Podróże

Jak przygotować furgonetkę (i siebie) na ujemne temperatury

  • 30 października, 2023
  • 9 min read


Zima jest klasycznie niegościnna. Jeśli mieszkasz w obszarze, w którym występują ujemne temperatury lub śnieg (większość Ameryki Północnej), wiesz, jak ważne może być przygotowanie domu na zimę. To samo dotyczy przygotowania furgonetki; Niezależnie od tego, czy jesteś kierowcą furgonetką na pełen etat, czy na pół etatu, istnieje wiele sposobów, aby cieszyć się życiem w drodze, gdy spada poziom rtęci.

Kemping w pobliżu ośrodków narciarskich lub w pobliżu początku szlaków to świetny sposób na ograniczenie ruchu ulicznego lub maksymalne wykorzystanie dnia na nartach, a nawet zaoszczędzenie pieniędzy. To trik, którego używam cały czas.

Aby to jednak było możliwe, w furgonetce musi być ciepło.

Przygotowanie furgonetki do zimy rozpoczyna się od jego budowy, ale jeśli na początku swojej podróży nie wiedziałeś, że będziesz chciał obozować zimą, mamy mnóstwo innych rozwiązań, które pomogą Ci zachować ciepło i wygodę (po budowie). Te wskazówki dotyczą samochodów dostawczych o dowolnym budżecie i wielkości.

Czytając, używaj tego, co lubisz i nie przejmuj się resztą, lub przekaż je znajomemu, który pragnął spędzić więcej czasu na śniegu, ale nie jest do końca pewien, jak się tam dostać.

Budowa zimowa 101: przeanalizuj swoje potrzeby

zimowe życie vana
(Zdjęcie/T. Kirby Kahl)

Planowanie budowy to zabawna, wyczerpująca i szokująco czasochłonna część posiadania kampera. Możesz spędzać niekończące się godziny na YouTube, szukając informacji i samodzielnie wykonując konstrukcję lub współpracując z dostawcą wyposażenia, jeśli pierwszy pomysł Cię onieśmiela. Zakres konstrukcji vanów obejmuje tanie i rozsądne (jak mój!) do luksusowego minidomu na kółkach.

Pierwszym krokiem jest całkowita szczerość co do tego, jak często będziesz w samochodzie dostawczym, do czego będziesz go używać, czego potrzebujesz i bez czego możesz się obejść. Następnie, sporządzić budżet. Nie każdy potrzebuje wymyślnej konstrukcji, prysznica, a nawet prądu (!).

Prawdziwe zrozumienie swoich pragnień i potrzeb – oraz tego, bez czego możesz żyć – pomoże Ci znaleźć to, co jest naprawdę priorytetem w Twojej budowie. Porozmawiaj o tym ze znajomymi, zapytaj innych osób z samochodami dostawczymi, popatrz na inne konstrukcje. Zalecałbym lżejszą wersję, ponieważ możesz przyjść później i dodać, zmienić lub usunąć. Twoja kompilacja nie jest tak trwała, jak się wydaje.

Warto przeczytać!  10 najlepiej strzeżonych tajnych miejsc w Weronie we Włoszech

Na przykład wiedziałem, że mój budżet jest ograniczony, a moim głównym celem była konstrukcja furgonetki, która nie wymagałaby dużych nakładów pracy, ale nadal miałaby służyć przez co najmniej kilka lat, dopóki nie będę miał lepszego pojęcia, czego dokładnie chcę. Wiedziałem, że będę w moim vanie przez cały rok, jednorazowo przez 7–10 dni.

Wiedziałem, że poradzę sobie bez bieżącej wody i elektryczności, co obniżyło moje koszty, ale musiałem wprowadzić zmiany, aby mieć pewność, że będzie mi ciepło, na przykład priorytetowo traktując izolację. Posiadam Transit Connect 2013 z pewnymi dziwactwami, które musiałem wziąć pod uwagę podczas mojej kompilacji.

