Jak zaangażowanie się w „agresywną strategię” przed wyścigiem pomogło Verstappenowi wygrać · RaceFans
![Jak zaangażowanie się w „agresywną strategię” przed wyścigiem pomogło Verstappenowi wygrać · RaceFans](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/06/lapchart-770x470.jpg)
Nadzieje Maxa Verstappena na wygranie Grand Prix Hiszpanii wzrosły na początku wyścigu, gdy wyprzedził zdobywcę pole position Lando Norrisa.
Jednak odważne podejście Red Bulla do strategii jeszcze przed rozpoczęciem wyścigu przyniosło korzyści pod koniec wyścigu.
Podobnie jak Norris na pole position i para Ferrari w trzecim rzędzie, Verstappen oszczędził nienaruszony zestaw miękkich opon z treningów i kwalifikacji. Ale w przeciwieństwie do tych rywali zdecydował się nie zaczynać od nich. Dlatego też przystąpił do wyścigu ze świadomością, że będzie miał do dyspozycji nowy zestaw miękkich opon, z którego będzie mógł skorzystać później.
Decyzja o rozpoczęciu wyścigu na zestawie używanych miękkich opon skutecznie zmusiła Verstappena do zjazdu do boksu wcześniej niż otaczający go kierowcy, którzy startowali na nowych oponach. Jednak Red Bull wiedział, że jedynym samochodem z czołowej czwórki, który mógłby tego dokonać, był Norris, ponieważ kierowcom Mercedesa nie pozostało już nic nowego.
Było to rozsądne ryzyko, ponieważ Red Bull wiedział, że wyprzedzenie Norrisa na początku będzie trudne. Zdecydowana taktyka Norrisa prawdopodobnie uniemożliwiłaby Verstappenowi wyprzedzenie go, ale wtedy George Russell dołączył do nich. Jak Norris przyznał później, zmusiło to go do wcześniejszego wycofania się na pierwszym zakręcie, tracąc miejsca na rzecz obu rywali.
Od tego momentu Verstappen miał dużą szansę na wygranie wyścigu, ale zwiększył swoje szanse, mocno opierając się na używanych oponach i minąc Russella w strefie DRS. Norris nie mógł zrobić tego samego, mimo że miał nowy zestaw miękkich materiałów i od tego momentu rzucono kość.
„Myślę, że zrobiliśmy wszystko dobrze” – powiedział Verstappen. „Przyjęliśmy dość agresywną strategię, ale na szczęście w końcówce opłaciło się. Do końca było blisko, ale bardzo się cieszę, że udało mi się tu wygrać.
Ogłoszenie | Zostań zwolennikiem RaceFans i
Utraciwszy ciężko wypracowaną przewagę na torze, Norris zareagował w sposób, który stał się ostatnio typowy dla McLarena – przedłużając swoje przejazdy, wykorzystując mocne strony MCL38 i dając mu szansę na późniejszy atak na nowszych oponach. „Lando i McLaren byli dzisiaj bardzo szybcy, zwłaszcza na stopniach, wydaje się, że zawsze na kilku ostatnich okrążeniach przejazdu byli bardzo szybcy” – zauważył Verstappen.
Opóźnienie pierwszego przejazdu „znacznie ułatwiło mi wyprzedzenie George’a” – powiedział Norris. „Ścigałem się z Georgem aż do połowy wyścigu. A kiedy go w pewnym sensie wyprzedziłem, brałem udział w swoim własnym wyścigu i próbowałem ścigać się z Maxem. ”
Jednak gdy zbliżali się do ostatniego przejazdu, Verstappen miał jeszcze asa do rozegrania – swój nowy zestaw miękkich opon. Kiedy Norris przerzucił się na set składający się z trzech okrążeń i przejechał krótszy środkowy przejazd niż Verstappen po tym, jak naciągnął opony podczas wyprzedzania kierowców Mercedesa, oznaczało to, że ostatni przejazd rozpoczęli na oponach w podobnym wieku.
