Podróże

Jak samochody kempingowe i #Vanlife stały się naprawdę drogie

  • 26 maja, 2023
  • 6 min read
Jak samochody kempingowe i #Vanlife stały się naprawdę drogie


Po dwóch latach, kiedy wydawało się, że wszyscy wyruszają w drogę, aby żyć jak najlepiej #vanlife lub eksplorować plener w większym kamperze, część powietrza ucieka z boomu na pojazdy rekreacyjne.

Kupujący sprzeciwiają się rosnącym cenom, zmuszając amerykańskich producentów samochodów kempingowych do tymczasowego zamknięcia produkcji, a dealerów do dyskontowania zapasów. Branża stoi w obliczu okresu testowego spadku sprzedaży i zysków, ale odnowione zaangażowanie w bardziej przystępne cenowo opcje kempingowe zapewni jej długoterminowe perspektywy.

Popyt na samochody kempingowe gwałtownie wzrósł w 2020 i 2021 r., gdy konsumenci zmuszeni do latania za granicę znaleźli bezpieczniejszy sposób na zaspokojenie swojej potrzeby podróżowania. Zamiast pracować w domu, właściciele kamperów mogliby zamiast tego pracować w parku narodowym.

Po opróżnieniu działek dealerów, szaleni kupujący byli czasami zmuszani do płacenia więcej niż zalecana cena detaliczna i wydawania znacznie przekraczających 100 000 USD na samochód kempingowy.

Chociaż producenci musieli stawić czoła wyższym kosztom, nadal byli w stanie zwiększyć marże brutto poprzez podwyżki cen i sprzedaż bardziej zaawansowanych pojazdów. Jednak bańka zaczęła się już psuć.

Portfel zamówień RV producenta Airstream Thor Industries Inc. w Ameryce Północnej skurczył się o 80% w ciągu roku do 31 stycznia, a przychody spadły o 39% w drugim kwartale fiskalnym, zmuszając firmę do obniżenia całorocznych prognoz sprzedaży. Przychody Forest River Inc. w pierwszym kwartale również spadły o 39%, co firma należąca do Berkshire Hathaway Inc. przypisuje częściowo „rosnącym stopom procentowym, inflacji i innym warunkom makroekonomicznym”. Według stowarzyszenia RV Industry Association, w ciągu pierwszych czterech miesięcy tego roku ogólna liczba dostaw samochodów kempingowych do dealerów spadła o 52%.

Warto przeczytać!  5 miejsc podróży, do których nadal można tanio polecieć latem 2024 r.

Cofnięcie sprzedaży było nieuniknione w tej cyklicznej branży – wiele osób, które chciały mieć samochód kempingowy, ma go teraz – jednak wydaje się, że poziom ostrożności kupujących detalicznych zaskoczył branżę.

„Konsumenci doznali lekkiego szoku, gdy zobaczyli wzrost cen nowych kamperów i stóp procentowych związanych z finansowaniem” – powiedział inwestorom w zeszłym miesiącu dyrektor generalny Camping World Holdings Inc., Marcus Lemonis, zauważając, że klienci szukają alternatywy na rynku używanych.

Do tej pory nie było nadmiaru kupujących po raz pierwszy, którzy porzucili swoje pojazdy i porzucili życie w kamperze. Jednak niektórzy niedawni nabywcy mogą odkryć, że mają ujemny kapitał własny – co oznacza, że ​​są winni więcej, niż wart jest ich amortyzujący pojazd – co utrudnia im wymianę starego sprzętu na nowy.

Dealerzy obawiają się trzymania zbyt wielu nowych zapasów – po części dlatego, że wzrosły ich własne koszty pożyczkowe – a niektórzy muszą obniżać ceny, aby przesunąć starzejące się zapasy. Więc teraz może być dobry moment na zakup nowego samochodu kempingowego, pod warunkiem, że masz gotówkę.

W kwietniu John North, dyrektor generalny Lazydays Holdings Inc., powiedział, że dealer kamperów reklamuje „znaczące rabaty”, podczas gdy w tym miesiącu Jason Lippert, szef dostawcy sprzętu kamperów LCI Industries, powiedział, że konsumenci powinni mieć możliwość uzyskania „znacznie niższych rabatów”. cenę produktu niż to, co mieliby sześć miesięcy temu”.

Dwie trzecie z 40 północnoamerykańskich dealerów ankietowanych ostatnio przez Truist Securities dyskontuje zapasy na rok modelowy 2022 o 30% lub więcej od sugerowanej ceny detalicznej producenta. „Przystępność cenowa – inflacja jednostkowa i wyższe stopy finansowania – pozostaje największą przeszkodą dla popytu konsumpcyjnego”, powiedział klientom w tym tygodniu jej analityk Michael Swartz.