Sposoby na utrzymanie ciepła w furgonetce

Izolacja

Ocieplany van autora zaparkowany zimą w ośrodku narciarskim; (fot./T. Kirby Kahl)

Jest to prawdopodobnie najlepszy sposób na utrzymanie ciepła w samochodzie dostawczym w sezonie zimowym. Wybór izolacji w samochodzie dostawczym jest istotnym krokiem w procesie budowy. Najpopularniejszymi rodzajami izolacji są wełna owcza lub pianka natryskowa, ale istnieją inne opcje, które mogą się dobrze sprawdzić. Każdy rodzaj izolacji ma swoje zalety i wady.

Zalecamy przeprowadzenie dogłębnych badań przed podjęciem decyzji o konkretnym rodzaju izolacji. Możesz także chcieć innej izolacji podłogi lub sufitu niż ścian. Należy pamiętać, że niektóre samochody dostawcze mają również żebrowane lub zakrzywione ściany lub sufity. Rozbierając moją furgonetkę, dowiedziałem się, że ma żebrowane sufity i zakrzywione ściany, co zmieniło mój plan izolacji.

Zimowe życie vana
(Zdjęcie/wtorek Kahl)

W mojej konstrukcji użyłem mieszanki pianki natryskowej i płyty piankowej z Reflectixem w niektórych obszarach. Wadą pianki jest to, że część pianki natryskowej może przedrzeć się przez blachę podczas rozszerzania, dlatego należy ją stosować ostrożnie. Jest też bałagan. Podczas budowy trochę utknęło mi we włosach.

Ogólnie rzecz biorąc, płyta piankowa jest łatwa w cięciu i montażu, a także ma doskonałe właściwości Wartość R (inaczej właściwości izolacyjne) za wydane pieniądze. Jeśli sam budujesz konstrukcję, w pewnym momencie przecenisz lub nie docenisz swoich materiałów i będziesz musiał pobiec do sklepu z narzędziami, więc kupowanie materiałów dostępnych lokalnie może uratować życie, jeśli nie masz czasu.

Elektryczność i grzejniki

Jeśli zdecydujesz się samodzielnie zainstalować energię elektryczną lub współpracujesz z instalatorem, który zrobi to za Ciebie, masz wiele dostępnych opcji ogrzewania. Na noc możesz użyć podgrzewanego koca lub grzejnika elektrycznego. Jednak wiele grzejników elektrycznych typu plug-in zużywa dużo energii; nie zalecamy ich, jeśli używasz paneli słonecznych.

Warto przeczytać!  14 zatwierdzonych przez wpływowych miejsc w Dallas w pomieszczeniach tej zimy

Jeśli posiadasz samochód dostawczy z silnikiem Diesla, grzejniki te można zainstalować i zintegrować z nim, aby pobierały olej napędowy ze zbiornika paliwa. Możesz pozostawić je włączone na noc. Opcjonalnie dostępne są również grzejniki na butan i propan.

Urządzenia Mr. Heater Buddy są popularnym wyborem, ponieważ istnieje wiele innych modeli, ale należy zwrócić uwagę na funkcje automatycznego wyłączania i zabezpieczenia przed przewróceniem. Zarówno grzejniki na propan, jak i na butan stwarzają ryzyko zatrucia tlenkiem węgla lub wywrócenia się. Upewnij się, że w pojeździe znajduje się odpowiednia wentylacja, np. wentylator.

Ponadto istotne jest posiadanie w furgonetce czujnika tlenku węgla i czujnika dymu.

Przenośne generatory

Jednym z najprostszych sposobów na dodanie prądu do furgonetki bez konieczności zajmowania się przewodami jest zakup przenośnego generatora, takiego jak np Jackery Lub CelZero. Na rynku dostępnych jest także kilka innych marek. Można je zasilać za pomocą zakupionych osobno paneli słonecznych, ładować w pojeździe lub podłączać do gniazdka ściennego.

