WordPress

Jak sprzedać swoją stronę internetową lub biznes online (kompletny przewodnik)

  • 22 maja, 2023
  • 11 min read
Jak sprzedać swoją stronę internetową lub biznes online (kompletny przewodnik)


Chcesz sprzedać swoją stronę internetową lub biznes online?

Sprzedaż firmy lub strony internetowej jest jak sprzedaż domu. Może to być stresujące i wiąże się z wieloma przygotowaniami i papierkową robotą. Wielu początkujących nie ma pewności, jak zacząć.

W tym artykule pokażemy Ci, jak sprzedać swoją stronę internetową lub biznes online za najwyższą cenę.

Jak sprzedać swoją stronę internetową lub biznes online

Dlaczego warto sprzedawać swoją stronę internetową lub biznes online?

Poświęciłeś więc czas na stworzenie odnoszącej sukcesy witryny internetowej i zbudowanie wokół niej biznesu online.

Ale co robisz, gdy nadszedł czas, aby przejść do czegoś nowego?

Być może Twoja sytuacja uległa zmianie lub chcesz wziąć wolne na podróż. Może po prostu potrzebujesz pieniędzy lub jesteś gotowy na nową przygodę biznesową.

Jaki jest najlepszy sposób sprzedaży witryny internetowej lub firmy online i uzyskania tego, co jest warte? Jeśli o to chodzi, jak dowiedzieć się, ile jest warta Twoja witryna na początek?

Sprzedaż strony internetowej może być przytłaczająca. Jednak z pewnością można sprzedać witrynę za tyle, ile jest warta. W rzeczywistości wiele osób zarabia w Internecie, przeglądając strony internetowe.

Mając to na uwadze, przyjrzyjmy się, jak sprzedać swoją witrynę lub biznes online za to, co jest warte. Oto tematy, które omówimy:

Ile jest warta Twoja strona internetowa?

Być może zastanawiasz się, za ile realistycznie możesz sprzedać swoją witrynę. Niemożliwe jest podanie dokładnej liczby, ale pokażemy Ci, jak znaleźć realny zakres.

Jedna praktyczna zasada jest taka, że ​​generalnie możesz sprzedać stronę internetową za 2 do 3-krotność rocznego zysku, po odliczeniu kosztów. Oznacza to, że osoba kupująca Twoją witrynę może spodziewać się zwrotu pieniędzy w ciągu zaledwie dwóch do trzech lat.

To daje ci zasięg na początek. Jednak w niektórych przypadkach możesz zarobić jeszcze więcej pieniędzy. Na przykład strony internetowe i firmy oparte na subskrypcji, które obsługują określoną niszę, taką jak zdrowie lub finanse osobiste, są często warte więcej.

Możesz uzyskać lepsze oszacowanie wartości swojej witryny, korzystając z internetowych kalkulatorów wartości witryny.

Flippa Free Online Business Valuation Tool podaje wartość Twojej witryny po udzieleniu odpowiedzi na sześć pytań. To powinno zająć tylko kilka minut.

Flippa Bezpłatne narzędzie do oceny witryn internetowych

Narzędzie Empire Flippers Valuation Tool oblicza również wycenę Twojej witryny po udzieleniu odpowiedzi na kilka pytań.

Jednak aby otrzymać wycenę, musisz najpierw podać swój adres e-mail i opcjonalnie numer telefonu.

Narzędzie do wyceny Empire Flippers

Istnieją inne narzędzia, które dają przybliżoną wycenę na podstawie samego adresu URL Twojej witryny. Potencjalni kupujący mogą z nich skorzystać, aby zorientować się, ile jest warta Twoja witryna, więc warto je również sprawdzić.

Na koniec możesz sprawdzić, za co sprzedają się witryny podobne do Twojej. Najlepszym sposobem na to jest wyszukanie na stronie internetowej Flippa i zaznaczenie pola „Ostatnio sprzedane” na dole lewej kolumny.

