Jak zbudować witrynę aukcyjną taką jak eBay za pomocą WordPress
Czy chcesz zbudować witrynę aukcyjną taką jak eBay za pomocą WordPress?
Witryna aukcyjna umożliwia użytkownikom licytowanie produktów w celu ich zakupu. Pozwala to zmaksymalizować zyski przy sprzedaży unikalnych przedmiotów.
W tym artykule pokażemy, jak łatwo zbudować serwis aukcyjny taki jak eBay, używając WordPressa bez umiejętności technicznych.
Czego potrzebujesz, aby zbudować witrynę aukcyjną za pomocą WordPress?
Aby Twoja witryna aukcyjna przypominała eBay z WordPress, będziesz potrzebować następujących rzeczy:
- Nazwa domeny (będzie to nazwa Twojej witryny, którą ludzie będą wpisywać, aby znaleźć Twoją witrynę, np. wpbeginner.com)
- Konto hostingowe (w tym miejscu przechowywane są pliki Twojej witryny)
- Certyfikat SSL (potrzebujesz go, aby otrzymywać płatności online)
- Dodatek eCommerce (dzięki temu Twoja witryna stanie się platformą eCommerce)
- Dodatek aukcyjny (doda funkcje aukcyjne do Twojej witryny).
- Twoja niepodzielna uwaga przez 40 minut
Tak, możesz założyć własny serwis aukcyjny w 40 minut, a my przeprowadzimy Cię przez cały proces krok po kroku.
W tym samouczku omówimy następujące kwestie:
Gotowy? Zacznijmy.
Krok 1: Skonfiguruj sklep eCommerce
Po pierwsze, musisz upewnić się, że korzystasz z właściwej platformy internetowej, a skoro czytasz ten artykuł, nie będziesz popełniać błędów, które popełniają inni.
Istnieją dwa rodzaje oprogramowania WordPress, więc początkującym łatwo się pomylić.
Najpierw jest WordPress.com, który jest platformą hostingową, a następnie masz WordPress.org, znany również jako WordPress na własnym serwerze.
Zalecamy korzystanie z WordPress.org na własnym serwerze, ponieważ zapewnia on dostęp do wszystkich funkcji WordPress od razu po wyjęciu z pudełka. Dla porównania zobacz WordPress.com vs. WordPress.org.
Po pierwsze, będziesz potrzebować nazwy domeny i konta hostingowego. Nie możesz jednak zarejestrować się w dowolnej firmie hostingowej.
Będziesz potrzebować dostawcy hostingu specjalizującego się w hostingu WooCommerce, ponieważ jest to oprogramowanie, którego będziesz używać jako platformy eCommerce.
Zwykle nazwa domeny kosztuje 14,99 USD rocznie, hosting 7,99 USD miesięcznie, a certyfikat SSL 69,99 USD rocznie.
To dużo pieniędzy, jeśli dopiero zaczynasz.
Na szczęście Bluehost, oficjalnie rekomendowany dostawca hostingu WordPress i WooCommerce, zgodził się zaoferować naszym użytkownikom bezpłatną domenę + bezpłatny SSL i zniżkę na hosting WordPress.
Zasadniczo możesz zacząć za 1,99 USD miesięcznie.
Po zakupie hostingu postępuj zgodnie z naszym samouczkiem krok po kroku dotyczącym zakładania sklepu internetowego, aby uzyskać pełne instrukcje dotyczące konfiguracji.
Notatka: Bluehost oferuje wspólne plany hostingowe, które są dobre dla witryny początkowej, ale w miarę rozwoju witryny aukcyjnej będziesz potrzebować więcej zasobów. Kiedy nadejdzie czas, możesz przejść do zarządzanego dostawcy hostingu WordPress, takiego jak SiteGround.
Będziesz mieć teraz witrynę WordPress z zainstalowanym WooCommerce. Domyślnie WooCommerce nie pozwala na dodawanie produktów do aukcji w Twojej witrynie.
Zmieńmy to instalując dodatek aukcyjny dla WooCommerce.
