Marketing

Jak zoptymalizować swój marketing mix w afrykańskiej gospodarce opartej na urządzeniach mobilnych

  • 17 września, 2020
  • 8 min read
Jak zoptymalizować swój marketing mix w afrykańskiej gospodarce opartej na urządzeniach mobilnych


Afryka w coraz większym stopniu staje się regionem, w którym stawiane są przede wszystkim urządzenia mobilne, w którym prognozuje się wzrost liczby subskrypcji. Ponieważ większość ludzi ma dostęp do Internetu często za pośrednictwem urządzeń mobilnych, istnieje ogromna możliwość nawiązania kontaktu z użytkownikami za pośrednictwem wielu aplikacji, które są pobierane codziennie. Ale jakie jest najlepsze podejście do optymalizacji zestawu marketingu mobilnego, aby zapewnić prawdziwy sukces w tym regionie? Na to pytanie odpowiada Daniel Junowicz, dyrektor zarządzający LATAM & Africa w AppsFlyer.

Afryka Subsaharyjska ma najszybciej rozwijający się rynek telefonów komórkowych na świecie. Oczekuje się, że do 2025 r. wykorzystanie telefonów komórkowych w całym regionie osiągnie 600 milionów. Stanowi to dla firm ogromną szansę na uzyskanie dostępu do milionów nowych użytkowników w regionie, w którym w coraz większym stopniu kładzie się nacisk na urządzenia mobilne. Afryka ma także jedną z najmłodszych populacji na świecie (średnia wieku wynosi 20 lat), która zwykle intensywnie korzysta z witryn mobilnych, a lepsza łączność danych otwiera nowe możliwości w mediach cyfrowych w wielu branżach.

Ponieważ dla wielu osób na kontynencie urządzenia mobilne są często najbardziej dostępnym sposobem korzystania z Internetu, marketing mobilny w Afryce odgrywa ogromną rolę w angażowaniu klientów, zwłaszcza że pandemia COVID-19 zmusiła firmy do korzystania z Internetu. W miarę jak kontynent stopniowo przyzwyczaja się do coraz bardziej cyfrowego kontaktu z klientami, podejście do marketingu oparte na danych i wglądzie będzie kluczem do sukcesu dla firm na całym świecie.

Dowiedz się więcej: Ewolucja reklamy mobilnej: Internet mobilny w aplikacjiOtwiera nowe okno