Marketing

Jak przeprowadzić audyt marketingowy i strategicznie pozycjonować swoją markę na wypadek spowolnienia gospodarczego

  • 31 stycznia, 2023
  • 5 min read
Jak przeprowadzić audyt marketingowy i strategicznie pozycjonować swoją markę na wypadek spowolnienia gospodarczego


Mauricio Rosero jest założycielem i CEO M2 Studios.

Utrzymanie działalności i funkcjonalności może być bardzo wymagające. Co więcej, utrzymanie tego biznesu na powierzchni w czasach poważnych trudności gospodarczych jest szczególnie trudne. Niestety, w wielu przypadkach przedsiębiorcy potrzebują więcej czasu, aby być przygotowanym na takie sytuacje. Wielu przedsiębiorców jest źle przygotowanych, z niewielkimi lub żadnymi pomysłami na to, jak poradzić sobie z falą globalnych zmian, które mają wpływ na ich działalność.

Biorąc pod uwagę wszystkie znaki na świecie, można śmiało powiedzieć, że firmy przeżywają obecnie dużą niepewność. Rosnące koszty prowadzenia biznesu, wysoka inflacja i inne zmiany, jakie zaszły w ciągu ostatnich kilku lat, utrudniają prowadzenie biznesu. Oczywiście nie jest to nic, o co modliłby się każdy przedsiębiorca, ale ważne jest, aby pamiętać, że przygotowanie się na niepewność i wyzwania ma kluczowe znaczenie.

Przeprowadź audyt marketingowy.

Przekonałem się, że w kryzysie gospodarczym zwyciężają ci, którzy rozumieją, co robić. Najpierw sugeruję ocenę wszystkich platform i strategii marketingowych, z których korzystałeś jako właściciel firmy. Podczas audytu marketingowego liderzy biznesowi powinni przyjrzeć się różnym czynnikom, w tym:

1. Środowisko marketingowe: Zbadaj siły makroekonomiczne, demograficzne, kulturowe, technologiczne i konkurencyjne, które mogą wpływać na działania marketingowe firmy.

2. Cele: Przejrzyj cele marketingowe firmy i rynek docelowy, aby upewnić się, że są one jasne i zgodne z ogólnymi celami biznesowymi firmy.

Warto przeczytać!  Wielka Brytania stara się przyciągnąć więcej turystów z GCC dzięki nowej kampanii

3. Marketing mix firmy: Zbadaj produkty firmy, ceny, promocje i strategie umieszczenia, aby określić, czy skutecznie docierają one do rynku docelowego.

4. Organizacja marketingowa firmy: Przeanalizuj strukturę, role i obowiązki zespołu marketingowego, aby upewnić się, że są one zgodne z celami marketingowymi firmy i są w stanie skutecznie realizować działania marketingowe.

5. Budżet: dokonaj przeglądu alokacji zasobów marketingowych, w tym reklamy, promocji oraz badań i rozwoju, aby upewnić się, że są one zgodne z celami marketingowymi firmy i rynkiem docelowym.

6. Wydajność: Analizuj wskaźniki marketingowe firmy, takie jak udział w rynku, zadowolenie klientów i sprzedaż, aby określić, czy firma spełnia swoje cele marketingowe.

Podczas tej oceny zidentyfikuj bardziej efektywne systemy i zduplikuj je; następnie ogranicz niepotrzebne lub nieefektywne elementy, aby obniżyć koszty. Zidentyfikuj zwrot z inwestycji (ROI), jaki uzyskujesz dzięki swoim systemom marketingowym. Jeśli liczby się nie sumują lub muszą być bardziej przekonujące, to dobry moment, aby zaoszczędzić pieniądze i zaprzestać korzystania z tych platform.

Przeglądając te czynniki, liderzy biznesowi mogą zidentyfikować wszelkie problemy lub możliwości i opracować plan działania w celu poprawy wyników marketingowych firmy.

Zmień pozycję swojej marki.

Zmiana pozycji firmy oznacza zmianę strategii, aby upewnić się, że jesteś przygotowany na przyszłość. Firma może zdecydować się na repozycjonowanie swojej marki poprzez zmianę produktów lub usług. Podobnie możesz zmienić taktykę marketingową i przywrócić wartości swojej marki. Możesz nawet zmienić swój wizerunek, aby przyciągnąć uwagę większego rynku.

Warto przeczytać!  Sabre Interactive łączy siły z NFLPA, aby wprowadzić futbol z dziką kartą na konsole i komputery PC na...

Aby zmienić taktykę marketingową i przywrócić nowe wartości marki, liderzy biznesowi mogą wykonać następujące kroki:

1. Zdefiniuj nowe wartości marki i dostosuj je do ogólnych celów biznesowych firmy.

2. Przekaż nowe wartości marki wewnętrznym i zewnętrznym interesariuszom oraz odpowiednio zaktualizuj materiały marketingowe.

3. Dostosuj taktykę marketingową do nowych wartości marki i rynku docelowego.

4. Monitoruj i mierz wpływ nowych wartości marki na kluczowe wskaźniki.

Wyzwania, przed którymi mogą stanąć liderzy biznesu podczas zmiany wartości lub wizerunku marki, obejmują opór ze strony pracowników, niezgodność z kulturą firmy i utratę lojalności klientów. Aby sprostać tym wyzwaniom, sugeruję, aby liderzy biznesowi informowali pracowników o korzyściach płynących z nowych wartości marki, angażowali interesariuszy w celu zbierania opinii, monitorowania i mierzenia wpływu nowych wartości marki oraz wspierali kulturę ciągłego doskonalenia i innowacji.

Skoncentruj się na wzroście.

Przygotowując się do recesji, odkryłem, że pomocne może być skupienie się wyłącznie na tym, co generuje wzrost. Może to również pozwolić ci na zwiększenie udziału w rynku i zapewnić, że będziesz mieć więcej możliwości, gdy gospodarka się ożywi. Kluczem jest skupienie się na rozwoju obszarów, w których masz przewagę konkurencyjną.

Warto przeczytać!  Marketing pojazdów elektrycznych wkracza na szybką ścieżkę

Niektóre firmy stawiają na jakość swoich produktów lub usług, licząc na to, że konsumenci będą od nich kupować w czasie recesji. Inni starają się oferować nowe i ulepszone produkty lub usługi. Wreszcie, wiele firm koncentruje się na utrzymaniu dotychczasowych klientów. Robią to, wzmacniając relacje, które już mają z kupującymi. Jednak nie wszystkie firmy mogą sobie pozwolić na takie strategie rozwoju we własnym zakresie. Zastanów się, co jest najlepsze dla Twojej firmy.

Te wskazówki mogą pomóc firmom przygotować się i przetrwać kryzys gospodarczy. Mogą być stosowane we wszystkich przedsiębiorstwach: mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach. Pamiętaj, że odpowiednie przygotowanie jest warunkiem ciągłości i rentowności przedsięwzięcia biznesowego. Niezależnie od tego, czy jesteśmy w recesji, miejmy nadzieję, że te informacje dadzą Ci przewagę nad konkurencją.


Forbes Business Council to czołowa organizacja wspierająca rozwój i networking dla właścicieli i liderów firm. Czy kwalifikuję się?


Obserwuj mnie na Świergot lub LinkedInie.




Źródło