Marketing

Jaki jest przepis na sukces?

  • 27 stycznia, 2023
  • 6 min read
Jaki jest przepis na sukces?


Faktem jest, że krajobraz biznesowy zmienił się nieodwracalnie w ciągu ostatniej dekady, zwłaszcza po pandemii. Dzisiejsi marketerzy są bardziej skoncentrowani na wynikach finansowych i chociaż może to pomóc w krótkim okresie, zwłaszcza w ilościowym określaniu wysiłków prowadzących do wymiernych wyników, długoterminowe pozycjonowanie marki ma nadrzędne znaczenie. Wszystkie działania marketingowe są zasadniczo kompromisem między budowaniem wartości marki a natychmiastową konwersją sprzedaży, i stąd bierze się dychotomia marketingu marki i marketingu efektywnościowego.

Marketing marki Evergreen jest trwałą strategią w świecie marketingu. Ale marketing efektywnościowy jest stosunkowo nowy. Zamiast tego jest to rewolucja w scenariuszu marketingowym, podążająca za wspaniałymi wynikami, jakie marketing cyfrowy daje zarówno nowym, jak i starszym markom.

Aby spojrzeć na to z innej perspektywy, pod koniec 2022 r. branża marketingu cyfrowego osiągnęła wartość 321 mld USD na całym świecie. Jeśli wierzyć statystykom, branża wzrośnie o 13,1% CAGR do wartości 671,86 mld USD w latach 2025-2028.

Rok 2023 to rok performance marketingu. Biorąc pod uwagę, że duże firmy zatrudniają dyrektorów ds. marketingu z doświadczeniem w marketingu efektywnościowym, możemy sobie tylko wyobrazić, jaka przyszłość czeka tę gałąź marketingu cyfrowego. Niezależnie od tego, czy jest to marka B2C, czy D2C, coraz więcej firm stawia dziś na tę krótkoterminową metodę marketingową, aby skalować i maksymalizować sprzedaż.

Jednak odwieczna debata na temat tego, co jest bardziej korzystne z tych dwóch, tj. marketingu marki i marketingu efektywnościowego, nadal dzieli wiele zespołów marketingowych.

Czym jest dychotomia?

Najpierw określmy różnicę między nimi w ich podstawowej istocie.

Jak odróżnić lub zidentyfikować markę na tle jej konkurentów na rynku/cyberprzestrzeni? Co sprawia, że ​​zwracamy uwagę na markę, aby przyjrzeć się jej ofercie? To nie dzieje się organicznie. Każda marka musi zaznaczyć swoją obecność na różnych platformach, przynajmniej dla swojej grupy docelowej, aby powiedzieć im, co, gdzie i dlaczego istnieje. To tutaj marketing marki pomaga stworzyć pozytywne i długotrwałe relacje z odbiorcami, gdzie język reklamy jest bardziej ukierunkowany na cel i oparty na kreatywnym opowiadaniu historii. Dzięki marketingowi marki logo, slogan i nazwa marki płynnie docierają do docelowych odbiorców, ustępując miejsca zapamiętaniu marki. Następnie potencjalni klienci mogą łatwo zrozumieć, jaką wartość marka wniesie do ich stylu życia, społeczności i środowiska.

Warto przeczytać!  Zing Zang przedstawia nowy „Blazing” Hot Bloody Mary Mix i RTD

Aby zapewnić sukces strategii marketingowych marki, firmy koncentrują się na tworzeniu media mixu. Na przykład strategia reklamowa uzupełniona o e-mail marketing, marketing w mediach społecznościowych i content marketing pomaga budować świadomość masową i docierać do maksymalnej liczby potencjalnych klientów.

Dwa kluczowe czynniki, o których należy pamiętać przy planowaniu strategii marketingowej marki, to atrybuty marki i wartość marki. Atrybuty marki to czynniki różnicujące, które kupujący odnoszą do określonej marki; na przykład nazwa marki, logo, muzyka, slogan itp. Z drugiej strony kapitał marki odnosi się do wartości lojalności i postrzeganego wizerunku przypisanego marce przez jej konsumentów. Można to zmierzyć, analizując, jak odbiorcy postrzegają markę w porównaniu z innymi i jak lojalni klienci są w stanie do niej wrócić w obliczu innych kuszących ofert na rynku. Powiedzieć, że budowanie silnych relacji między marką a konsumentem jest niezbędne dla zdrowia i utrzymania biznesu, to nic nie powiedzieć.

