Fotografia

Jak zostać fotografem portretowym w 50 krokach

  • 31 stycznia, 2024
  • 9 min read
Jak zostać fotografem portretowym w 50 krokach


50 kroków, jak zostać fotografem portretowym Miniaturka

OK, żartuję. To o wiele prostsze niż 50 kroków, a myślę, że w świat fotografii portretowej można wejść już w pięciu krokach. Może nawet trzy, jeśli masz łatwy krok.

Krok 1: Dlaczego strzały w głowę?

Co Cię pociąga w fotografowaniu ludzkich twarzy? Co sprawia, że ​​wydaje się to ciekawszym zajęciem niż próba schwytania rzadkiego szkockiego żbika lub uwiecznienie ulic lokalnego miasta w ponadczasowej czerni i bieli? Posiedź z tym przez chwilę i zobacz, co wymyślisz.

Przez wiele lat pracowałem jako aktor, więc zawsze byłem bardzo blisko. Przyzwyczaiłem się do standardowego narzekania: „Och, nienawidzę, gdy ktoś mi strzela w głowę; to ciężka robota” i pomyślałem: „To nie musi tak być”. Może to być radosne, uwalniające i twórcze doświadczenie. Zabrałem się więc za robienie zdjęć aktorom z mocnym zamiarem, aby uczynić je tak zabawnymi i pełnymi igraszek, jak to tylko możliwe. Fascynują mnie także twarze ludzi i to, jak wiele mogą zobrazować, robiąc tak niewiele. To naprawdę niezwykłe.

Krok 2: Jakiego rodzaju zdjęcia w głowę chcesz zrobić?

Chcesz strzelać do aktorów? Robić zdjęcia prawnikom? Podążaj za cyrkiem i rób szczegółowe portrety środowiskowe żonglera ognia? Myślę, że dobrze jest już na początku ustalić, jakiego rodzaju ludzi chcesz uchwycić, a następnie skupić się na tym. Mógłbyś przeprowadzić rozeznanie i dowiedzieć się, jaki jest najbardziej dochodowy sposób na strzały w głowę, ale myślę, że więcej chwały przynosi podążanie za własnym nosem. Dla mnie był to łatwy wybór, ponieważ wielu moich znajomych było aktorami i artystami i wszyscy potrzebowali swoich zdjęć.

Wydawało mi się to oczywistą ścieżką. Wejdź na wybraną platformę mediów społecznościowych i zacznij sprawdzać, jaki styl pracy lubisz. Może skusi Cię jasna, dobrze oświetlona praca w stylu Petera Hurleya, a może dasz się wciągnąć w bardziej nastrojowe ujęcie Dana Wintera. Tak czy inaczej, poszukaj inspiracji i dowiedz się, kim będą Twoi bohaterowie.

Krok 3: Czas na kamerę…

50 kroków, jak zostać fotografem portretowym Canon 5D mark IV

Będziesz mógł znaleźć milion artykułów na temat najlepszego aparatu do robienia zdjęć głowy i portretów oraz kolejne dwa miliony na temat idealnego obiektywu. Jaki jest najlepszy aparat do robienia zdjęć głowy? Oczywiście ten, który masz. Zacząłem wiele miesięcy temu od aparatu Canon 1300D (289 USD) i był to sprzęt, za pomocą którego patrolowałem parki i tunele Londynu, próbując wykorzystać trochę naturalnego światła. Nie potrzebujesz niczego, co rozbije bank, aby zacząć i nauczyć się podstaw. Po prostu wybierz swoją ulubioną strzelankę i daj się wciągnąć. Naprawdę nie musisz wydawać dużych pieniędzy, żeby zrobić naprawdę ładne zdjęcia.

Warto przeczytać!  30 niesamowitych fotografów sportowych, których warto śledzić – lekkie prześladowanie

Wiele usłyszysz także o „idealnym” obiektywie portretowym. Obiektyw 85 mm będzie się pojawiał raz po raz i wielu fotografów będzie chciało fotografować na czymś jeszcze dłuższym, aby uzyskać słodką kompresję, ale ja robię mnóstwo zdjęć głowy obiektywem 50 mm. Nie lubię przebywać zbyt daleko od klientów, a fotografowanie na ogniskowej 50 mm pozwala mi zachować odpowiednią, delikatną odległość do rozmowy. Komunikacja jest niezbędna, aby wydobyć z ludzi prawdziwe chwile, a jeśli na 120 mm znajdę się w połowie pokoju, mogę stracić kontakt.

