Podróże

Jak sprawić, by van był znośny za mniej niż 1000 USD

  • 31 grudnia, 2022
  • 9 min read
Jak sprawić, by van był znośny za mniej niż 1000 USD


Nasz van pasażerski Chevy Express gdzieś w Utah w 2020 roku.
Kelseya Vlamisa

  • Zbudowanie furgonetki, takiej jak te często widywane w mediach społecznościowych, może kosztować dziesiątki tysięcy dolarów.
  • Ale „zbudowaliśmy” furgonetkę Chevy Express za mniej niż 1000 USD i mieszkaliśmy w Kolorado na pełny etat.
  • Wszystko, czego naprawdę potrzebujesz w furgonetce, to łóżko, schowek, przybory kuchenne i przyzwoita lokalizacja.

Mój partner, Iver, i ja przeprowadziliśmy się z naszego mieszkania w Kolorado w 2018 roku, kiedy jechałem na rok do Chicago, aby uczęszczać do szkoły podyplomowej. Miał firmę, która zatrzymała go w Kolorado, więc postanowił skorzystać z okazji i wypróbować życie vana w pełnym wymiarze godzin.

Spędziliśmy lata podróżując i śpiąc w Chevy Avalanche — wycofanym już pickupie z całkowicie zamkniętą skrzynią połączoną z kabiną — więc kiedy nadszedł czas, aby go wymienić i wybrać furgonetkę, wiedział, że może żyć przy bardzo minimalnej konfiguracji.

Iver kupił używanego ciemnoniebieskiego vana pasażerskiego Chevy Express z 2011 r., który według zapisów własności był wcześniej własnością Sił Powietrznych, i zbudował go w około tydzień. Mieszkał w nim na pełny etat przez następne 20 miesięcy, głównie w Kolorado, a ja dołączyłam do niego na ostatnie trzy miesiące, aż do wybuchu pandemii.

Konstrukcje vanów, zwłaszcza te wspaniałe, odświętne, często widywane na Instagramie, zwykle kosztują dziesiątki tysięcy dolarów. Ale można sprawić, by furgonetka nadawała się do zamieszkania za dużo, dużo mniej. Oto jak to zrobiliśmy.

Przygotowanie furgonetki

Kupując furgonetkę, możesz otrzymać vana pasażerskiego lub dostawczego. Większość przeróbek furgonetek zaczyna się od furgonetki towarowej, która jest bardziej rozebrana i przez to łatwiejsza do zbudowania w dowolny sposób. Ale jeśli wybierasz minimalną trasę, lepszym rozwiązaniem może być rozpoczęcie od furgonetki pasażerskiej.

Furgonetka pasażerska będzie już miała ogrzewanie i klimatyzację z tyłu, wykładzinę i okna, a także panele na ścianach, które, choć nie są dobrze izolowane, zakrywają metalową ramę. Rozpoczęcie od samochodu osobowego wyeliminowało konieczność instalowania ścian, podłóg i okien.

Usunęliśmy wszystkie tylne siedzenia, zanim zabraliśmy furgonetkę do domu z salonu, co kosztowało około 400 USD. Ale jeśli chcesz trzymać siedzenia, możesz je przechowywać w schowku — przydatna rzecz dla każdego mieszkańca vana.

Warto przeczytać!  Van life — wolność na czterech kołach – DW – 09.04.2022

Na podłodze furgonetki nadal były ślady, po których siedzenia mogły się przesuwać, więc pokryliśmy podłogę podstawowymi płytkami piankowymi, takimi jak te, które często mają podłogi w salach gimnastycznych, a następnie pokryliśmy piankową wyściółkę łatwo zmywalnymi dywanikami.

Fotel pasażera umieściliśmy również na krętliku, tak aby mógł obrócić się przodem do tyłu furgonetki. W zależności od marki i modelu furgonetki, w Internecie dostępne są podstawy z obrotowymi siedzeniami, które kosztują gdzieś w niskich setkach. Możesz zainstalować go samodzielnie lub zrobić to, co my: Zapłać komuś w miejscu przebudowy furgonetki, aby go zainstalował.

Iver wyobraził sobie tył furgonetki na kempingu w Lesie Narodowym San Juan w Kolorado.
Kelseya Vlamisa

Zbuduj platformę łóżka

Istnieją dwie rzeczy, które są prawie koniecznością dla każdego vana: miejsce do spania i miejsce do przechowywania rzeczy.

