Marketing

Jak stworzyć lokalną strategię marketingową

  • 26 października, 2023
  • 11 min read
Jak stworzyć lokalną strategię marketingową


Marketing lokalny jest istotnym elementem szerszej strategii marketingowej dla małych firm. Dzięki temu Twoja marka może dotrzeć do szerszej lokalnej publiczności, która w najbliższej przyszłości prawdopodobnie będzie patronować Twojej firmie. Ale co możesz zrobić jako przedsiębiorca, aby poprawić zasięg swojej małej firmy wśród lokalnych odbiorców? Ten przewodnik zawiera 14 krótkich wskazówek, jak ulepszyć lokalną strategię marketingową.

14 lokalnych strategii marketingowych, które możesz rozpocząć już dziś

Marketing lokalny zaczyna się od kilku łatwych do wdrożenia kroków, które każda firma może rozpocząć natychmiast. Oto kilka szybkich i prostych pomysłów na ulepszenie lokalnego marketingu Twojej firmy.

1. Zoptymalizuj swoją witrynę pod kątem lokalnych użytkowników.

Optymalizacja witryny internetowej jest kluczem do generowania ruchu i jest niezbędna dla każdej strategii marketingu cyfrowego. Ale czy Twoja witryna jest zoptymalizowana pod kątem lokalnych użytkowników? Oto kilka sposobów optymalizacji witryny pod kątem klientów znajdujących się w pobliżu:

  • Upewnij się, że Twoja witryna jest dostosowana do urządzeń mobilnych. Stworzenie witryny przyjaznej dla urządzeń mobilnych jest niezwykle istotne. Firmy muszą zadbać o to, aby ich witryny internetowe zapewniały najwyższej klasy obsługę mobilną, aby przyciągnąć lokalnych klientów, powiedziała Heather Lodge, właścicielka i dyrektor ds. strategii w Werkflow Digital. „Ponad połowa ruchu przychodzącego na strony internetowe pochodzi z urządzeń mobilnych” – zauważył Lodge. „Jeśli masz ładną i przejrzystą witrynę internetową, z dużym tekstem do odczytania na małym ekranie i dużymi przyciskami, które można łatwo kliknąć, łatwiej będzie Ci przyciągnąć lokalny biznes”.
  • Zlokalizuj swoją witrynę. Każda skuteczna witryna biznesowa powinna stosować najlepsze praktyki optymalizacji wyszukiwarek (SEO), takie jak badanie słów kluczowych w celu informowania o zawartości witryny. Jednak lokalizacja witryny oznacza określenie słów kluczowych i fraz kluczowych w oparciu o lokalne SEO. Zadaj sobie na przykład pytanie: „Czego lokalny rynek wyszukuje w Google?” Dobrą zasadą jest częste wspominanie o swojej społeczności lub pobliskich społecznościach. Na przykład, jeśli kierujesz reklamy do odbiorców regionalnych, rozważ dodanie języka, takiego jak „obsługa obszaru trzech stanów”.

Popraw swoje statystyki dotyczące lokalnego SEO, korzystając z bezpłatnych narzędzi do badania słów kluczowych — takich jak Google Analytics, Google Trends i Google Search Console — aby dowiedzieć się, które terminy lokalne warto uwzględnić.

2. Zaktualizuj tagi tytułowe i metaopisy w swojej witrynie.

Upewnij się, że tagi tytułowe i metadane Twojej witryny są aktualne. „Istnieje kilka różnych części metadanych, ale większość ludzi musi się martwić jedynie metaopisem i tagiem tytułu” – powiedział McKnight.