Przyjrzyjmy się więc sprzętowi, którego obecnie używam do zdjęć w głowę. Moją ulubioną bronią w tej chwili jest Canon 5D Mark IV (2299 USD). Jest to trochę ciężkie, ale dopóki nie opuszczę dnia bicepsa, nie sprawia mi to zbyt wielu problemów. Bardzo lubię używać takiego solidnego sprzętu, kiedy spędzam czas w swoim studiu, ponieważ nie muszę się zbytnio martwić, że zostanie uderzony. Niektórzy klienci mogą wykazywać się większą ekspresją niż inni, a ostatnią rzeczą, jakiej chcesz, jest zamiatanie resztek wysadzanej diamentami Leiki.

Moim ulubionym obiektywem do portretów jest obiektyw Sigma Art 50 mm f/1.4 (849 USD). Był to pierwszy „elegancki” obiektyw, jaki kupiłem po przejściu z klasycznego Canona 50 mm f/1.8 (125 USD). Jest super ostry, ma duży kontrast i szybki autofokus. Ludzie, z którymi pracuję, są w ciągłym ruchu, dlatego niezbędny jest dobry autofokus.

Krok 4: Oświetlenie…

Jak już wspomniałem, zapoznałem się ze światem zdjęć w głowę w plenerze. Z czystym sumieniem mogę go polecić jako poligon szkoleniowy. Zwróć uwagę na mosty i przejścia podziemne (najlepiej bez zbyt wielu wózków), a znajdziesz delikatne światło dla swoich obiektów. Dobry, otwarty cień również będzie Twoim przyjacielem, więc nie unikaj miejsc bardziej liściastych. Eksperymentuj tak dużo, jak tylko możesz, a znajdziesz miejsca, które będą dla Ciebie najlepsze.

Kiedyś korzystałem z pięknego obszaru w Crystal Palace z kilkoma wysokimi kamiennymi ruinami, które dawały mi naprawdę ładne negatywne wypełnienie, a także służyły jako fajne tło. Po prostu unikaj ostrych promieni słońca. Tego rodzaju ostre światło może być ekscytujące w przypadku odpowiedniego projektu, ale w przypadku zdjęć w głowę zazwyczaj będziesz rozważać użycie bardziej miękkiego światła.

Warto przeczytać!  Najmniejsza na świecie krzemowa dioda LED może zamienić Twój telefon w mikroskop o dużej mocy

To prowadzi mnie do przyjemności pracy ze światłami studyjnymi. Kocham ich. Do zdjęć w głowę używam głównie lamp stroboskopowych (Inter-fit Honey Badgers [$329] żeby być precyzyjnym), a kiedy już się z nimi uporałem, nie oglądałem się za siebie. Powiedziałbym, żebyś na początek kupił sobie dwie lampy. Dwie lampy i NAJWIĘKSZE modyfikatory, jakie zmieścisz w swoim studiu/salonie/piwnicy/zaadaptowanym poddaszu. Duży octabox o średnicy 150 cm (134 USD) będzie piękną lampką kluczową.

Ustaw go na odległość ramienia od klienta i umieść go tak, aby światło przechodziło przez jego twarz. Oprzyj się pokusie skierowania stroboskopu prosto na nich. Może to spowodować powstanie niektórych hotspotów, a prawdopodobnie nie o to Ci chodzi. Twoje drugie światło będzie twoim wypełnieniem. Parasole są ładne, tanie i świetnie nadają się do wypełniania światłem. Powtórzę raz jeszcze: im większy, tym lepiej. Używam parasola o długości 1,5 metra (64,95 USD) z białą podszewką i jedną warstwą dyfuzyjną i uważam, że działa dobrze. Umieść światło wypełniające tuż za sobą i ustaw je na dość niską moc. Ten stroboskop ma delikatnie wypełnić cienie i sprawić, że wszystko nie stanie się zbyt mętne. Moja ostatnia rada jest taka, aby trzymać główne światło jak najbliżej fotografowanego obiektu. Duże i bliskie oznacza MIĘKKIE. Zasługujesz na piękne, miękkie światło. Twoi klienci zasługują na piękne, miękkie światło. Każdy zasługuje na piękne, miękkie światło.

