Jak wynika z raportu, Google prowadzi rozmowy w sprawie inwestycji w startup Character.AI zajmujący się sztuczną inteligencją
Google, należący do Alphabet, prowadzi rozmowy w sprawie zainwestowania setek milionów dolarów w Character.AI, ponieważ szybko rozwijający się start-up chatbota zajmujący się sztuczną inteligencją poszukuje kapitału na szkolenie modeli i nadążanie za popytem użytkowników, poinformowały Reutersa dwa źródła poinformowane w tej sprawie.
Google i Character AI nie odpowiedziały na prośby o komentarz.
Założona przez byłych pracowników Google, Noama Shazeera i Daniela De Freitasa, Character.AI umożliwia ludziom czatowanie z wirtualnymi wersjami celebrytów, takich jak Billie Eilish lub postacie z anime, podczas tworzenia własnych chatbotów i asystentów AI. Korzystanie z niego jest bezpłatne, ale oferuje model subskrypcji, który kosztuje 9,99 USD miesięcznie dla użytkowników, którzy chcą pominąć wirtualną linię, aby uzyskać dostęp do chatbota.
Firma podała wcześniej, że w ciągu pierwszych sześciu miesięcy od jej uruchomienia jej witrynę internetową odwiedzało 100 milionów miesięcznych odwiedzin.
Character.AI prowadzi także rozmowy w sprawie pozyskania finansowania kapitałowego od inwestorów typu venture capital, którzy mogliby wycenić firmę na ponad 5 miliardów dolarów, podają źródła. W marcu zebrał 150 milionów dolarów w rundzie finansowania prowadzonej przez Andreessena Horowitza przy wycenie 1 miliarda dolarów.
Rozmowy z Google trwają i warunki umowy mogą ulec zmianie, podają źródła, prosząc o anonimowość, ponieważ dyskusje mają charakter prywatny.
Oprócz wcześniejszych inwestycji kapitałowych Google inwestuje w start-upy związane ze sztuczną inteligencją, w tym 2 miliardy dolarów dla producenta modeli Anthropic w formie obligacji zamiennych. Anthropic korzysta z usług chmurowych Google oraz najnowszej wersji TPU.
Wpisuje się to w niedawny trend, w ramach którego dostawcy dużych technologii w chmurze zawierają umowy z firmami zajmującymi się sztuczną inteligencją, aby zachęcić je do korzystania z określonej chmury lub sprzętu w wyścigu wymagającym dużej mocy obliczeniowej w celu budowania modeli i obsługi konsumentów, co obejmuje inwestycje Microsoft w OpenAI i Google oraz Amazon stawia na Anthropic.
Przewodnicząca Federalnej Komisji Handlu USA Lina Khan powiedziała w zeszłym tygodniu na wydarzeniu w San Francisco, że agencja bada inwestycje dostawców usług w chmurze w start-upy AI, aby zbadać wszelkie zachowania antykonkurencyjne.