Podróże

Japoński mały van PUZZLE zasilany energią słoneczną udał się do Stanów Zjednoczonych

  • 20 listopada, 2023
  • 6 min read
Japoński mały van PUZZLE zasilany energią słoneczną udał się do Stanów Zjednoczonych


Być może słyszeliście o japońskim fenomenie „kei carów”, czyli małych pojazdów zaprojektowanych tak, aby pasowały do ​​lokalnych przepisów, które pozwalają na legalne poruszanie się po drogach znacznie mniejszymi, lżejszymi samochodami osobowymi i ciężarowymi. Przez dziesięciolecia te przepisy pomogły w powstaniu niektórych z najciekawszych i często najładniejszych miniaturowych pojazdów na świecie. Teraz jeden z japońskich producentów samochodów planuje sprowadzić do Stanów Zjednoczonych swój własny samochód typu kei. Poznaj PUZZLE od HW ELECTRO.

PUZZLE to mniej samochód kei, a bardziej van kei. PUZZLE opiera się na większości dziedzictwa małych samochodów Japonii.

W zeszłym tygodniu mały elektryczny van świętował swoją premierę w USA podczas wydarzenia upamiętniającego plany marki związane z wejściem na rynek amerykański. Według HW ELECTRO komercyjna sprzedaż PUZZLE ma rozpocząć się w 2025 roku. Innymi słowy, mamy trochę czasu na poczekanie.

Jak wyjaśnił prezes HW ELECTRO Hsiao Weicheng podczas odsłonięcia:

„Wprowadzenie PUZZLE podkreśla zaangażowanie HW ELECTRO w stawianie czoła wyzwaniom środowiskowym i tworzenie innowacyjnych, przyjaznych dla środowiska rozwiązań dla rynku pojazdów użytkowych. Jesteśmy podekscytowani możliwością oficjalnego zaprezentowania dzisiaj PUZZLE i nie możemy się doczekać udostępnienia jej na rynku amerykańskim w 2025 roku.

Nie jest to pierwsze rodeo japońskiej firmy, nawet jeśli oznacza to, że początkowo skupiała się na rynku amerykańskim. HW ELECTRO po raz pierwszy weszła na rynek krajowy z serią ELEMO, linią wielofunkcyjnych komercyjnych pojazdów elektrycznych nowej generacji. Seria ELEMO, obejmująca ELEMO, ELEMO-K i średniej wielkości samochód dostawczy LEMO-L, została wprowadzona na rynek w celu zmniejszenia obciążeń dla środowiska i zwiększenia odporności kraju na klęski żywiołowe.

Warto przeczytać!  5 miejsc turystycznych Club Mahindra oferujących całościowy wypoczynek

Skoncentrowanie się na odporności na katastrofy jest również centralnym elementem elektrycznego vana PUZZLE, który jest wyposażony w pokładowe gniazdka prądu przemiennego, porty USB, łączność z Internetem Wi-Fi i narzędzia awaryjne. W zestawie znajdują się montowane na dachu panele słoneczne, które zapewniają funkcjonalność nawet podczas długotrwałych przerw w dostawie prądu. Jest nawet apteczka i łom, na wypadek, gdyby jakakolwiek katastrofa, z którą się spotkałeś, może być pomocna dzięki dodatkowej dźwigni.

Kilka pojazdów w USA jest już wyposażonych w gniazdka elektryczne i apteczki, ale konstrukcja PUZZLE sprawia, że ​​tego typu elementy są skierowane na zewnątrz, co oznacza, że ​​można uzyskać do nich dostęp z zewnątrz pojazdu, aby pomóc innym.

furgonetka z puzzlami

Ta płaska, kanciasta konstrukcja pojazdu pomaga obniżyć koszty projektowania i oprzyrządowania, a także „optymalnie wykorzystuje maksymalne wymiary w segmencie pojazdów samochodowych KEI, tworząc wyjątkowo dużą i wydajną przestrzeń ładunkową. Fotel pasażera można złożyć, aby pomieścić szczególnie duże przedmioty, a także może pełnić funkcję stolika bocznego dla kierowcy” – twierdzi firma.

Jako dwumiejscowy pojazd PUZZLE jest przeznaczony przede wszystkim do zastosowań komercyjnych, choć byłby całkiem niesamowitą platformą do transportu vanów z materacem z tyłu. Może to jednak wymagać krótkiego materaca. Ma niecałe 3,4 m długości i jest o około jeden talerz sałatkowy krótszy od i tak już małego Fiata 500e.

Warto przeczytać!  Oferta kulinarna na tegorocznym Outside Lands będzie imponująca.

Jednak w porównaniu do marnej przestrzeni bagażowej o pojemności 180 litrów w Fiacie 500e, PUZZLE wygląda na to, że z łatwością wygra tę konkurencję w zakresie ładunków. Tak naprawdę nie ogłosili, ile miejsca znajduje się z tyłu, ale wygląda na to, że zmieściłby się tam zdemontowany Fiat, więc prawdopodobnie będzie znacznie większy niż 180 litrów.

Pozostałe specyfikacje techniczne nie zostały jeszcze opracowane lub przynajmniej nie zostały jeszcze upublicznione. Nie jest też liczbą, nad którą tak naprawdę wszyscy się zastanawiacie: ceną.

Chociaż nie wiemy, jak szybko będzie to trwało ani jak długo, możemy przynajmniej rozkoszować się jego kanciastym pięknem. Być może za kilka lat w końcu będziemy mogli przejechać się amerykańską ulicą japońskim samochodem typu kei lub wybrać się na wyprawę kempingową elektryczną furgonetką! Pamiętaj tylko, że jeśli wybierzesz się na kemping, być może będziesz musiał spać w pozycji embrionalnej.

Ujęcie Electreka

Pojazd już mnie przekonał. To wspaniale, zrób to. Naciśnij przycisk „Idź” lub cokolwiek innego. Mały elektryczny van z ogromną przestrzenią ładunkową, uroczą twarzą i gniazdkami prądu przemiennego. Kocham to. Z jakiegoś powodu podoba mi się nawet pokładowy łom. Oprócz sporadycznych wypadków drogowych, kto wie, kiedy może się to przydać. I dosłownie Wczoraj użyłem łomu, aby uratować sąsiada z zablokowanej windy w naszym budynku. Jeśli powiedziałem to raz, powiedziałem to tysiąc razy. Łomy. Ratować. Zyje. (Nie powiedziałem tego ani razu. Ale moje dzieło jest nadal widoczne w nowym, lekkim pochyleniu drzwi windy w naszym budynku!)

Warto przeczytać!  3 miejsca do odwiedzenia w Quebecu z europejskimi klimatami

Dla mnie większym problemem są ramy regulacyjne umożliwiające realizację tego w USA. Możliwe, że mogliby spróbować to zrobić w ramach istniejących przepisów dotyczących pojazdów małej prędkości (LSV), ale byłaby to szkoda, ponieważ ograniczyłoby to maksymalną prędkość PUZZLE do zaledwie 40 km/h.

Miejmy nadzieję, że uda im się sprawić, że spełni on minimalne wymagania dla samochodu pełnowymiarowego, chociaż będzie to miało wpływ na ostateczną cenę.

Myślę, że to prowadzi nas z powrotem do tego samego wniosku, co zawsze… Stany Zjednoczone potrzebują przepisów dotyczących pojazdów czterokołowych na wzór UE, abyśmy mogli cieszyć się minisamochodami, które nadal osiągają średnią prędkość 65–80 km/h ).

FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.


Źródło