Podróże

Jak proponowana przez Metro podwyżka cen biletów kolejowych wypada w porównaniu z innymi miastami?

  • 7 stycznia, 2023
  • 6 min read
Jak proponowana przez Metro podwyżka cen biletów kolejowych wypada w porównaniu z innymi miastami?


Komentarz

Po raz pierwszy od ponad pięciu lat Metro rozważa podwyżkę opłat dla pasażerów w swoim systemie kolejowym. Proponowana podwyżka pojawia się w desperackim momencie dla agencji transportowej, ponieważ boryka się ona z niedoborami budżetu operacyjnego wynikającymi z powolnego ożywienia przewozów z czasów pandemii.

Pandemia wywróciła do góry nogami tradycyjne rozwiązania w miejscu pracy, wprowadzając powszechną telepracę. Z kolei zmniejszyły się dojazdy do pracy, a liczba pasażerów przewożonych przez Metrorail przed pandemią spadła o połowę.

Zaproponowany Podwyżka cen ma miejsce, gdy agencja tranzytowa podnosi się po całorocznym niedoborze pociągów, który doprowadził do długich czasów oczekiwania po wykryciu problemu z kołem podczas federalnego dochodzenia w sprawie wykolejenia. Najbardziej zaawansowane wagony metra zostały odsunięte na bok i zbadane dopóki komisja regulacyjna agencji nie zezwoli na ich stopniowy powrót w ramach reżimu częstych badań przesiewowych.

Krytycy kwestionują termin podwyżki opłat po kilku frustrujących miesiącach służby, podczas gdy naród zmaga się z niepewnością gospodarczą. Urzędnicy metra twierdzą, że nie mają wyboru, dodając, że wzrost byłby skromny przy jednoczesnym uproszczeniu złożonego systemu taryf agencji opartego na odległości.

Metro proponuje taryfy, podwyżki usług podczas wychodzenia z pandemii

Zgodnie z propozycją, pasażerowie odnotowaliby średnio około 5-procentowy wzrost opłat, podczas gdy maksymalna opłata za przejazd długodystansowy wzrosłaby z 6 USD do 6,50 USD. Agencja planuje również zrezygnować z wyznaczania taryfy szczytowej w godzinach szczytu, pobierać opłaty od mieszkańców o niskich dochodach za pół ceny i utrzymywać ceny biletów autobusowych na niezmienionym poziomie.

Warto przeczytać!  Siedem miejsc podróży przyjaznych LGBTQ na całym świecie – Georgia Voice – Gay & LGBT Atlanta News

Nawet przy proponowanej podwyżce urzędnicy Metro twierdzą, że pozostanie to najbardziej przystępny cenowo i dostępny środek transportu w zakorkowanym regionie. Ale jak wypada w porównaniu proponowana podwyżka z innymi głównymi systemami kolejowymi w Stanach Zjednoczonych? Oto jak porównywalne systemy pobierają opłaty od klientów za przejazdy koleją:

Metrorail to trzeci najbardziej ruchliwy system kolejowy w kraju, z 97 stacjami, które kursują 129 mil w Maryland, Dystrykcie i Północnej Wirginii. System w listopadzie dodał sześć stacji i prawie 12 mil do Silver Line, rozciągając się na międzynarodowe lotnisko Dulles i Ashburn w hrabstwie Loudoun.

Obecna taryfa: Agencja pobiera opłatę podstawową w wysokości 2 USD, która wzrasta do 2,25 USD w godzinach szczytu w dni powszednie. Po pierwszych trzech milach Metro pobiera opłatę za odległość od 21 do 33 centów za milę, w zależności od pory dnia.

Przejażdżki w dni powszednie po 21:30 i w weekendy kosztują 2 dolary.

proponowane: Metro General Manager Randy Clarke zaproponował pozbycie się szczytowej opłaty podstawowej. Przejazdy dłuższe niż trzy mile byłyby obciążone 40 centami za milę. Przejażdżki byłyby ograniczone do 6,50 USD, co stanowi wzrost o 50 centów. Stała taryfa za 2 dolary w dni powszednie i weekendy pozostanie.

