Marketing

Jakie są 3 C skutecznego marketingu?

  • 4 października, 2023
  • 9 min read
Jakie są 3 C skutecznego marketingu?


Skuteczna strategia marketingowa jest koniecznością, szczególnie w przypadku małych firm z ograniczoną liczbą obserwujących. Aby naprawdę budować lojalność wobec marki, musisz przyciągać klientów, pozostając wiernym swojej firmie i pamiętając o konkurencji – innymi słowy, podążaj za „modelem trzech C” marketingu. Model ten skupia się na trzech kluczowych czynnikach, na których powinna opierać się każda strategia marketingowa. Oto, jak wykorzystać tę metodę do wzmocnienia swojej firmy.

3 C skutecznego marketingu

1. Firma

Marketing to przede wszystkim budowanie marki. Zacznij od zdefiniowania misji swojej firmy i zbudowania marki, która ją trafnie reprezentuje. W ten sposób ludzie zrozumieją, kim jesteś i czego się spodziewać, a Ty będziesz czuł się pewniej w swoich przekazach marketingowych.

Jessica Garrett Modkins, założycielka Hip Rock Star, powiedziała, że ​​pracownicy i konsumenci chcą wiedzieć, co reprezentuje Twoja marka, firma lub biznes.

„Nadszedł czas, aby zbudować strategię wokół kwestii mających znaczenie dla struktury usług” – powiedział nam Garrett Modkins. „To okazja, aby ocenić bicie serca Twojej korporacji”.

Takie postępowanie przypomina klientom, kim jesteś pod powierzchnią, co ma kluczowe znaczenie w dzisiejszym klimacie biznesu odpowiedzialnego społecznie. Jednak kluczowym czynnikiem jest konsekwencja, powiedział Daniel Carter (Foley), dyrektor Asertive Media.

„Posiadanie silnych wartości i ideałów firmy jest ważne, aby zapewnić skuteczność całego marketingu [for] Za każdym razem biznes prowadzi się w ten sam sposób” – powiedział.

2. Klient

Twoi klienci są powodem Twojego biznesu i siłą napędową wszystkiego, co robisz. Ważne jest, aby komunikować się z nimi osobiście, a nie po prostu kupować przestrzeń reklamową lub promować swoje produkty i usługi.

„Musisz dobrze znać swoją bazę klientów i upewnić się, że zwracasz się do nich z ofertą; sprawi, że Twój produkt będzie dokładnie taki, jakiego potrzebują” – powiedział Carter (Foley). „Twój marketing powinien do nich przemawiać, a nie tylko być im pokazywany”.

Jest to szczególnie prawdziwe w mediach społecznościowych, gdzie wielu klientów sprawdza firmy przed inwestycją. Możesz poznać swoich klientów, nawiązując z nimi kontakt na platformach takich jak Instagram i Facebook.

Jednak utworzenie konta w mediach społecznościowych nie powinno być czymś, co po prostu zaznaczasz na liście. Aby z tego skorzystać i nawiązać kontakt z klientami, warto sięgnąć nieco głębiej.

Warto przeczytać!  Twoi docelowi klienci są wszędzie, prawda? – Seria MarTech

„Twój klient polega na tym, że będziesz się z nim komunikować – dzięki temu pozostaniesz w centrum uwagi” – powiedział Garrett Modkins. „Przeprowadź kampanię za pomocą mediów społecznościowych, prosząc bazę klientów o podanie imienia i nazwiska, adresu e-mail, numeru telefonu i innych informacji branżowych, których potrzebujesz, aby pozostać z nimi w kontakcie, gdy przestaną być aktywni w mediach społecznościowych. Skorzystaj z tej bazy danych, aby poszerzyć swoją komunikację dzięki kuponom, referencjom i filmom instruktażowym dostępnym wyłącznie na tej platformie.