Krok 5: Pozować czy nie pozować…

Pozowanie do zdjęć w głowę i portretów, i nie oszukujmy się, do każdego rodzaju zdjęcia jest DUŻO trudniejsze, niż się ludziom wydaje. Podejrzewam, że cywile myślą, że modelki po prostu pojawiają się i wieszają na kilku skrzynkach z jabłkami, a to Bob to twój wujek. To umiejętność, której nie można oczekiwać od przeciętnej osoby/pogromcy lwów/aktora/Steve’a. Bądź więc delikatny w stosunku do ludzi!

Moim głównym celem, gdy pracuję z aktorami, jest sprawienie, aby wyglądali jak najbardziej naturalnie i zrelaksowani, a także uchwycenie tej magii, która czyni ich indywidualnymi. Zamiast narzucać im pozycje i gesty, czekam, aż zobaczę, co pojawi się naturalnie, a gdy tylko pojawi się inspirujący moment indywidualności, rzucam się. Dam im znać, że konkretna szczupła sylwetka lub wyraz twarzy naprawdę im odpowiada, a potem będziemy o tym dyskutować.

Warto przeczytać!  Szybki nadajnik Sony umożliwia podłączenie do aparatów łączności 5G: przegląd fotografii cyfrowej

Kiedy pracuję z aktorami, dosypuję też w momentach reżyserii światła. Mogą one być tak proste, jak „jesteś drogi” lub „więc jesteś walijskim stolarzem, pracujesz długie godziny, ale właśnie skończyłeś wykonaną na zamówienie komodę, z której jesteś szczególnie dumny”. Tego rodzaju rzeczy mogą naprawdę zadziałać w przypadku niektórych osób, więc jeśli wydaje się, że Twojemu klientowi się to podoba, zaangażuj się! Każdy jest inny. Niektórzy ludzie potrzebują więcej miłości niż inni, więc czytaj energię swojego klienta najlepiej jak potrafisz i dowiedz się, kiedy trzeba go prowadzić, a kiedy trzeba go zostawić, aby wymyślił własną zwycięską pozę.

Kilka dodatkowych myśli…

Uwielbiam płócienne tła. Dla mnie dodają powagi strzałowi w głowę, a ja nie podróżuję bez przynajmniej jednego pod pachą. Teraz są drogie, w zależności od tego, gdzie robisz zakupy, ale zarówno Gravity, jak i Artery są bardzo przystępne, a także pozwolą ci stworzyć dowolne niestandardowe tło, jakiego pragnie twoje serce. Próbowałem zrobić kilka własnych i kilka było w porządku, ale jeden wyglądał jak z koszmarów, a nikt nie chce zostać zastrzelony podczas „koszmaru na jawie”. Chyba, że ​​zajmują się czarną magią, oczywiście.

Wskazówka, która zakończy wszystkie wskazówki.

Tę radę usłyszysz w prawie każdym podcaście fotograficznym. To nie jest skomplikowana matematyka. To nie jest dawno zaginione koło kolorów obcych. To takie skromne zdanie.

Rób zdjęcia, które lubisz. Prosty.

Żadna pogoń nie jest naprawdę trwała, jeśli nie sprawia ci ona przyjemności. Nie daj się wciągnąć w świat robienia zdjęć, o których MYŚLISZ, że chcą inni. Rób zdjęcia, które lubisz. Rób zdjęcia, które Ci się podobają, a ludzie przyjdą do Ciebie. Jeśli lubisz taniec poznawania ludzi i szybkie dowiadywanie się, co ich motywuje i jak zachowują się ich miny, robienie zdjęć w głowę może być dla Ciebie marzeniem. Uwielbiam to i muszę przestać się ekscytować następną twarzą i tym, jak to się skończy, gdy rzucę w nią stroboskopem i ustawię ją w lesie płótna.




Źródło