Warto przeczytać!  database — Jak zaktualizować meta_wartość WordPress wp_postmeta, która zawiera wiele opcji

Możesz także porozmawiać z brokerem stron internetowych, ponieważ ma on doświadczenie w wycenie i sprzedaży stron internetowych. Więcej na ten temat później.

Jak sprawić, by Twoja witryna była bardziej wartościowa

Jeśli nie spieszysz się ze sprzedażą swojej witryny, będziesz mógł zarobić więcej pieniędzy, czekając, aż osiągnie szczyt. Oznacza to, że najpierw musisz wykonać trochę pracy, a im więcej wysiłku włożysz, tym łatwiej będzie sprzedać.

W szczególności powinieneś skupić się na maksymalizacji ruchu i zysków przed sprzedażą. Zwiększy to wartość Twojej witryny i firmy. Większość kupujących dokładnie przyjrzy się Twojemu ostatniemu rokowi sprzedaży, więc musisz zrobić jak najlepsze liczby.

Zwiększ ruch w swojej witrynie

Im więcej odwiedzających ma Twoja witryna, tym bardziej będzie ona wartościowa.

Ponieważ większość ruchu organicznego będzie pochodzić z wyszukiwarek, musisz poprawić optymalizację wyszukiwarek (SEO), aby Twoja witryna zajmowała wyższą pozycję w Google.

Możesz zacząć od przejrzenia naszej 13-punktowej listy kontrolnej SEO WordPress dla początkujących.

Popraw wydajność swojej witryny

Szybka strona jest cenniejsza niż wolno działająca. Szybko ładujące się strony poprawiają komfort użytkowania, zwiększają liczbę odsłon i pomagają w SEO WordPress.

Nasz ostateczny przewodnik dotyczący zwiększania szybkości i wydajności WordPress jest pełen praktycznych kroków, które możesz podjąć, aby natychmiast poprawić szybkość WordPress.

W przypadku sklepów internetowych możesz postępować zgodnie z naszym przewodnikiem, jak przyspieszyć działanie WooCommerce.

Rozwijaj swoich obserwujących w mediach społecznościowych

Potencjalni nabywcy będą również zainteresowani Twoim zasięgiem w mediach społecznościowych. Możesz zacząć budować swoją społeczność, korzystając z naszej kompletnej ściągawki w mediach społecznościowych.

Utwórz listę e-mailową

W naszej branży lista e-mailowa generuje 10 razy więcej konwersji niż kampanie w mediach społecznościowych.

Tworzenie listy e-mailowej zwiększy liczbę konwersji i zwiększy Twoje zyski, a także będzie cennym zasobem dla osoby kupującej Twoją firmę.

Zobacz nasz przewodnik na temat właściwego sposobu tworzenia biuletynu e-mail, aby dowiedzieć się, jak zacząć.

Popraw swoje zyski

Możesz także zacząć szukać nowych sposobów zarabiania pieniędzy i zwiększania zysków. Zyski, które osiągnąłeś w ciągu ostatniego roku, są ważnym wskaźnikiem wartości Twojej witryny.

Jeśli masz bloga, znajdziesz wiele sposobów na zwiększenie zysków w naszym przewodniku po sprawdzonych sposobach zarabiania pieniędzy na blogowaniu online za pomocą WordPress.

Jeśli masz sklep internetowy, możesz zacząć śledzić konwersje WooCommerce za pomocą MonsterInsights, aby dowiedzieć się, co działa, a co wymaga większej uwagi.

Uruchom kreatora konfiguracji

Jak upewnić się, że Twoja firma jest zbywalna

Kiedy Twoja witryna zostanie sprzedana, jak łatwo będzie ją przenieść do nowych właścicieli? Potencjalni kupujący będą chcieli wiedzieć, że witryna będzie nadal działać pomyślnie po sprzedaży.

Nadszedł czas, aby zacząć przygotowywać wszystkich do zmiany właściciela i usuwać potencjalne przeszkody w płynnym przejściu.

