Marketing

Jak strategia marketingowa Samsunga umacnia wartość marki

  • 30 października, 2023
  • 7 min read
Jak strategia marketingowa Samsunga umacnia wartość marki


Globalna potęga elektroniki – Samsung rozpoczął swoją podróż jako marka produkcyjna niskiego szczebla. Silna strategia marketingowa Samsunga zrewolucjonizowała jego pozycję na rynku, czyniąc go producentem smartfonów nr 1 na świecie. Technologiczny gigant zajmuje 4. miejsce na liście największych firm technologicznych świata magazynu Forbes. Idealne połączenie marketingu cyfrowego i innowacji uczyniło Samsunga wyjątkową marką wysokiej jakości, godną lojalności klientów.

Zostań certyfikowanym ekspertem ds. marketingu w 8 miesięcy

Z programem Purdue Digital Marketing PGPrzeglądaj program

Zostań certyfikowanym ekspertem ds. marketingu w 8 miesięcy

Cyfrowa obecność Samsunga

Umiejętne wykorzystanie waluty społecznościowej przez firmę Samsung przyczyniło się do jej sukcesu w marketingu cyfrowym. Rozwijając swoją obecność w mediach społecznościowych, Samsung zapewnia klientom i zwolennikom marki kilka okazji do podzielenia się swoimi doświadczeniami z osobami z ich otoczenia.

Samsung_Marketing_Strategy_1

Kanał Samsunga na YouTubie

Aby połączyć się z różnymi segmentami populacji, do których skierowane są ich produkty, firma Samsung posiada profile społecznościowe we wszystkich głównych sieciach społecznościowych, w tym

  • Facebook: 162M
  • Twitter: 12,5 mln
  • YouTube: 6,24 mln
  • Instagram: 4,5 mln

Samsung_Marketing_Strategy_2

Strona Samsunga na Facebooku ze 162 milionami polubień

Co więcej, Samsung ma kilka profili na każdej platformie. Na przykład Instagram ma Samsung, Samsung India, Samsung UK, Samsung UA, Samsung Mobile i nie tylko.

Firma przestrzega najlepszych praktyk marketingu cyfrowego, takich jak SEO i tworzenie wysokiej jakości treści, które rozwiązują problemy klientów.

Cyfrowe kampanie marketingowe firmy Samsung

Będąc marką zorientowaną na społeczność, która wpływa na odbiorców na całym świecie, Samsung wprowadza różne kampanie marketingowe. Obiecująca strategia marketingowa firmy Samsung koncentruje się na wykorzystaniu siły wyjątkowych kampanii marketingowych w celu promowania produktów i przyciągania uwagi odbiorców.

Warto przeczytać!  „Jesteśmy optymistycznie nastawieni do indyjskich akcji, ale spodziewamy się wzrostu zmienności”

Reklamy w mediach społecznościowych, sponsoring i reklama w Internecie wzmocniły markę. Oto niektóre wyjątkowe kampanie marketingowe firmy Samsung:

  • Kampanie #YouMake: tworzy globalną platformę marketingową, dzięki której konsumenci mogą przejąć inicjatywę w dostosowywaniu urządzeń. Zapewnia lepszy sposób personalizacji dzięki dostosowanej kontroli możliwej dzięki rozwiązaniom SmartThings IoT. Kampania #YouMake oferuje ciągłe usługi i wirtualne korzyści, zachęcając klientów do udziału poprzez wykorzystanie najlepszych platform Metaverse.
  • Dorastanie: kolejna reklama w YouTube, która skłoniła ludzi do ponownego rozważenia dostępnych opcji. Firma skierowała się bezpośrednio do swojego głównego konkurenta – Apple, a wideo szturmem podbiło Internet.

Zostań certyfikowanym ekspertem ds. marketingu w 8 miesięcy

Z programem Purdue Digital Marketing PGPrzeglądaj program

Zostań certyfikowanym ekspertem ds. marketingu w 8 miesięcy

Marketingowy miks Samsunga

Produkt, cena, miejsce i promocja – 4 elementy miksu marketingowego stanowią zintegrowany model marketingowy. Plan marketingu mix firmy Samsung daje wgląd w sekret sukcesu firmy.

1. Mieszanka produktów

Produkty firmy Samsung, które w ostatnich latach zapewniały doskonałe wyniki, są dobrze znane ze swoich usług i szybkiego wsparcia. Mieszanka marketingowa Samsunga w swojej linii produktów jest jedną z jego głównych mocnych stron. Produkty dzielą się na następujące kategorie:

  • Telefony komórkowe
  • Tabletki
  • Telewizory – LED, Telewizory Plazmowe, LCD, SMART TV, HDTV
  • Kamery
  • Lodówki
  • Klimatyzatory
  • Pralka
  • IT – drukarki, laptopy i akcesoria

2. Mieszanka cen

Mieszanka cenowa to jeden z najmocniejszych punktów strategii marketingowej Samsunga. Aby zadowolić swoich klientów, oferuje dwa schematy cenowe. Korporacja stosuje taktykę oszustwa cenowego za każdym razem, gdy wypuszcza na rynek nowy smartfon wyposażony w najnowszą technologię. Ponadto obniża cenę tego produktu w przypadku wprowadzenia przez konkurencję identycznych produktów.

