Podróże

Jak ten elektryczny kamper zbudowany przez byłych inżynierów Tesli zmieni kemping na zawsze

  • 30 marca, 2023
  • 5 min read
Jak ten elektryczny kamper zbudowany przez byłych inżynierów Tesli zmieni kemping na zawsze


Dla wielu osób zakochanych w idei życia w furgonetce i uczynienia każdego dnia przygodą, początkowy koszt jest ogromnym odłożeniem. Gotowe kampery mogą kosztować ponad 50 000 USD i mogą nawet nie nadawać się do celu, w jakim szukasz kampera. Do tego są zasilane gazem. Jeśli szukasz zrównoważonych opcji, ceny elektrycznych samochodów kempingowych są trudniejsze do przełknięcia. Luksusowy Bowlus Volterra kosztuje ponad 310 000 $! I tu właśnie pojawia się Grounded G1.

HOTCARS WIDEO DNIAPRZEWIŃ, ABY KONTYNUOWAĆ TREŚĆ

Firma Grounded, założona przez byłych pracowników Tesli i SpaceX, zbudowała elektryczny kamper G1 wokół Bród Samochód dostawczy typu e-Transit. Uziemiony G1 kosztuje tylko 125 000 USD. Prawdziwą nowością jest jednak model abonamentowy, pierwszy na rynku elektrycznych kamperów. Za 2300 USD miesięcznie (i przez co najmniej rok) możesz jeździć własnym elektrycznym vanem bez ogromnego zaangażowania finansowego. To może zmienić zasady gry dla osób, które chcą zanurzyć się w życiu furgonetki.

Warto przeczytać!  Ogłoszono kategorie produkcji w ramach nagród SPA

Powiązane: Szczegółowe spojrzenie na wnętrze kampera Tommy Bahama Interstate firmy Airstream


Co sprawia, że ​​elektryczny kamper z uziemieniem G1 jest wyjątkowy?

Układ wnętrza elektrycznego kampera z uziemieniem G1
za pośrednictwem Automotive News/YouTube

Model subskrypcji to ogromna część tego, co wyróżnia Grounded G1. Plan abonamentowy Grounded pozwala każdemu żyć życiem vana, a następnie zwrócić pojazd pod koniec okresu abonamentowego. Minimalny okres subskrypcji to jeden rok, co daje około 27 600 USD za „posiadanie” własnego elektrycznego kampera przez całe 12 miesięcy.

Istnieje również elastyczna polityka anulowania w dowolnym momencie po roku, dostawa kampera pod drzwi i dostęp do ogólnokrajowej sieci ładowania Forda. Dla tych, którzy chcą kupić, Grounded G1 jest w pełni konfigurowalny, z nieskończoną gamą układów mieszkalnych i mebli do wyboru. Dzięki w pełni modułowym wnętrzom, Grounded G1 można skonfigurować dokładnie tak, jak myślisz, że będziesz go potrzebować. To tak, jakbyś sam budował furgonetkę, ale z kimś innym wykonującym całą pracę z zapewnieniem ich wsparcia. Ponadto wszystkimi funkcjami furgonetki można sterować za pomocą aplikacji.

W przeciwieństwie do większości innych konstrukcji kamperów na zamówienie, Grounded obiecuje szybkie czasy realizacji i niskie ceny. Na przykład Ford E-Transit ze zwiększonym rozstawem osi i wysokim dachem kosztuje na początek nieco poniżej 60 000 USD. Dobra konwersja kampera może kosztować od 30 000 do 80 000 USD, co sprawia, że ​​Grounded G1 wydaje się dobrą opcją dla kogoś z rozsądnym budżetem.

Powiązane: Kuty Mercedes Sprinter „Artemis” 4×4 to w pełni załadowany Badass Camping Van

Czy ktoś robi elektrycznego kampera?

Biały Volkswagen ID Buzz Conversion by Alpine Campers Widok z przodu, trzeci kwartał
Alpincamper.de Przez Facebooka

Wiele osób żyjących w vanie decyduje się na samodzielne zbudowanie kampera. Budżetowa konstrukcja typu „zrób to sam” może kosztować zaledwie 20 000 USD, ale będzie dość prosta. Grounded G1 to nic innego, jak 640 watów energii słonecznej do zasilania urządzeń pokładowych, a nawet ładowania działającego akumulatora. G1 zawiera łóżko typu queen-size, ławę, w pełni funkcjonalną kuchnię, prysznic na zewnątrz i suchą toaletę.

Zapowiadany jako pierwszy elektryczny kamper z dostawami rozpoczynającymi się od razu, wydaje się, że Grounded pokonał kilka innych koncepcji elektrycznych kamperów na rynku. A przynajmniej tak twierdzą. Mercedes-Benz ma koncepcję EQT Marco Polo, konwersja elektrycznego kampera Volkswagena ID.Buzz przez Alpincamper jest wciąż prototypem, a Winnebago eRV2 wciąż jest w fazie testów, oparty na tych samych kościach, co G1. Są też inne koncepcje, takie jak Thor Vision Vehicle od Thor Industries, firmy macierzystej Airstream, która wciąż jest daleko.

W najwyższej klasie przyczep znajduje się Bowlus Volterra, w pełni elektryczna ultraluksusowa przyczepa, która może pomieścić cztery osoby. Inny nowatorski pomysł pochodzi od byłych pracowników Tesli, w przyczepie kempingowej Lightship L1 z napędem elektrycznym, którą można ciągnąć za pomocą elektrycznego pickupa bez wchodzenia w zasięg pojazdów. Lightship L1 wejdzie do produkcji pod koniec 2024 roku i ma kosztować 125 000 dolarów.

Związane z: Mercedes-Benz i Rivian łączą siły, aby zbudować elektryczne samochody dostawcze

Jaki jest zasięg elektrycznego kampera?

Ford zgłasza patent na autonomiczne przejęcie pojazdu elektrycznego
Przez: Forda

Grounded G1 jest zbudowany wokół Forda E-Transit, który jest już dostępny do zakupu bezpośrednio od Frod. Ford E-Transit 2023 jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 266 KM i momencie obrotowym 317 Nm, zasilanym przez stosunkowo mały akumulator o pojemności 68 kWh, który zapewnia modelowi z wysokim dachem zasięg 108 mil. To nie brzmi jak dużo, a na pewno spowolni podróże między krajami. Ale z drugiej strony, to jest sens życia furgonetki. Żeby było o podróży, a nie o celu.

Dzięki panelom ładowania słonecznego Grounded G1, które zasilają wszystkie urządzenia pokładowe, a nawet są w stanie naładować podstawowe baterie, istnieje również opcja jako rezerwa, oprócz szerokiej sieci dostępnych obecnie stacji ładowania. Dla kogoś, kto chce posmakować życia vana, Grounded G1 w subskrypcji może być rozwiązaniem.


Źródło