  • Tagi tytułowe: Tag tytułowy to 60 znaków, które użytkownicy wyszukiwarki widzą na stronie wyników wyszukiwania (SERP). Zachowaj tag tytułowy odpowiadający Twojej marce i lokalizacji, ale krótszy niż 60 znaków.
  • Metaopis: Metaopis powinien mieć maksymalnie 160 znaków. Metaopis rzadziej będzie uwzględniany w rankingach wyszukiwarek, ale może poprawić współczynniki klikalności, sygnalizując użytkownikom dokładnie, jakiego rodzaju informacje mogą znaleźć na stronie internetowej. „Dane pokazują, że wysokiej jakości metaopis… może poprawić współczynnik klikalności” – powiedział McKnight. „Z drugiej strony, dla firmy takiej jak restauracja, która chce, żeby ludzie dzwonili, posiadanie numeru telefonu w metaopisie jest ogromne”.
Warto przeczytać!  Hard Seltzer Market analizuje najnowsze dane dotyczące kluczowych graczy, trendów i prognoz 2032 – Reedley Exponent

Najlepsze usługi hostingowe zapewniają narzędzia administracyjne, które pozwalają edytować tag tytułowy i metaopis Twojej witryny. Dodatkowo WordPress oferuje łatwą w użyciu funkcję SEO dla właścicieli małych firm.

3. Skonfiguruj lokalne strony docelowe dla wszystkich lokalizacji swojej firmy.

Jeśli Twoja firma ma wiele lokalizacji, utwórz oddzielną stronę docelową dla każdej lokalizacji w swojej witrynie, aby zintensyfikować wysiłki lokalizacyjne.

„Często będą firmy mające wiele różnych lokalizacji, ale nie zamieszczają one w swoich witrynach internetowych stron z informacjami na temat tych różnych lokalizacji” – powiedział Lodge. „Strony te powinny zawierać każdą lokalizację, wskazówki, jak się tam dostać i godziny otwarcia sklepu”.

Strony te powinny zawierać konkretne treści dotyczące Twojej firmy. Na przykład agent nieruchomości z siedzibą w Nashville w stanie Tennessee nie powinien mówić tylko, że jest „agentem nieruchomości”. Zamiast tego powinny zawierać frazę kluczową „wiodący agent nieruchomości w Nashville”, która sygnalizuje wyszukiwarkom, w których ma siedzibę dany agent, i pomaga wyświetlać wyniki lokalnym odbiorcom.

To sformułowanie również bierze pod uwagę Jak ludzie szukają agentów nieruchomości: nie chcą nikogo; chcą „najlepszych” lub „wiodących” agentów nieruchomości.

4. Zgłoś wpis do swojego profilu firmy w Google.

Jedną z najłatwiejszych i najskuteczniejszych strategii marketingu lokalnego, którą możesz zastosować od razu, jest skonfigurowanie profilu firmy w Google. Profil Firmy w Google (dawniej Google Moja Firma) zapewnia użytkownikom wyszukiwarki takie informacje, jak lokalizacja firmy, godziny otwarcia, wskazówki dojazdu, dane kontaktowe i inne informacje bezpośrednio w SERP.

„Odbierz swoje [Google Business Profile] panelu wiedzy i upewnij się, że jest on zaktualizowany” – powiedział McKnight. Profil powinien wyświetlać aktualne godziny pracy i dokładnie wyjaśniać wszelkie tymczasowe zmiany lub ograniczenia, takie jak zamknięcia w święta oraz opcje na wynos lub dostawę.

Powinieneś także ubiegać się o lokalne wpisy w witrynach stron trzecich, takich jak Yelp, dodał Lodge. Im więcej miejsc, w których użytkownicy będą mogli znaleźć Twoją firmę (wraz z informacjami o lokalizacji), tym skuteczniejszy będzie Twój marketing lokalny.

5. Zoptymalizuj swoje strony w mediach społecznościowych pod kątem lokalnych użytkowników.

Marketing w mediach społecznościowych ma kluczowe znaczenie dla lokalnego marketingu online. Podobnie jak Twoja witryna internetowa, Twoje strony w mediach społecznościowych powinny być zoptymalizowane i zlokalizowane. Oznacza to podawanie aktualnych informacji, takich jak lokalizacja firmy, dane kontaktowe i godziny otwarcia, a także utrzymywanie aktywnego konta w mediach społecznościowych.

„Z punktu widzenia małej firmy media społecznościowe koncentrują się głównie na komunikacji na temat ofert, ponownego otwarcia i promocji” – powiedział McKnight. „W dużej mierze to po prostu zarządzanie reputacją”.

