Technologia

Jak zestaw słuchawkowy VR firmy Apple może pokonać Meta we własnej grze

  • 23 kwietnia, 2023
  • 6 min read
Jak zestaw słuchawkowy VR firmy Apple może pokonać Meta we własnej grze


Bild: MidJourney poproszony przez MIXED

Zestaw słuchawkowy VR firmy Apple ma szansę stworzyć chwilę na iPhonie. Przede wszystkim user experience może stać się dużym zagrożeniem dla konkurencji.

Dlaczego Meta nie robi tego samego? To myśl, która krążyła mi po głowie w ciągu ostatnich kilku dni, gdy czytałem ostatnie raporty na temat zestawu słuchawkowego VR firmy Apple. Według Marka Gurmana ma zostać zaprezentowany podczas dorocznego WWDC w czerwcu. Po przeczytaniu jego raportu Bloomberga z 18 kwietnia przed oczami rozegrała mi się codzienność z takim urządzeniem.

Jeśli otworzę przeglądarkę w trybie AR, podejdę na chwilę do drzwi wejściowych i wrócę do pokoju, okno aplikacji pozostanie tam, gdzie je zostawiłem. Brzmi logicznie. Jeśli kot lub gość rozprasza moją uwagę, po prostu przełączam się z rzeczywistości rozszerzonej na wirtualną za pomocą pokrętła i bez przeszkód poświęcam się konsumpcji lub pracy.

Bezproblemowe przełączanie za pomocą zestawu słuchawkowego VR firmy Apple?

Każda aplikacja może mieć swoje własne miejsce w domu. Lub naprzemiennie między dwoma miejscami, jak biurko i stojące biurko do pracy, między którymi system operacyjny przełącza się automatycznie.

Wyciek Apple, Evan Blass, również poinformował o nowym „doświadczeniu” oferowanym za pośrednictwem tweeta tylko dla subskrybentów, który naprawdę zdmuchnął rzekomego testera. Zupełnie w przeciwieństwie do poprzedniego modelu o „niewystarczających” możliwościach.

Zdjęcie: Evan Blass

Zwłaszcza gładki wielozadaniowość podczas przełączania między VR i AR Aplikacje może zadecydować o sukcesie lub porażce. Mój komputer Amiga potrafił przełączać się między kilkoma aplikacjami w locie na początku lat dziewięćdziesiątych, 30 lat temu.

Warto przeczytać!  OnePlus Nord N30 5G przybywa do USA z niektórymi przystępnymi cenowo specyfikacjami z najwyższej półki

Dlaczego więc nowicjusz VR w 2023 roku miałby mieć mniejsze oczekiwania, jeśli chce zintegrować swój wysokiej klasy zestaw słuchawkowy z codziennym życiem w znaczący sposób w pracy, organizacji i rozrywce? Jest to szczególnie prawdziwe w przypadku kosztów nabycia w regionach cenowych Apple.

Plotka głosi, że pierwszy zestaw słuchawkowy „Reality Pro” będzie kosztował 3000 USD, a następnie tańsze urządzenie drugiej generacji o nazwie Apple Reality One.

Czynniki destrukcyjne dla rzeczywistości wirtualnej

Trzeba przyznać, że Meta’s Quest 2 i Quest Pro oferują już niektóre z tych możliwości podczas przełączania między pulpitem nawigacyjnym, aplikacjami VR i AR. Po siadaniu po prostu przełączam się na strefę zabaw na sofie. Dwukrotnym stuknięciem uruchamiam widok z kamery na świat zewnętrzny. Możliwe są nawet lokalne gry wieloosobowe AR z grafiką komputerową trwale zakotwiczoną w środowisku.

Mówi się, że możliwy zestaw słuchawkowy XR firmy Apple ma dziewczynę z szybkim przełączaniem do przełączania światów wirtualnych i fizycznych, a także wiele innych funkcji. | Obraz: Midjourney / DALL-E 2 monitowany przez MIXED

Dalsze aktualizacje i planowany pod koniec roku Quest 3 powinny przynieść jeszcze większe postępy. Na razie jednak przejście jest często zbyt uciążliwe, zbyt wolne i zbyt podatne na błędy. Jak fajnie byłoby rzucić Quest 2 i rozpocząć trening w Les Mills Bodycombat w kilka sekund?

