Motoryzacja

Jak producenci samochodów budują różnych dostawców

  • 6 lipca, 2023
  • 4 min read
Jak producenci samochodów budują różnych dostawców


Dorastając, dyrektor generalny James Group, Lorron James, nie sądził, że dołączy do rodzinnej firmy, ale kontynuacja jej pionierskiej spuścizny stała się później jego misją.

James Group zaczynała jako OJ Transport Co., przewożąc piwo i części samochodowe. Ojciec Jamesa, John A. James, założył firmę w 1971 roku i przez lata rozwinęła się, oferując obszerną listę usług, która obejmuje logistykę, zarządzanie łańcuchem dostaw i usługi handlu elektronicznego.

John A. James pracował dla Chrysler Corp., kiedy wraz ze swoim wujem Calvinem Outlawem założył firmę OJ Transport. James opuścił Chryslera, aby w 1978 roku przejść na pełny etat do branży transportowej. On i Outlaw kupili mniej więcej w tym czasie 23 używane ciężarówki, aby zbudować swoją flotę, Firma Craina w Detroitsiostrzana publikacja Wiadomości motoryzacyjne, zgłoszone.

Firma powiedziała, że ​​uzyskanie 48-stanowego i międzynarodowego organu operacyjnego OJ Transport zajęło lata prawnych sporów na szczeblu federalnym i stanowym.

John A. James, według strony internetowej James Group, jest „pierwszym Afroamerykaninem, którego firmie przyznano szerokie uprawnienia operacyjne do transportu części samochodowych i innych towarów w stanie Michigan”.

Warto przeczytać!  Dostawca samochodów Gentex dotknięty atakiem ransomware

Obecnie klientami grupy są m.in. Ford, GM, Stellantis i Toyota.

James dołączył do firmy w 2007 roku, dwa lata po ukończeniu Arizona State University, gdzie grał w piłkę nożną. Fanatyk sportu przez całe życie, początkowo planował zrobić karierę w świecie lekkoatletyki. Od 2004 do 2007 roku pracował jako koordynator spraw społecznych w Arizonie Diamondbacks Major League Baseball, po czym wrócił do Detroit, aby pracować dla swojego ojca.

„Powrót do Detroit był miejscem, w którym musiałem być, aby upewnić się, że utrzymam rodzinną spuściznę” – powiedział James.

Drugiego dnia w pracy James zapytał ojca, gdzie znajduje się jego biuro. Starszy James delikatnie zaprowadził go do wózka widłowego w magazynie i powiedział, że to jego biuro. Patrząc wstecz, James powiedział beztrosko, że zadanie tego pytania było jednym z największych błędów w jego karierze.

Zaczął więc pracę na wózku widłowym i skończył na wielu stanowiskach w firmie. Lista obowiązków Jamesa rozciągała się od kierowcy ciężarówki, dyspozytora i kierownika zakładu po pracę w marketingu i sprzedaży. W 2018 roku został CEO James Group, która składa się z kilku spółek zależnych.

Warto przeczytać!  Podcast All Ears | Czy Twój dealer ma strategię zarządzania talentami?

Renaissance Global Logistics, która zajmuje się konsolidacją eksportu Forda, wysyła przesyłki do 16 krajów na całym świecie. James powiedział, że Renaissance jest jednym z pierwszych dostawców mniejszościowych Forda, z którymi współpracuje od 1971 roku. Firma świadczy również usługi logistyczne dla Stellantis i GM.

Five Crowns Trucking przewozi wahadłowo między centrami sekwencjonowania swoich klientów a dwoma zakładami produkcyjnymi Stellantis.

Magnolia Automotive Services, spółka joint venture z James Group i Toyota Tsusho America, zajmuje się montażem opon i kół dla Toyoty Corolla w Tupelo w stanie Missouri oraz dwóch crossoverów dla Toyoty i Mazdy w Huntsville w stanie Alabama.

„Nasza działalność jest dość zróżnicowana” — powiedział James. „Chociaż jesteśmy bardzo mocno zaangażowani w motoryzację, robimy bardzo różne rzeczy dla każdego z naszych klientów”.

Brat Jamesa, przedstawiciel USA John E. James z 10. Okręgu Kongresowego stanu Michigan, jest dyrektorem generalnym Renaissance. Ich siostra, Keri James, jest założycielką i dyrektorką filantropijnej Fundacji Johna A. Jamesa.

James powiedział, że młodzi przedsiębiorcy, którzy chcą pewnego dnia wskoczyć do branży motoryzacyjnej, powinni zrozumieć, że czasami będą musieli dokonać zmian. Dodał, że posiadanie zespołu, który może je wyostrzyć, jest również kluczowe.

Warto przeczytać!  Jeep, dostawca dachów Forda Webasto przedstawia plany na przyszłość

– Nie musisz mieć wszystkiego odgadniętego – powiedział. „Nawet jeśli masz plan gry, prawdopodobnie zostanie on przerwany, i to jest w porządku – to jest całkowicie w porządku. Prawdopodobnie trochę mniej chodzi o to, co robią. Co więcej, chodzi o to, kim są”.


Źródło