Marketing

Jak stworzyć strategię marketingu treści, która naprawdę działa

  • 6 grudnia, 2022
  • 7 min read
Jak stworzyć strategię marketingu treści, która naprawdę działa


Opinie wyrażone przez Przedsiębiorca współautorzy są ich własnymi.

Marketing treści to kopalnia złota pozwalająca osiągać świetne wyniki biznesowe, ponieważ wielu kupujących polega na treści przy dokonywaniu zakupów. Statystyki pokazują, że 60% klientów jest zainspirowanych do poszukiwania produktu po przeczytaniu o nim. Dobra strategia content marketingu może mieć ogromne znaczenie dla Twojej marki, dlatego 82% marketerów aktywnie korzysta z content marketingu. Ty też możesz stworzyć dobrą strategię content marketingową, która działa, a w tym artykule pokażę Ci, jak to zrobić.

Najpierw omówimy podstawy. Czym dokładnie jest strategia treści? Strategia dotycząca treści to plan tworzenia treści, który ułatwia osiągnięcie celu biznesowego. Pomaga tworzyć odpowiednie treści zwiększające świadomość marki, które mogą wpłynąć na decyzję kupującego na każdym etapie lejka sprzedaży, aby zwiększyć liczbę potencjalnych klientów i konwersje.

Spośród różnych strategii marketingowych, które są dostępne dla marketerów, marketing treści jest opłacalnym podejściem do długoterminowego generowania leadów. Treści Evergreen mogą nadal przyciągać ruch organiczny z wyszukiwań do Twojej witryny i generować konwersje. Na przykład informacyjny post na blogu, który jest osadzony z linkami do produktów, może prowadzić użytkowników do Twojego produktu na długo po jego opublikowaniu.

Ponadto marketing treści doskonale nadaje się do budowania świadomości marki i może służyć jako kanał rozwoju innych taktyk marketingowych. Chociaż Twoje treści mogą sprawić, że Twoja marka stanie się autorytetem w Twojej branży, może również wpływać na wyniki sponsorowanych reklam, marketingu wpływowego i podobnych strategii marketingowych. Przejdźmy teraz do pięciu kroków potrzebnych do stworzenia skutecznej strategii marketingowej:

Powiązane: Co to jest strategia treści i dlaczego jej potrzebuję?

1. Poznaj swój cel

Rozpoczęcie jakiegokolwiek planu oznacza, że ​​masz cel, który czeka na osiągnięcie. Cel Twojej strategii content marketingowej powinien być powiązany ze świadomością marki, leadami, konwersjami i utrzymaniem klientów.

Warto przeczytać!  do rzeczy: rozporządzenie finansowe l 05/2023

Cokolwiek zamierzasz osiągnąć za pomocą content marketingu, powinno być dobrze zdefiniowane. Pomoże Ci to określić, jak stworzyć strategię marketingu treści oraz kluczowe wskaźniki wydajności (KPI), na które należy zwrócić uwagę przy podejmowaniu decyzji o skuteczności strategii marketingu treści.

2. Przeprowadź badanie osobowości kupującego

Kupujący są o 48% bardziej skłonni do rozważenia usługodawców, którzy mają spersonalizowaną strategię marketingową. Twoje treści są przeznaczone dla docelowych kupujących. Dlatego musisz wiedzieć, kim są Twoi docelowi nabywcy, aby móc zdecydować, jak najlepiej sprzedać im swoje treści.

Po zidentyfikowaniu docelowych nabywców dostosuj strategię marketingu treści, aby uwzględnić preferencje i zachowania idealnego kupującego. Na przykład menedżer korporacji międzynarodowej może szukać informacji o produktach i usługach inaczej niż właściciel małej firmy rodzinnej. Ponadto użytkownik w średnim wieku może mieć inne preferencje dotyczące treści i reakcje na strategię marketingową niż użytkownik z pokolenia Z.

3. Opracuj pomysły na treści

Twoje pomysły na treści zwiększą zaangażowanie, którym cieszy się strategia marketingu treści. Odpowiednie treści są zawsze dobrym punktem wyjścia i mają kluczowe znaczenie na każdym etapie podróży kupującego. Poniżej znajduje się kilka rzeczy, które mogą pomóc w opracowaniu pomysłów na treści.

  • Wykonaj audyt treści:

    • Wiedza o tym, jak prezentowały się poprzednie treści, może pomóc w podjęciu decyzji, co będzie najlepsze dla odbiorców. Obejmuje to obserwację analizy danych dotyczących Twoich treści.

    • Treści o wysokiej skuteczności mogą zainspirować Cię do pracy nad podobnymi treściami lub do aktualizacji i zmiany przeznaczenia starych treści. Treści o niskiej skuteczności mogą być wskaźnikiem tego, co możesz poprawić podczas tworzenia treści.