Upewnij się, że Twoja firma nie polega na Tobie osobiście

Warto przeczytać!  niestandardowe typy postów — filtrowanie wielu chmur tagów

Upewnij się, że Twoja witryna lub firma będą nadal działać płynnie, gdy przestaniesz być zaangażowany. Większość kupujących szuka inwestycji, a nie pracy na pełny etat, próbującej Cię zastąpić.

Oznacza to, że będziesz musiał przeszkolić zespół lub wirtualnego asystenta do prowadzenia firmy, w tym obsługi klienta, operacji i nie tylko.

Na przykład, jeśli sprzedajesz wtyczki WordPress, upewnij się, że w Twoim zespole znajdują się programiści, którzy rozumieją oprogramowanie i mogą je dalej utrzymywać po sprzedaży.

Możesz także wykorzystać automatyzację i sztuczną inteligencję, aby Twoja strona lub sklep internetowy działały płynnie przy minimalnym wysiłku.

Alternatywnie możesz przejść na zarządzany hosting WordPress, w którym wykonywane są kopie zapasowe, aktualizacje i wiele innych zadań konserwacyjnych.

Przygotuj wszelkie strony trzecie do zmiany właściciela

Jeśli Twoja firma opiera się na firmach zewnętrznych, musisz upewnić się, że te relacje będą kontynuowane po zmianie. Może to obejmować Twoich partnerów, dostawców, influencerów, freelancerów i innych.

Na przykład, jeśli otrzymujesz specjalną ofertę od jednego ze swoich dostawców, która pomaga ci zachować rentowność, powinieneś upewnić się, że umowa będzie kontynuowana z nowymi właścicielami.

Upewnij się, że niezbędne zasoby są zbywalne

Jeśli prowadzisz kilka witryn lub firm, możesz udostępniać między nimi zasoby, takie jak numer telefonu, personel obsługi klienta lub konto hostingowe witryny.

W takim przypadku musisz je rozdzielić, zanim będziesz mógł sprzedać. Umożliwi to łatwiejsze przekazanie każdego z tych zasobów nowemu właścicielowi.

Upewnij się, że obsługujesz komunikację na firmowym koncie e-mail, które możesz przenieść na nowego właściciela, a nie na osobistym koncie e-mail.

Sprawdź też, czy wszelkie wtyczki premium WordPress, na których opiera się Twoja witryna, są zarejestrowane w imieniu firmy i korzystają z firmowego adresu e-mail.

Powinieneś także upewnić się, że wszelkie narzędzia do zarządzania zespołem, z których korzystasz, mogą zostać przeniesione na nowego właściciela. Na przykład Slack ułatwia przeniesienie własności.

Stwórz standardowe procedury operacyjne

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, rozważ stworzenie standardowych procedur operacyjnych dotyczących sposobu prowadzenia firmy i wykonywania określonych zadań. Pomoże to nowym właścicielom w dalszym prowadzeniu go z takim samym sukcesem jak Ty.

Może to obejmować sposób wyszukiwania słów kluczowych, tworzenia treści, optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, tworzenia katalogów produktów i nie tylko.

Ostatnie przygotowania przed sprzedażą

Gdy wystawisz witrynę na sprzedaż, potencjalni nabywcy będą przeprowadzać due diligence, aby ocenić, czy warto kupić Twoją firmę. Zadadzą ci wiele szczegółowych pytań.

Oznacza to, że będziesz musiał zebrać dokładne dane o swojej witrynie i finansach.

Zbieraj dokładne dane dotyczące witryny

Potencjalni kupujący będą chcieli zobaczyć szczegółowe raporty o Twojej witrynie. Mamy nadzieję, że już przechowujesz informacje o ruchu, odwiedzających, współczynnikach konwersji i nie tylko.

