Jak to jest odbyć zimowy rejs po Europie

• 28 grudnia, 2022

Czy jesteś kimś, kto uwielbia pomysł odkrywania Europy na śniegu? Co powiesz na odwiedzenie autentycznych bawarskich jarmarków bożonarodzeniowych? Popijając grzane wino podczas zwiedzania zabytków? A może po prostu podoba Ci się pomysł zobaczenia Europy poza sezonem, kiedy jest mniej zatłoczona.

Niedawno wróciłem z dwutygodniowego rejsu po Europie zimą. Pozwól, że powiem Ci, dlaczego zwiedzanie Europy w okresie zimowym powinno znaleźć się na szczycie Twojej podróżniczej listy życzeń!

Plany rejsów

Wiele linii wycieczkowych oferuje trasy rejsów w sezonie zimowym, które odwiedzają różne regiony Europy. Wiele z tych tras obejmuje miejsca, które goście mogą odwiedzać w okresie letnim, oprócz innych tras, które są oferowane tylko zimą.

Nawet jeśli odwiedziłeś już jakiś region lub obszar Europy w okresie letnim, podróż do tego samego miejsca w miesiącach zimowych zapewni zupełnie inne wrażenia.

Podczas tej ostatniej przygody rejsowej podróżowałem z Viking Cruises na dwóch rejsach wycieczkowych, jeden po drugim. Pierwszy tydzień naszej podróży spędziliśmy na pokładzie jednego z oceanicznych statków Vikinga, niedawno zwodowanego Viking Neptune. Pierwszą część naszej podróży odwiedziliśmy zachodnią część Morza Śródziemnego z trasą Viking „Iconic Western Mediterranean”. W drugim tygodniu podróży płynęliśmy na pokładzie jednego ze statków rzecznych Wikingów, Viking Tialfi. W drugim tygodniu naszej wyprawy płynęliśmy wzdłuż Renu zgodnie z planem Wikingów „Boże Narodzenie nad Renem”.

Wyjątkowa trasa Boże Narodzenie nad Renem oferowana przez Viking jest realizowana tylko w sezonie zimowym, od końca listopada do końca grudnia. Dodatkowo czymś wyjątkowym w tej linii wycieczkowej jest to, jak wiele europejskich tras oferuje w okresie zimowym, co pozwala nam dodatkowo odwiedzić Morze Śródziemne podczas tej podróży.

Podróżowanie w okresie zimowym może oferować podróżnym ekscytujące trasy rejsów, które mogą różnić się od tras oferowanych w sezonie letnim lub wiosennym.

Wyjątkowe oferty rejsów

Wiele linii wycieczkowych oferuje zimowe trasy do Europy, które są unikalne dla chłodniejszych miesięcy. Na przykład Viking Cruises oferuje specjalne trasy zimowe, takie jak „W poszukiwaniu zorzy polarnej”, zabierając gości przez północną Norwegię, płynąc przez wspaniałe śnieżne krajobrazy i robiąc wycieczki do miejsc takich jak Tromso w Norwegii, aby zobaczyć zorzę polarną.

Viking Cruises oferuje również specjalne rejsy po Jarmarku Bożonarodzeniowym w miesiącach zimowych na swoich mniejszych statkach rzecznych. Niektóre z tych świątecznych rejsów odbywają się po europejskich rzekach, takich jak Ren, Dunaj, Sekwana i Mozela. Te trasy obejmują wycieczki o tematyce bożonarodzeniowej i nie tylko.

Warto przeczytać!  2024 BMW M3 CS, Audi Activesphere i Porsche Vision 357 Concepts: RAC #108

Ponadto Norwegian Cruise Lines (NCL) zabiera gości w podróże po Morzu Śródziemnym i przez wyspy greckie na trasach, które odwiedzają takie miejsca jak Grecja, Portugalia, Maroko, Hiszpania i Egipt. Niektóre z tych wyjątkowych ofert są prowadzone przez NCL tylko w okresie zimowym. Często takie rejsy mają świetną cenę i zabierają gości do wspaniałych miejsc w porze roku, która jest mniej zatłoczona w Europie.

Środowisko i pogoda

Pogoda podczas europejskiego zimowego rejsu zależy od tego, w którym miejscu Europy goście wybiorą się w podróż.

Na przykład podczas pierwszej części naszej podróży, gdy byliśmy na Morzu Śródziemnym, doświadczyliśmy niższych temperatur około 40 do 50 stopni Fahrenheita, z minimalnym deszczem i przeważnie słonecznymi dniami.

