klientów (CDP), pozostawiając miejsce na rozwój.
  • Zachowaj (ujednolicone) dane. Ujednolicone dane to podstawowa zaleta CDP, ale firmy zawodzą projekty CDP, gdy ignorują problemy z zarządzaniem danymi.

Chociaż firmy poczyniły znaczne postępy w ujednolicaniu danych klientów, prawie dwie trzecie wciąż nie korzysta z platformy danych klientów (CDP). Według ankiety członków Instytutu CDP z 2022 r. pozostawia to duże pole do wzrostu.

„Nic dziwnego, że 2/3 firm wciąż nie ma licencji na CDP” — powiedział Tony Byrne, prezes Real Story Group. „To powiedziawszy, nadal obserwujemy duże zainteresowanie kupujących, a wśród własnej bazy abonentów RSG widzimy, że niektóre firmy decydują się teraz na drugie CDP po podjęciu zbyt pochopnej decyzji, gdy rynek był młodszy kilka lat temu. Tym razem chcą to zrobić to prawda”.

Od pierwszego badania przeprowadzonego w 2017 r. liczba respondentów posiadających ujednoliconą bazę danych klientów prawie się podwoiła, z 21% do 38%. Wdrożenia CDP rosły jeszcze szybciej, potrajając się z 10% w 2017 r. do 31% w 2022 r.

„Dobrym powodem, aby nie kupować CDP, jest to, że Twój dom danych przedsiębiorstwa nie jest jeszcze wystarczający, aby go wykorzystać” – powiedział Byrne. „Tak więc, jeśli firma wstrzymuje na razie inwestycje w CDP, może to mieć dobry powód. Na przykład, że zajmuje się bardziej drażliwymi kwestiami, powiedzmy, rozwiązania tożsamości, którymi naprawdę chciałbyś się zająć przed wdrożeniem CDP. „

Warto przeczytać!  Lenovo koncentruje się na kategorii laptopów premium w ramach kampanii „Brave New Art”.

David Raab, założyciel CDP Institute, w 2013 roku ukuł termin „CDP”, aby opisać systemy marketingowe z możliwością tworzenia ujednoliconej bazy danych klientów.

Coroczna ankieta instytutu służy zapewnieniu wglądu w aktualny stan branży CDP w oparciu o odpowiedzi członków obecnych lub potencjalnych użytkowników CDP i dostawców branżowych.

Co to jest CDP?

CMSWire 2023 CDP Market Guide przewiduje, że CDP staną się jeszcze ważniejsze dla stosu martech firmy. A ponieważ trwa debata na temat ostatecznego zaprzestania gromadzenia danych przez osoby trzecie (pliki cookie), firmy inwestują coraz więcej w gromadzenie i analizę danych przez osoby trzecie.

Według przewodnika CDP składają się z trzech elementów:

  • Muszą to być pakiety oprogramowania, gotowy system skonfigurowany tak, aby spełniał potrzeby każdej organizacji. Chociaż do skonfigurowania i utrzymania CDP będą potrzebne pewne zasoby techniczne, nie powinno to wymagać takich samych umiejętności i wsparcia jak inne rozwiązania hurtowni danych, zmniejszając koszty, czas i ryzyko biznesowe. Pozwala to marketerom i specjalistom ds. CX przejąć odpowiedzialność za CDP i nie polegać na IT za każdym razem, gdy zachodzą zmiany.
  • CDP musi być trwałą, ujednoliconą bazą danych, która może gromadzić dane z wielu źródeł i kojarzyć te dane z indywidualnym ujednoliconym profilem klienta. CDP nie musi samodzielnie przechowywać wszystkich danych ani pobierać wszystkich danych klientów, ale powinien służyć jako centrum w stosie martech zorganizowanym wokół zapewniania pojedynczego widoku klienta.
  • Muszą być dostępne dla innych systemów martech. Dane CDP powinny być dostępne i łatwo dostępne dla każdego innego systemu. Powinny łatwo integrować się z całą technologią w twoim stosie martech poprzez API. Nie powinny działać jak zintegrowany pakiet oprogramowania, w którym system może współpracować tylko z innymi elementami zastrzeżonego pakietu oprogramowania.
Warto przeczytać!  Niektóre marki wycofują wydatki na reklamę na Pintereście

Powiązany artykuł: Czy CDP mogą uchronić nas przed przyszłością bez plików cookie?

