Jak transmisja strumieniowa pomaga reklamodawcom telewizyjnym dotrzeć do pokolenia Z w mediach społecznościowych
Marki w streamingu
„Kiedy marketer patrzy na swój model marketingu mix i zastanawia się, w jaki sposób uzyskać dostęp w ramach cyfrowych FAST, AVOD, SVOD, mediów społecznościowych, YouTube, jest to naprawdę przytłaczające” — powiedział Shah z FilmRise. Wysiłki takie jak „Follow Me” stają się coraz bardziej powszechne, ponieważ marki ścigają odbiorców za pośrednictwem różnych mediów, z których korzystają na co dzień, co wykracza daleko poza samą telewizję.
W przypadku marek Coca-Coli każda bierze pod uwagę swoich kluczowych odbiorców, zamiast inwestować w pojedyncze medium, powiedział Robin Triplett, wiceprezes ds. zintegrowanych doświadczeń marketingowych w The Coca-Cola Company North America. Firma wykorzystuje dane konsumentów, aby zdecydować, gdzie zainwestować budżety marketingowe i docelowych odbiorców w różnych kanałach. Triplett porównał ten proces do randek — tradycyjna reklama telewizyjna jest przedstawieniem widzowi marki, potem flirtuje z użytkownikiem w mediach społecznościowych, a niestandardowe treści wideo to randka na całego.
W grudniu Coca-Cola stworzyła antologię mini-serii filmów krótkometrażowych o minimalnej marce, które były transmitowane na Prime Video, podobnie jak odcinek „The Marvelous Mrs. Maisel”.
Czytaj więcej: Coca-Cola uruchamia świąteczną serię filmów w Prime Video
„W okresie świątecznym jest dużo reklam — jak możemy myśleć o różnych sposobach przebicia się w przestrzeni wideo” — powiedział Triplett. “[Prime Video] jest świetnym przykładem. Dało nam to możliwość tworzenia wspomnień i momentów bardziej angażujących niż tylko 7-, 15- lub 30-sekundowa reklama”.
Podobnie Constellation Brands, której marki obejmują wino Kim Crawford i tequilę Casa Noble, niedawno ogłosiło partnerstwo z firmą medialną Tastemade w celu produkcji i dystrybucji oryginalnych treści markowych. „Constellation + Tastemade Studios” będzie produkować treści kulinarne i podróżnicze dla platformy należącej do Tastemade, a także zewnętrznych streamerów, takich jak Roku i Fubo, oraz udoskonalić swoje serie streamingowe poprzez integrację z siecią influencerów Tastemade o nazwie „Makers”.
Hyundai zmienił również swoje podejście do reklamy wideo na potrzeby transmisji strumieniowej. Angela Zepeda, dyrektor ds. marketingu Hyundai Motor America, powiedziała, że marka jest wciąż stosunkowo młoda w USA w porównaniu z innymi producentami samochodów. Dlatego firma wykorzystuje możliwości współpracy ze znanymi partnerami medialnymi lub programami, aby budować sympatię do konsumentów, na przykład poprzez szeroko zakrojoną współpracę z Disneyem.
Zobacz reklamę rozdania Oscarów Disneya i Hyundaia
Jednak dotarcie do odbiorców transmisji strumieniowej „z pewnością staje się coraz trudniejsze”, zwłaszcza że przecinanie kabli zwiększyło oglądalność telewizji w różnych formach wideo, takich jak streaming, YouTube i TikTok, powiedział Zepeda.
„Dlatego nadal robimy „Sunday Night Football” — ludzie nadal oglądają mecze na żywo, ale nie oglądają tak wiele innych [linear] programowania”, powiedział Zepeda, zauważając, że Hyundai musi tworzyć szeroką gamę treści dla każdego medium. „Musimy to wszystko wykorzystać i tworzyć treści dla wszystkich tych platform w bardzo specyficzny sposób. W ten sposób, kiedy się pojawimy, nie czujemy, że przeszkadzamy w tym doświadczeniu, ale jeśli ktoś chce zobaczyć więcej, może zanurzyć się w treści”.
Przeczytaj także: AMC obiecuje „obalić” trend na przecinanie kabli
Na przykład Zepeda powiedziała, że nie umieściłaby tego samego spotu telewizyjnego z „Sunday Night Football” w Fire TV firmy Amazon, która daje użytkownikom możliwość interakcji z reklamą i wybrania możliwości interakcji z marką na własnych warunkach.
Podczas gdy firmy medialne, w tym NBCUniversal i AMC Networks, wzmocniły swoje studia treści markowych, aby otoczyć swoje programy możliwościami marki zarówno w wersji linearnej, jak i strumieniowej, rosnąca skala cyfrowego wideo poza głównymi sieciami może stwarzać większe możliwości dla marek takich jak „Follow Me”. .
„Możesz zrobić program, który przyciągnąłby 300 000 widzów, jeśli rzucisz go w sieci kablowej lub zwykłej sieci, i możesz dotrzeć do milionów widzów za pomocą [streaming] platformach i SZYBKO”, powiedział Stevens z V10 Entertainment. „W tym kierunku wszystko zmierza”.