Norris nadal był w stanie uzyskać pewną przewagę nad Verstappenem, ale na długo przed końcem wyścigu stało się jasne, że go nie dogoni. Mimo to Norris był przekonany, że McLaren postąpił słusznie, opóźniając swój pierwszy pit stop.
„Wiem, że ludzie mieli to samo [negative] komentuje naszą strategię w ostatni weekend w Kanadzie podczas drugiego pit stopu na gładkiej oponie [but] Myślę, że nasza strategia była lepsza” – powiedział. „Strategia jest bardzo silna i obowiązywała przez większą część roku. Popełniliśmy kilka błędów tu i tam, ale nie, myślę, że dzisiaj mamy prawdopodobnie najlepszą strategię, więc jestem z tego zadowolony.
McLaren mógł podjąć właściwe decyzje podczas wyścigu, ale wcześniejsza decyzja Red Bulla o zaoszczędzeniu zestawu nowych miękkich opon ogromnie się opłaciła.
Ogłoszenie | Zostań zwolennikiem RaceFans i
Wykres okrążeń Grand Prix Hiszpanii 2024
Pozycje każdego kierowcy na każdym okrążeniu. Kliknij nazwę, aby podświetlić, kliknij prawym przyciskiem myszy, aby zresetować. Przełącz sterowniki za pomocą poniższych elementów sterujących:
Ogłoszenie | Zostań zwolennikiem RaceFans i
Wykres wyścigów Grand Prix Hiszpanii 2024
Przerwy pomiędzy kierowcami na każdym okrążeniu w porównaniu do średniego czasu okrążenia lidera. Pominięto bardzo duże luki. Przewiń, aby powiększyć, przeciągnij, aby przesunąć i kliknij prawym przyciskiem myszy, aby zresetować. Przełącz sterowniki za pomocą poniższych elementów sterujących:
Czasy okrążeń Grand Prix Hiszpanii 2024
Wszystkie czasy okrążeń uzyskane przez kierowców (w sekundach, z wyłączeniem bardzo wolnych okrążeń). Przewiń, aby powiększyć, przeciągnij, aby przesunąć i przełączyć sterowniki, korzystając z poniższej kontrolki:
Ogłoszenie | Zostań zwolennikiem RaceFans i
Najszybsze okrążenia Grand Prix Hiszpanii 2024
Najszybsze okrążenie każdego kierowcy:
Ogłoszenie | Zostań zwolennikiem RaceFans i
Strategie dotyczące opon na Grand Prix Hiszpanii 2024
Strategie opon dla każdego kierowcy:
Godziny postojów podczas Grand Prix Hiszpanii 2024
Ile czasu zajmowały postoje każdego kierowcy:
Ranga | # | Kierowca | Zespół | Całkowity czas zatrzymania (s) | Różnica do najlepszych | Przystanek nr. | Okrążenie nr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 11 | Sergio Pereza | czerwony Byk | 21.464 | 2 | 31 | |
2 | 11 | Sergio Pereza | czerwony Byk | 21.472 | 0,008 | 3 | 49 |
3 | 1 | Maxa Verstappena | czerwony Byk | 21.544 | 0,08 | 1 | 17 |
4 | 44 | Lewis hamilton | Mercedesa | 21.603 | 0,139 | 2 | 43 |
5 | 4 | Lando Norrisa | McLarena | 21.618 | 0,154 | 1 | 23 |
6 | 16 | Charlesa Leclerca | Ferrari | 21.624 | 0,16 | 2 | 47 |
