Filmy

Jak Roblox wskrzesił animowaną kasę dzięki „Kung Fu Panda 4”

  • 20 czerwca, 2024
  • 5 min read
Jak Roblox wskrzesił animowaną kasę dzięki „Kung Fu Panda 4”


Film „Inside Out 2” Disneya i Pixara przywrócił do życia potulny letni box office w ubiegły weekend, kiedy zgarnął w kraju ponad 150 milionów dolarów.

Największe otwarcie od zeszłorocznego „Barbie” i natychmiastowego sukcesu „Inside Out 2” może niektórym wydawać się spontaniczne.

Jednak powrót animowanego kina familijnego został zapoczątkowany już w marcu „Kung Fu Panda 4” – przy dużej pomocy Robloxa.

„Kung Fu Panda 4 Obby” zadebiutował w Robloxie na trzy tygodnie przed premierą filmu 8 marca, a jego cena osiągnęła prawie 200 milionów dolarów w Stanach i blisko 550 milionów dolarów na całym świecie, co czyni go jednym z najlepszych filmów 2024 roku. Kolejna marcowa premiera, „Godzilla x Kong: The New Empire”, spotkała się z niemal identyczną frekwencją i została również poprzedzona wydarzeniem promocyjnym w Robloxie, podobnie jak „Ghostbusters: Frozen Empire”.

Dołączyłem do dyrektora ds. partnerstw w dziedzinie rozrywki Roblox, Todda Lichtena, wiceprezesa Universal Pictures ds. globalnego marketingu cyfrowego Nicole Schlegel oraz współzałożycielki i szefa interaktywnego Nic Hill Sawhorse Productions na AWE USA 2024 we wtorek, aby omówić współpracę „Kung Fu Panda” i inne wydarzenia partnerskie w Roblox.

„Minęło trochę czasu od ostatniego filmu „Kung Fu Panda” i niektóre dzieci być może jeszcze się nie urodziły lub były bardzo małe” – powiedział Schlegel. „Jednym z najważniejszych sposobów dotarcia do młodszych odbiorców, zwłaszcza dzieci, jest przestrzeń do gier”.

Warto przeczytać!  Edycja limitowana 4K Godzilla Minus One wygląda oszałamiająco i możesz ją już zamówić w przedsprzedaży

Ogromną część z prawie 78 milionów aktywnych użytkowników Robloxa dziennie stanowią dzieci, co sprawia, że ​​platforma jest dla hollywoodzkich studiów istotnym sposobem dotarcia do bardziej nieuchwytnych młodszych grup demograficznych, które rzadziej oglądają reklamy w telewizji.

Zewnętrzny partner, Sawhorse, otrzymał zadanie zaprojektowania „Kung Fu Panda 4 Obby” dla Universal przy użyciu platformy Roblox i jej narzędzi do zbudowania toru przeszkód dla dwóch graczy opartego na współpracy wokół „Kung Fu Panda”, który nagradzał graczy ekskluzywnymi elementy gry powiązane z wydarzeniem, w szczególności nowa emotka.

„Obby” to w slangu Robloxa określenie torów przeszkód na platformie, natomiast emotikony to animacje, które gracze mogą wykonywać, typowe dla większości konkurencyjnych gier wideo.

„Nasz zespół pełni rolę agencji, która musi opracować projekt tego, jak do tego podejść i jak wdrożymy to na początku kampanii, aby naprawdę zmaksymalizować zaangażowanie i być może wysadzić w powietrze [Roblox]– powiedział Hill.

Chociaż dostęp do przychodów z wydatków w grze lub mikrotransakcji jest często głównym celem partnerów zewnętrznych przy konfigurowaniu wydarzeń o określonym czasie i centrów treści w Robloxie, elementy związane z doświadczeniem Obby były bezpłatne dla graczy, którzy po prostu ukończyli doświadczenie, co podkreśla studia wiary, takie jak Universal i DreamWorks, mają w promocyjnej mocy Roblox.

Warto przeczytać!  Pięć filmów akcji do strumieniowego przesyłania teraz

Raport specjalny VIP+: pełen danych „Przeszkody branży filmowej” analizuje liczne wyzwania stojące przed globalną kasą

„Z czasem franczyzobiorcy będą mogli przejąć kontrolę i zbudować bardziej trwałą strategię” – powiedział Lichten. „Trwa obecnie zamknięta wersja beta Shreka.”

Per Schlegel, zespół marketingowy Universalu, ceni przestrzenie do gier dla dorosłych odbiorców w równym stopniu, ponieważ kilka lat temu zlecił streamerom Twitcha pomoc w promocji filmu wojennego „1917” i nawiązał współpracę z Meta Quest, aby przenieść Jordana Peele’a do aplikacji Horizon Worlds, aby go pokazać udostępnił fanom uniwersum „Nope” z 2022 roku.

Jednak dotarcie do młodszych widzów pozostaje głównym priorytetem rynku kinowego, który w tym roku boryka się z trudnościami wynikającymi z braku produkcji filmowej spowodowanego ubiegłorocznymi strajkami w Hollywood, co utrudnia pozytywne ożywienie po wpływie blokad na kina.

„Chcemy tego zrzędliwego czynnika. Chcemy, aby dzieci chciały wiedzieć o nadchodzących filmach, a potem dręczyć rodziców” – powiedział Schlegel.

Pod tym względem sukces „Kung Fu Panda 4” sprawił, że lato zdominowały filmy animowane. Chociaż majowe „IF” i „The Garfield Movie” miały słaby start, ten pierwszy przekroczył w kraju 100 milionów dolarów i jak dotąd jest najbardziej dochodowym filmem roku Paramount, podczas gdy drugi zdołał pokonać „Furiosa: Saga Mad Maxa” w ciągu pierwszych dwóch weekendów.

Warto przeczytać!  Zwiastun Depicable Me 4 przedstawia mega stwory o supermocach

Widzowie byli dobrze przygotowani na triumfalny powrót Pixara do statusu „pewniaka” dzięki „W głowie się nie mieści 2”, po słabym „Roku świetlnym” z 2022 r. i przełomie w transmisji strumieniowej, w wyniku którego trzy filmy pominęły kina w Disney+.

Wszystko to wskazuje na dużą frekwencję w przypadku filmu „Despicable Me 4” firmy Universal, który miał już własne doświadczenia z Obby w Robloxie przed premierą filmu 3 lipca, tworząc solidną ekonomię twórców w Robloxie, aby jeszcze bardziej pomóc w budowaniu szumu wokół filmu gdy twórcy wchodzą w interakcję ze swoim odpowiednikiem na platformie.

„Pomiędzy platformą gier lub platformą otwartej komunikacji, taką jak Roblox i YouTube, istnieje ogromna synergia” – powiedział Lichten.


Źródło