Marketing

Jak umieścić swoją muzykę na listach odtwarzania Spotify

  • 2 stycznia, 2023
  • 7 min read
Jak umieścić swoją muzykę na listach odtwarzania Spotify


playlisty spotify

Źródło zdjęcia: Heidi Fin

Jeśli byłeś dzieciakiem z lat 90., tak jak ja, prawdopodobnie pamiętasz, jak tworzyłeś listy odtwarzania, zanim pojawiły się listy odtwarzania. Nazywano je mixtape’ami lub „wypalaniem płyty CD”. Umieściliśmy nasze ulubione piosenki w jednym miejscu, abyśmy mogli po prostu włączyć odtwarzanie i wiedzieć, że każdy utwór będzie niesamowity.

Dzisiejsza wersja tego to playlisty Spotify. A jako artysta ważne jest, aby uwzględnić je w swojej muzycznej strategii marketingowej.

Ile zainwestować w playlisty Spotify (emocjonalnie/finansowo)

Aby dowiedzieć się, ile powinieneś emocjonalnie i finansowo zainwestować w playlisty Spotify, najpierw musimy porozmawiać o algorytmie Spotify. (Dowiedz się, jak uzyskać swoją muzykę na Spotify tutaj).

Jak działa algorytm Spotify?

Algorytm Spotify opiera się na danych. Analizuje sposób słuchania muzyki przez ponad 433 miliony użytkowników. Następnie wykorzystuje wszystkie te dane, aby sugerować słuchaczom utwory. I bardzo dobrze radzi sobie z sugerowaniem muzyki, która spodoba się słuchaczom.

Zasadniczo bogowie algorytmu chcą zasugerować właściwą piosenkę właściwej osobie, dlatego ważne jest, abyś zwracał uwagę na to, jakimi danymi je karmisz. Kto jest twoją publicznością? Do jakich artystów podobna jest twoja muzyka? Czy słuchacze angażują się w twoje piosenki, czy raczej je pomijają?

Spotify chce sugerować tylko muzykę, która zaangażuje słuchacza, utrzymując go w ten sposób na platformie i ogólnie zadowolonego klienta. Oto niektóre wskaźniki, których Spotify używa do mierzenia zaangażowania w Twoje piosenki:

  • Minimalne przeskoki
  • Powtórz słuchanie
  • Wysoki stosunek obserwujących do słuchaczy
  • Wysoki współczynnik zapisu do strumienia
  • Liczba dodanych list odtwarzania
  • Jak często Twoje nazwisko pojawia się w prasie
  • Liczba udostępnień utworów

Im wyżej Spotify ocenia Twoje zaangażowanie, tym bardziej prawdopodobne jest, że trafisz na algorytmiczne playlisty, takie jak Radio, Release Radar, Discover Weekly, Your Daily Mix i On Repeat.

Warto przeczytać!  Analiza pierwszego kroku: rynek ropy naftowej i regulacje w Peru

Czy powinieneś spróbować zadowolić algorytm Spotify?

Artyści, którzy tworzą wiele rodzajów muzyki, używają różnych imion, jeśli są sprytni. Nie chcesz mylić algorytmu z akustyczną piosenką piosenkarza i autora tekstów w jednym miesiącu, a potem hip-hopową piosenką lo-fi w następnym.

Nie mówię, że powinieneś zmieniać muzykę, aby zadowolić algorytm, ale jeśli twój styl muzyczny jest wszędzie, nie poradzisz sobie tak dobrze na Spotify.

„Algorytm TO twoi odbiorcy” — pisze Chris Robley z CD Baby. „Mam na myśli to w sensie niemal dosłownym; nie chodzi o to, że tworzysz swoją sztukę, by zadowolić maszynę, ale o to, że ta maszyna jest najpotężniejszą reprezentacją zagregowanych gustów i nawyków słuchania twoich fanów”.

W pewnym sensie algorytm jest po twojej stronie. Próbuje dotrzeć z twoją muzyką do właściwych ludzi. Więc jeśli go zdezorientujesz, utrudniasz mu pracę.

Ponownie, jeśli chcesz dokonać artystycznego wyboru, zrób to, co musisz. Jestem za. Artystyczna ekspresja jest zawsze na pierwszym miejscu. Ale po prostu wiedz, że jeśli muzyka zbytnio różni się od Twojej poprzedniej muzyki, możesz nie uzyskać tak dużej przyczepności w Spotify.

Ile zainwestować w playlisty Spotify

Nigdy nie płać pieniędzy za „gwarantowane” transmisje na playliście Spotify. Najprawdopodobniej są to boty, a na pewno nie ludzie, którzy będą Twoimi fanami. Próbujesz zbudować tutaj społeczność prawdziwych fanów, a nie tylko streamy.

Ale co z płaceniem za przesyłanie muzyki rozważenie listy odtwarzania?

To jest w porządku, jeśli masz budżet. W takim przypadku playlisty zaakceptują lub odrzucą Twoją piosenkę wyłącznie na podstawie ich gustu muzycznego i preferencji, a nie na podstawie tego, że im zapłacisz.

Korzystałem z usług udostępniania list odtwarzania, za które można zapłacić. Ale nie wydałem na to mnóstwa pieniędzy i tobie też bym tego nie sugerował. Tak, 10 dolarów tu i tam może zadziałać. Ale pewnie masz inne, bardziej wartościowe rzeczy, na które możesz wydać te pieniądze.

