Marketing

Jak zostałem: Richard George, partner zarządzający Wavemaker UK

  • 27 czerwca, 2023
  • 8 min read
Jak zostałem: Richard George, partner zarządzający Wavemaker UK


Richard George jest partnerem zarządzającym i szefem ds. wyników organicznych w firmie Wavemaker UK.

Z siedzibą w biurze agencji w Manchesterze w nowo otwartym kampusie WPP, Wavemaker UK ma dodatkowe biuro w Londynie, a szersza agencja ma liczne biura na całym świecie.

Ponieważ George jest związany z Wavemaker UK (wcześniej MEC) od 2011 roku, dzieli się swoją podróżą zawodową, wskazówkami i najważniejszymi wydarzeniami…

Jak trafiłeś do swojej branży?

Większość osób wchodzących do branży SEO albo studiowała kod techniczny i informatykę, albo ma kwalifikacje marketingowe. Moja droga do branży była trochę bardziej niezwykła. Wierzcie lub nie, ale wyszkoliłem się na księgowego zarządczego i pracowałem na londyńskim rynku kapitałowym i rewersyjnym.

W 1998 roku wkroczyłem w świat marketingu cyfrowego, dołączając do byłego pracodawcy i współpracownika, wraz z przedsiębiorczym zespołem programistów, aby założyć szereg firm .com. Sektor był w powijakach, co czyniło go niesamowicie ekscytującym miejscem. Wiele z tego, co robiliśmy, było samoukami – uczyliśmy się w pracy, aby tworzyć i uruchamiać strony internetowe dla domów aukcyjnych lub firm porównujących ceny energii na kilku rynkach.

To doświadczenie dało mi „pluskwę” i otworzyło mi oczy na możliwości internetu jako miejsca do budowania, tworzenia i rozwijania innowacyjnych firm.

Co kochasz w swojej pracy?

Po prostu fakt, że krajobraz marketingu cyfrowego stale się zmienia, zwłaszcza jeśli chodzi o technologię i innowacje. To przede wszystkim wzbudziło moje zainteresowanie branżą.

Weźmy na przykład firmę Google — na wczesnych etapach mojej kariery była ona w dużej mierze przewodnią Gwiazdą Północną w branży i naprawdę otworzyła mi oczy na nowy świat informacji. Sposób, w jaki Google zbudował swoje platformy i udostępnił możliwości wyszukiwania, był intrygujący. Doprowadziło to do zmiany zachowań — zarówno w branży marketingowej, jak i klientów (zarówno konsumentów, jak i firm) — od sposobu, w jaki komunikujemy się z wieloma urządzeniami, poprzez pisanie i mówienie, po sposób wyszukiwania i konsumowania treści.

Innowacje technologiczne – poza Google – sprawiły, że branża marketingu cyfrowego kontynuuje wykładniczą trajektorię ewolucji. Możliwości są nieograniczone – mając to na uwadze, pozwolę sobie na krótki ukłon w stronę toczących się w branży dyskusji na temat sztucznej inteligencji.

Warto przeczytać!  4 sposoby na zaoszczędzenie na następnej pożyczce osobistej

Dla mnie ekscytujące jest obserwowanie coraz ważniejszej roli, jaką wyszukiwanie organiczne odgrywa w marketingu mix i tego, jak staje się ono nieodłączną częścią każdego planu marketingowego stworzonego w celu pozytywnego pobudzenia wzrostu klientów i marek. Zrozumienie, w jaki sposób możemy przewidzieć jego przyszły rozwój i konsekwentne dostosowywanie tych informacji w celu dostarczania klientom skutecznych strategii wyszukiwania, z pewnością trzyma mnie na nogach.

Kto – lub co – zainspirował Cię w Twojej karierze?

Nie potrafię wskazać jednego źródła inspiracji. Na różnych etapach mojej kariery iw ciągu ostatnich 11 lat pracy w Wavemaker (i MEC) pochodzi z kilku miejsc.

W początkach przedsiębiorczych dni zakładania i rozpoczynania działalności w domenie .com mój mentor i przyjaciel, nieżyjący już Bill Weston, był skarbnicą wszelkiej wiedzy. Powiedział mi, że „w biznesie zawsze powinieneś ciężko pracować, ale zawsze staraj się mieć przy tym jak najwięcej radości”. W ten sposób możesz rozwinąć kulturę i styl przywództwa, w którym ludzie chcą przynależeć i czerpać więcej z każdego dnia.

Są też wspaniali ludzie, z którymi pracowałem, byłem mentorem i zarządzałem w Wavemaker, którzy każdego dnia stawiają sobie wyzwania i wspierają się nawzajem. To agencja, która naprawdę ma wyjątkową kulturę stawiania ludzi na pierwszym miejscu.

I wreszcie, i być może najważniejsze – szczególnie, jeśli to czyta – miejscem, z którego czerpię inspirację, jest moja żona, profesor Danielle George. To, co osiągnęła w swojej karierze jako pionierka w dziedzinie nauki i inżynierii, nie owijając w bawełnę, jako kobieta w sektorze bardzo zdominowanym przez mężczyzn, jest po prostu niezwykłe.

Jakie są największe wyzwania związane z Twoją pracą?

Pierwszym wyzwaniem jest talent na rynku SEO. Pandemia przyspieszyła popyt na cyfrowe talenty i umiejętności. Doprowadziło to do niedoboru ludzi na rynku, a ci, którzy chcą się przeprowadzić, mogą żądać wynagrodzeń, które czasami są znacznie wyższe, niż sugerowałoby ich doświadczenie.

