Świat

jak znaleźć zrównoważone firmy turystyczne

  • 30 stycznia, 2023
  • 6 min read
jak znaleźć zrównoważone firmy turystyczne


Ludzie mówili, że pandemia skłoniła ich do bardziej odpowiedzialnego podróżowania w przyszłości.

Teraz nowe dane wskazują, że faktycznie to robią.

Według raportu opublikowanego w styczniu przez World Travel & Tourism Council i Trip.com Group:

  • Prawie 60% podróżnych wybrało bardziej zrównoważone opcje podróży w ciągu ostatnich kilku lat.
  • Prawie 70% aktywnie poszukuje zrównoważonych opcji podróżowania.

Ale znalezienie firm, które poważnie traktują zrównoważony rozwój, nie jest łatwe, powiedział James Thornton, dyrektor generalny firmy turystycznej Intrepid Travel.

„Widzisz hotele, które mówią, że są zrównoważone, a potem używasz tych małych butelek podróżnych do szamponów i żeli pod prysznic” – powiedział.

To wszystko jest po prostu „zielonym praniem”, powiedział, odnosząc się do terminu, który opisuje wysiłki firm, aby wyglądać na bardziej przyjazne dla środowiska niż są.

To, że firma mówi, że jest „w 100% zrównoważona” lub „świadoma ekologicznie”… nic nie znaczy.

Jamesa Thorntona

CEO, Intrepid Travel

Termin ten zyskał na popularności wraz ze wzrostem popytu na zrównoważone produkty i usługi.

Rezultatem jest mieszanka tych, którzy są naprawdę oddani sprawie – i tych, którzy umieszczają w swoich materiałach marketingowych eko-modne hasła i zdjęcia sadzonek, lasów i innych „zielonych” obrazów, bez żadnych rzeczywistych działań na poparcie swoich twierdzeń.

Znalezienie zrównoważonych firm

Uważaj na te taktyki, powiedział Thornton.

„Dla firmy stwierdzenie, że jest„ w 100% zrównoważone ”lub„ świadome ekologicznie ”… nic nie znaczy” – powiedział. „Wzywam podróżnych, aby byli bardzo ostrożni, gdy widzą te słowa, i naprawdę zagłębili się i przyjrzeli się nieco bardziej szczegółowo”.

Jak znaleźć biuro podróży, które poważnie podchodzi do zrównoważonego rozwoju

Zainteresowanie konsumentów zrównoważonymi podróżami znacznie się zmieniło w ciągu ostatnich dwóch dekad, powiedział Thornton. Powiedział, kiedy dołączył do Intrepid travel 18 lat temu, „ludzie patrzyliby na nas, jakbyśmy byli trochę szaleni”, kiedy firma mówiła o zrównoważonym rozwoju.

Warto przeczytać!  Nowa ingerencja Rosji na Kaukazie – POLITICO

Teraz robi to wiele firm, niezależnie od tego, czy są poważne, czy nie.

Thornton powiedział, że jego zdaniem branża turystyczna jest obecnie podzielona na trzy kategorie. Jedna trzecia ma „niewiarygodnie dobre intencje i [are] bardzo aktywnie pracują nad rozwiązaniem kryzysu klimatycznego… i robią duże postępy”.

Kolejna trzecia ma „dobre intencje, ale [aren’t] właściwie jeszcze nie podejmuje działań. I często… nie są do końca pewni, jak podjąć działania”.

Ostatnia trzecia „po prostu całkowicie chowa głowę w piasek i ma nadzieję, że to coś zniknie, a prawda jest taka – tak nie jest”.

Aby zidentyfikować firmy należące do pierwszej kategorii, Thornton zaleca podróżnym zwrócenie uwagi na trzy najważniejsze rzeczy.

1. Historia zrównoważonego rozwoju

Aby upewnić się, czy firma może wskoczyć na ekologiczną modę, zbadaj jej historię, powiedział Thornton.

Radzi szukać „długiej historii powiązań z kwestiami zrównoważonego rozwoju, czy jest to coś, co dopiero się pojawiło?”

Dyrektor generalny Intrepid Travel, James Thornton.

źródło: Intrepid Travel

Powiedział, że jeśli wiadomość jest nowa dla firmy, nie oznacza to zerwania umowy.

„Ale to zachęciłoby klienta do bardziej szczegółowego przyjrzenia się, czy to, co faktycznie robi firma, ma za sobą rygor” – powiedział – „Albo czy jest to coś, co jest robione tylko ze względów marketingowych – i dlatego zielone pranie”.

2. Sprawdź wymiary

Następnie podróżni powinni sprawdzić, czy firma mierzy emisje gazów cieplarnianych, powiedział Thornton.

