Marketing

Jak rozwija się ekonomia twórców, aby sprostać potrzebom marketerów, ET BrandEquity

  • 3 stycznia, 2023
  • 6 min read
Jak rozwija się ekonomia twórców, aby sprostać potrzebom marketerów, ET BrandEquity


<p>Jak rozwija się ekonomia twórców, aby sprostać potrzebom marketerów</p>
Jak Ekonomia Twórców ewoluuje, aby sprostać potrzebom marketerów

Davida Appasamy’ego

Trwała zmiana umiejscowienia marketingu z mediów offline na media cyfrowe wynika z tego, że po prostu konsumenci nieubłaganie przenoszą się z mediów tradycyjnych na media cyfrowe. Już teraz spędzają więcej czasu na platformach cyfrowych i OTT każdego dnia niż w telewizji, a ta zmiana w zachowaniu będzie kontynuowana przez następne pięć lat lub dłużej. Wszystko to oznacza, że ​​marketerzy będą musieli zacząć przenosić swoje inicjatywy marketingowe tam, gdzie konsument spędza swój czas, aby były skuteczne.

Narodziny ery informacyjnej zdemokratyzowały informacje, udostępniając je wszystkim. Ponieważ technologia ścigała się w celu opracowania coraz potężniejszych urządzeń zapewniających dostęp do tych informacji i platform, które je wzmocniły, w ciągu ostatnich dwóch dekad lub dłużej miała miejsce kolejna poważna zmiana sejsmiczna.

Preferowane urządzenie dostępu przeniosło się z laptopów na tablety, aw końcu na najłatwiejsze i najtańsze w użyciu – smartfon. To Apple stworzyło zmianę paradygmatu wraz z premierą iPhone’a i zapoczątkowało erę smartfonów z coraz większym wyrafinowaniem i możliwościami. Tak więc jako przełomowa technologia zrewolucjonizowała nie tylko telefony, ale także aparaty fotograficzne, magnetowidy i odtwarzacze muzyczne.

Dzięki temu robienie wysokiej jakości zdjęć cyfrowych, nagrywanie dźwięku i wideo HD było w zasięgu każdej osoby posiadającej smartfon. Aby to zrobić, nie musieli już kupować drogich aparatów, nagrywarek audio lub wideo – wszystko zrobił smartfon! To z kolei spowodowało nowy rodzaj rewolucji społecznej, z eksplozją konsumentów korzystających z tych możliwości i dzielących się swoimi zdjęciami lub filmami.

Warto przeczytać!  Nestle Malaysia: MILO opowiada się za zdrowym połączeniem sportu i nauki, aby młodzi Malezyjczycy mogli się rozwijać

Przedsiębiorcy z branży technologicznej szybko dostrzegli potencjał i w ten sposób narodził się YouTube, Zdjęcia Google i inne strony do udostępniania zdjęć, a także strony, które zachęcały początkujących artystów muzycznych do nagrywania piosenek lub filmów i przesyłania ich. Wkrótce byliśmy świadkami eksplozji talentów, gdy ci dobrzy zdobyli sławę i ostatecznie stali się gwiazdami online.

Wkrótce każdy, nie tylko garstka utalentowanych osób, zaczęła eksperymentować z wyrażaniem siebie za pomocą swoich smartfonów. Fala zaczęła się od selfie, potem wraz z uruchomieniem Tik Tok, eksplodowała na wideo, z setkami lokalnych gwiazd, które zyskały zwolenników. Potem pojawiły się inne platformy wideo, a Instagram i Facebook zostały zmuszone do adaptacji zdjęć i postów, aby uwzględnić rolki i historie.

Nawet YouTube, pionier i gigant rewolucji w zakresie filmów tworzonych przez użytkowników, musiał umożliwić YouTube Shorts uwzględnienie rewolucji w krótkich filmach jako formie autoekspresji. Gdy konsumenci z całego spektrum eksperymentowali z wideo i stawali się coraz lepsi w pisaniu scenariuszy i kręceniu imponujących filmów, niektórzy zaczęli zyskiwać zwolenników.

Wkrótce doprowadziło to do tego, że ci konsumenci zostali okrzyknięci „influencerami”, ponieważ zdobyli pokaźną publiczność, a marki dostrzegły ich potencjał w zakresie dotarcia do konsumentów online. Gdy marketerzy zaczęli wykorzystywać je do wprowadzania, uświadamiania lub sprawiania, by nowe koncepcje były znane i zrozumiałe, szybko zdali sobie z tego sprawę Influencerzy mieli głębszy wpływ na swoich odbiorców niż promujący celebryci ze względu na relacje, które nawiązali z nimi poprzez ich treści.

