Marketing

Jakie są 4 zasady marketingu?

  • 14 listopada, 2022
  • 9 min read
Jakie są 4 zasady marketingu?


Członkowie zespołu marketingowego omawiający kampanię produktową.

Cztery P marketingu odnoszą się do tradycyjnych elementów otaczających usługę lub produkt, które właściciel firmy lub marketer musi rozważyć i ocenić, aby odnieść sukces. Zawierają:

  1. Ludzie: Komu sprzedajesz swoją usługę lub produkt?
  2. Miejsce: Gdzie będziesz dystrybuować swój produkt?
  3. Cena: Jaką wartość przywiązują do Twojego produktu lub usługi – ile za to zapłacą?
  4. Produkt: Czego chcą lub muszą kupić Twoi klienci?

Jednak skuteczny plan marketingowy to znacznie więcej niż tylko te filary. Jako nowoczesny specjalista ds. marketingu musisz także wziąć pod uwagę co najmniej dwa dodatkowe punkty – promocję i wydajność – aby prawidłowo reklamować swój produkt lub usługę i mierzyć skuteczność swoich wysiłków.

Które z czterech P jest najważniejsze?

Ludzie, miejsce, cena i produkt są integralnymi czynnikami w marketingu. Trudno jest określić najważniejsze z tych podstawowych elementów, ponieważ wszystkie one współdziałają i działają w tandemie.

Alana Burns z tekstem Alana BurnsPotrzebujesz produktu, w przeciwnym razie nie miałbyś nic do zaoferowania. Bez ludzi nie miałbyś klientów, którzy kupiliby Twój produkt. Firmy muszą zarabiać, aby utrzymać się na rynku, dlatego cena jest istotnym czynnikiem. Nawet jeśli masz ludzi, którzy chcą Twojego produktu i mają przemyślaną cenę, konsumenci nadal potrzebują miejsca, w którym mogą kupić produkt, czy to online, czy osobiście. W ten sposób żadnego z czterech P marketingu nie można tak naprawdę uznać za najważniejszy, ponieważ wszystkie są kluczowymi czynnikami w każdej strategii marketingowej.

Idąc nieco głębiej, niektórzy eksperci ds. marketingu zmienili na przestrzeni lat swoje spojrzenie na cztery P, głównie w odpowiedzi na sejsmiczny wpływ Internetu na tak wiele aspektów codziennego życia, w tym konsumpcjonizm i marketing. Alana Oparzenia, dyrektor ds. marketingu na Uniwersytecie Southern New Hampshire (SNHU) stwierdził, że tradycyjne cztery zasady marketingu są zbyt skoncentrowane na marce.

„Nadal mają znaczenie, ale reprezentują specyficzny sposób patrzenia na sprawy” – powiedział Burns. „To, czego nie biorą pod uwagę, to publiczność. Są bardzo skoncentrowani na marce, a nie na kliencie” – powiedziała. „Cztery P są nadal aktualne. Po prostu nie są najbardziej istotne.

Istnieją także inne sposoby myślenia o marketingu, gdy opracowuje się strategię marketingową.

Jaka jest najlepsza strategia marketingowa?

Ponieważ marketing w epoce cyfrowej jest niezwykle złożony, nie ma prostego, uniwersalnego rozwiązania umożliwiającego opracowanie skutecznej strategii marketingowej. Tradycyjne reklamy drukowane i telewizyjne nie są już jedynymi opcjami – Internet i nowe media dodały wiele opcji do zestawu narzędzi marketera.

Warto przeczytać!  Zmieniona strategia marketingowa Dodge'a: więcej NASCAR

Susan Bogle z tekstem Susan BogleDo konsumentów można dotrzeć 24 godziny na dobę tradycyjnymi metodami, ale także online za pośrednictwem banerów i reklam wideo na stronach internetowych, na przykład tych, które widzisz przed filmami na YouTube i w ich trakcie. Marketing cyfrowy może również docierać do konsumentów za pośrednictwem wiadomości tekstowych, e-maili i wielu innych metod. Cały ten ruch cyfrowy dał marketerom tysiące nowych punktów danych do śledzenia i oceny najskuteczniejszego trybu i przekazu, tworząc nowe ścieżki kariery marketingowej.