Krok 2: Zamień swój sklep e-commerce w witrynę aukcyjną
Najpierw musisz zainstalować i aktywować wtyczkę YITH WooCommerce Auctions. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z naszym przewodnikiem krok po kroku dotyczącym instalacji wtyczki WordPress.
YITH WooCommerce Auctions to płatna wtyczka, a licencja na jedną witrynę kosztuje 149,99 USD. Daje to dostęp do pobierania wtyczek, dokumentacji oraz rocznego wsparcia i aktualizacji.
Po aktywacji musisz odwiedzić stronę YITH » Aktywacja licencji stronę, na której należy wprowadzić klucz licencyjny. Informacje te znajdziesz na swoim koncie na stronie wtyczki.
Następnie musisz udać się do YITH » Aukcje strona.
Tutaj możesz skonfigurować ustawienia wtyczki.
Ustawienia domyślne będą działać w przypadku większości witryn internetowych, ale nadal możesz je przeglądać i dostosowywać w razie potrzeby.
Krok 3: Konfigurowanie płatności aukcyjnych
Następnie musisz skonfigurować sposób, w jaki chcesz, aby zwycięzcy aukcji płacili.
Idź do YITH » Aukcje stronę i przejdź do Ogólne » Aukcje Płatności patka.
Pierwszą opcją jest wymaganie danych karty kredytowej od użytkowników, którzy chcą wziąć udział w aukcji.
Aby skorzystać z tej opcji, będziesz potrzebować wtyczki YITH WooCommerce Stripe. Jest to dodatek premium, który będzie kosztować dodatkowe 79,99 USD rocznie.
Jednak reszta funkcjonalności wtyczki będzie działać dobrze bez tej wtyczki i możesz użyć metody płatności WooCommerce jako opcji domyślnej.
Następnie przewiń w dół do sekcji Prowizja.
Tutaj możesz ustawić domyślną prowizję dla swoich aukcji. Masz możliwość wyboru stałej kwoty lub ustalenia procentu prowizji od stawki.
Opcjonalnie możesz wybrać wyświetlanie prowizji na stronie produktu, na stronach koszyka i kasy lub tylko na stronach koszyka i kasy.
Nie zapomnij kliknąć „Zapisz opcje”, aby zapisać ustawienia.
Krok 4: Dodawanie przedmiotu aukcji
YITH WooCommerce Auctions sprawia, że dodanie przedmiotu na aukcję za pomocą wbudowanych produktów WooCommerce jest niezwykle łatwe.
Po prostu dodaj swój przedmiot aukcji jako nowy produkt WooCommerce, odwiedzając stronę Produkty » Dodaj nowe strona.
Na tej stronie musisz podać szczegóły przedmiotu aukcji, tak jakbyś dodał produkt. Następnie wpisz tytuł, dodaj szczegóły i prześlij zdjęcia.
Poniżej edytora wybierz opcję „Aukcja” z listy rozwijanej Dane produktu, a zobaczysz ustawienia przedmiotu aukcji.
W tym miejscu możesz ustawić cenę początkową aukcji, podbić cenę, minimalną kwotę postąpienia, cenę minimalną i cenę kup teraz.
Następnie musisz wybrać daty i godziny aukcji. Możesz także dodać nadgodziny do aukcji, aby zapewnić okres karencji po zakończeniu aukcji.
Gdy ustawienia będą zadowalające, kliknij przycisk „Publikuj”, aby zapisać zmiany.
Twoja aukcja pojawi się teraz na stronie Twojego sklepu WooCommerce. Przedmioty aukcji na stronie sklepu zostaną wyróżnione ikoną.
Możesz użyć wtyczki aukcyjnej, aby dodać przedmioty aukcyjne wraz z innymi produktami WooCommerce o stałej cenie.
Możesz także utworzyć oddzielną stronę, aby wyświetlić tylko produkty dostępne na aukcji. Po prostu utwórz nową stronę WordPress i poszukaj bloków aukcyjnych w [+] panel blokowy.
Zawiera cztery bloki pokazujące Produkty na aukcji, Produkty aktywne w aukcji, Produkty zakończone aukcją oraz oddzielny blok pokazujący listę licytacji na aukcji.
Nie zapomnij opublikować strony, aby pojawiła się w Twojej witrynie.