7 | 10 | Pierre’a Gasly’ego | Alpejski | 21.687 | 0,223 | 2 | 38 |
8 | 31 | Estebana Ocona | Alpejski | 21.834 | 0,37 | 1 | 13 |
9 | 44 | Lewis hamilton | Mercedesa | 21.84 | 0,376 | 1 | 16 |
10 | 18 | Lance’a Strolla | Astona Martina | 21.88 | 0,416 | 1 | 17 |
11 | 23 | Aleksander Albon | Williamsa | 21.892 | 0,428 | 2 | 43 |
12 | 31 | Estebana Ocona | Alpejski | 21.921 | 0,457 | 2 | 37 |
13 | 14 | Fernando Alonso | Astona Martina | 21,957 | 0,493 | 1 | 19 |
14 | 22 | Yuki Tsunoda | RB | 22.064 | 0,6 | 1 | 9 |
15 | 22 | Yuki Tsunoda | RB | 22.084 | 0,62 | 2 | 27 |
16 | 3 | Daniela Ricciardo | RB | 22.108 | 0,644 | 2 | 42 |
17 | 11 | Sergio Pereza | czerwony Byk | 22.181 | 0,717 | 1 | 13 |
18 | 55 | Carlos Sainz Jnr | Ferrari | 22.194 | 0,73 | 1 | 15 |
19 | 81 | Oskar Piastri | McLarena | 22.224 | 0,76 | 1 | 21 |
20 | 55 | Carlos Sainz Jnr | Ferrari | 22.249 | 0,785 | 2 | 36 |
21 | 16 | Charlesa Leclerca | Ferrari | 22.26 | 0,796 | 1 | 24 |
22 | 1 | Maxa Verstappena | czerwony Byk | 22.34 | 0,876 | 2 | 44 |
23 | 3 | Daniela Ricciardo | RB | 22.364 | 0,9 | 1 | 16 |
24 | 2 | Sierżant Logana | Williamsa | 22.401 | 0,937 | 1 | 14 |
25 | 81 | Oskar Piastri | McLarena | 22.42 | 0,956 | 2 | 46 |
26 | 2 | Sierżant Logana | Williamsa | 22.506 | 1,042 | 2 | 34 |
27 | 27 | Nico Hulkenberga | Haasa | 22.518 | 1,054 | 2 | 38 |
28 | 24 | Zhou Guanyu | Saubera | 22.523 | 1,059 | 1 | 9 |
29 | 22 | Yuki Tsunoda | RB | 22.564 | 1.1 | 3 | 44 |
30 | 14 | Fernando Alonso | Astona Martina | 22.571 | 1.107 | 2 | 45 |
31 | 4 | Lando Norrisa | McLarena | 22.631 | 1,167 | 2 | 47 |
32 | 63 | Jerzego Russella | Mercedesa | 22,7 | 1,236 | 2 | 36 |
33 | 27 | Nico Hulkenberga | Haasa | 22.722 | 1,258 | 1 | 12 |
34 | 77 | Valtteriego Bottasa | Saubera | 22.744 | 1,28 | 1 | 11 |
35 | 77 | Valtteriego Bottasa | Saubera | 22.963 | 1,499 | 2 | 28 |
36 | 23 | Aleksander Albon | Williamsa | 23.248 | 1,784 | 1 | 18 |
37 | 20 | Kevina Magnussena | Haasa | 23.36 | 1,896 | 1 | 10 |
38 | 18 | Lance’a Strolla | Astona Martina | 23.381 | 1,917 | 2 | 37 |
39 | 24 | Zhou Guanyu | Saubera | 24.253 | 2,789 | 2 | 41 |
40 | 63 | Jerzego Russella | Mercedesa | 25.023 | 3,559 | 1 | 15 |
41 | 10 | Pierre’a Gasly’ego | Alpejski | 26.097 | 4,633 | 1 | 14 |
42 | 20 | Kevina Magnussena | Haasa | 28,967 | 7.503 | 2 | 29 |
Niczego nie przegapisz od RaceFans
Otrzymuj codziennie e-mail ze wszystkimi naszymi najnowszymi historiami i niczym więcej. Bez marketingu, bez reklam. Podpisz tutaj:
Grand Prix Hiszpanii 2024
Przejrzyj wszystkie artykuły dotyczące Grand Prix Hiszpanii 2024