Ankieta CDPI 2022: 5 dań na wynos

Raab uważa, że ​​istnieją podstawy do rozwoju branży. Podzielił się pięcioma kluczowymi ustaleniami, które wyłoniły się z ankiety z 2022 roku.

Badanie połączenia ujednoliconych danych klienta i CDP

Ponad jedna trzecia respondentów twierdzi, że ma ujednoliconą bazę danych klientów (39%), a prawie tyle samo ma wdrożony CDP (31%). Liczby te stale rosły w miarę upływu czasu.

Zaledwie 19% respondentów ma oba te rozwiązania, ale prawie wszystkie firmy, które mają ujednolicone dane bez CDP, planują je dodać. Firmy te najwyraźniej postrzegają CDP jako wydajniejszy sposób na utrzymanie ujednoliconych danych, jako sposób na dodanie nowych możliwości lub jedno i drugie.

Firmy czerpią korzyści z ujednoliconych danych bez CDP

Firmy, które mają zarówno CDP, jak i ujednolicone dane, mają najwyższy poziom zadowolenia, a firmy, które mają ujednolicone dane bez CDP, mają poziomy wyższe niż średnia. Firmy, które wdrożyły CDP bez ujednoliconych danych, mają poniżej średniej satysfakcję.

„To potwierdza tezę, że ujednolicone dane są podstawową zaletą CDP” — powiedział Raab. „Program CDP, który nie zawiera ujednoliconych danych, prawdopodobnie nie przyniesie dużej wartości”.

Projekty CDP kończą się niepowodzeniem, gdy firmy ignorują problemy z zarządzaniem danymi

Wszyscy użytkownicy CDP jako najczęstsze problemy wymieniają przeszkody organizacyjne i wprowadzanie danych. Ale użytkownicy, którzy zyskują niewielką wartość ze swojego CDP, znacznie częściej powołują się na problemy techniczne, albo z samym CDP, albo z podłączeniem CDP do systemów dostarczania. Ci użytkownicy są również bardziej skłonni wymieniać cele aktywacji danych jako korzyści CDP, podczas gdy odnoszący sukcesy użytkownicy częściej wymieniają korzyści związane z zarządzaniem danymi.

Warto przeczytać!  Oczekuje się, że wielkość rynku adiuwantów rolniczych wyniesie

Raab uważa, że ​​firmy, które nie powiodły się, skupiły swoje badania CDP na przypadkach użycia aktywacji i nie zapewniły, że ich systemy będą również spełniać podstawowe potrzeby techniczne. Raab powiedział, że łatwo popełnić błąd, jeśli założy się, że funkcje zarządzania danymi są takie same we wszystkich systemach — co zdecydowanie nie jest prawdą.

Powiązany artykuł: Jak filtrować odpowiednią krótką listę CDP

Zadowolenie z Martech w ogóle się nie zmieniło

Z grubsza niezmiennie 60% respondentów twierdzi, że jest w pewnym stopniu lub bardzo zadowolonych ze zwrotu z inwestycji martech.

Firmy, które są bardziej zadowolone, częściej wybierają system na podstawie funkcji, a rzadziej na podstawie dostępnych pracowników lub kosztów.

Branża CDP ma miejsce na rozwój

Handel detaliczny i media jako pierwsze przyjęły CDP, ale dostawcy odnotowują obecnie dużą aktywność w usługach finansowych i podróżach. Rośnie również zainteresowanie dobrami konsumpcyjnymi, telekomunikacją, opieką zdrowotną, technologią i automatyzacją.

Raab oczekuje, że wszyscy będą się dalej rozwijać. Respondenci nadal koncentrują się w USA i wśród dużych przedsiębiorstw. Raab powiedział, że sugeruje to duże pole do wzrostu w innych regionach i wśród mniejszych firm.


Źródło