Sport

Jak zaangażowanie się w „agresywną strategię” przed wyścigiem pomogło Verstappenowi wygrać · RaceFans

  • 23 czerwca, 2024
  • 6 min read
Jak zaangażowanie się w „agresywną strategię” przed wyścigiem pomogło Verstappenowi wygrać · RaceFans


Nadzieje Maxa Verstappena na wygranie Grand Prix Hiszpanii wzrosły na początku wyścigu, gdy wyprzedził zdobywcę pole position Lando Norrisa.

Jednak odważne podejście Red Bulla do strategii jeszcze przed rozpoczęciem wyścigu przyniosło korzyści pod koniec wyścigu.

Podobnie jak Norris na pole position i para Ferrari w trzecim rzędzie, Verstappen oszczędził nienaruszony zestaw miękkich opon z treningów i kwalifikacji. Ale w przeciwieństwie do tych rywali zdecydował się nie zaczynać od nich. Dlatego też przystąpił do wyścigu ze świadomością, że będzie miał do dyspozycji nowy zestaw miękkich opon, z którego będzie mógł skorzystać później.

Decyzja o rozpoczęciu wyścigu na zestawie używanych miękkich opon skutecznie zmusiła Verstappena do zjazdu do boksu wcześniej niż otaczający go kierowcy, którzy startowali na nowych oponach. Jednak Red Bull wiedział, że jedynym samochodem z czołowej czwórki, który mógłby tego dokonać, był Norris, ponieważ kierowcom Mercedesa nie pozostało już nic nowego.

Max Verstappen, Red Bull, Circuit de Catalunya, 2024
Red Bull był także producentem trzech najszybszych pit stopów wyścigu

Było to rozsądne ryzyko, ponieważ Red Bull wiedział, że wyprzedzenie Norrisa na początku będzie trudne. Zdecydowana taktyka Norrisa prawdopodobnie uniemożliwiłaby Verstappenowi wyprzedzenie go, ale wtedy George Russell dołączył do nich. Jak Norris przyznał później, zmusiło to go do wcześniejszego wycofania się na pierwszym zakręcie, tracąc miejsca na rzecz obu rywali.

Od tego momentu Verstappen miał dużą szansę na wygranie wyścigu, ale zwiększył swoje szanse, mocno opierając się na używanych oponach i minąc Russella w strefie DRS. Norris nie mógł zrobić tego samego, mimo że miał nowy zestaw miękkich materiałów i od tego momentu rzucono kość.

„Myślę, że zrobiliśmy wszystko dobrze” – powiedział Verstappen. „Przyjęliśmy dość agresywną strategię, ale na szczęście w końcówce opłaciło się. Do końca było blisko, ale bardzo się cieszę, że udało mi się tu wygrać.

Ogłoszenie | Zostań zwolennikiem RaceFans i idź bez reklam

Warto przeczytać!  Jos Buttler wymienia MS Dhoni po pobiciu rekordu IPL Virata Kohli w gorącym stuleciu przeciwko KKR | Krykiet

Utraciwszy ciężko wypracowaną przewagę na torze, Norris zareagował w sposób, który stał się ostatnio typowy dla McLarena – przedłużając swoje przejazdy, wykorzystując mocne strony MCL38 i dając mu szansę na późniejszy atak na nowszych oponach. „Lando i McLaren byli dzisiaj bardzo szybcy, zwłaszcza na stopniach, wydaje się, że zawsze na kilku ostatnich okrążeniach przejazdu byli bardzo szybcy” – zauważył Verstappen.

Lando Norris, McLaren, Circuit de Catalunya, 2024
Para Mercedesów opóźniła Norrisa podczas jego drugiego przejazdu

Opóźnienie pierwszego przejazdu „znacznie ułatwiło mi wyprzedzenie George’a” – powiedział Norris. „Ścigałem się z Georgem aż do połowy wyścigu. A kiedy go w pewnym sensie wyprzedziłem, brałem udział w swoim własnym wyścigu i próbowałem ścigać się z Maxem. ”

Jednak gdy zbliżali się do ostatniego przejazdu, Verstappen miał jeszcze asa do rozegrania – swój nowy zestaw miękkich opon. Kiedy Norris przerzucił się na set składający się z trzech okrążeń i przejechał krótszy środkowy przejazd niż Verstappen po tym, jak naciągnął opony podczas wyprzedzania kierowców Mercedesa, oznaczało to, że ostatni przejazd rozpoczęli na oponach w podobnym wieku.

Norris nadal był w stanie uzyskać pewną przewagę nad Verstappenem, ale na długo przed końcem wyścigu stało się jasne, że go nie dogoni. Mimo to Norris był przekonany, że McLaren postąpił słusznie, opóźniając swój pierwszy pit stop.

„Wiem, że ludzie mieli to samo [negative] komentuje naszą strategię w ostatni weekend w Kanadzie podczas drugiego pit stopu na gładkiej oponie [but] Myślę, że nasza strategia była lepsza” – powiedział. „Strategia jest bardzo silna i obowiązywała przez większą część roku. Popełniliśmy kilka błędów tu i tam, ale nie, myślę, że dzisiaj mamy prawdopodobnie najlepszą strategię, więc jestem z tego zadowolony.

McLaren mógł podjąć właściwe decyzje podczas wyścigu, ale wcześniejsza decyzja Red Bulla o zaoszczędzeniu zestawu nowych miękkich opon ogromnie się opłaciła.

