Rozrywka

Jaka jest stawka dla Kevina Costnera, jeśli bomby „Horizon”?

  • 28 czerwca, 2024
  • 7 min read
Jaka jest stawka dla Kevina Costnera, jeśli bomby „Horizon”?


Ile będzie kosztował gwiazdę „Yellowstone” ten długotrwały hazard, który kosztuje go dziesiątki milionów dolarów z własnej kieszeni i stawia na szali ego gwiazdy filmowej?

W ostatnich tygodniach wylano całą masę atramentu na „Horizon: An American Saga”, potencjalnie rujnującą, trzygodzinną grę w kości, którą scenarzysta, producent, reżyser i gwiazda Kevin Costner podejmuje w ten weekend, gdy do kin wchodzi pierwszy z czterech planowanych filmów o amerykańskim Zachodzie.

Prawdopodobnie słyszałeś, że filmy — długo rozwijane projekty pasji ikony kina, która w ostatnich latach odzyskała swoją kulturową ważność dzięki przebojowemu serialowi „Yellowstone” — są drogie. Produkcja pierwszego kosztowała 100 milionów dolarów, a jego kontynuacja pojawi się zaledwie kilka tygodni później. Prawdopodobnie widziałeś też nagłówki, w których Costner bez ogródek ujawnił, że wydał 38 milionów dolarów z własnej gotówki, aby nakręcić filmy, co jest niezwykle szczerym wyznaniem gwiazdy, która została zmuszona do postawienia na siebie. Być może widziałeś prognozy dotyczące wpływów z kas biletowych, przewidujące, że film zarobi niepokojące 10 do 15 milionów dolarów w weekend otwarcia, lub recenzje, które średnio wyniosły żałosne 40% pozytywnych na Rotten Tomatoes.

Być może nie znacie historii, która doprowadziła go do tego momentu. Dzieje się to w momencie zwrotnym w tradycyjnym kręceniu filmów w Hollywood – gdzie reżyserzy tacy jak Costner i Francis Ford Coppola (ze swoim piorunochronem „Megalopolis”) musieli działać samotnie, aby spełnić śmiałe wizje, które studia i streamerzy nie postrzegały jako opłacalne z komercyjnego punktu widzenia. .

Obecnie zdobywca Oscara za „Tańczący z wilkami” zastawił hipotekę na doskonałej niezabudowanej nieruchomości w Santa Barbara w Kalifornii, aby wziąć udział w akcji, i pozyskał dodatkowe finansowanie filmów od tajemniczych inwestorów. Jego długoletni partner studyjny, Warner Bros., jest zaangażowany jako dystrybutor do wynajęcia. Jednakże firma nie wydaje żadnych własnych pieniędzy na „Horizon”, nawet na marketing.

Warto przeczytać!  Monolog Ramy Youssef SNL: Polityka, Palestyna, wybory prezydenckie

Ale saga Costnera była pierwotnie przedstawiana jako dwa filmy. Warner Bros. wszedł jako zainteresowana strona przed fuzją z Discovery w 2022 roku. Wtedy znany jako WarnerMedia, jego dyrektor generalny Jason Kilar dał polecenie swojemu ówczesnemu szefowi studia, Toby’emu Emmerichowi: wypuszczać jeden „jakościowy film” miesięcznie wyłącznie do streamingu, według trzech źródeł zaznajomionych z tym systemem. HBO Max było początkującą usługą, znaną obecnie jako Max, a miliony były wydawane w pogoni za treściami, które pomogłyby przyciągnąć abonentów do konkurowania z takimi jak Netflix (jaka różnica robi trzy lata, ponieważ budżety streamingowe nie mogłyby być dziś bardziej napięte, podczas gdy korporacje walczą o monetyzację swoich platform).

Emmerich i jego zespół podeszli do projektu jako do przejęcia pakietu, powiedzieli insiderzy, co oznacza, że ​​Warner Bros. będzie na pokładzie, aby sfinansować oba filmy. Costner byłby efektownym nabytkiem dla filmu przeznaczonego bezpośrednio do streamingu, a aktor był człowiekiem firmy. Warner Bros. wydało niektóre z filmów definiujących karierę Costnera, w tym „JFK” i „Bodyguard”. Został również zrekrutowany do własności franczyzowych, takich jak „Człowiek ze stali” DC, grając adopcyjnego ojca Supermana. Ale po tym, jak AT&T zakończyło katastrofalne małżeństwo z WarnerMedia i Discovery połączyło się ze studiem, gra się zmieniła. Costner zwrócił się do swoich nowych liderów Michaela De Luki i Pam Abdy z inną wizją – nie tylko po to, aby „Horizon” miał szeroką premierę kinową, ale także po to, aby nakręcić dwa dodatkowe filmy, zwiększając liczbę do czterech filmów. Filmy rozgrywają się na przestrzeni 12 lat, przed i po wojnie secesyjnej, gdy duża grupa postaci szuka lepszego życia na nowym terenie.