Pasażerowie metra, którzy kwalifikują się do federalnego programu dodatkowej pomocy żywieniowej, zapłacą połowę standardowej taryfy w systemie kolejowym lub autobusowym agencji, odpowiadając cenie, jaką Metro oferuje seniorom i klientom niepełnosprawnym.

Warto przeczytać!  Możesz teraz podróżować do tych miejsc bez wiz, dwa są nowe, indeks paszportowy Henleya

Zarząd Metro mógłby głosować nad proponowaną podwyżką cen w kwietniu. Jeśli zostanie uchwalony, wejdzie w życie 1 lipca, na początku roku podatkowego Metro.

Metro w Nowym Jorku, największy i najstarszy system transportu kolejowego w kraju, obejmuje ponad 470 stacji ponad 650 mil głównych torów. System obsługuje dzielnice Manhattanu, Brooklynu, Queens i Bronxu i obsługuje około trzech czwartych wszystkich podróży pasażerskich koleją ciężką w całym kraju.

Opłata: Płaskie 2,75 USD za przejażdżkę. Taryfy są ograniczone co tydzień po 12 przejazdach, więc pasażerowie nigdy nie płacą więcej niż 33 dolary tygodniowo. Ponieważ wszystkie agencje transportowe stoją przed wyzwaniem znalezienia pieniędzy na zastąpienie utraconych dochodów z opłat od osób dojeżdżających do pracy, które przestawiły się na telepracę, Metropolitan Transportation Authority zaproponowało podniesienie opłat o około 5,5 procent w tym roku, do około 2,90 USD.

Zarząd Transportu Chicago

System kolei w Chicago, powszechnie znany jako „L”, obejmuje 224 mile torów ze 145 stacjami w Chicago i 35 przedmieściach.

Opłata: Koszt to zryczałtowane 2,50 USD za przejazd, z wyjątkiem dodatkowej opłaty za podróż na międzynarodowe lotnisko Chicago O’Hare. Nie zaproponowano podwyżki opłat.

System kolejowy w rejonie San Francisco, znany jako BART, obsługuje 131 mil torów na 50 stacjach i obsługuje San Francisco, Oakland i inne miasta w regionie.

Warto przeczytać!  Globalny rynek podróży luksusowych osiągnie 1650,5 mld USD do 2031 r. przy 8,9% CAGR: Allied Market Research

Opłata: Cena przejazdu zależy od przebytej odległości, ale średnio wynosi 3,93 USD za podróż.

Według BART podwyżka taryfy o 3,4 procent weszła w życie w lipcu, co doprowadziło do wzrostu średnio o około 15 centów za przejazd. Agencja podnosi opłaty co dwa lata, aby nadążyć za rosnącymi kosztami i inflacją.

Metro w Los Angeles rozciąga się na ponad 100 mil torów w obszarze metropolitalnym Los Angeles i obejmuje 100 stacji. Trwają prace budowlane mające na celu dodanie dziewięciu mil do linii Purple lub D, która dodałaby siedem stacji i rozszerzyła usługi z Koreatown do Westside w Los Angeles.

Opłata: Koszt to płaskie 1,75 USD za przejazd. Agencja rozważała podniesienie taryf w zeszłym roku, ale ostatecznie utrzymała tę samą taryfę podstawową i obniżyła dzienny limit maksymalnych opłat za przejazd z 7 do 5 USD. Tygodniowy limit ogranicza opłaty za przejazd do 18 USD.

MBTA, lub „T”, jak to jest powszechnie znane, składa się z ponad 125 stacji i prawie 70 mil tras w 11 miastach i miasteczkach. Pod koniec zeszłego roku system otworzył przedłużenie zielonej linii, co dodało do systemu prawie cztery mile i pięć stacji.

Opłata: Koszt to płaskie 2,40 USD za przejazd. MBTA obniżyła koszty niektórych przepustek w lipcu, aby pomóc jeźdźcom o niskich dochodach.


Źródło