Są dostępne w różnych rozmiarach i możliwościach ładowania. Niektóre mniejsze modele świetnie nadają się do ładowania telefonu czy laptopa, inne zaś pomieszczą drobne sprzęty kuchenne. Modele takie jak Jackery Explorer 1000 mogą zasilać koc elektryczny nawet przez 14 godzin, co zapewni Ci ciepło przez całą noc i sprawi, że nie będziesz potrzebować grzejnika.

Przenośne generatory mogą również ładować podgrzewacze do rąk i są na ogół niezwykle przydatne, jeśli masz je pod ręką niezależnie od tego, czy Twój van jest podłączony do prądu, czy nie.

Inne narzędzia grzewcze

Wartość dużej ilości ciepłych koców czy ciepłego śpiwora jest nie do przecenienia. Duża, ciepła i przytulna kołdra puchowa może być Twoim najlepszym przyjacielem w zimną noc. Lubię też mieć pod ręką kilka dodatkowych koców na szczególnie zimne lub śnieżne noce. Lubię też chować koce Rumpl I Nomadix pod ręką podczas dni przy ognisku, ale świetnie sprawdzają się jako dodatkowe warstwy w chłodne noce.

Warto przeczytać!  daty, miasta, bilety i inne

Inną opcją na ciepło jest gorąco butelki wody; możesz podgrzać wodę na kuchence, napełnić ją i wsunąć do śpiwora lub pod kołdrę, aby uzyskać dodatkowe ciepło.

Ogrzewacze do rąk, jednorazowe lub ładowalne, mogą również zapewnić dodatkowe ciepło w zimne noce, ale zwykle ma to marginalne znaczenie, ponieważ służy tylko kończynom.

Uwagi dotyczące samochodów dostawczych bez wentylatorów

Jeśli zdecydujesz się zrezygnować z wentylatora w swoim vanie, tak jak mój, i polegać wyłącznie na izolacji i istniejącym systemie ogrzewania vana, z którego będziesz korzystać podczas jazdy lub obsługi pojazdu, będziesz potrzebować jakiegoś sposobu, aby upewnić się, że nie zalewają Twoją małą przestrzeń tlenkiem węgla.

Monitor tlenku węgla jest narzędziem o krytycznym znaczeniu. Jeśli masz doskonałą izolację, Twój van może zatrzymać ciepło emitowane przez grzejnik przez większą część nocy, co oznacza, że ​​powinieneś zachować ciepło przez większą część nocy, jeśli nie przez całą noc.

Dodatkowo kolejnym narzędziem zapewniającym wentylację są daszki przeciwdeszczowe. Daszki przeciwdeszczowe są tanie i dość łatwe w montażu, a także pozwalają na częściowe opuszczenie szyb w nocy i utrzymanie przepływu powietrza w pojeździe.

Ponieważ nie używam koca elektrycznego ani grzejnika, włączam grzejnik w moim vanie przed snem, przy uchylonych oknach, i wyłączam grzejnik przed pójściem spać. Kiedy śpię, zostawiam uchylone okna. Osłony przeciwdeszczowe pomagają ograniczyć wilgoć przedostającą się do pojazdu i zapewniają cyrkulację powietrza.

Uwagi końcowe

Samochód dostawczy Ford Transit AWD z 2020 roku
Furgonetka Forda 2020 zimą.

Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na użycie grzejnika, czy też pozostaniesz bez ogrzewania i będziesz polegać na izolacji i innych narzędziach, możesz zachować ciepło nawet w jednocyfrowych temperaturach.

Mamy nadzieję, że możesz wykorzystać niektóre z tych pomysłów, niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz planować budowę, czy też jesteś już na zaawansowanym etapie podróży swoim kamperem. Wyrusz w podróż, baw się na śniegu w ciągu dnia, a następnie spędź ciepłą noc w czterech ścianach swojej zimowej furgonetki.




Źródło