Ogłoszenie | Zostań zwolennikiem RaceFans i idź bez reklam

Wykres okrążeń Grand Prix Hiszpanii 2024

Pozycje każdego kierowcy na każdym okrążeniu. Kliknij nazwę, aby podświetlić, kliknij prawym przyciskiem myszy, aby zresetować. Przełącz sterowniki za pomocą poniższych elementów sterujących:

Ogłoszenie | Zostań zwolennikiem RaceFans i idź bez reklam

Warto przeczytać!  „Bole Jo Koyal”: jak MS Dhoni zamienił internetowe memy i trolle w zabawną ofertę marki

Wykres wyścigów Grand Prix Hiszpanii 2024

Przerwy pomiędzy kierowcami na każdym okrążeniu w porównaniu do średniego czasu okrążenia lidera. Pominięto bardzo duże luki. Przewiń, aby powiększyć, przeciągnij, aby przesunąć i kliknij prawym przyciskiem myszy, aby zresetować. Przełącz sterowniki za pomocą poniższych elementów sterujących:

Czasy okrążeń Grand Prix Hiszpanii 2024

Wszystkie czasy okrążeń uzyskane przez kierowców (w sekundach, z wyłączeniem bardzo wolnych okrążeń). Przewiń, aby powiększyć, przeciągnij, aby przesunąć i przełączyć sterowniki, korzystając z poniższej kontrolki:

Ogłoszenie | Zostań zwolennikiem RaceFans i idź bez reklam

Najszybsze okrążenia Grand Prix Hiszpanii 2024

Najszybsze okrążenie każdego kierowcy:

Ogłoszenie | Zostań zwolennikiem RaceFans i idź bez reklam

Strategie dotyczące opon na Grand Prix Hiszpanii 2024

Strategie opon dla każdego kierowcy:

Godziny postojów podczas Grand Prix Hiszpanii 2024

Ile czasu zajmowały postoje każdego kierowcy:

Ranga # Kierowca Zespół Całkowity czas zatrzymania (s) Różnica do najlepszych Przystanek nr. Okrążenie nr.
1 11 Sergio Pereza czerwony Byk 21.464 2 31
2 11 Sergio Pereza czerwony Byk 21.472 0,008 3 49
3 1 Maxa Verstappena czerwony Byk 21.544 0,08 1 17
4 44 Lewis hamilton Mercedesa 21.603 0,139 2 43
5 4 Lando Norrisa McLarena 21.618 0,154 1 23
6 16 Charlesa Leclerca Ferrari 21.624 0,16 2 47
7 10 Pierre’a Gasly’ego Alpejski 21.687 0,223 2 38
8 31 Estebana Ocona Alpejski 21.834 0,37 1 13
9 44 Lewis hamilton Mercedesa 21.84 0,376 1 16
10 18 Lance’a Strolla Astona Martina 21.88 0,416 1 17
11 23 Aleksander Albon Williamsa 21.892 0,428 2 43
12 31 Estebana Ocona Alpejski 21.921 0,457 2 37
13 14 Fernando Alonso Astona Martina 21,957 0,493 1 19
14 22 Yuki Tsunoda RB 22.064 0,6 1 9
15 22 Yuki Tsunoda RB 22.084 0,62 2 27
16 3 Daniela Ricciardo RB 22.108 0,644 2 42
17 11 Sergio Pereza czerwony Byk 22.181 0,717 1 13
18 55 Carlos Sainz Jnr Ferrari 22.194 0,73 1 15
19 81 Oskar Piastri McLarena 22.224 0,76 1 21
20 55 Carlos Sainz Jnr Ferrari 22.249 0,785 2 36
21 16 Charlesa Leclerca Ferrari 22.26 0,796 1 24
22 1 Maxa Verstappena czerwony Byk 22.34 0,876 2 44
23 3 Daniela Ricciardo RB 22.364 0,9 1 16
24 2 Sierżant Logana Williamsa 22.401 0,937 1 14
25 81 Oskar Piastri McLarena 22.42 0,956 2 46
26 2 Sierżant Logana Williamsa 22.506 1,042 2 34
27 27 Nico Hulkenberga Haasa 22.518 1,054 2 38
28 24 Zhou Guanyu Saubera 22.523 1,059 1 9
29 22 Yuki Tsunoda RB 22.564 1.1 3 44
30 14 Fernando Alonso Astona Martina 22.571 1.107 2 45
31 4 Lando Norrisa McLarena 22.631 1,167 2 47
32 63 Jerzego Russella Mercedesa 22,7 1,236 2 36
33 27 Nico Hulkenberga Haasa 22.722 1,258 1 12
34 77 Valtteriego Bottasa Saubera 22.744 1,28 1 11
35 77 Valtteriego Bottasa Saubera 22.963 1,499 2 28
36 23 Aleksander Albon Williamsa 23.248 1,784 1 18
37 20 Kevina Magnussena Haasa 23.36 1,896 1 10
38 18 Lance’a Strolla Astona Martina 23.381 1,917 2 37
39 24 Zhou Guanyu Saubera 24.253 2,789 2 41
40 63 Jerzego Russella Mercedesa 25.023 3,559 1 15
41 10 Pierre’a Gasly’ego Alpejski 26.097 4,633 1 14
42 20 Kevina Magnussena Haasa 28,967 7.503 2 29

Grand Prix Hiszpanii 2024

Przejrzyj wszystkie artykuły dotyczące Grand Prix Hiszpanii 2024


Źródło