WordPress

Jak stworzyć program lojalnościowy w WooCommerce (krok po kroku)

  • 7 marca, 2023
  • 7 min read
Jak stworzyć program lojalnościowy w WooCommerce (krok po kroku)


Chcesz stworzyć program lojalnościowy w WooCommerce?

Program lojalnościowy może sprawić, że klienci będą wracać do Twojego sklepu internetowego i trzymać ich z dala od konkurencji. Może to być również świetny sposób na nagradzanie najlepszych klientów i sprawienie, by poczuli się docenieni.

W tym poradniku pokażemy Ci, jak stworzyć program lojalnościowy dla Twojego sklepu WooCommerce.

Tworzenie programu lojalnościowego w WooCommerce

Po co tworzyć program lojalnościowy w WooCommerce?

Stworzenie programu lojalnościowego może być świetnym sposobem na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym.

Program lojalnościowy zachęca klientów do ponownego odwiedzania Twojej witryny WordPress, co jest kluczem do prowadzenia udanego biznesu w dłuższej perspektywie. Może nawet zwiększyć średnie wydatki na klienta, dając kupującym powód do dodania większej liczby produktów do koszyka.

Większość sklepów daje klientom punkty za kupowanie produktów i usług. Możesz jednak nagradzać klientów za inne działania, takie jak założenie konta, złożenie pierwszego zamówienia, zapisanie się do newslettera e-mail lub wydatki na określone konto.

Możesz nawet przyznać klientowi dodatkowe punkty za powrót do porzuconego koszyka i sfinalizowanie zakupu. W ten sposób program lojalnościowy może pomóc odzyskać sprzedaż porzuconych koszyków WooCommerce.

Powiedziawszy to, przyjrzyjmy się, jak dodać program lojalnościowy w WooCommerce.

Konfigurowanie programu lojalnościowego WooCommerce

Najłatwiejszym sposobem stworzenia programu lojalnościowego jest skorzystanie z Zaawansowanych Kuponów. Jest to najlepsza wtyczka kuponów WordPress, która pozwala tworzyć wszelkiego rodzaju kupony, programy, kupować jeden i otrzymywać darmowe oferty oraz inne nagrody.

Po utworzeniu programu lojalnościowego Advanced Coupons pokaże klientowi, ile punktów otrzyma za każdą akcję, w tym zakup konkretnego produktu.

Klient zobaczy wiadomość w swoim koszyku, aby poinformować go, ile punktów zdobędzie

Najpierw musisz zainstalować i aktywować zarówno bezpłatną wtyczkę Advanced Coupons, jak i dodatek do programu lojalnościowego Advanced Coupons. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z naszym przewodnikiem krok po kroku dotyczącym instalacji wtyczki WordPress.

Notatka: Możesz kupić razem wtyczki Advanced Coupons i Programu Lojalnościowego, otrzymując „Pakiet All-In-One”.

Następnie wystarczy przejść do Kupony » Program lojalnościowy w panelu administratora WordPress i kliknij kartę „Licencja”.

Warto przeczytać!  opcje wtyczki — Problem z próbą automatycznego zapisania klikniętych elementów listy kontrolnej
Dodanie licencji do wtyczki Program lojalnościowy WordPress

Możesz teraz wprowadzić klucz licencyjny i adres e-mail użyty do zakupu kuponów zaawansowanych. Możesz znaleźć te informacje, logując się na swoje konto w witrynie Advanced Coupons.

Następnie przejdź dalej i kliknij kartę „Ustawienia”. Spowoduje to przejście do ekranu, na którym możesz zbudować program lojalnościowy.

Na początek nagradzajmy członków punktami, gdy wykonują określone działania w Twojej witrynie, takie jak pozostawienie recenzji produktu, opublikowanie komentarza lub zakup produktu.

W „stosunku ceny do zdobytych punktów” widzimy, że wtyczka programu lojalnościowego daje klientom 1 punkt za każdy wydany 1 dolar.

Stosunek zdobytych punktów

Jeśli chcesz, aby Twój program lojalnościowy WooCommerce wyglądał bardziej imponująco, dajesz klientom więcej punktów. Na przykład członkowie mogą zdobyć 2 punkty lub 10 punktów za każdego wydanego dolara.

„Stosunek punktów do ceny” to liczba punktów potrzebnych do zarobienia dolara w ramach programu lojalnościowego.

Domyślnie klienci zarabiają 1 USD za każde 10 punktów. Oznacza to, że klient musi wymienić 10 punktów, aby otrzymać kupon rabatowy o wartości 1 USD. Możesz zmienić te wartości na dowolne.

Możesz również zmienić nazwę swojego programu lojalnościowego, wpisując ją w polu „Nazwa punktów”. Postawiliśmy na „Niesamowite Punkty” w naszym programie lojalnościowym, ale możesz chcieć użyć czegoś bardziej markowego, tak jak robi to Starbucks ze swoimi „Gwiazdami”.

Zmiana nazwy programu lojalnościowego WooCommerce

Następnie musisz zdecydować, w jaki sposób obliczane są Twoje punkty. Na przykład możesz chcieć dać klientowi mniej punktów, jeśli użyje kodu kuponu, w porównaniu z klientem, który nie skorzystał z kuponu. W ten sposób możesz zapewnić najlepsze nagrody swoim najlepszym klientom.

Aby to zrobić, kliknij zakładkę „Zbieranie punktów”. Tutaj możesz zaznaczyć pola, aby podczas przyznawania punktów uwzględniać wszelkie rabaty, podatki, koszty wysyłki i wszelkie kwoty opłat.