Warto przeczytać!  Mieszkam na stałe w furgonetce Ford Transit… oszczędzam dzięki temu setki funtów na czynszu, ale ma to OGROMNĄ wadę

Jeśli jednak dyscyplina produkcyjna w branży będzie kontynuowana, bardzo ograniczone zapasy mogą zapobiec spadkowi cen tak bardzo, jak fani samochodów kempingowych mogą mieć nadzieję.

Przynajmniej na razie europejski rynek samochodów kempingowych pozostaje w znacznie lepszej kondycji, ponieważ produkcja poważnie ograniczona przez brak podwozia sprawiła, że ​​zapasy dealerów były dość niskie.

Luksusowi producenci, tacy jak Morelo (należący do Knaus Tabbert AG) i rodzinna firma Volkner Mobil GmbH, mają pełne portfele zamówień i zamożnych klientów, na których inflacja ma mniejszy wpływ. Wykonane na zamówienie jachty lądowe Volknera z miejscem do przewozu Ferrari lub Bugatti w podwoziu pojazdu mogą kosztować nawet 3 miliony euro (3,2 miliona dolarów).

„Dwie dekady temu ludzie zaczynali od namiotu lub mniejszego kampera przed zamianą. Dzisiaj mamy klientów, którzy nigdy wcześniej nie posiadali przyczepy kempingowej i nalegają na jeden z naszych luksusowych pojazdów” – powiedziała mi współwłaścicielka Stephanie Volkner. „Nasi klienci to nie tylko starsi ludzie, mamy 30-latków z małymi dziećmi”.

Mercedes-Benz Group AG również pozostaje optymistą w stosunku do trendu „glampingu”, aw zeszłym tygodniu ogłosił nową linię luksusowych elektrycznych samochodów kempingowych.

Jednak po ostatnim przyciągnięciu tak wielu konwertytów pokolenia Z i millenialsów – mediana wieku kupującego samochód kempingowy po raz pierwszy w USA spadła z 41 do 32 lat – producenci nie mogą sobie pozwolić na zaniedbywanie początkujących klientów.

Warto przeczytać!  Cichsze miejsca w Japonii, jeśli w Tokio będzie zbyt tłoczno

Samochody kempingowe nadal oferują dobrą wartość w porównaniu z rosnącymi kosztami lotów, wynajmowanych samochodów i pobytów w hotelach, a właściciele samochodów kempingowych mogą generować dodatkowe dochody za pośrednictwem platform wynajmu peer-to-peer. Jednak wraz z wyższymi ratami kredytu, ubezpieczenie i wejście na kemping również stały się ostatnio znacznie droższe.

W ukłonie w stronę tych nacisków francuski producent Trigano SA powiedział w zeszłym tygodniu, że wkrótce wprowadzi na rynek nowe pojazdy, które „odwołują się do konsumentów świadomych budżetu”.

„Mając na uwadze” wpływ inflacji i rosnących stóp procentowych na przystępność cenową dla konsumentów, Thor powiedział w marcu, że „współpracuje z naszymi dostawcami w celu obniżenia kosztów produkcji i wprowadzenia nowych ofert produktów w atrakcyjnych cenach”. (Thor i rywal Winnebago Industries Inc. przedstawią wyniki za trzeci kwartał fiskalny w przyszłym miesiącu).

Oczekuje się, że około 12 milionów Amerykanów wybierze się na RV w ten weekend z okazji Dnia Pamięci, ale wolność i dostęp do natury, które oferują kampery, nie powinny być tylko domeną bogatych. Skoncentrowanie się na przystępności cenowej może sprawić, że pandemia boomu na samochody kempingowe nie będzie błyskawiczna.

Więcej z opinii Bloomberga:

• Czy spadek RV jest tym samym sygnałem recesji, co poprzednio? Justina Foxa

• Twój samochód na wakacje będzie kosztował fortunę, ponownie: Chris Bryant

• Koniec z tanimi lotami to nowa rzeczywistość podróży lotniczych: Lara Williams

Ta kolumna niekoniecznie odzwierciedla opinię redakcji lub Bloomberg LP i jej właścicieli.

Chris Bryant jest felietonistą Bloomberg Opinion zajmującym się przedsiębiorstwami przemysłowymi w Europie. Wcześniej był reporterem Financial Times.

Więcej podobnych historii można znaleźć na stronie bloomberg.com/opinion


Źródło