Warto przeczytać!  Czy skupienie się na miksie promocyjnym zamiast na cenie może odzyskać lojalność klientów? - 365 DETAL

To świetna pozycja dla indywidualistów. Obawiam się jednak, że ta sztuczna inflacja wynagrodzeń w porównaniu z doświadczeniem może wpłynąć na reputację naszej branży, ponieważ ludzie obejmą role, na które potencjalnie nie są jeszcze gotowi.

Kolejnym wyzwaniem jest znalezienie czasu na dokonanie przeglądu rynku i sprawdzenie, gdzie nastąpi kolejna zmiana, która może pomóc w rozwoju działalności naszych klientów. Podałem krótką notatkę w mojej poprzedniej odpowiedzi, ale ewolucja generatywnej sztucznej inteligencji w wyszukiwaniu powoduje największe zakłócenia, debaty i możliwości dla marek i firm w ciągu ostatnich 10 lat.

Wyprzedzanie i dostosowywanie się do tych zmian – i nowych technologii – jest niezbędne, ale może też stanowić wyzwanie. Co najmniej ekscytujące.

Jakie umiejętności były do ​​tej pory najważniejsze dla Twojego sukcesu w karierze?

Praca w marketingu cyfrowym i SEO – kluczowy jest umysł zorientowany na dane i analityczny. Do tego dochodzą trzy „codzienne” umiejętności, które pomogły mi odnieść sukces, są to:

1. Nie bój się zmiany, przyjmij ją. Musimy konsekwentnie wyprzedzać to, jak możemy zmieniać i ewoluować w naszych produktach, naszym myśleniu i uczeniu się, aby dostosować się do branży.

2. Zaufanie i siła. Gdy awansujesz na wyższe stanowisko, często odchodzisz od codziennej działalności związanej ze swoją specjalizacją. Ważne jest, aby nadal zachować pasję, ale upewnić się, że zbudujesz wokół siebie wspaniały zespół ekspertów. Następnie zaufaj im i daj im siłę, aby prosperowali i wzrastali – to pozwoli wam wszystkim odnieść sukces.

3. Komunikacja. Przez wiele lat SEOwcami w pokoju byli faceci techniczni – maniacy, jeśli wolisz. Poszukiwanie roli i wartości odgrywa niezwykle potężną rolę, ale umiejętność komunikowania się z zaufaniem jest niezbędna do odniesienia sukcesu. Obejmuje to zapewnienie, że Twój zespół jest w pełni świadomy zarówno wizji, jak i kierunku projektu i/lub planu. Jednak prawdziwą miarą sukcesu jest umiejętność komunikowania się i przekładania tego, co można postrzegać jako dyscyplinę techniczną, na kluczowych interesariuszy w firmie (lub marce), tj. że rozumieją i kupują.

Warto przeczytać!  Surfscape przyciąga mieszane tłumy podczas imprezy inauguracyjnej |

Jaka była Twoja pierwsza pensja i jakich zarobków mógłby się spodziewać ktoś, kto zaczyna karierę w branży?

Moja pierwsza pensja w branży była początkowo bardzo niska, ponieważ byłem współwłaścicielem firmy start-up.com. Prawdziwa wartość przyszła później. Obecnie wynagrodzenie za podstawowe role w SEO wynosi około 20 000 funtów. W marketingu cyfrowym, a zwłaszcza w SEO, zarobki, które można zarobić w miarę rozwoju kariery, są dobre. To świetna kariera.

Jakie wykształcenie lub szkolenie byłoby najbardziej przydatne dla kogoś, kto chce podążać Twoją ścieżką kariery?

Obecny zespół SEO, z którym współpracuję, pochodzi z bardzo różnych środowisk. Stopnie techniczne i komputerowe, kurs marketingu i praktykanci, którzy przybyli za pośrednictwem agencji lub wewnętrznych programów szkoleniowych.

W Wavemaker i GroupM opracowujemy nasze plany szkoleniowe wokół podstawowych obszarów technicznego SEO, analizy rynkowej i biznesowej, świadomości handlowej oraz miękkich umiejętności związanych z prezentacją i zarządzaniem projektami.

Jest tam kilka świetnych kursów. Na przykład z tych oferowanych przez Salford University – gdzie gościłem wykłady – do Coursera i nie zapominając o Google „Search Engine Optimization Fundamentals”.

Istnieje również wiele społeczności i forów – zachęcam osoby, które chcą wejść do naszej branży, aby dołączyły, obserwowały i uczestniczyły.

Jakiej rady udzieliłbyś komuś, kto chce podążać Twoją drogą?

Aby rozwinąć udaną karierę w marketingu cyfrowym, najpierw zanurz się w swojej społeczności. Słuchaj, ucz się, śledź i udzielaj się na forach i wydarzeniach.

Nie bój się próbować i nie bój się porażki. Często możemy bać się być odważni lub próbować czegoś z obawy, że się nie powiedzie, jednak tutaj wszyscy możemy się uczyć i rozwijać na przyszłość.

Uwierz w siebie – i jak powiedział były mentor biznesowy i współpracownik staraj się dobrze bawić w biznesie. Spędzasz dużo swojego życia pracując, więc spraw, aby była ona jak najbardziej wpływowa i znacząca.


Źródło