Jak używać ChatGPT do konstruowania spersonalizowanego CV?
![Jak używać ChatGPT do konstruowania spersonalizowanego CV?](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/01/aecdd-16743265379402-1920-770x470.jpg)
ChatGPT to chatbot, który wydaje się być tematem dyskusji od czasu jego premiery w listopadzie ubiegłego roku. ChatGPT jest zbudowany na ulepszonych modelach językowych GPT-3 Open AI. Chatbot został przeszkolony w ramach dużych modeli językowych, zbierając ogromne bazy danych w celu łączenia słów w celu tworzenia sensownych zdań z kierowanych poleceń.
ChatGPT jest używany przede wszystkim do automatycznej obsługi klienta, szybkich odpowiedzi na e-maile, centrów pomocy, aplikacji itp. Jednak potencjalne wykorzystanie chatbota obejmuje również złożone kreacje, obliczenia i kodowanie. Ale ChatGPT nie jest również pozbawiony wad. Często zdania będą trzymać się gramatyki, ale staną się bezsensownymi skupiskami słów.
Jednak dzięki szybkiej optymalizacji i intensywnemu uczeniu maszynowemu można teraz wykonać pożyteczną pracę, na przykład stworzyć CV za pomocą tego chatbota, a oto jak to zrobić.
Tworzenie spersonalizowanego CV za pomocą ChatGPT
Napisanie profesjonalnego CV to ważna praca przygotowawcza, którą należy wykonać podczas poszukiwania pracy. Przy setkach i tysiącach aplikacji pojawiających się każdego dnia, konieczne jest dopracowanie żargonu CV, aby wyróżnić się na tle innych.
Proces ten może być czasochłonny, zwłaszcza gdy istnieje ograniczenie czasowe, a ChatGPT może pomóc w zapisach, gdy aplikujesz do wielu sektorów przemysłu. Praca z chatbotem jest podobna do interakcji z doradcą w celu uzyskania wskazówek, jak powinno brzmieć Twoje CV.
Oto kroki, aby otrzymać spersonalizowane CV:
Krok 1: Utwórz i zaloguj się na swoje konto na oficjalnej stronie OpenAI, aby uzyskać dostęp do ChatGPT. Na razie nie ma dedykowanej aplikacji, a zatem nie jest wymagane pobieranie. Ponieważ usługa jest płatna, być może będziesz musiał przejść przez procedury subskrypcji.
Krok 2: Po otwarciu interfejsu znajdziesz pasek podpowiedzi tekstowych, którego możesz użyć do interakcji z botem. Upewnij się, że masz przygotowane dane osobowe, takie jak informacje o wykształceniu, zestawach umiejętności, doświadczeniu zawodowym, stażach, osiągnięciach i zajęciach dodatkowych.
Krok 3: Umieść swoje informacje w monicie tekstowym ze szczegółowymi informacjami o swoim profilu i profilu stanowiska, o które się ubiegasz. To da AI nagłówek, jak chcesz swoje CV. Naciśnij wyślij, aby przesłać informacje.
Krok 4: Chatbot zacznie sortować informacje wprowadzone w oknie wiersza polecenia. Ten proces może zająć trochę czasu. Możesz dotknąć resetowania wątku w prawym górnym rogu lub odświeżyć stronę, jeśli występują opóźnienia i zawiesza się.
Krok 5: Po skompilowaniu chatbot przygotuje kompletne CV. Pamiętaj, aby sprawdzić błędy, niechciane informacje lub nieprofesjonalny ton. Przycisk „Kopiuj kod” pozwoli Ci skopiować wygenerowany artykuł do dalszego wykorzystania.
Krok 6: Jeśli potrzebujesz ulepszyć tekst lub wprowadzić dalsze dostosowania, aby brzmiał bardziej profesjonalnie, możesz wpisać swoje wymagania w monicie tekstowym, który zrewiduje informacje i wygeneruje zmodyfikowaną wersję.
Możesz skopiować opis i odpowiednio ułożyć swoje CV w wybranym szablonie CV, poza interfejsem chatbota, ponieważ ChatGPT nie ma jeszcze szablonów CV.
Rzeczy do zapamiętania
Interfejs ma kilka wad. Istnieje prawdopodobieństwo błędu, ponieważ bot jest nadal przeszkolony w językach ludzkich. Podane informacje mogą zostać zinterpretowane w niepożądany sposób, dlatego korekta jest kluczowa podczas pisania CV.
Chociaż ten chatbot jest przydatny w pisaniu zawodowych życiorysów, jest również zorientowany na tradycyjne profile stanowisk. Dlatego może się potknąć podczas pisania dla nietradycyjnych lub niekonwencjonalnych profili zawodowych.
Poza tym ChatGPT to przydatne narzędzie AI, które będzie dostępne w 2023 r., a które będzie ulepszane tylko dzięki aktualizacjom i dostosowaniom.