WordPress

Jak skontaktować się z pomocą techniczną WordPress (kompletny przewodnik dla początkujących)

  • 2 lipca, 2024
  • 8 min read
Jak skontaktować się z pomocą techniczną WordPress (kompletny przewodnik dla początkujących)


Czy kiedykolwiek napotkałeś problem na swojej stronie WordPress i nie wiesz, gdzie zwrócić się o pomoc? Nie martw się, nie jesteś sam!

WordPress to potężna platforma, ale nawet początkującym czasami może się coś nie udać. W takich sytuacjach potrzebujesz kogoś, kto poprowadzi Cię lub pomoże rozwiązać problemy na Twojej stronie internetowej.

WordPress nie oferuje swoim użytkownikom bezpośredniego wsparcia. Jednak przez ponad 16 lat korzystania z platformy odkryliśmy najlepsze sposoby uzyskania pomocy w przypadku problemów z WordPressem. Należą do nich fora wsparcia, społeczności internetowe, dostawcy hostingu i inne.

W tym przewodniku pokażemy Ci, jak skontaktować się z pomocą techniczną WordPressa.

Skontaktuj się z pomocą techniczną WordPressSkontaktuj się z pomocą techniczną WordPress

Kiedy może być konieczny kontakt z pomocą techniczną WordPress?

Chociaż WordPress jest niezwykle przyjazny dla użytkownika i na nim opiera się ponad 43% stron internetowych, mogą zdarzyć się chwile, gdy natrafisz na przeszkodę i nie będziesz wiedział, co robić dalej.

Na przykład możesz potrzebować wsparcia, gdy wtyczki kolidują ze sobą lub z Twoim motywem, powodując nieoczekiwane zachowanie na Twojej stronie internetowej. Może to prowadzić do wszystkiego, od zepsutych układów po nieprawidłowo działające formularze.

Jeśli wprowadzasz zmiany w kodzie motywu, aby spersonalizować projekt witryny, możesz napotkać błędy WordPressa lub niezamierzone efekty wizualne. Aby rozwiązać ten problem, może być konieczne skontaktowanie się z zespołem wsparcia w celu uzyskania pomocy.

Alternatywnie, wprowadzanie aktualizacji do podstawowego oprogramowania WordPress może powodować problemy ze zgodnością z Twoimi wtyczkami lub motywem. Może to prowadzić do nieprawidłowego działania funkcji lub nieprawidłowego wyświetlania Twojej witryny.

Podobnie, jeśli podejrzewasz, że Twoja witryna internetowa została zhakowana lub jest podatna na zagrożenia bezpieczeństwa, wówczas niezwykle ważne jest zwrócenie się o pomoc do eksperta WordPress.

Dlaczego WordPress nie oferuje usług wsparcia?

Gdy myślisz o wsparciu, pierwszą rzeczą, jaka przychodzi Ci do głowy, jest prawdopodobnie rozmowa z przedstawicielem obsługi klienta za pośrednictwem czatu na żywo lub poczty e-mail.

Jednak w przypadku WordPressa nie otrzymujesz bezpośredniej opcji wsparcia. Nie ma wsparcia e-mailowego WordPress.org ani oficjalnego numeru telefonu WordPress.

Ponieważ WordPress jest w 100% darmowym i otwartym oprogramowaniem. Oznacza to, że jest to darmowe oprogramowanie opracowane przez ludzi z całego świata. Krótko mówiąc, nie mają zasobów potrzebnych do zatrudnienia dedykowanego zespołu wsparcia.

Warto przeczytać!  javascript — Używanie formularza do przekazywania parametrów GET i odpowiedniego tworzenia tablicy postów

Zamiast tego WordPress.org polega na swojej społeczności w kwestii pomocy. Mają system forum, na którym użytkownicy mogą zadawać pytania i otrzymywać pomoc od innych użytkowników i doświadczonych wolontariuszy.

Należy pamiętać, że istnieje różnica między WordPress.org i WordPress.com. W płatnych planach na WordPress.com otrzymasz wsparcie klienta za pośrednictwem czatu na żywo i poczty e-mail. Ale kiedy mówimy o WordPress, mamy na myśli WordPress.org.