Jeśli nie, możesz postępować zgodnie z naszym przewodnikiem dotyczącym śledzenia ważnych wskaźników witryny, takich jak szybkość witryny, ruch w witrynie, najlepsze odesłania i kraje, dane demograficzne oraz Twoje najskuteczniejsze posty i strony.

Warto przeczytać!  przekierowanie - 301 nie działa z wieloma witrynami

Zalecamy udokumentowanie co najmniej trzech do sześciu miesięcy z następujących elementów:

Zbieraj dokładne dane finansowe

Powinieneś także zaktualizować swoje dokumenty finansowe. Bałagan w finansach frustruje kupujących i zmusza ich do większego nakładu pracy przy podejmowaniu decyzji.

Oto kilka raportów finansowych, które potencjalni nabywcy chcieliby zobaczyć:

  • Arkusz zysków i strat
  • Dowód sprzedaży (jeśli masz sklep internetowy)
  • wydatki na reklamę PPC

Może się okazać, że warto zatrudnić księgowego. Rozumieją, co robią, i mogą nadać Twoim dokumentom formę łatwą do zrozumienia dla potencjalnych nabywców.

Alternatywnie strony internetowe, takie jak Flippa, oferują usługi weryfikacji i oceny due diligence.

Umieść wartość dolara na swoich aktywach biznesowych

Upewnij się, że przypisujesz wartość wszystkim aktywom, które będziesz sprzedawać wraz ze swoją firmą. Zwiększają one wartość Twojej firmy.

Może to obejmować kapitał obrotowy, zapasy sklepu, zespół i historię kampanii AdWords.

Możesz także spróbować wycenić mniej materialne aktywa, takie jak baza danych klientów, lista e-mailowa, zaangażowanie w mediach społecznościowych, ruch w witrynie oraz procesy i procedury.

Gdzie możesz bezpiecznie sprzedawać swoją stronę internetową lub biznes online?

Gdy będziesz gotowy, musisz wybrać odpowiednie miejsce do sprzedaży swojej witryny. Zazwyczaj będzie to z rynkiem online lub brokerem.

Flippa

Flippa

Flippa to najlepszy rynek online do sprzedaży Twojej witryny. Jest to serwis aukcyjny podobny do eBay, ale specjalizujący się w firmach internetowych, witrynach internetowych i nazwach domen.

Utrzymują listę powiązanych renomowanych brokerów biznesowych, którzy mogą pomóc w sprzedaży.

Użytkownicy mogą śledzić aukcje i licytować w Twojej witrynie lub firmie. Jeśli zaakceptujesz ich ofertę, postępują zgodnie z wytycznymi dotyczącymi płatności Flippa.

Zwykle sprzedawcy korzystają z usługi Escrow firmy Flippa w celu bezpiecznych płatności i przeniesienia rejestracji.

Płetwy imperium

Płetwy imperium

Empire Flippers to wiodący broker, który pomoże sprzedać Twój biznes lub biznes online. Wycenią Twój biznes, zaprojektują stronę sprzedażową i zajmą się reklamą.

Broker to świetny wybór, jeśli nie jesteś pewien, od czego zacząć lub po prostu brakuje Ci czasu. A ponieważ pobierają prowizję, są zmotywowani do uzyskania jak najlepszej ceny.

Niezależnie od tego, czy wybierzesz platformę handlową, czy brokera, udzielą oni wszelkiej pomocy, jakiej potrzebujesz, gdy nadejdzie czas przeniesienia strony internetowej lub firmy do nowego właściciela.

Mamy nadzieję, że ten samouczek pomógł Ci dowiedzieć się, jak sprzedawać swoją witrynę lub biznes online. Możesz także zapoznać się z naszym przewodnikiem na temat tworzenia witryny członkowskiej WordPress lub naszymi ekspertami wybierającymi najlepsze narzędzia do tworzenia stron WordPress typu „przeciągnij i upuść”.

Jeśli podobał Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube, aby zobaczyć samouczki wideo WordPress. Możesz nas również znaleźć na Świergot i Facebooka.




Źródło