Musisz spotykać się z klientami tam, gdzie się znajdują, zamiast mieć nadzieję, że przyjdą do Ciebie. Analizuj ich zachowania, potrzeby i pragnienia. Twórz persony kupujących i personalizuj komunikację. Znajdź sposób, aby wyrazić swoje uznanie i wspierać ich na ścieżce zakupowej.

3. Konkurencja

Niezależnie od branży, w której działa Twoja firma, zawsze będziesz mieć konkurencję – i to dobrze. Robisz coś dobrze, jeśli masz bezpośrednich konkurentów, ale chcesz zrozumieć, w jaki sposób promują się, a także wszelkie luki, które wypełniają, a których Ty nie dostrzegasz.

Ale chociaż nadążanie za konkurencją jest niezbędne, nie powinno to być wszystkim, o czym myślisz.

„Konkurencja powinna być oceniana, ale nie prześladowana” – powiedział Carter (Foley). „Pamiętaj, to Twoi konkurenci powinni martwić się o Ciebie, a nie odwrotnie. Wprowadzajcie innowacje, a przestaną być konkurencją”.

Aby wyróżnić się na tle konkurencji, personalizuj swój przekaz, jeśli to możliwe. Opowiadanie historii to natychmiastowy sposób nawiązania kontaktu z klientami, powiedział Garrett Modkins.

„To niezawodny sposób na wyróżnienie Twojej firmy od konkurencji” – stwierdziła. „Szukaj historii sukcesu ze swoimi klientami. Weź te historie i wzmocnij ten przekaz za pomocą taktyk marketingowych, aby przyciągnąć nowych klientów. Każda marka ma dobrą historię sukcesu, która może prowadzić do głębszego zaangażowania klientów”.

Nie zapomnij przeanalizować swojej firmy tak, jak robisz to z konkurencją. Znajomość mocnych i słabych stron Twojej firmy może pomóc Ci szybciej i precyzyjniej osiągać cele. Wykorzystaj swoją unikalną misję biznesową i procesy, aby zbudować silniejszy przekaz marki.

Dodatkowe C marketingu

Zebraliśmy więcej liter C, aby urozmaicić Twoją strategię marketingową.

Warto przeczytać!  Uwolnienie potencjału wzrostu: kompleksowa analiza europejskiego rynku oprogramowania i usług telematycznych, jego ewolucji, możliwości i prognoz na przyszłość

Zniewalający

Słowo „przekonujący” definiuje się jako wywołujące zainteresowanie lub uwagę w nieodparty sposób. To także przeciwieństwo nudy. Z marketingowego punktu widzenia przekaz Twojej marki musi przykuwać uwagę odbiorców (i oczywiście nie nudzić ich jak setki pustych słów, którymi są codziennie bombardowani).

Jak to zrobić? W czasach, gdy uwaga ludzi jest tak krótka, co robisz, aby mieć pewność, że Twój przekaz marketingowy lub tworzone przez Ciebie treści rzeczywiście odbiją się na Twoich klientach w przekonujący, solidny i wiarygodny sposób? Ważne jest, aby zrozumieć, czym interesują się Twoi klienci i zaoferować im przekonujący powód, aby Cię zauważyli.

Jeśli Twoje treści zostaną szybko zapomniane – lub, co gorsza, niezauważone – jest to czerwona flaga, że ​​robisz coś złego. Oto jak możesz to naprawić:

  • Przyjrzyj się bliżej swoim danym marketingowym z ostatniej kampanii.
  • Oceń, w jakim stopniu lub w jakim stopniu udało Ci się osiągnąć swoje cele.
  • Przeprowadź badania i/lub ankiety wśród klientów, aby określić największe problemy i wyzwania stojące przed klientami.
  • Zbieraj odpowiednie dane i przekształcaj je w przydatne spostrzeżenia.
  • Twórz kampanie marketingowe w oparciu o te spostrzeżenia.
  • Sprawdź skuteczność swoich treści. Twoi czytelnicy wskażą, co im się podoba, odpowiadając, udostępniając i podejmując działania. Treści, które uzyskają najlepsze wyniki, podpowiedzą Ci, jakiego rodzaju treści powinieneś pisać i udostępniać w przyszłości.