Podczas drugiego eliksiru naszej podróży, kiedy żeglowaliśmy wzdłuż Renu w Niemczech i Szwajcarii, doświadczyliśmy temperatur tak niskich jak 19 stopni Fahrenheita, a nasze dni były wypełnione śniegiem, słońcem i bez deszczu.

Rejsy po Europie w okresie zimowym najprawdopodobniej będą oznaczać, że goście będą musieli zabrać ze sobą kurtkę lub dwie, a może nawet szaliki i rękawiczki! Jednak te potencjalnie śnieżne przygody są świetną zabawą i oferują gościom nowe spojrzenie na europejskie destynacje.

Jeśli ktoś rozważa zimowy rejs po Europie, gorąco polecam wcześniejsze zapoznanie się z pogodą. Dodatkowo zbadaj trendy pogodowe z poprzednich lat dla obszarów, które będziesz odwiedzać. Pomoże Ci to określić, ile sprzętu na zimę powinieneś zabrać ze sobą w podróż.

Przed tym wyjazdem trochę się martwiłem, ile może padać. Do tej pory nigdy nie odwiedziłem Europy zimą i nie byłem pewien, ile będzie na nas padać. Z tego powodu zabrałem ze sobą ciężką kurtkę przeciwdeszczową i parasol. Na szczęście potrzebowaliśmy tych rzeczy tylko jednego dnia naszej 18-dniowej wycieczki!

Zdecydowana większość wycieczki była słoneczna i zimna lub śnieżna. Byłem zachwycony, gdy odkryłem, jak piękna jest Europa zimą, a po tej podróży już marzę o zaplanowaniu kolejnego rejsu po Europie w miesiącach zimowych!

Logistyka podróży

Logistyka podróży w okresie zimowym w Europie różni się od podróży w okresie letnim. Na przykład wiele popularnych destynacji i lokalizacji w Europie jest często znacznie mniej zatłoczonych lub ruchliwych w okresie zimowym.

Mniej turystów oznacza więcej czasu na zwiedzanie miejsc bez konieczności walki z tłumami, aby zobaczyć popularne miejsce. Na przykład podczas tej wycieczki byłem mile zaskoczony, gdy odkryłem, że Plac Cudów, obszar wokół Krzywej Wieży w Pizie we Włoszech, był prawie pusty w porównaniu do tego, kiedy odwiedziłem go latem 2014 r. Mogliśmy zwiedzić cały teren i spokojnie spacerować po kompleksie, nie czując przy tym zbytniego tłoku w związku z liczbą odwiedzających witrynę.

Warto przeczytać!  Nie popełniaj tych 3 błędów związanych z podróżowaniem podczas ferii wiosennych

Odkryliśmy, że dotyczy to głównie wielu miejsc, które odwiedziliśmy podczas tej podróży. Przez większość czasu byliśmy wśród jedynych turystów lub grup turystycznych odwiedzających dany obszar lub miejsce docelowe!

Jedynym wyjątkiem od reguły mniejszych tłumów byłyby jarmarki bożonarodzeniowe w Europie. Te piękne i zabawne miejsca przyciągają tłumy z całego świata, zwłaszcza Europejczyków. Z tego powodu obszary te były bardziej konsumowane przez odwiedzających, ale nadal nie były zbyt zatłoczone.

Odkryliśmy, że najbardziej zatłoczone jarmarki bożonarodzeniowe to te w Bazylei w Szwajcarii, Strasburgu we Francji i Kolonii w Niemczech. Jednak mimo tego, że obszary te były bardziej ruchliwe, nigdy nie czuliśmy się zbyt zatłoczeni, a poziom ludzi nigdy nie umniejszył naszych wrażeń z tych pięknych miejsc.

Naszą zimową przygodę rozpoczęliśmy na samym początku grudnia, a wyjeżdżając ze Stanów Zjednoczonych nie doświadczyliśmy opóźnień lotów ani utrudnień w podróży. Opuściliśmy Europę, aby wrócić do domu mniej więcej w połowie grudnia i chociaż nie doświadczyliśmy żadnych opóźnień w powrocie do domu, zauważyliśmy, że ogólnie więcej osób podróżowało przez lotniska w miarę zbliżania się wakacji.

Budżet

Ponieważ miesiące zimowe to większość poza sezonem dla turystów i podróżników w Europie, odkryliśmy, że ceny były znacznie niższe niż w okresie letnim.