Warto przeczytać!  Niemiecki rynek handlu społecznościowego będzie świadkiem największego globalnego wzrostu w nadchodzących latach 2023-2028 – najświeższe wiadomości Petersona z Trenton

Emocjonalnie powiedziałbym, że nie opieraj całego swojego sukcesu na listach odtwarzania, zwłaszcza na listach redakcyjnych Spotify. Listy redakcyjne są opracowywane przez pracowników Spotify i są bardzo trudne do zdobycia. Zwykle musisz mieć już mnóstwo strumieni, aby wylądować na jednym z nich.

Jednak zdecydowanie spróbuj dostać się na listy odtwarzania. Pamiętaj, że algorytm Spotify będzie klasyfikował Twoje zaangażowanie tym wyżej, im więcej list odtwarzania zawiera Twoje piosenki. Upewnij się tylko, że te listy odtwarzania są zgodne z rodzajem muzyki, którą tworzysz.

Jak znaleźć listy odtwarzania Spotify

Listy odtwarzania Spotify

Liczba playlist, do których dodano moje utwory w 2022 roku

Oto kilka stron internetowych, z których korzystam, aby zaprezentować moją muzykę do rozważenia na liście odtwarzania. Dostałem się na kilka list odtwarzania przy użyciu wszystkich tych metod.

PrześlijCentrum

SubmitHub to platforma typu pay-to-submit dla list odtwarzania Spotify, blogerów muzycznych, wpływowych osób itp. Możesz przesłać za darmo, ale korzystając z (płatnych) kredytów Premium, przeniesie Cię to na początek kolejki, więc kurator playlisty usłyszy Twoje najpierw piosenka. Za pośrednictwem tej platformy otrzymałem kilka artykułów prasowych i list odtwarzania.

Wydałem trochę pieniędzy na SubmitHub, ale nie polecałbym wydawania na to szalonych pieniędzy, chyba że masz budżet. Istnieją bezpłatne sposoby dostania się na listy odtwarzania.

Płyta dźwiękowa

Soundplate to wytwórnia płytowa oferująca technologię muzyczną. Kuratorzy wymieniają swoje listy odtwarzania na stronie, uporządkowane według gatunku. Następnie możesz bezpłatnie przesłać listę odtwarzania do rozpatrzenia. Jedynym haczykiem jest to, że lubisz playlistę i obserwujesz kuratora na Spotify, zanim będziesz mógł przesłać. Ale dzięki tej witrynie trafiłem na wiele odpowiednich list odtwarzania.

Warto przeczytać!  Ali White z Actor’s Express w Atlancie w stanie Georgia

Codzienne listy odtwarzania

Codzienne listy odtwarzania zawierają bibliotekę list odtwarzania dodanych przez kuratorów i można je wyszukiwać według gatunku lub nastroju. A przesłanie jest bezpłatne. Wygodną rzeczą w DP jest to, że możesz połączyć swoje konto Spotify, co pozwala na łatwe przesyłanie dowolnych utworów z katalogu. Dostałem kilka miejsc docelowych za pośrednictwem tej witryny, ale jestem całkiem nowy.

Metoda @gmail.com

Użyłem tej metody, aby moje piosenki znalazły się na kilku listach odtwarzania. Zasadniczo w pasku wyszukiwania Spotify wpisz „[your genre/mood] @gmail”, a znajdziesz kilka playlist, w których kurator umieścił w opisie swój adres e-mail. I nie musi to być tylko Twój gatunek lub nastrój — możesz go zastąpić dowolnymi listami odtwarzania, które Twoim zdaniem pasują do Twojej muzyki.

Szukaj hashtagów na TikTok i Instagramie

Media społecznościowe są pełne kuratorów list odtwarzania, którzy uwielbiają dzielić się odkrytą muzyką. I używają określonych hashtagów na swoich TikTokach, Reelach i Shorts. Jako artysta możesz przeszukiwać te hashtagi, znajdować tych kuratorów, sprawdzać, czy mają jakieś listy odtwarzania, na których pasowałaby Twoja muzyka, a następnie przesyłać swoją muzykę.

Oto kilka hashtagów, które możesz wyszukać na TikTok, Instagramie i YouTube:

  • #piosenkarekomendacje
  • #niedocenianeutwory
  • #odkrywanie muzyki
  • #sugestie piosenek
  • #songsilike
  • #spotifyplaylista

Najważniejszy rodzaj listy odtwarzania

Najcenniejszym rodzajem playlisty Spotify, na której mogą znaleźć się Twoje piosenki, są te stworzone przez Twoich fanów. To są osobiste playlisty, do których ludzie dobrowolnie dodali Twoją muzykę. Nie są aspirującymi profesjonalnymi kuratorami muzycznymi. To po prostu miłośnicy muzyki.

Oznacza to, że Twoja piosenka przemówiła do nich tak głęboko, że po prostu musieli dodać ją do swojej starannie przygotowanej playlisty. Gdy zobaczysz te listy odtwarzania na pulpicie nawigacyjnym Spotify dla artystów, poczuj się zachęcony. Robisz coś dobrze, więc tak trzymaj.


Źródło