„Dobra strategia musi uwzględniać misję i podstawowe wartości organizacji jako całości” – stwierdził Zuzanna Bogle, wiceprezes ds. marketingu produktów w SNHU. „Musisz znać cel końcowy…” Strategia pomaga kierować inicjatywami, aby osiągnąć cele w całym planie marketingowym. Wszystko to musi być wykonalne i mierzalne.”

Istnieje kilka popularnych sposobów myślenia o strategiach marketingowych oraz interakcjach firm i konsumentów. Tu jest kilka.

Czym są chwile prawdy w marketingu?

Według Burns jeden z kluczowych sposobów, w jaki myśli o różnych aspektach strategii marketingowych, które nadzoruje, nazywa się momentami prawdy. Autor i guru marketingu Roberta Róża, pisząc dla Content Marketing Institute, momenty prawdy zdefiniował jako:

  • Pierwsza chwila prawdy (FMOT): Moment, w którym klient staje przed wyborem produktu lub usługi, którą chce kupić.
  • Druga chwila prawdy (SMOT): Moment, w którym klient ma pozytywne lub negatywne doświadczenia z produktem lub firmą.
  • Trzecia chwila prawdy (TMOT): Moment, w którym klient decyduje się przekazać opinię lub w jakiś sposób reaguje na jego doświadczenie.

Rozpoczęcie od Pierwszej Momentu Prawdy wydaje się mieć sens, ale według Rose jest jeszcze wcześniejszy moment, „rozsławiony przez Google”, zwany Zerowym Momentem Prawdy (ZMOT). To moment, w którym dana osoba staje przed jakimś problemem i zwraca się do laptopa lub telefonu w poszukiwaniu produktu lub usługi, która może jej pomóc.

AIDA: uwaga, zainteresowanie, pragnienie i działanie

Innym schematem myślenia o strategii marketingowej, celach i powiązaniu firmy lub produktu z konsumentami jest AIDA – uwaga, zainteresowanie, pragnienie i działanie. Clifforda Chi, menedżer ds. marketingu, opisał warunki w poście na blogu Hubspot.

  • Uwaga: Twoi klienci muszą zwracać uwagę na Twój produkt lub markę, jeśli mają myśleć o Tobie, gdy mają problem do rozwiązania. Obecność w mediach społecznościowych to jeden ze sposobów, w jaki firmy mogą przyciągnąć uwagę użytkowników.
  • Odsetki: Uwaga nie musi wiele oznaczać, jeśli Twoi klienci nie są zainteresowani Twoim produktem lub usługą. Firmy mogą wyjaśniać swoje usługi i misję na swoich stronach internetowych, aby umożliwić konsumentom dowiedzenie się więcej.
  • Pragnienie: Gdy Twoi klienci są zainteresowani, Twoje treści – miejmy nadzieję – wzbudzą chęć ich wykorzystania i rozwinięcia poziomu zaufania. Wiele firm udostępnia treści w mediach społecznościowych, blogach i nie tylko.
  • Działanie: Ostatnim krokiem jest pobudzenie działania. Konkretne działania podejmowane przez konsumenta mogą się różnić w zależności od celów – od pobrania wersji próbnej produktu lub usługi po zapytanie o dokonanie zakupu.
Warto przeczytać!  Dane syntetyczne nagle powodują bardzo realne fale

Dobrze wykonany plan marketingowy uwzględniający wszystkie te elementy.

Jakie są cztery E marketingu?

Doktor Dionne Boyd z tekstem Doktor Dionne BoydInny pryzmat, przez który można spojrzeć na podróż klienta od świadomości do zakupu, nazywa się czterema marketingowymi E. Doktor Dionne Boydadiunkt ds. marketingu na SNHU i dyrektor generalna Image Architects & Management z siedzibą w Atlancie, stwierdziła, że ​​uważa za bardziej odpowiednią metodę myślenia o produktach i rozmawiania o marketingu z klientami.

„To nowy język zmian marketingu” – powiedziała.

Kleber & Associates, firma zajmująca się marketingiem materiałów budowlanych i public relations, wyjaśniła tę metodę oraz to, w jaki sposób każde E jest bezpośrednim zamiennikiem – lub przynajmniej innym sposobem myślenia o – każdym z P marketingu.

