Marketing

Jak Rihanna promuje Fenty Beauty — i kilka gorących wskazówek dla Twojej marki

  • 24 marca, 2023
  • 6 min read
Jak Rihanna promuje Fenty Beauty — i kilka gorących wskazówek dla Twojej marki


Ujawnienie strategii marketingowej stojącej za prosperującą marką kosmetyczną gwiazdy popu.

Występ Rihanny w Superbowl zatrząsł światem mediów społecznościowych – zarówno z dobrych, jak i złych powodów. Podczas gdy niektórzy uważali, że gwiazda popu wykonała absolutne minimum, inni uciekli się do odtworzenia jej ruchów tanecznych, uczczenia ogłoszenia ciąży i wychwalania jej za genialny ruch marketingowy. Podczas występu zamieściła trzysekundowe poprawki makijażu Fenty Beauty, które niektórzy uważali za przypadkowo uwzględnione w filmie.

Spokojnie, to nie był wypad. Był to, podobnie jak reszta jej występu, starannie wyreżyserowany ruch marketingowy. W 2017 roku Rihanna uruchomiła Fenty Beauty, aby uczynić produkty kosmetyczne bardziej integracyjnymi. Ideą jej marki było zaspokojenie większej liczby odcieni skóry i uczynienie makijażu „zabawnym”. Niektóre z najpopularniejszych przedmiotów pod jej parasolem– przepraszam za kalambur – to płynna szminka i podkład Fenty Beauty.

Rzecz w tym, że Rihanna robi wszystko, by promować Fenty Beauty, łącząc konwencjonalne i niekonwencjonalne sposoby. Tutaj przedstawiamy niektóre z jej najskuteczniejszych strategii marketingowych:

1. Integracja: Na początku Fenty Beauty wystartowała nie tylko z myślą o kobietach, ale wszystkich płciach, niemal natychmiast wyróżniając się na tle konkurencji. Jednym z najbardziej zauważalnych sposobów, w jaki Fenty Beauty jest inkluzywna, jest szeroka gama odcieni podkładów. Marka wprowadziła na rynek 40 odcieni podkładu, czyli znacznie więcej niż oferuje większość innych marek kosmetycznych. Od tego czasu gama podkładów rozszerzyła się do 50 odcieni, aby zaspokoić jeszcze więcej odcieni skóry.

Warto przeczytać!  Hotele przyszłości będą musiały nauczyć się wykorzystywać dane

Kampanie marketingowe Fenty Beauty obejmują modelki wszystkich odcieni skóry i grup etnicznych, a marka jest zaangażowana w prezentowanie różnorodności w swoich reklamach. Doskonałym przykładem była początkowa kampania marketingowa marki, obejmująca różnorodną gamę modelek, w tym somalijsko-amerykańską modelkę Halima Aden i modelkę plus size Paloma Elsesser. W 2017 roku kampania stała się największą premierą marki kosmetyków do makijażu w historii YouTube, umacniając pozycję Fenty Beauty jako lidera w dziedzinie piękna sprzyjającego włączeniu społecznemu.

2. Media społecznościowe: Z ponad 12 milionami obserwujących na Instagramie i 848 000 subskrybentów na YouTube, Fenty Beauty stała się liderem w branży mediów społecznościowych w branży kosmetycznej. Strategia marki w mediach społecznościowych wykracza poza prezentację produktów i promowanie nowych produktów, obejmując szereg treści, które mają na celu zaangażowanie klientów. Od recenzji produktów i samouczków makijażu po treści zakulisowe i treści generowane przez użytkowników, Fenty Beauty wykorzystuje swoje platformy, aby łączyć się z fanami w wyjątkowy i osobisty sposób.

3. Marketing wpływowy: Mimo że Rihanna jest twarzą marki, Fenty Beauty skupia się na pozyskiwaniu różnorodnych wpływowych celebrytów w celu promowania swoich produktów. Na przykład podpisał kontrakt z singapurską gwiazdą reality show Kane Limem jako pierwszym ambasadorem celebrytów z Azji Południowo-Wschodniej. Przyciągnęła także amerykańską aktorkę i aktywistkę Amandla Stenberg z The Igrzyska Śmierci została twarzą marki w 2019 roku. W zeszłym roku współpracowała z piosenkarką Madison Beer przy promocji swojej marki.

