Rozrywka

Jak thriller Drag Queen Revenge „Femme” zapoczątkował „Queer Noir” – The Hollywood Reporter

  • 19 lutego, 2023
  • 5 min read
Jak thriller Drag Queen Revenge „Femme” zapoczątkował „Queer Noir” – The Hollywood Reporter


Pewne opisowe słowa mogą pomóc wynieść film ponad masę tytułów walczących o uwagę na festiwalach. Prosty „dramat” może być najpopularniejszym tagiem ze wszystkich, ale porównaj to z czymś w rodzaju „thrillera o zemście drag queen LGBT” i nietrudno przewidzieć, który film będzie najgorętszy w mieście. Być może dlatego brytyjska funkcja Kobieta już teraz wzbudza niemałe poruszenie przed swoją światową premierą w berlińskiej sekcji Panorama.

Pełnometrażowy debiut duetu Sam H. Freeman i Ng Choon Ping, którzy razem zgromadzili imponującą liczbę ról telewizyjnych i teatralnych (Freeman wyreżyserował odcinki m.in. Przemysł I To będzie bolało), Kobieta podąża za Jules, drag queen (Nathan Stewart-Jarrett, ostatnio widziany w Cukierkowy facet remake), którego życie wywraca się do góry nogami po brutalnym homofobicznym ataku pewnej nocy na ulicach Londynu po występie. Ale kiedy z przebrań i nie do poznania odwiedza gejowską saunę i spotyka Prestona, swojego napastnika — wściekłego, głęboko skrytego mężczyznę (1917George MacKay, z imponującymi tatuażami na szyi) — ma doskonałą okazję do zemsty.

„Chodziło o to, aby zrobić coś w rodzaju riffu na temat hiper-macho, nocnych thrillerów neo-noir” — mówi Freeman, wskazując na dorobek braci Safdie, Nicolasa Windinga Refna i Martina Scorsese jako punkty odniesienia. „To rzeczy, które naprawdę lubiliśmy razem oglądać, ale zawsze czułem, że w tych filmach nie ma miejsca na queerowe postacie. Czułem się prawie jak w męskim klubie, do którego nie wolno wchodzić”.

Warto przeczytać!  Ospreay i Omega kradną show na Wrestle Kingdom 17

Mając pomysł na zrobienie swojego unikalnego „zwrotu” w gatunku, ale bez doświadczenia, aby uzyskać wsparcie dla pełnej funkcji, Kobieta rozpoczął życie jako dowód słuszności koncepcji krótkometrażowego filmu o tej samej nazwie.

Wraz z równie imponującą obsadą Paapa Essiedu (Mogę Cię Zniszczyć) i Harrisa Dickinsona (Trójkąt Smutku) — „po prostu pomyśleliśmy, że będziemy strzelać do gwiazd” — zauważa Ng — krótkometrażówka Kobieta skończyło się na tym, że poradzili sobie znacznie lepiej, niż myśleli, w zeszłym roku zostali nominowani do nagrody BAFTA i zdobyli nagrodę British Independent Film Award.

Sukces filmu krótkometrażowego był jednym z powodów ponownego obsadzenia filmu pełnometrażowego Kobieta. „Chcieliśmy tylko pomóc zdefiniować to jako zupełnie nową rzecz” — mówi Ng.

Korzystanie z filmów o zemście, takich jak Zajęty, jako punkt wyjścia, Freeman i Ng rozwinęli swoją historię i postacie w coś zupełnie innego. Nie chcąc zdradzać zbyt wiele, to, co zaczyna się jako prosty akt zemsty – Jules chce publicznie zdemaskować Prestona, potajemnie nagrywając ich dwoje podczas seksu – przeradza się w coś znacznie bardziej zniuansowanego i niszczącego emocjonalnie, zacierając światy między thrillerem a ostrym romans. Tworząc tę ​​opowieść, filmowcy zdali sobie sprawę, że początkowy motyw przeciągania w rzeczywistości rozciągał się na większość z nich Kobietagłównych bohaterów. Jules i Preston mogą być wyraźnie różnymi ludźmi, ale każdy z nich ukrywa się za jakimś przedstawieniem płci, aby zdobyć władzę i status w swoich własnych światach, czy to queer, czy toksyczna męskość.

Warto przeczytać!  „Road House” ryczy na otwarciu SXSW z Jake’em Gyllenhaalem i Conorem McGregorem

„Wtedy pojawił się pomysł, aby Preston zabrał drag Julesa, który jest jego źródłem mocy na początku filmu, z dala od niego, a zatem jego zemsta polega na tym, że zdejmie drag Prestona, który jest jego występami męskości i heteroseksualności, z dala od niego. od niego” – mówi Freeman.

Liam Neeson w morderczym szale w całej Europie, aby zabić osoby odpowiedzialne za porwanie jego córki, Kobieta nie jest. Ale jest to zdecydowanie świeże i coś, czego obaj filmowcy twierdzą, że nie widzieli wcześniej na ekranie (ale chcieli).

„Najbardziej oczywiste dla nas jest to, że chcieliśmy zobaczyć queerową główną rolę w mainstreamowym thrillerze” — mówi Ng. „To dla nas ekscytujące, że możemy przebić się do głównego nurtu z postaciami spoza głównego nurtu”.

I jeszcze zanim ukłoni się w Berlinie, Kobieta został już uznany za twórcę nowego gatunku: „queer noir”.

Zauważa Freeman: „Myślę, że ktoś inny wymyślił to określenie, ale my powiedzieliśmy:„ Och, to nam się podoba ”!”




Źródło