6. Zachęcaj do pozytywnych recenzji użytkowników i angażuj się w Internecie.

Zachęcaj zadowolonych klientów do pozostawiania pozytywnych recenzji online, czy to w Recenzjach Google, na Facebooku, Yelp, czy gdzie indziej. Możesz nawet zachęcić ich do skorzystania ze zniżek lub promocji, takich jak loteria lub rozdanie prezentów.

Warto przeczytać!  Twój przewodnik po finansowaniu, planowaniu i uruchamianiu franczyzy

Powinieneś także poświęcić czas na odpowiadanie na recenzje pozostawione przez klientów w Internecie, niezależnie od tego, czy są to pozytywne, czy negatywne recenzje. Zawsze bądź szczery i unikaj kopiowania i wklejania ogólnych odpowiedzi.

„Przeważnie odpowiadaj ludziom autentycznie, pokorą i uczciwością – niezależnie od tego, czy jest to recenzja negatywna, czy pozytywna” – radzi McKnight. „Wyznacz godzinę tygodniowo na przejrzenie, udzielenie odpowiedzi i upewnienie się, że nie jest to tylko ogólna, uproszczona odpowiedź. Użytkownicy są tym zniechęceni i czują, że ich nie słuchają.”

Odpowiadanie na wszystkie recenzje w Internecie to kluczowy sposób zarządzania relacjami z klientami poprzez uspokajanie niezadowolonych klientów, okazywanie zadowolonym klientom, że ich doceniasz i pokazanie wszystkim, że ci zależy.

7. Organizuj lub sponsoruj wydarzenia społeczności lokalnej.

Marketing cyfrowy jest dobry, ale budowanie pomostu między odbiorcami a marką w świecie rzeczywistym jest nieocenione. Aby to osiągnąć, konieczne jest zaangażowanie się w swoją społeczność.

Jeśli to możliwe, rozważ sponsorowanie lub organizację lokalnych wydarzeń, aby zwiększyć widoczność marki w lokalnej społeczności. Jest to również świetny sposób na dotarcie do lokalnej prasy, co zwiększa prawdopodobieństwo, że lokalni odbiorcy znajdą Twoją firmę w Internecie.

8. Wykorzystaj zlokalizowany marketing e-mailowy.

Strategie e-mail marketingu są skuteczne i niedrogie. Większość kosztów wiąże się z uzyskaniem cennych adresów e-mail. Chociaż nic w adresie e-mail nie informuje o lokalizacji użytkownika, możesz utworzyć listę kontaktów e-mail, aby filtrować użytkowników według lokalizacji.

Najprostszym sposobem uzyskania danych o lokalizacji wraz z adresami e-mail jest skorzystanie z arkusza rejestracyjnego znajdującego się w fizycznej lokalizacji Twojej firmy — najlepiej przy kasie — lub na stoiskach lub wydarzeniach, które sponsorujesz. Chodzi o to, aby zainteresowani klienci zapisali się na Twoje aktualizacje i promocje. Alternatywnie możesz utworzyć formularz online na swojej stronie internetowej, aby zebrać informacje o użytkowniku i dane o lokalizacji.

9. Wypróbuj kampanię pocztową skierowaną do lokalnych użytkowników.

Poczta bezpośrednia może wydawać się przestarzała, ale pozostaje tanią i skuteczną metodą dotarcia do klientów. Według raportu ANA 2021 dotyczącego współczynnika odpowiedzi, poczta bezpośrednia zapewnia wyższy zwrot z inwestycji niż inne media reklamowe.

Poczta bezpośrednia pozwala kierować reklamy do najlepszych grup demograficznych, sprawdzając dzielnice pasujące do docelowych odbiorców.

Wskazówki dotyczące korzystania z poczty bezpośredniej obejmują tworzenie przyciągającej uwagę przesyłki pocztowej, oferowanie rabatów i promocji oraz używanie kodów QR, aby ułatwić ludziom dowiedzenie się więcej o Twojej firmie lub odwiedzenie Twojej witryny internetowej.

10. Współpracuj z innymi lokalnymi firmami.

Współpraca z innymi firmami może być potężnym narzędziem. Sojusze te zwielokrotniają całkowity zasięg obu firm. Ta strategia działa najlepiej, gdy znajdziesz firmy o podobnych wartościach i celach (i które nie konkurują bezpośrednio z Twoją firmą).