Zatrzymaliśmy się w hotelu w Bazylei w Szwajcarii na dwie noce między naszymi dwoma rejsami i byliśmy mile zaskoczeni, gdy odkryliśmy, jak rozsądny był koszt naszego pobytu w hotelu, zwłaszcza w Szwajcarii, która jest znana z wysokich cen.

Podczas całej podróży czuliśmy, że wszędzie, gdzie odwiedziliśmy, ceny były generalnie niższe w porównaniu z cenami w okresie letnim.

Ponadto niektóre linie wycieczkowe oferują wyprzedaże lub tańsze rejsy podczas zimowych rejsów, dzięki czemu tym razem mogliśmy dodać do naszej podróży część zachodniośródziemnomorską.

Uszczelka

Jestem osobą, która generalnie stara się jak najlepiej spakować na przygody. Nie lubię zabierać ze sobą wielu toreb na wyjazdy i zwykle stresuję się sprawdzając bagaż, bo boję się, że się zgubię. Jednak na taką wycieczkę jak ta potrzebowaliśmy więcej miejsca i skończyło się na sprawdzeniu dwóch toreb.

Warto przeczytać!  Zaplanuj najlepszą podróż z plecakiem: oto miasta w Europie, które warto dodać do swojego planu podróży

Pakowanie na zimową podróż i letnią przygodę to zupełnie inna sprawa. Zamiast kostiumów kąpielowych i szortów, które zajmują bardzo mało miejsca w torbie, będziesz potrzebować ciężkiego i nieporęcznego sprzętu zimowego, takiego jak duże płaszcze, szaliki, rękawiczki i buty. Z tego powodu być może będziesz musiał spakować więcej niż na standardowe wakacje w okresie letnim.

Nadal spakowałabym ten najważniejszy kostium kąpielowy na zimowe przygody! Większość linii wycieczkowych ma co najmniej jeden basen na pokładzie. Nasz statek Viking Neptune miał na pokładzie trzy baseny, które spędziliśmy na zwiedzaniu części naszego dnia morskiego.

Lokalne działania i uroczystości

Zwiedzanie Europy w okresie zimowym oznacza, że ​​goście będą mogli poznać i zobaczyć wiele zimowych i świątecznych uroczystości oraz tradycji, których latem nie mogli doświadczyć.

Podróż wzdłuż Renu i odwiedzenie kilku niemieckich jarmarków bożonarodzeniowych było dla mnie spełnieniem marzeń. Jako ktoś, kto kocha Boże Narodzenie, śnieg i zawsze chciał odwiedzić Europę Północną, ta świąteczna trasa była wyjątkowa i zawsze będzie jednym z moich ulubionych wspomnień z rejsu.

Podczas tej przygody odkryliśmy, że w większości miejsc, które odwiedzaliśmy, w grudniu odbywały się jakieś święta Bożego Narodzenia. To było coś bardzo wyjątkowego, czego można doświadczyć tylko odwiedzając Europę w okresie zimowym.

Świętowanie świąt

Znam kilka osób, które zdecydowały się na wakacyjny rejs statkiem i myślę, że może to być świetna opcja dla rodzin, przyjaciół i par, które chcą świętować trochę inaczej, jednocześnie robiąc coś bardzo zabawnego i specjalne wspomnienia.

Rejs w czasie wakacji może oznaczać, że początkowy koszt rejsu jest wyższy niż w przypadku rejsów jesienią lub wiosną, ale żeglowanie na wakacje oznacza całą zabawę i bardzo mało, bez pracy. Rejs na Święto Dziękczynienia, Boże Narodzenie lub Nowy Rok oznacza, że ​​goście mogą cieszyć się ekscytującym doświadczeniem z najbliższymi, aby świętować wyjątkową porę roku.

Wniosek

Gorąco polecam wypróbowanie europejskiego rejsu w miesiącach zimowych! Te trasy są pełne wyjątkowych możliwości dla gości, aby odkryć nowe miejsca docelowe, zobaczyć nową stronę ulubionej lokalizacji lub po prostu odkryć, jak wygląda rejs w okresie zimowym na pokładzie ulubionej linii wycieczkowej.

Nawet jeśli odwiedziłeś wiele miejsc w Europie w miesiącach letnich, jest tak wiele nowych rzeczy do odkrycia w Europie w okresie zimowym.

Żeglarstwo w okresie zimowym oferuje wyjątkowe wrażenia, które mogą stać się Twoim nowym ulubionym sposobem na rejs!