Moja rada? Miej cierpliwość, bo jesteś w tym na dłuższą metę. Budowanie marki nie jest łatwym zadaniem i może zająć lata, jeśli nie miesiące prób i błędów. Stwórz silną strategię marketingową marki, będąc na bieżąco z najnowszymi najlepszymi praktykami marketingowymi. Na przykład reklama oparta na technologii pomaga oceniać wyniki w czasie rzeczywistym, podążając za najnowszym trendem w marketingu wideo. Ponadto ankieta sugeruje, że 69% odbiorców woli wiedzieć o produkcie lub usłudze za pośrednictwem treści wideo.

Warto przeczytać!  Anzu i Livewire ogłaszają partnerstwo dla Francji

Wyniki podążania za marketingiem marki jako strategią marketingową są doskonałe. Przy prawidłowym zastosowaniu i we właściwym czasie branding osobisty, usługowy, produktowy, detaliczny, online, offline, korporacyjny i kulturowy zapewnia obiecujące wyniki, tworząc sumę, tj. Twoją „markę”.

Z drugiej strony marketing efektywnościowy to kolejny zauważalny trend marketingowy wywołujący szum w cyfrowym świecie. Dzięki performance marketingowi marka może sukcesywnie monitorować wyniki, aby osiągnąć swój nadrzędny cel, czyli generowanie leadów i sprzedaż.

Marka może osiągać większe wyniki sprzedaży, prowadząc kampanie konwersji oparte na wynikach za pośrednictwem marketingu wydajnościowego w mediach społecznościowych, marketingu wydajnościowego e-maili, marketingu wydajnościowego wyszukiwania i tak dalej.

Ale tym, co wyłania się jako gwiazda, jest marketing efektywnościowy prowadzony przez influencerów.

Biorąc pod uwagę niezwykły wzrost wykorzystania smartfonów, rozpowszechnienie Internetu i wysoki poziom zużycia danych, firmy we wszystkich branżach znajdują w Internecie więcej użytkowników niż kiedykolwiek wcześniej jako pierwszy punkt kontaktu. W miarę jak marketing wpływowy pochłania znaczną część budżetów marketingowych, umowy oparte na wynikach stały się bardziej popularne niż kiedykolwiek. Oznacza to, że marki oczekują teraz od influencerów spełnienia obietnic, takich jak określona liczba sprzedaży lub kliknięć.

Jak działa marketing efektywnościowy? Na podstawie jakich miar lub kluczowych wskaźników wydajności (KPI) reklamodawcy określają zmienną wynagrodzenia? Kilka wskaźników pomaga w ocenie danych kampanii w celu ilościowego określenia „wydajności”, na przykład CPC (Cost Per Click), CPM (Cost Per Impression), CPS (Cost Per Sales), CPL (Cost Per Leads) i CPA (Cost Per Nabytek). Te wskaźniki są stosowane do głównych kanałów marketingu efektywnościowego: banerów reklamowych, reklamy natywnej, mediów społecznościowych, marketingu treści i marketingu w wyszukiwarkach, by wymienić tylko kilka.

Warto przeczytać!  Nowe podejście do aktywacji marki: głęboko obrandowane

Ale jaka jest recepta na sukces?

Aby zakończyć debatę między marką a marketingiem efektywnościowym, skup się na połączeniu obu, aby zapewnić sukces marce. Marka może tylko częściowo polegać na marketingu marki, ponieważ koncentruje się na budowaniu wizerunku marki. Podobnie marka nie może utrzymać się dzięki marketingowi efektywnościowemu, ponieważ koncentruje się tylko na krótkim okresie. W związku z tym, jeśli marka ma stworzyć i utrzymać swoje miejsce w tej szybko rozwijającej się technologicznie erze handlu elektronicznego, równowaga między marketingiem marki a marketingiem efektywnościowym jest koniecznością.

Cały dylemat między marką a wydajnością opiera się na fałszu i powiem ci dlaczego. Prawda jest taka, że ​​ostatecznie marki napędzają wydajność, a marketing efektywnościowy przywraca postrzeganie marki. Jedna nie może funkcjonować bez drugiej, dlatego synergia między obiema strategiami jest najprawdopodobniej zwycięską mantrą.



Linkedin


Zastrzeżenie

Poglądy wyrażone powyżej są poglądami autora.



KONIEC ARTYKUŁU




Źródło