Warto przeczytać!  Wybór odpowiedniego składanego zawiasu nie jest łatwy dla Samsunga

Zamiast tego w mroźne wieczory stałem przed otwartymi drzwiami balkonowymi drżąc przez kilka minut, aż mam boisko wyraźny po raz enty po wypadku, wszystko jest załadowane, a wirtualny trener w końcu stoi przede mną.

W moim idealnym scenariuszu wystarczy rozłożyć na podłodze mały, okrągły dywanik VR i gogle VR automatycznie rozpoczyna trening fitness.

Chwila na iPhone’a dla VR?

Nawet przeszukiwanie sklepu lub po prostu konsumowanie filmu VR jest czasami zaskakująco uciążliwe w przypadku Quest 2. Były konsultant Meta, John Carmack, również kilkakrotnie krytykował punkty zaczepienia w interfejsie użytkownika. Na przykład szybsze wejście w VR mogłoby przyczynić się do bardziej regularnego użytkowania.

Lider rynku Meta pozostawia tu zbyt duże pole do ataku konkurencji. Daje to Apple szansę na dokonanie dużej zmiany w doświadczeniu użytkownika, tworząc chwilę na iPhone’a, a może chwilę na Macintosha. Oczywiście będzie to prawdą tylko wtedy, gdy nowy system operacyjny „xrOS” idealnie zaimplementuje operację śledzenia dłoni. Apple będzie również potrzebować wystarczającej liczby aplikacji VR i AR ze śledzeniem dłoni, aby uzasadnić wydatek.

The głęboka integracja z Ekosystem Apple naprawdę może się opłacić. Według raportu Gurmana, zestaw słuchawkowy XR powinien być w stanie obsługiwać istniejące aplikacje na iPada. W związku z tym wszystkie ważne aplikacje otrzymają adaptacje dla nowego systemu operacyjnego, od przeglądarki, przez mapy i multimedia, po (prawdopodobnie przestrzenne) połączenia FaceTime.

Warto przeczytać!  15-calowy Apple MacBook Air wygrywa pod względem żywotności baterii, mobilności i ceny

Przestrzenna adaptacja aplikacji do współpracy Freeform, która umożliwia kilku użytkownikom praca razem na tablicach w VRmiałby szczególnie duży potencjał. Istnieją również koncepcje aplikacji produktywnych VR, takie jak Horizon Workrooms czy Vive Sync. Apple może jednak zdobyć punkty dzięki bardziej eleganckiej integracji.

W sumie obecna sytuacja przywołuje wspomnienia z czasów sprzed iPhone’a. Wtedy mało kto dokładnie wiedział, w jaki sposób internet mobilny znajdzie szerokie zastosowanie w codziennym życiu, a dziś jest nieodzowny.

Sztuczka czy platforma komputerowa?

Było już mnóstwo telefonów komórkowych z dostępem do Internetu. Ale Apple i Android jako pierwsze pożegnały się z uciążliwymi menu na wielką skalę i całkowicie polegały na rodzącej się obsłudze ekranu dotykowego. Takiej zmiany paradygmatu nie należy lekceważyć, nawet jeśli istnieje taka możliwość kompletny przełącznik z Kontrolery VR do śledzenia dłoni.

Osobiście nadal nie zaliczam się do grupy docelowej Apple. Drogi pierwszy model „Reality Pro” jest skierowany do programistów i wczesnych użytkowników, którzy mają spory budżet na odkrywanie nowych technologii.

Ale jeśli koncepcja się powiedzie, szersze grupy docelowe mogą zainteresować się VR, zaczynając od „Reality One”, podobno tańszego modelu zestawu słuchawkowego Apple. Zwłaszcza jeśli traktowali wirtualną rzeczywistość jako sztuczkę i widzieli nowy symbol statusu w smuklejszej obudowie.

Wszystkie inne plotki na temat urządzenia można znaleźć w naszym artykule na temat zestawu Apple Mixed Reality.

Uwaga: Linki do sklepów internetowych w artykułach mogą być tzw. linkami afiliacyjnymi. Jeśli kupisz przez ten link, MIXED otrzyma prowizję od dostawcy. Dla Ciebie cena się nie zmienia.


Źródło