To powiedziawszy, istnieją różne sposoby skontaktowania się z pomocą techniczną WordPress. Możesz kliknąć poniższe linki, aby przejść do dowolnej sekcji:

1. Uzyskaj bezpłatne wsparcie na forach i społecznościach WordPress

Największą zaletą korzystania z WordPressa jest to, że dostępnych jest mnóstwo bezpłatnych zasobów, które pomogą Ci rozwiązać problemy lub znaleźć odpowiedzi na wszelkie pytania.

Na początek możesz odwiedzić forum WordPress.org, gdzie znajdziesz fora poświęcone konkretnym funkcjom, wtyczkom i motywom WordPressa.

Możesz na przykład przeglądać pytania dotyczące instalacji WordPressa lub jego naprawy.

Forum WordPressaForum WordPressa

Oprócz oficjalnego forum istnieją również inne platformy, na których możesz zwrócić się o pomoc i wsparcie.

Na przykład możesz dołączyć do grupy WPBeginner na Facebooku, która ma ponad 98 000 członków. Po prostu opublikuj swoje pytania w grupie, a inni entuzjaści i eksperci WordPressa odpowiedzą na Twoje zapytanie. Możesz też wyszukać istniejące konwersacje na ten sam temat, aby znaleźć rozwiązania.

Grupa WPBeginner na FacebookuGrupa WPBeginner na Facebooku

2. Dokumentacja WordPressa, blogi i inne zasoby

Innym sposobem na uzyskanie wsparcia dotyczącego WordPressa jest zapoznanie się z różną dokumentacją, samouczkami i przewodnikami dotyczącymi WordPressa, dostępnymi na blogach lub innych bezpłatnych źródłach.

Na początek możesz przejrzeć sekcję dokumentacji na stronie WordPress.org. Znajdziesz tam samouczki, jak zacząć i korzystać z WordPressa.

Znajdziesz również przewodniki techniczne i dokumentację dotyczące utrzymania witryny. Są to dobre punkty wyjścia do uzyskania podstawowego wsparcia i samodzielnego rozwiązywania problemów z WordPressem bez konieczności posiadania wiedzy technicznej.

Dokumentacja WordPressaDokumentacja WordPressa

Poza tym jest wiele blogów WordPress, które możesz śledzić, aby uzyskać wsparcie. Na przykład możesz śledzić WPBeginner, ponieważ jesteśmy największą bezpłatną witryną zasobów WordPress dla początkujących.

Warto przeczytać!  wp query - Obraz wewnątrz treści jest zastępowany wyróżnionym obrazem z mojego starszego postu

Założycielem firmy jest Syed Balkhi. Naszym celem jest dostarczanie przydatnych samouczków dotyczących WordPressa właścicielom małych firm, blogerom i użytkownikom WordPressa niebędącym specjalistami od technologii.

Aby dowiedzieć się więcej na temat WordPressa i uzyskać wsparcie, skorzystaj z naszych samouczków i przewodników.

Strona główna WPBeginnerStrona główna WPBeginner

Oprócz tekstu pisanego możesz również oglądać filmy na naszym kanale YouTube, aby naprawić problemy na swojej stronie lub dodać nową funkcję. Istnieją tysiące filmów, z których możesz się łatwo uczyć.

Na koniec mamy mnóstwo darmowych samouczków wideo na naszej stronie internetowej. Tutaj omawiamy wszystko, od instalacji WordPressa po rozwiązywanie problemów i zarabianie pieniędzy na swojej stronie internetowej.

3. Skontaktuj się z pomocą techniczną dotyczącą hostingu WordPress i wtyczek

Chociaż dostępne są fantastyczne bezpłatne zasoby, czasami możesz potrzebować bardziej spersonalizowanego podejścia. Na szczęście istnieje wiele bezpłatnych i płatnych opcji wsparcia oferowanych przez Twoją usługę hostingu internetowego oraz twórców motywów i wtyczek.

Na przykład wiele firm hostingowych WordPress oferuje podstawowe wsparcie jako część swoich planów hostingowych. Najlepiej jest sprawdzić u swojego dostawcy, jaki rodzaj wsparcia oferują.

Jeśli przyjrzymy się ofercie Bluehost, oficjalnego partnera hostingowego WordPress, to zobaczymy, że oferuje on całodobową pomoc techniczną za pośrednictwem czatu na żywo i pomocy telefonicznej, a także szczegółową bazę wiedzy zawierającą dokumentację pisemną.