Zbudowaliśmy nasze łóżko w jeden dzień po jednej wycieczce do Home Depot, gdzie kupiliśmy duży arkusz sklejki, którą pracownik bardzo uprzejmie pociął na potrzebny nam rozmiar i kształt. Kupiliśmy również drewniane słupki 4 na 4, które przymocowaliśmy do sklejki w pobliżu każdego rogu i pośrodku. Platformę przykryliśmy prześcieradłem z gumką i zabezpieczyliśmy zszywaczem. Po zakończeniu wsunęliśmy platformę łóżka z tyłu furgonetki i było dobrze.

Jako materac użyliśmy 5-calowej podkładki z pianki z pamięcią kształtu i była ona dla nas idealna — wystarczająco miękka, ale twarda. Pianka zapamiętująca kształt jest również świetna, ponieważ można użyć nożyczek do cięcia wokół wystających obszarów ścian furgonetki, aby zapewnić idealne dopasowanie. Materac również może działać, ale w zależności od jego wysokości może utrudniać siedzenie w łóżku bez uderzania w sufit.

Przykryliśmy naszą piankę pamięciową innym prześcieradłem z gumką i uzupełniliśmy nasze łóżko luźnym prześcieradłem, kocem i kołdrą. Korzystaliśmy również ze śpiworów w mroźne noce.

Nasza furgonetka w Lesie Narodowym San Juan w Kolorado.
Kelseya Vlamisa

Dodaj miejsce do przechowywania i wykończenia

Do przechowywania pod łóżkiem kupiliśmy duże plastikowe pojemniki, które można łatwo wsunąć pod platformę łóżka. Przedmioty, do których często nie potrzebowaliśmy dostępu — takie jak sprzęt do plecaka lub dodatkowe ubrania — przechowywaliśmy w pojemnikach, które znajdowały się za łatwo dostępnymi. Użyliśmy pojemników na końcu do przechowywania naszych codziennych artykułów pierwszej potrzeby, takich jak przybory kuchenne.

Warto przeczytać!  Oto 5 najmodniejszych obecnie miejsc na świecie dla podróżujących w pojedynkę

Do przechowywania naszych ubrań i dodatkowych przedmiotów wykorzystaliśmy prosty sześciopółkowy organizer w kształcie kostki. Przymocowaliśmy organizer do ściany furgonetki, między łóżkiem a przednimi siedzeniami po stronie przeciwnej do przesuwanych drzwi, używając starej, dobrej liny i taśmy klejącej — i był on doskonale wytrzymały i ani razu się nie poruszył przez ponad dwa lata, kiedy mieliśmy awangarda.

Spanie w furgonetce, zwłaszcza w niewielkiej zabudowie bez odpowiedniej izolacji, może czasami być zbyt gorące lub zbyt zimne. W furgonetce mieliśmy kilka małych wentylatorów, które mogliśmy ładować przez USB w ciągu dnia, które wskazywaliśmy na nas w nocy. Wszędzie dodaliśmy też małe lampki — niektóre zasilane bateryjnie, a inne ładowalne — i polegaliśmy na automatycznym uruchomieniu, aby rozgrzać lub schłodzić furgonetkę przed wyczołganiem się z łóżka w szczególnie zimne lub gorące poranki.

Na koniec wykonaliśmy proste rolety zaciemniające, używając superglue do przymocowania małych magnesów do kawałków czarnego filcu, które przycięliśmy w idealny kształt naszych okien. Następnie przykleiliśmy magnesy wokół okien, ułatwiając zawieszenie lub zdjęcie osłon okiennych.

Gotowanie z tyłu furgonetki.
Kelseya Vlamisa

Jak sobie radzić bez kuchni

Do przechowywania żywności mieliśmy lodówkę Yeti, którą wypełnialiśmy tanimi workami z lodem ze stacji benzynowych, który pozostawał zimny przez kilka dni bez topnienia. Pro wskazówka: w większości lokalizacji McDonald’s worek lodu kosztuje od 1 do 2 USD. Lodówka nie jest oczywiście tak wygodna jak lodówka, więc wycieczki do sklepów spożywczych były nieco częstsze. Mieliśmy też dużo suszonej żywności, takiej jak ryż czy makaron, oraz konserw, takich jak pomidory i tuńczyk.