  1. Ewangelizacja: Ewangelizacja zastępuje promocję i według bloga Kleber & Associate element ten drastycznie się zmienił, gdy głosy poszczególnych osób zyskały duży zasięg za pośrednictwem Internetu. Pozyskiwanie lojalnych klientów, którzy chwalą Twój produkt lub usługi – i zapewnienie im możliwości dzielenia się swoimi doświadczeniami z Twoją firmą – może mieć dla Twojej firmy niezwykle silną wartość szeptaną.
  2. Każde miejsce: Everyplace zastępuje oczywiście miejsce i stanowi uznanie, że w epoce cyfrowej konsumenci mają niemal nieograniczone możliwości interakcji z firmami. Twoja firma musi być mocno obecna w świecie online.
  3. Giełda: Wymiana zastępuje cenę. Cena jest ważna, ale być może mniej istotna niż to, co konsument postrzega w zamian za swoje pieniądze. Jaka jest wartość Twojego produktu lub usługi w porównaniu z pieniędzmi wymienionymi podczas zakupu?
  4. Doświadczenie: Zastępując produkt z czterech P marketingu, jest to koncepcja, zgodnie z którą doświadczenie klienta jest dla niego najważniejsze – nawet bardziej niż Twój produkt lub usługa.
Warto przeczytać!  Canned Water Company Płynna śmierć Morderstwa Pragnienie i zmęczenie Konwencje marketingowe z satyrą i śmiesznością – PRINT Magazine

Tworzenie marketingu zorientowanego na konsumenta

Chociaż marketing przeszedł wiele zmian wraz z rozwojem mediów cyfrowych, według Bogle’a wiele podstawowych koncepcji pozostaje właśnie takich – fundamentalnych.

Ujęcie oryginalnych koncepcji z perspektywy konsumenta może pomóc Ci zrozumieć, jak promować swój produkt. „Każdy produkt musi mieć wartość. Miejsce ma znaczenie, ale w cyfrowym świecie stało się znacznie bardziej złożone” – powiedziała. „Konsument zawsze stawia na cenę, ale myślę, że w naszej branży wartość jest naprawdę tam, gdzie jest. „

Zaobserwowała te wzorce, słuchając potencjalnych studentów i tego, czego szukają w swoich programach studiów. „Chcą wiedzieć, że ich inwestycja, jeśli chodzi o ukończenie studiów, przyniesie im dobry zwrot z inwestycji. Zdobycie dyplomu wymaga zarówno cennego czasu, jak i pieniędzy. Często słyszymy, jak potencjalni klienci pytają: „Ile i jak długo to zajmie?” – powiedział Bogle.

Boyd podkreślił znaczenie elastyczności i integracji działań marketingowych w spójną i strategiczną całość. Zintegrowana komunikacja marketingowa wykorzystuje jak najwięcej pojazdów. Świetna strona internetowa nie wystarczy. Konsumenci muszą mieć możliwość skontaktowania się z Tobą na Facebooku, Twitterze, Instagramie i nie tylko, a także zobaczenia Cię za pośrednictwem reklam mobilnych, sponsoringu i osobiście.

„Minęły już czasy, gdy można było robić tylko jedną sztuczkę” – powiedziała. „To nie zadziała. Trzeba być zintegrowanym.”

Choć może się wydawać, że wszystko się zmieniło, według Burnsa podstawy marketingu i budowania strategicznego planu marketingowego pozostają takie same. Nowoczesny marketing po prostu stosuje inną taktykę, a dominujące perspektywy w branży uległy zmianie.

„Wiele założeń marketingu nie uległo zmianie. Odbiorcy, oferta, przekaz, gdzie do nich docierasz. To się nie zmieniło” – stwierdziła. „Zmienił się sposób, w jaki docieramy do klientów. A ich wymagania wobec nas, ich doświadczenia klienta, dotyczą prostoty i łatwości. Przeszliśmy od skupiania się bardziej na marce do skupiania się na konsumentach.

Dyplom może zmienić Twoje życie. Dowiedz się więcej o studiach licencjackich z marketingu w SNHU: Dowiedz się, jakie kursy będziesz brać, jakie umiejętności się nauczysz i jak poprosić o informacje na temat programu.

Joe Cote jest pisarzem na Uniwersytecie Southern New Hampshire. Śledź go na Twitterze @JoeCo2323.




Źródło