Warto przeczytać!  Jak zamienić wyświetlenia TikTok w wizyty w witrynie i konwersje – Plann

Ale nie tylko A-listers pomagają Fenty Beauty zwrócić na siebie uwagę. Fenty zyskuje również duże zaangażowanie dzięki wpływowym mediom społecznościowym, takim jak blogerka kosmetyczna Jackie Aina i influencerka na Instagramie Nyma Tang, aby dotrzeć do młodszej grupy demograficznej i być na bieżąco z najnowszymi trendami.

4. Marketing oportunistyczny: Występ Rihanny w Superbowl podbił świat, to jasne, ale nie dostała za to ani grosza. Mimo to udało jej się zgarnąć forsę – imponującą wartość 5,6 miliona dolarów w mediach – dzięki krótkiemu, ale skutecznemu chwytowi marketingowemu polegającemu na poprawieniu makijażu za pomocą pudru Fenty Beauty Invisimatte Blotting Powder. Liczba wyszukiwań tego produktu w Google wzrosła o ponad 800%.

Tym trzysekundowym aktem Rihanna nie tylko zwróciła uwagę publiczności na swoją markę i produkty, ale także przedstawiła argumenty przemawiające za ich użytecznością. Kontynuując występy – z jej makijażem wyglądającym nieskazitelnie przez cały czas – potencjalni nabywcy mogli zobaczyć, że Fenty Beauty to nie tylko plotki i że jej produkty rzeczywiście działają. Dwa ptaki, jeden kamień.

Występ Rihanny w Superbowl jest dowodem na to, że nie każda wielka kampania marketingowa wymaga kupy pieniędzy jako inwestycji. Czasem trzeba po prostu maksymalnie wykorzystać daną okazję.

5. Innowacje produktowe: Wreszcie, żadna strategia marketingowa nie może się równać z dobrym produktem. I w końcu jest to jedyna pieczęć aprobaty, która ma znaczenie dla klientów. Na przykład uniwersalny rozświetlacz do ust Gloss Bomb firmy Fenty Beauty jest jednym z wyróżniających się produktów o nieklejącej się formule i uniwersalnym różowo-cielistym odcieniu, który pasuje do szerokiej gamy odcieni skóry. Od tego czasu produkt został rozszerzony o kilka nowych odcieni i wykończeń, co pokazuje zaangażowanie marki w oferowanie różnorodnej gamy opcji.

Warto przeczytać!  Dlaczego atrybucja i modelowanie miksu marketingowego nie przynoszą rezultatów marketerom gier

Kolejnym innowacyjnym produktem Fenty Beauty jest Match Stix Matte Skinstick, wielofunkcyjny sztyft, który może być używany jako korektor, konturówka lub rozświetlacz. Formuła sztyftu została zaprojektowana tak, aby łatwo się mieszała i jest dostępna w różnych odcieniach pasujących do różnych odcieni skóry.

Produkty te, wraz z wieloma innymi, w tym podkładem, bronzerem i eyelinerem, oferują wariacje i ulepszenia, których nie oferuje większość marek kosmetycznych, pomagając marce skutecznie realizować strategię marketingową.

Oczywiście nie da się obejść faktu, że sama Rihanna jest światową sensacją i to od dziesięcioleci. Fenty Beauty jest popularna, ponieważ Rihanna jest popularna. Nie umniejsza to jednak ważności powyższych strategii. Zamiast tego przemawia za wykorzystaniem rekomendacji celebrytów w budowaniu wiarygodności i rozpoznawalności marki. Niezależnie od tego, czy jest to osoba wpływowa w mediach społecznościowych, czy znana na całym świecie celebrytka, w zależności od budżetu, aspirujący przedsiębiorcy mogą sporządzać notatki z podręcznika Fenty Beauty i pozyskać znaną twarz, aby wstawiła się za Twoją marką.

Przeczytaj także:

Obraz nagłówka autorstwa Flickr




Źródło