Warto przeczytać!  Jak zdominować swoją strategię marketingu rozwojowego w 2023 r

3. Mieszanka promocyjna

Samsung przyciąga klientów za pomocą reklam, stosując najlepsze taktyki promowania produktów w promocjach sprzedaży.

Firma wykorzystuje kilka wehikułów marketingowych zarówno w okresie świątecznym, jak i poza nim. Udziela partnerom biznesowym licznych rabatów i zachęt, zachęcając ich do sprzedawania produktów Samsunga ponad konkurencją.

4. Umieść mieszankę

Dealerzy serwisowi firmy Samsung są odpowiedzialni za sprzedaż korporacyjną. Jego zaletą jest dystrybucja. Dystrybuują swoje towary za pośrednictwem jednej firmy dystrybucyjnej. Następnie rozsyłają je do innych lokalizacji.

Analiza SWOT

Analiza SWOT to jeden z najlepszych sposobów głębszego poznania techniki marketingowej firmy Samsung. Zapewnia wgląd w mocne i słabe strony, szanse i zagrożenia firmy Samsung w zakresie jej konkurencyjności marketingowej.

Mocne strony Samsunga

  • Od lat utrzymuje silną pozycję w branży produkcji smartfonów. Wspinając się po drabinie, Samsung zajmuje pierwsze miejsce na liście najlepszych producentów smartfonów na świecie.
  • Znaczące inwestycje w innowacyjny sektor badań i rozwoju pomogły firmie Samsung stworzyć zróżnicowaną ofertę produktów w porównaniu z konkurencją.
  • Przejście na system zarządzania zorientowany na klienta przyniosło rewolucyjne zmiany.
  • Konsekwentne wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju, takie jak przyjęcie ekologicznych opakowań do telewizorów, dają jej przewagę.
  • Samsung przoduje w rozwoju zaawansowanych technologii, takich jak sztuczna inteligencja, 5G, motoryzacja i robotyka.
  • Wreszcie szybko rozwija marketing komercyjny w Indiach i Chinach.

Słabość Samsunga

  • Pomimo rozszerzenia swojej działalności w Azji, firma w dużym stopniu opiera się na rynkach amerykańskich.
  • Wadliwe przedmioty Samsunga, takie jak Samsung Galaxy A20e i niesprawny składany telefon.

Możliwości Samsunga

  • Samsung może osiągnąć ogromny rozwój w branży smartfonów, ustanawiając standardy dzięki innowacyjnym produktom, takim jak telefony składane.
  • Gdy świat wdraża technologię 5G, Samsung dysponuje wiedzą, jak wykorzystać tę szansę.
  • Firma może zatrudniać wyjątkowo wykwalifikowanych specjalistów, wykorzystując swój wizerunek marki.
Warto przeczytać!  Wykorzystując dane, aby wyczuć puls klientów, ET BrandEquity

Zagrożenia Samsunga

  • Uwikłanie Samsunga w kontrowersje może zagrozić jego biznesowi, jak na przykład pozew złożony przez Apple za naruszenie patentów.
  • Xiaomi, Apple i Huawei stanowią główne zagrożenia i technologiczną konkurencję, która może przechytrzyć Samsunga.

Wyniki strategii marketingowej Samsunga

Zmodernizowane programy marketingowe firmy Samsung i wdrożenie strategii konkurencyjnej znacząco przyczyniły się do jej ogromnego sukcesu na przestrzeni lat.

Prowadząc ciągłe badania rynku, dodając nowe funkcje, zaspokajając problemy klientów i dokładając szczególnych wysiłków w celu obniżenia kosztów, firma Samsung od samego początku torowała drogę do swojego sukcesu.

Jego globalna wartość wzrosła o ponad 200% w krótkim okresie od 2003 do 2008 roku.

Samsung przejął Sony – jedną z najcenniejszych marek elektroniki użytkowej na świecie. W rezultacie sprzedaż Samsunga osiągnęła 119 miliardów dolarów do 2009 roku. Kiedy firma wprowadziła Samsung Galaxy i wykorzystała możliwości platform cyfrowych do promocji i marketingu, jej przychody wzrosły w 2018 roku do 218 miliardów dolarów.

Dziś Samsung zajmuje 5. miejsce na liście najlepszych światowych marek Interbrandu z wartością marki wynoszącą 74,6 miliarda dolarów. W porównaniu z rokiem ubiegłym zanotowano 20% wzrost.

Wniosek

Rozbudzając kreatywność na całym świecie, Samsung jest najbardziej dochodową firmą technologiczną. Solidna strategia marketingowa Samsunga uczyniła go dziś jedną z najcenniejszych marek. Jej inteligentne taktyki marketingu cyfrowego stanowią doskonały przykład tego, jak zmodernizować swój biznes online jako marketer cyfrowy.

Chcesz wiedzieć więcej o marketingu cyfrowym? Zapisz się do programu specjalistów ds. marketingu cyfrowego Simplilearn i podnieś swoje umiejętności cyfrowe.


Źródło