Opcje wsparcia BluehostOpcje wsparcia Bluehost

Podobnie niektórzy twórcy motywów i wtyczek oferują wsparcie premium dla swoich produktów. Zazwyczaj obejmuje to bezpośredni dostęp do poczty e-mail, systemy zgłoszeń lub czat na żywo z zespołem wsparcia.

W zależności od wybranego planu cenowego, otrzymasz wsparcie standardowe lub priorytetowe.

Oto, jak All in One SEO (AIOSEO) oferuje swoim klientom wsparcie. Możesz otworzyć zgłoszenie pomocy technicznej, aby rozwiązać problemy techniczne lub zadać podstawowe pytania za pomocą formularza.

Opcje wsparcia AIOSEOOpcje wsparcia AIOSEO

4. Zatrudnij agencję zajmującą się konserwacją i wsparciem WordPress

Wszystkie omówione dotąd opcje mogą być super pomocne, jeśli napotkasz okazjonalne problemy. Ale jeśli szukasz całodobowego wsparcia technicznego dla WordPressa, to może nadszedł czas, aby zatrudnić agencję zajmującą się konserwacją i wsparciem.

Warto przeczytać!  niestandardowe typy postów - Wyświetlanie obrazu Meta Box

Usługi konserwacji witryn zarządzają Twoją witryną WordPress. Obejmuje to dbanie o kopie zapasowe, aktualizacje, bezpieczeństwo i edycję witryny. Jeśli dopiero zaczynasz, mogą zainstalować WordPress i zaprojektować witrynę również dla Ciebie.

Jedną z najlepszych agencji wsparcia, jaką możesz dziś zatrudnić, jest WPBeginner Pro Maintenance Services. Mamy ponad 16 lat doświadczenia i pomogliśmy ponad 100 000 użytkowników, więc Twoja strona jest w bezpiecznych rękach.

Usługi konserwacyjne WPBeginner ProUsługi konserwacyjne WPBeginner Pro

Nasz zespół ekspertów zajmie się wszystkim, co jest potrzebne do utrzymania Twojej witryny WordPress lub sklepu eCommerce. Obejmuje to wszystko, od tworzenia kopii zapasowych w chmurze po aktualizowanie plików podstawowych, wtyczek i motywów oraz skanowanie witryny pod kątem zagrożeń bezpieczeństwa.

Oprócz tego otrzymujesz całodobowe wsparcie, więc jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności lub problemy, nasz zespół jest zawsze gotowy pomóc.

Oprócz podstawowej konserwacji, istnieją inne usługi WPBeginner Pro, z których możesz również skorzystać. Na przykład, możemy naprawić zhakowane strony, zoptymalizować Twoją stronę pod kątem szybkości, zaprojektować w pełni niestandardową stronę internetową i pomóc w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), aby zwiększyć ruch organiczny.

Aby poznać więcej opcji, przejrzyj naszą kompletną listę najlepszych agencji wsparcia WordPress.

Często zadawane pytania dotyczące wsparcia WordPress

Jaki jest numer telefonu WordPress?

WordPress.org nie oferuje swoim użytkownikom wsparcia telefonicznego. Zamiast tego możesz skorzystać z bezpłatnych forów WordPress.org, poprosić o pomoc swojego dostawcę hostingu lub zatrudnić agencję wsparcia WordPress.

Czy WordPress.org oferuje wsparcie e-mailowe?

WordPress.org nie ma wsparcia e-mailowego, ale często możesz uzyskać wsparcie e-mailowe lub biletowe od twórców wtyczek. Istnieją również opcje wsparcia od dostawców hostingu i agencji zajmujących się konserwacją WordPress.

Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci dowiedzieć się, jak skontaktować się z pomocą techniczną WordPress. Możesz również zapoznać się z naszym przewodnikiem na temat kluczowych zadań konserwacyjnych WordPress, które należy regularnie wykonywać, oraz najlepszym oprogramowaniem do czatu na żywo dla małych firm.

Jeśli podobał Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube, aby uzyskać samouczki wideo WordPress. Możesz nas również znaleźć na Świergot i na Facebooku.




Źródło