Naliczanie punktów w programie lojalnościowym WooCommerce

Wiele rynków internetowych i sklepów cyfrowych nagradza klientów tylko za wydawanie pieniędzy. Mogą jednak istnieć inne działania, które przynoszą Ci korzyści, dlatego warto nagradzać klientów za podejmowanie tych działań.

Warto przeczytać!  wtyczki - WordPress + JavaScipt + AJAX + MySQL: wstaw zapytanie do formularza

Możesz na przykład nagradzać odwiedzających za zarejestrowanie się w Twojej witrynie członkowskiej, opublikowanie recenzji produktu, a nawet za skomentowanie wpisu na blogu.

Po prostu przewiń do sekcji „Liczba punktów”, a następnie kliknij przełącznik dla dowolnej czynności, która pozwoli zdobyć punkty klienta.

Przełączanie ilości punktów

Po aktywowaniu tych przełączników sprawdź, czy są jakieś nowe ustawienia do skonfigurowania.

Na przykład musisz wpisać, ile punktów klienci otrzymają za rejestrację jako nowy użytkownik.

Przyznawanie punktów za rejestrację jako nowy klient

Możesz także zachęcić kupujących do wydawania większych pieniędzy, przyznając dodatkowe punkty za zamówienia powyżej określonej kwoty.

Aby to zrobić, włącz przełącznik „Wydatki powyżej określonej kwoty”, a następnie wpisz wartość w polu „Wydatki powyżej progu”.

Jak stworzyć próg dla swojego programu lojalnościowego WooCommerce

W okresach dużego ruchu zakupowego możesz dać klientom dodatkowy powód do zakupów w Twoim sklepie. Możesz na przykład przyznać dodatkowe punkty podczas Czarnego piątku, aby klienci nie ulegali pokusie robienia zakupów u konkurencji.

Możesz przyznać klientom dodatkowe punkty w określonym okresie, włączając suwak „Dodatkowe punkty do zdobycia w danym okresie”. Następnie wprowadź zakres dat i godzin w sekcji „Dodatkowe punkty do zdobycia w danym okresie” i wpisz liczbę punktów, które zdobędą klienci.

Przyznawanie dodatkowych punktów członkom Twojego programu lojalnościowego eCommerce

Jest jeszcze kilka ustawień, na które możesz chcieć spojrzeć, ale to wystarczy, aby stworzyć program lojalnościowy w WooCommerce. Gdy jesteś zadowolony ze sposobu skonfigurowania programu, przewiń do dołu strony i kliknij przycisk „Zapisz zmiany”.

Twój nowy program lojalnościowy WooCommerce jest już aktywny.

Automatyczne tworzenie kont dla Twoich klientów

Twoi klienci będą musieli utworzyć konto, aby zbierać punkty lojalnościowe.

Już teraz zachęca to ludzi do zarejestrowania się w Twoim sklepie internetowym. Możesz jednak utworzyć konto automatycznie, gdy odwiedzający dokona pierwszego zakupu. Może to poprawić komfort zakupów i może zapewnić Ci dodatkowych członków.

Aby automatycznie utworzyć konto dla nowego klienta, przejdź do WooCommerce » Ustawienia. Następnie kliknij kartę „Konta i prywatność”.

Warto przeczytać!  Dlaczego moje stojące biurko jest jedną z moich tajnych broni (ponad 9 lat użytkowania)
Zmiana ustawień konta WooCommerce

Na początek możesz odznaczyć opcję „Zezwalaj klientom na składanie zamówień bez konta”, aby klienci nie mogli dokonywać płatności jako goście. Zachęci to więcej osób do zarejestrowania się w Twojej witrynie, ale może spowodować, że więcej kupujących zrezygnuje z zakupu i porzuci koszyk.

Biorąc to pod uwagę, dobrym pomysłem jest skonfigurowanie śledzenia konwersji WooCommerce i śledzenie odwiedzających witrynę WordPress. Następnie możesz sprawdzić, czy ta zmiana nie wpłynie negatywnie na współczynniki konwersji.

Następnie zaznacz pole „Zezwalaj klientom na logowanie się do istniejącego konta podczas realizacji transakcji”.

Gdy już to zrobisz, będziesz chciał maksymalnie ułatwić klientom utworzenie konta. Mając to na uwadze, zalecamy zaznaczenie wszystkich pól w sekcji „Tworzenie konta”, jak widać na poniższym obrazku.

Zablokowanie możliwości realizacji transakcji jako gość w WooCommerce

Teraz WooCommerce automatycznie wyśle ​​wiadomość e-mail do klientów po raz pierwszy z informacjami o tym, jak uzyskać dostęp do ich nowego konta.

Program lojalnościowy WooCommerce w akcji

Twój program lojalnościowy już działa! Gdy klient zdobędzie punkty lojalnościowe, może zamienić je na kupony, przechodząc do Moje konto » Moje punkty premiowe.

Klient może wtedy po prostu wpisać, ile punktów chce wykorzystać, a Twój blog lub witryna WordPress pokaże, ile wart jest kupon.

Klient może śmiało kliknąć „Zrealizuj”, aby utworzyć ten kupon.

Na poniższym obrazie klient utworzył kupon o wartości 5 USD, wymieniając 500 swoich punktów. Pozostało im jeszcze 550 punktów do wykorzystania.

Klient może zamienić zdobyte punkty na kupony na swoim koncie

Mamy nadzieję, że ten samouczek pomógł Ci dowiedzieć się, jak stworzyć program lojalnościowy w WooCommerce. Możesz również zapoznać się z naszym przewodnikiem na temat tworzenia wyskakujących okienek WooCommerce i najlepszych aplikacji do wirtualnego numeru telefonu biznesowego.

Jeśli podobał Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube, aby zobaczyć samouczki wideo WordPress. Możesz nas również znaleźć na Świergot i Facebooka.




Źródło