  • Skoncentruj się na świadomości marki:

    • Twoje treści mają na celu promowanie Twojej marki jako wiarygodnego autorytetu w Twojej branży. Oznacza to, że musisz wyróżnić się na tle konkurencji w branży. Aby to zrobić, musisz pokazać odbiorcom, co czyni Cię wyjątkowym poprzez swoje treści, jednocześnie pokazując im, że jesteś godny zaufania, rozwiązując ich problemy.

    • Większość użytkowników przegląda zawartość, aby znaleźć rozwiązania. Dlatego Twoja treść powinna wskazywać, że rozumiesz ich problem i jesteś w stanie go rozwiązać, ponieważ masz rozwiązanie. Treść przedstawiająca taką pewność ma kluczowe znaczenie dla generowania konwersji dla Twoich produktów.

  • Częstotliwość treści:

    • Jeśli korzystasz z marketingu treści dla swojej marki, częstotliwość publikowania treści jest kluczem do utrzymania stałego widoczności wśród odbiorców. Oznacza to, że musisz rozważyć tworzenie treści, które pozwolą zachować spójność pomieszczenia. Dobrym sposobem na rozpoczęcie jest przyjrzenie się trendom w branży i ciągłe angażowanie odbiorców, aby wiedzieć, co chcą zobaczyć.
Warto przeczytać!  Emerytowane gwiazdy sportu, które nadal rządzą grą reklamową, ET BrandEquity

Powiązane: Jak tworzyć lepsze treści i rozwijać swoją firmę

4. Określ format treści i kanały dostarczania

W zależności od grupy docelowej, Twój format treści może obejmować infografiki, filmy, podcasty lub inne. Dotyczy to również platform, które wybierzesz do dostarczania treści. Na przykład TikTok jest używany głównie przez młodych ludzi, co oznacza, że ​​może być idealnym kanałem dostarczania treści, jeśli twoi odbiorcy mieszczą się w tej grupie demograficznej użytkowników. Ponadto oznacza to, że Twoje treści muszą składać się głównie z filmów.

5. Śledź skuteczność swojej strategii dotyczącej treści

Znajomość stanu zaawansowania strategii marketingu treści oznacza, że ​​możesz określić, czy jesteś blisko celu. Jest to świetne, ponieważ możesz zdecydować, co należy zmienić lub kontynuować. Postępy w realizacji strategii content marketingowej możesz śledzić za pomocą narzędzi systemu zarządzania treścią i KPI. Te KPI mogą opierać się na liczbie leadów, konwersji lub ruchu organicznego zarejestrowanego w wyniku Twojego content marketingu.

Przykłady strategii content marketingowych

  • Pisanie Evernote SEO
    • Ta aplikacja do robienia notatek wykorzystuje strategię treści opartą na SEO, aby przyciągnąć ruch do swojej witryny. Na przykład posty takie jak Jak zachować dyscyplinę, gdy czasy są trudne, pojawiają się w przypadku zapytań „jak zachować dyscyplinę”. Może to skłonić użytkowników do korzystania z aplikacji i usług świadczonych przez Evernote po przeczytaniu treści.

    • Ta strategia marketingu treści doskonale nadaje się do pozyskiwania potencjalnych klientów i konwersji do marki, jednocześnie dostarczając użytkownikom przydatnych informacji, które koncentrują się również na świadomości marki.

  • Listy odtwarzania Spotify Wrapped:
    • Pod koniec roku Spotify podsumowuje całą muzykę, której użytkownik słuchał w ciągu roku, i dzieli ją na gatunki, wykonawców, lata i inne klasyfikacje. Spersonalizowana lista odtwarzania jest tworzona dla użytkownika na podstawie najczęściej słuchanych utworów. Użytkownik otrzymuje również możliwość udostępnienia opakowanej playlisty w swoich mediach społecznościowych. Tworzy to coroczny trend w mediach społecznościowych dla kampanii marki.

Warto przeczytać!  Firmy BC zdezorientowane co do marketingu na TikTok po ograniczeniach rządowych

Powiązane: 6 kluczowych wskazówek, jak ulepszyć strategię marketingu treści

Wspaniałą rzeczą w tej strategii marketingu treści jest to, że nowi użytkownicy nawracają się w wyniku internetowego szaleństwa, w którym wielu będzie chciało uczestniczyć, podczas gdy obecni użytkownicy mają na co czekać. Mając na uwadze te wskazówki i przykłady, wiesz już, jak działają strategie marketingu treści i jak je tworzyć. Następne kroki? Tworzyć!


Źródło