Warto przeczytać!  Influencer marketing i B2B: dlaczego warto zacząć już teraz – i jak

Oto kilka pomysłów na współpracę z innymi firmami w Twojej okolicy:

  • Współsponsor wydarzeń
  • Współpracuj z treściami SEO, aby zapewnić wzajemnie korzystną relację
  • Linki do wzajemnych stron internetowych

Stosując się do tych strategii, każdy wysiłek w zakresie dotarcia do odbiorców zostanie zwielokrotniony.

11. Lokalizuj płatne reklamy.

Reklama oparta na lokalizacji pozwala firmom znaleźć najlepszych odbiorców w odpowiednim obszarze. Reklamy mogą być kierowane do użytkowników lokalnych; Google, Facebook i inni reklamodawcy cyfrowi mają zlokalizowane funkcje.

Poza reklamą cyfrową, zlokalizowane reklamy płatne są nadal cenne. Lokalne gazety, spoty radiowe, książeczki kuponowe, kina i sponsoring to jedne z najlepszych sposobów promowania marki wśród lokalnych konsumentów.

12. Stwórz program lojalnościowy dla klientów.

Program lojalnościowy dla klientów to doskonały sposób na zapewnienie lokalnym klientom powrotu. Firmy mogą oferować fizyczne lub cyfrowe karty lojalnościowe, które nagradzają klientów darmowymi lub przecenionymi produktami po określonej liczbie zakupów lub zdobytych punktach. Rabaty i promocje można również wysyłać do członków programu lojalnościowego pocztą elektroniczną lub pocztą bezpośrednią.

Programy lojalnościowe sprawiają, że klienci czują się doceniani. Co więcej, są one doskonałym sposobem na zebranie przydatnych informacji o klientach, którzy się na to zgodzili — danych, które można wykorzystać w innych lokalnych kampaniach marketingowych.

13. Wdrożyć program poleceń.

Nikt nie zna lokalnej społeczności lepiej niż ci, którzy w niej mieszkają i pracują. Wykorzystaj swoich obecnych klientów na swoją korzyść, konfigurując program poleceń. Podobnie jak w przypadku programu lojalnościowego, możesz oferować rabaty lub nagrody klientom, gdy przyjmą kogoś nowego. Ludzie chętniej ufają reklamom szeptanym, dlatego jest to skuteczny i niedrogi sposób na przekazanie swojego komunikatu.

Twoi obecni klienci rozumieją Twój biznes i wiedzą, które osoby w lokalnej społeczności najprawdopodobniej kupią Twoje produkty lub usługi. Program poleceń zapewnia, że ​​klienci wracają i przyprowadzają zainteresowanych przyjaciół i rodzinę. Pamiętaj, aby oferować swoim nowym klientom podobne zachęty, aby budować lojalność klientów.

Znajdź lokalne osoby, które będą ambasadorami marki, budującymi świadomość i zaufanie do Twojej firmy w lokalnej społeczności.

14. Opowiedz historię swojej marki, aby przemówić do lokalnej publiczności.

Małe firmy muszą znaleźć sposoby na przebicie się przez hałas większych konkurentów korporacyjnych i rynków internetowych, aby dotrzeć ze swoim komunikatem do konsumentów. Jednym z przekonujących sposobów, aby to osiągnąć, jest podzielenie się historią swojej firmy. Wyjątkowa osobista historia pomaga klientom nawiązać kontakt z Twoją marką.

Aby dotrzeć do lokalnej publiczności, znajdź sposób na powiązanie swojej historii ze społecznością lub regionem, w którym prowadzisz działalność. Jeśli chodzi o wydawanie pieniędzy, dobra historia może po prostu przekonać klienta do wsparcia Twojego lokalnego biznesu zamiast anonimowej korporacji.

Skuteczna lokalna strategia marketingowa obejmuje optymalizację obecności cyfrowej przy jednoczesnym budowaniu relacji z członkami społeczności. Chociaż lokalny marketing online jest cenny, niezbędne jest dotarcie do docelowych klientów twarzą w twarz.


Źródło