Warto przeczytać!  FCB Group India przejmuje większościowy pakiet udziałów w Kinnect

Badania wykazały, że korzystanie z setek wpływowych osób w całym kraju było bardziej opłacalne niż wykorzystywanie znanych celebrytów z Bollywood do promowania ich produktów. Influencerzy działali również jako mikromarketerzy, dostarczając niestandardowe treści wideo dla marek, aby przyciągnąć ich odbiorców, które były znacznie bardziej skuteczne niż jeden film z Indii z udziałem celebryty.

„Ekonomia twórców” narodziła się, gdy influencerzy wkrótce pojawili się jako twórcy niestandardowych treści dla marek, które spełniały ich cele marketingowe, a jednocześnie były tworzone tak, aby pasowały do ​​obserwujących influencera w stylu, do którego byli przyzwyczajeni.

Jednak w tej podróży było wiele punktów bólu. Zacznijmy od tego, jak brand manager siedzący w jednym metrze kraju identyfikuje influencerów na drugim końcu, tworząc treści w nieznanym mu języku? Skąd wie, że są skuteczni, a ich obserwujący autentyczni? W jaki sposób menedżer marki identyfikuje, zawiera umowy i współpracuje z wieloma influencerami w wielu stanach na północy, południu, wschodzie i zachodzie? Jak weryfikować obserwujących lub oceniać, czy opłaty influencera są rozsądne? I wreszcie, w jaki sposób śledzić kampanie wielu influencerów (lub twórców) i oceniać ich wpływ?

Aby zaradzić tym problemom, agencje marketingu wpływowego zostały uruchomione z bazą danych wpływowych osób, które można było zakontraktować dla marek w całym kraju, oraz kampaniami zarządzanymi przez agencję za opłatą za zarządzanie lub procent opłat influencera. Chociaż obecnie istnieje wiele takich agencji, okazję dostrzegło kilka, w tym dobrze znane nazwiska, takie jak Influencer.in, Eleve Media i LetsInfluence.

Obecnie korzystanie z wpływowych osób jest coraz częściej częścią marketingu mix i budżetów wielu marek, dzięki czemu ekonomia twórców, która w 2021 r. wynosiła 2000 crore rupii, ma wzrosnąć do 8000 crore rupii do 2025 r. Jednak wraz ze wzrostem i dojrzewaniem ich wykorzystania, gdy coraz więcej marek używa ich do komunikowania się z konsumentami, nieuniknione jest, że marketerzy będą zacznij się zastanawiać, jak mogą być bardziej skuteczne przy użyciu odpowiedniego rodzaju danych i analiz.

Warto przeczytać!  Mieszanka marketingowa Wells Fargo i 4Ps (aktualizacja 2023)

Podczas gdy agencje influencer marketingu mają witryny, które dostarczają szczegółowych informacji o influencerach zarejestrowanych u nich w całym kraju, przyszłość leży w ich ewolucji w platformy, które umożliwiają marketerom interakcję, zawieranie umów, monitorowanie i mierzenie ich wydajności w stosunku do wyznaczonych celów. Przejście od umożliwiania dostępu i zarządzania relacjami z influencerami do umożliwienia marketerom wywierania wpływu na twórców, umożliwiania im opracowywania dostosowanych, wpływowych treści, promowania, monitorowania, mierzenia i analizowania ich wydajności, to sposób, w jaki rynek będzie ewoluował.

W trzecim odcinku BE Famous występuje tanzański twórca treści influencerów, Kili Paul. Chłopak z Tanzanii jest znany z tego, że wraz ze swoją siostrą publikuje na Instagramie filmy z synchronizowanymi ustami piosenkami Bollywood i przyciągnął uwagę nawet indyjskiego premiera. ETBrandequity rozmawia z Paulem, aby rozszyfrować, w jaki sposób jego zamiłowanie do bollywoodzkich piosenek pomogło w tworzeniu treści.

Dołącz do społeczności 2M+ profesjonalistów z branży

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze informacje i analizy.

  • Opublikowano 3 stycznia 2023 o 08:00 IST


Źródło