Fotografia

Jak straciłem cały sprzęt fotograficzny we Włoszech

• 10 maja, 2024

Film z YouTube'a

Pomarańczowy pakiet Nomatic był pełen niezbędnych rzeczy — drona, laptopa, dodatkowych telefonów o wartości około 7200 dolarów, dysków półprzewodnikowych, mikrofonów, GoPro, Insta360, a także wszystkich kabli do ładowania i europejskich zasilaczy. Wszystko, czego potrzebowałem, aby móc pisać takie rzeczy i mieć dostęp do niezbędnych wskazówek, jak poruszać się po obcym kraju i komunikować się z innymi. (Niesamowita aplikacja Tłumacz!)

I to była wina taksówkarza.

Pozwólcie, że opowiem wam, co się wydarzyło, i czytajcie dalej do końca, ponieważ z moją żoną Ruth wiąże się zabawna koda.

Taksówka przyjechała po nas o 7:30 w Palermo, do naszego pensjonatu (Pensjonat Cannoli, niezły obiekt, chociaż w rzeczywistości nie serwują żadnego cannoli), aby zabrać nas na dworzec autobusowy, gdzie znajduje się nasz następny przystanek w Syrakuzach. tylko dwa rejsy dziennie – o 8:00 i 13:00

Szalone wejście do Bed and Breakfast Cannoli w Palermo

Taksówka podjechała i zaparkowała. Kobieta w samochodzie jadącym za nim nie mogła przejść dalej i natychmiast zaczęła na niego krzyczeć, jakby zamordował jej dziecko – a on odwzajemnił krzyk. Nie mówię po włosku, ale to było jak coś, co można zobaczyć we włoskim filmie. Trwało to dość długo, a przynajmniej tak się wydawało.

Następnie otworzył bagażnik i zaczął sięgać po nasze torby, cały czas wrzeszcząc na kobietę. Chciał sam umieścić je na tylnym siedzeniu swojego zatłoczonego samochodu. Dobra, pomyślałem i zająłem miejsce na tylnym siedzeniu. Wrzucił torby do bagażnika i ruszyliśmy.

(WSKAZÓWKA FILMOWA: CZUJESZ JESZCZE PROBLEM?)

W ciągu pięciu minut sprawnie przedostał się przez ruch uliczny i dotarliśmy na stację kolejową. „Dwadzieścia euro” – powiedział. Kiedy otworzył swój kufer, były tam nasze dwie walizki, mój statyw i tylko jeden plecak, Ruth.

Mojego nigdzie nie było. Przerażenie, gdy zdaliśmy sobie sprawę, że pomarańczowego plecaka tam nie było.

Plecak Nomatic Luma

Zażądałem, aby natychmiast wrócił do pensjonatu, ale nie zrozumiał i chciał otrzymać zapłatę. Wpisałem „jedź z powrotem!” w Tłumaczu Google i dostał wiadomość.

Kiedy poruszał się po tym, co było teraz Tylko we Włoszech Korki wcześnie rano, wszyscy pozornie trąbili klaksonami, skutery nadjeżdżające na nas ze wszystkich stron, kierowcy wjeżdżający i wyjeżdżający z pasów, przejeżdżający na czerwonych światłach i pasażerowie ryzykujący życie na ulicach Palermo – przygotowałem się na najgorsze.

Przecież zaledwie dzień wcześniej Ruth zamówiła w kawiarni rogalika, zjadła połowę, wstała, żeby zrobić zdjęcie i odeszła kilka metrów dalej. W ciągu kilku sekund podszedł mężczyzna, zabrał resztki ze stołu i włożył je do ust, gdy tam siedziałem.

Mój plecak nie miał szans!

Niedawno pojawiła się historia o fotografie odwiedzającym Włochy, który włożył do pociągu swoją torbę ze sprzętem (zawierającą rzeczy warte 16 000 dolarów) wraz z innym bagażem, zajął swoje miejsce i nigdy więcej nie widział swojej torby. Został podniesiony przez trzech złodziei sprzętu. W komentarzach do jego filmu wiele osób opowiadało o podobnych doświadczeniach we Włoszech.

Moja torba zniknęła. Wiedziałam.

Ale kiedy w końcu dotarliśmy z powrotem przed pensjonat, właściwie zakończyła się opowieść z bajki. Plecak został zdjęty z drogi i oparty starannie o ścianę, podczas gdy czekało tam dwóch życzliwych panów, najwyraźniej pewnych, że właściciel po niego wróci. Kiedy się zatrzymaliśmy, uśmiechali się radośnie.

Miałem delirium.

Daliśmy im napiwek 15 euro za kłopoty, czyli dokładnie to, co Ruth miała pod ręką, i pobiegliśmy z powrotem na stację, gdzie spóźniliśmy się na autobus o 60 sekund. (A taksówkarz zapłacił 60 euro za jazdę tam i z powrotem.)

Ale co wolisz zrobić? Zgubiłeś laptopa lub spóźniłeś się na autobus?

Morał: nigdy nie pozwalaj taksówkarzowi w innym kraju wkładać torbę ze sprzętem do bagażnika. Trzymaj go cały czas na kolanach!

zagubiony sprzęt we Włoszechzagubiony sprzęt we Włoszech

Warto przeczytać!  Nikon Z9 ma udać się na Księżyc w 2026 r.: przegląd fotografii cyfrowej