Mieliśmy prostą kuchenkę kempingową, garnek, patelnię, deskę do krojenia, naczynia, olej kuchenny i tony przypraw w łatwo dostępnym pojemniku pod łóżkiem. Zwykle gotowaliśmy na zewnątrz. Ale jeśli byliśmy w miejscu, w którym musieliśmy zachować dyskrecję lub pogoda nam nie sprzyjała, gotowaliśmy w furgonetce z pękniętymi szybami.

Karnet na siłownię ratuje życie

Jeśli chodzi o łazienkę i prysznic, polegaliśmy głównie na członkostwie w siłowni. Miejsce, w którym często spaliśmy w nocy, znajdowało się na obrzeżach Denver, tuż obok całodobowego fitness, Whole Foods i biblioteki publicznej.

Każdy poranek zaczynaliśmy od dwuminutowej jazdy na siłownię, gdzie mogliśmy wziąć prysznic, skorzystać z łazienki i umyć zęby. Następnie możemy pójść do Whole Foods, aby kupić artykuły spożywcze lub pójść do biblioteki lub kawiarni do pracy. Za biblioteką znajdował się duży, piękny park, w którym mogliśmy zrobić sobie przerwę w dowolnym momencie dnia lub spędzić cały dzień, jeśli chcieliśmy.

Warto przeczytać!  10 niedocenianych miejsc na Riviera Maya, które wydają się być jak ze snu

A na koniec dnia moglibyśmy wrócić do naszej siłowni, może poćwiczyć, skorzystać z sauny lub prysznica i przygotować się do spania.

Lokalizacja jest kluczowa

Do codziennego życia w minimalistycznym vanie, gdzie mieszkasz, będzie miało ogromne znaczenie. Zabieraliśmy furgonetkę na wielomiesięczne wycieczki po całym kraju, ale mieszkając w Kolorado, dzięki łagodnej pogodzie i udogodnieniom dostępnym dla wczasowiczów i mieszkańców furgonetki, mieszkanie i praca w pełnym wymiarze czasu pracy poza furgonetką były dostępne.

Oczywiście życie w każdym samochodzie dostawczym wiąże się z wyzwaniami, a znalezienie dobrych miejsc do zaparkowania jest jednym z największych. Niektóre opcje obejmują postoje na odpoczynek, parkingi na noc dla wędrówek z plecakiem, pola namiotowe i tylko drogi publiczne, na których dozwolone jest parkowanie na noc i gdzie spanie w samochodzie nie jest prawnie zabronione. Na przykład w Denver spanie w pojeździe nie jest nielegalne, ale w Telluride, położonym w południowo-zachodniej części stanu, spanie w pojeździe jest zabronione.

Nasz van na wycieczce do Key West na Florydzie.
Kelseya Vlamisa

Ważne jest, aby sprawdzić przepisy obowiązujące w stanie i lokalnych jurysdykcjach, w których się znajdujesz, ale gdy znajdziesz kilka miejsc parkingowych, ta część życia vanem staje się znacznie łatwiejsza. Jeśli dojdzie do najgorszego, wiele parkingów Walmart nadal zezwala na nocowanie na kempingu, a my spędziliśmy na nich wiele nocy, śpiąc wśród innych wczasowiczów i kierowców ciężarówek.

Mieliśmy pewne wątpliwe doświadczenia — na przykład gdy pijana para kłóciła się obok naszej furgonetki, gdy próbowaliśmy spać, lub gdy ochroniarz zapukał do naszego okna na parkingu Walmart, z którego nie zdawaliśmy sobie sprawy, że nocny zakaz parkowania — ale były bardzo rzadko.

Pomimo wyzwań, jeśli ustalisz realistyczne oczekiwania, życie w vanie może być niezwykle satysfakcjonującym doświadczeniem. Jeśli planujesz zobowiązać się do tego na czas nieokreślony, być może warto pójść na całość i zbudować furgonetkę o znacznie większej liczbie funkcji niż my.

Ale jeśli życie w samochodzie dostawczym jest czymś, co po prostu chciałbyś wypróbować, czy to przez lato, czy na dłużej — i nie chcesz wydawać na to 30 000 $ — konstrukcja taka jak nasza może być dobrym rozwiązaniem.


Źródło