Spójny

Marketing wymaga konsekwentnego działania, aby stale budować świadomość i wiarygodność firmy. Nie możesz oczekiwać wyników z dnia na dzień, a już na pewno nie możesz spodziewać się tysięcy obserwujących, mimo że nigdy nie opublikujesz drugiego artykułu na swojej stronie LinkedIn. Jeśli chodzi o działania marketingowe, częstotliwość ma ogromne znaczenie, ale jeszcze ważniejsze jest zapewnienie, że wszystko w Twojej marce wygląda, czuje się i brzmi spójnie.

Często firmy borykają się z problemem w tym obszarze. Rzucają różne (i niespójne) komunikaty o ścianę, żeby zobaczyć, co się przyklei. Niestety, powoduje to dezorientację klientów i sprawia, że ​​firma ma problemy ze świadomością marki i tożsamością. Z drugiej strony, gdy Twoi docelowi klienci słyszą ten sam główny komunikat kilka razy, jest bardziej prawdopodobne, że rozpowszechnią tę informację w sposób, w jaki chcesz.

Audyt treści to świetny początek. Oceniaj posty na blogach, oficjalne dokumenty, bylines, studia przypadków, posty w mediach społecznościowych i inne formy treści, aby sprawdzić, czy każdy aspekt obecności Twojej marki wygląda i wydaje się spójny w każdym kanale. Sprawdź także spójność w każdym punkcie kontaktu z klientem: podpisy w e-mailach, wizytówki, papier firmowy, faktury, koperty, faksy i wszystkie inne rzeczy związane z Twoją marką.

Spoisty

Twoi klienci znajdują Cię i wchodzą w interakcję z Twoją firmą na różne sposoby, w tym poprzez public relations, media społecznościowe, strony internetowe, filmy, e-mail, spotkania sprzedażowe i wydarzenia. Jednak Twoje wysiłki we wszystkich kanałach marketingowych powinny stworzyć spójną historię.

Nie oznacza to bezmyślnego powtarzania tej samej wiadomości w sposób graniczący ze spamowaniem. Zamiast tego chodzi o znalezienie głównego tematu, który będzie rezonował z Twoimi klientami, a następnie niesienie tego złotego wątku przez całą kampanię. Mówiąc najprościej, prowadzenie kampanii marketingowej, która nie jest połączona tematycznie, jest jak przyjście na imprezę w niedopasowanym ubraniu: ludzie mogą Cię zauważyć, ale nie będą traktować Cię poważnie.

Zamiast tego zabierz swoich klientów w podróż. Powiedz im, jak Twoja firma może pomóc rozwiązać ich problem i upewnij się, że każda historia ma początek, środek i koniec. Nie ograniczaj historii swojej marki jedynie do materiałów marketingowych lub ofert sprzedażowych. Zamiast tego traktuj je jako okazję do podkreślenia osobowości swojej marki i nawiązania głębszego kontaktu z klientami.

Dla firm typu B2B konkurujących w dzisiejszej szybko zmieniającej się gospodarce cyfrowej klient może wydawać się ruchomym celem, nieustannie przemieszczającym się pomiędzy niezliczonymi kanałami i wykazującym niezwykle różnorodny zakres zachowań i preferencji.

Trzy litery marketingu pomogą Ci opracować solidne strategie zaangażowania i treści, które będą łatwo powiązane, aby uchwycić wymianę poglądów, skutecznie budować udział w rynku i zdominować swoją branżę.

Julie Thompson i Stacey Danheiser przyczyniły się do powstania tego artykułu. Na potrzeby poprzedniej wersji tego artykułu przeprowadzono kilka wywiadów źródłowych.


Źródło