Krok 5: Zarządzanie aukcjami
Możesz dodać przedmioty aukcyjne w dowolnym momencie, a one natychmiast zaczną pojawiać się w Twojej witrynie WordPress. Jednakże aukcja rozpocznie się dopiero o wyznaczonej dla niej godzinie rozpoczęcia.
Dzięki temu możesz opublikować przedmioty przed rozpoczęciem aukcji i wykorzystać ten czas na promocję przedmiotów. Po rozpoczęciu aukcji każdy zarejestrowany użytkownik może przystąpić do licytacji.
Wtyczka wyświetli licznik aukcji obok przedmiotu. Użytkownicy mogą zobaczyć aktualną najwyższą ofertę i dodawać własne oferty.
Poprzednie oferty zostaną wyświetlone poniżej z częściowo zaszyfrowanymi nazwami użytkowników.
W każdej chwili masz możliwość usunięcia oferty.
Po prostu edytuj produkt aukcyjny i przewiń w dół do sekcji „Dane produktu”. Stąd przejdź do zakładki „Stan” w panelu „Aukcje”, gdzie zobaczysz wszystkie oferty.
Aby usunąć ofertę, kliknij przycisk „Usuń”.
Aukcja zakończy się w zależności od indywidualnych ustawień aukcji każdego przedmiotu.
Jeżeli czas aukcji dobiegnie końca, zaakceptowana zostanie cena oferenta, który zaoferował najwyższą cenę. Jeśli użytkownik zdecyduje się na zaoferowanie ceny kup teraz, aukcja zakończy się, a użytkownik będzie mógł dodać produkt do koszyka.
Wszyscy użytkownicy, którzy wzięli udział w aukcji, otrzymają powiadomienie e-mailem o każdej nowej ofercie, terminie karencji w aukcji, zakończeniu aukcji i nie tylko.
Ostateczna wiadomość e-mail zostanie wysłana do zwycięzcy aukcji z informacją, że może teraz dokonać płatności.
Krok 6: Zezwolenie innym użytkownikom na dodawanie przedmiotów na aukcji
Jeśli chcesz, aby inni użytkownicy mogli dodawać własne produkty do aukcji, możesz to również zrobić. Jednak wtyczka YITH WooCommerce Auctions nie pozwala użytkownikom dodawać własnych przedmiotów na aukcjach.
Domyślnie WooCommerce zakłada, że jesteś jedynym sprzedawcą w swojej witrynie, który może dodawać nowe produkty. Aby to zmienić, musisz uczynić swoją platformę WooCommerce rynkiem wielu dostawców.
Aby uzyskać szczegółowe instrukcje krok po kroku, zobacz nasz przewodnik na temat tworzenia rynku internetowego za pomocą WordPress.
Gdy skonfigurujesz swoją witrynę jako rynek online, inni użytkownicy będą mogli składać oferty i zostać sprzedawcami w Twojej witrynie.
Po zatwierdzeniu wniosku będą mogli dodawać nowe produkty do aukcji. Następnie możesz zatwierdzić ich aukcje, które zostaną opublikowane w Twojej witrynie.
Po zakończeniu aukcji i dokonaniu płatności przez zwycięskiego licytanta otrzymasz prowizję od zwycięskiej oferty.
Krok 7: Opanuj WordPress, aby promować swoją witrynę aukcyjną
WordPress to najlepszy kreator stron internetowych na świecie. Jest bardzo łatwy do nauczenia i można dostosować dowolną funkcję.
Oto kilka przydatnych zasobów WordPress, które pomogą Ci przenieść witrynę aukcyjną na wyższy poziom:
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci zbudować własną witrynę aukcyjną, taką jak eBay, za pomocą WordPress. Możesz także zapoznać się z naszym szczegółowym przewodnikiem SEO WordPress dla początkujących, aby zwiększyć ruch w witrynie aukcyjnej, lub naszym eksperckim wyborem najlepszych wtyczek aukcyjnych dla WordPress.
Jeśli spodobał Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube, aby zapoznać się z samouczkami wideo WordPress. Można nas znaleźć także na Świergot i Facebooku.