Warto przeczytać!  Jak „15-minutowe miasta” przekształciły się w międzynarodową teorię spiskową

„Uczciwa prawda jest taka, że ​​każde biuro podróży ostatecznie przyczynia się do kryzysu klimatycznego” – powiedział. „Najlepszą rzeczą, jaką może zrobić każda firma turystyczna, jest pomiar emisji gazów cieplarnianych, które wytwarza”.

Aby to zrobić, Thornton poradził podróżnym, aby sprawdzili Deklarację z Glasgow w sprawie działań na rzecz klimatu w turystyce.

„Strona internetowa Deklaracji z Glasgow zawiera listę organizacji, które zgodziły się aktywnie redukować swoje emisje… i faktycznie mają plan klimatyczny, który pokazuje, jak to robią” – powiedział.

Powiedział, że sygnatariusze muszą opublikować swój plan klimatyczny, który jest monitorowany przez Światową Organizację Turystyki ONZ.

„Konsumenci mogą wykorzystać to jako sposób sprawdzenia, czy firma, w której dokonują rezerwacji, poważnie podchodzi do dekarbonizacji”, powiedział, dodając, że na liście znajduje się ponad 700 organizacji.

Thornton powiedział, że podróżni mogą również sprawdzić inicjatywę Science Based Targets Initiative, która jest partnerstwem między CDP, United Nations Global Compact, World Resources Institute i World Wide Fund for Nature.

Jej strona internetowa zawiera pulpit nawigacyjny, który zawiera szczegółowe informacje na temat zobowiązań w zakresie redukcji emisji podjętych przez ponad 4500 firm na całym świecie, w tym American Express Global Business Travel, brytyjską Reed & Mackay Travel oraz australijską Flight Center Travel Group.

3. Poszukaj certyfikatów

Wreszcie, podróżni mogą sprawdzić niezależne akredytacje, powiedział Thornton.

Powiedział, że jednym z najbardziej rygorystycznych i imponujących jest certyfikat B Corp.

„Zajęło Intrepidowi trzy lata, zanim został B Corp” – powiedział.

Inne firmy o statusie B Corp to Seventh Generation, Ben & Jerry’s, Aesop — i Patagonia, którą Thornton nazwał „prawdopodobnie najsłynniejszym B Corp na świecie”.

Aby to uzyskać, firmy są weryfikowane przez organizację non-profit B Lab, a certyfikacja trwa trzy lata, powiedział Thornton.

Warto przeczytać!  Kalkuta, Indie: Lekarze strajkują, aby zaprotestować przeciwko gwałtowi i morderstwu stażysty medycznego w RG Kar Medical College and Hospital

Kristen Graff, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w indonezyjskim kurorcie Bawah Reserve, zgodziła się, że certyfikat B Corp jest „najbardziej szanowanym” certyfikatem.

„Drugą jest Globalna Rada ds. Zrównoważonej Turystyki” – powiedziała. „W rzeczywistości przeprowadzają audyt i są legalne”.

Bawah Reserve, kurort na wyspach Anambas w Indonezji, ubiega się o certyfikację B Corp. Ośrodek wykorzystuje energię słoneczną i odsala wodę pitną na wyspie.

Źródło: Rezerwat Bawah

Inne ekologiczne certyfikaty podróży są mniej wymagające, powiedział Graff.

„Wielu z nich to tylko rakieta do zarabiania pieniędzy” powiedziała.

Bawah Reserve rozpoczął proces uzyskania certyfikatu B Corp w listopadzie 2022 r., powiedział Graff. „Spodziewamy się, że zajmie to około roku” – powiedziała.

B Corp stosuje ruchomą skalę opłat za certyfikaty, które zaczynają się od 1000 USD dla firm o rocznych przychodach poniżej 1 miliona USD.

„Koszt jest dość minimalny”, powiedział Thornton, zwłaszcza „jeśli poważnie myślisz o zrównoważonym rozwoju”.

Powiedział, że Intrepid płaci około 25 000 $ rocznie za certyfikację.

Inne porady

Thornton poradził również podróżnym zadawanie pytań, takich jak:

  • Czy korzystasz z odnawialnych źródeł energii?
  • Czy żywność pochodzi z lokalnych źródeł?
  • Czy pracownicy pochodzą ze społeczności lokalnych?
  • Kto jest właścicielem hotelu?

Powiedział istnieją miejsca, które są postrzegane jako zrównoważone, ale które „w rzeczywistości są własnością kasyna”.

Na koniec Thornton zaleca podróżnym zapoznanie się z recenzjami online.

„Często trochę badań w Google… może dać naprawdę dobrą wskazówkę, czy hotel lub doświadczenie turystyczne robi to, co mówi, że robi – czy też faktycznie jest to greenwashing”.


Źródło