Warto przeczytać!  Rebel Wilson opisuje upokorzenie na planie ze strony Sachy Barona Cohena

Zlecenia Maxa dotyczące transmisji strumieniowej filmów zmieniły się z dnia na dzień, ale De Luca i Abdy chcieli uhonorować relacje studia z Costnerem, podają źródła. Pakiet był przez krótki czas rozwijany pod marką Warner Bros., New Line, ale ekonomia wkrótce stała się niepokojąca (w tym tygodniu „New York Times” podał, że studio ma niewielki udział finansowy w pierwszych dwóch rozdziałach „Horizon”). studio nie chciało tego komentować, ale jedno ze źródeł bliskich filmowi podało, że koszty te byłyby powiązane z wydatkami na prace rozwojowe w New Line).

Horizon: Amerykańska saga

Kevin Costner jako Hayes Ellison w „Horizon: An American Saga – Rozdział 1”
Dzięki uprzejmości Warner Bros. Pictures

Costner nie był zainteresowany ograniczaniem swojej wizji i dlatego musiał działać sam i szukać funduszy. Produkcja drugiego projektu „Horizon” otrzymała 14 milionów dolarów ulg podatkowych od stanu Utah. W zamian za dystrybucję filmu w USA i na wybranych terytoriach międzynarodowych Warner Bros. otrzyma około 8% dochodu ze sprzedaży biletów „Horizon”, podało dwóch informatorów. Costner i jego zwolennicy płacą rachunek za marketing. Wielu marketerów filmowych, z którymi rozmawiał anonimowo Różnorodność powiedział, że wydatki P&A na film wynoszą z pewnością 30 milionów dolarów, co potwierdzają dwa źródła zbliżone do sytuacji. Studio nie miało komentarza.

Zespół ds. marketingu filmów Warner Bros., kierowany przez Josha Goldstine’a, zaprojektował kampanię we współpracy z Costnerem i podjął kilka interesujących zmian, aby zaangażować widzów. Niektórzy wystawcy sprzedali bilety na dwie pierwsze części „Horyzontu” w parach ze zniżką lub zaoferowali bezpłatne zniżki na udział w kontynuacji.

Warto przeczytać!  Priyanka Chopra wygląda elegancko w turkusowej sukience na premierze Citadel

Sam Costner wykonał oszałamiającą ilość promocji w nadziei na zdobycie widowni składającej się głównie z dorosłych mężczyzn, którzy kochają jego pracę w „Yellowstone” jako patriarcha John Dutton. Ta widownia zapewniła programowi ogromne 12 milionów widzów na odcinek w niektórych odcinkach i uczyniła go najchętniej oglądanym programem w telewizji. Źródła twierdzą, że grupa demograficzna rzadko jest uwzględniana w śledzeniu box office i może, wbrew wszelkim przeciwnościom, pojawić się i zwiększyć liczbę widzów w weekend otwarcia. Trasa prasowa Costnera obejmowała występy epizodyczne na meczach baseballowych i lokalne przeboje radiowe oraz poranne programy partnerskie w pobliżu baz wojskowych, aby nawiązać kontakt z tymi tłumami.

Za wszystkimi potknięciami Costnera kryje się podprogowy przekaz: prosi on widzów, aby zainwestowali w swoją gwiazdorską moc i ją utrzymali, w formie przełamania nawyków konsumenckich i uczynienia z jego filmu ciekawszego momentu w dobie wygody przesyłania strumieniowego i rozpraszania uwagi na TikToku. To przesłanie było tak natarczywe, że nawet magazyn People pisze historie o tym, jak „satysfakcjonujące” dla Costnera jest wsparcie studia ze strony Warner Bros.

Jego kampania nie została tak dobrze przyjęta, jak na przykład kampania Coppoli, której „Megalopolis” to samofinansujący się spektakl, czasami na granicy awangardy, i została przyjęta jako odrzucenie branży mającej obsesję na punkcie zysków i uczulonej na ryzyko. Zuchwałość Costnera może wynikać z chłodnej pewności siebie, jaką okazuje pomimo ogromnego ryzyka dla swojej reputacji i portfela.

Przedstawiciele Costnera odmówili komentarza na temat tej historii. Być może wyniki box-office z tego weekendu wypowiedzą wszystko.


Źródło