Motoryzacja

JD Power: pojazdy elektryczne w przystępnej cenie dzięki ulgom podatkowym i większej podaży

  • 29 marca, 2023
  • 5 min read
JD Power: pojazdy elektryczne w przystępnej cenie dzięki ulgom podatkowym i większej podaży


Ceny lekkich pojazdów spadały w pierwszym kwartale tego roku, ale spadek w przypadku pojazdów elektrycznych jest znacznie bardziej gwałtowny niż w przypadku pojazdów benzynowych.

Według JD Power średnia cena transakcyjna pojazdu elektrycznego spadła o 7,5 procent z 60 791 USD w styczniu do 56 214 USD w marcu. W tym samym okresie średnia cena transakcyjna lekkich pojazdów spalinowych spadła o 2,5 procent do 45 274 USD z 46 412 USD.

Na początku roku konsumenci mieli do czynienia z 31-procentową premią w średniej cenie transakcyjnej zakupu pojazdu elektrycznego. Według danych JD Power wynosi obecnie 24 procent.

Pojazdy elektryczne nie są już ograniczone do nabywców dóbr luksusowych, powiedziała Jessica Caldwell, dyrektor wykonawczy ds. analiz w Edmunds.

„Liczba osób, które będą kupować i rozważać pojazdy elektryczne, znacznie wzrośnie wraz ze wzrostem liczby opcji, stylów nadwozia i marek” – powiedziała. „To pierwszy krok w kierunku tego, co musi się stać, aby ta wschodząca technologia trafiła do głównego nurtu”.

Niektóre pojazdy elektryczne osiągnęły parytet cenowy z porównywalnymi modelami benzynowymi. Chevrolet obniżył cenę Bolta EV z 2023 roku o około 6000 USD. Cena wywoławcza Bolta wynosi 27 495 USD, w tym koszty wysyłki. JD Power spodziewa się, że spadek cen będzie kontynuowany w całej branży, ponieważ nowe modele wywołują konkurencję na rynku pojazdów elektrycznych.

Warto przeczytać!  Dealerzy zbierają się, aby świętować pierwsze w historii przyjęcie do Galerii Sław FADA

Tesla, największy sprzedawca pojazdów elektrycznych w USA, obniżył ceny w połowie stycznia, gdy jego najpopularniejsze pojazdy kwalifikowały się do federalnej ulgi podatkowej w wysokości 7500 USD na mocy ustawy o redukcji inflacji. Od tego czasu Tesla dokonała mniejszych korekt cen sedana Model 3 i crossovera Model Y.

Podstawowa cena Modelu 3 spadła z 48 440 USD do 44 630 USD z wysyłką, podczas gdy podstawowa naklejka crossover Model Y spadła z 67 440 USD z wysyłką do 56 630 USD. Według Experian rejestracje obu pojazdów wzrosły w styczniu.

Stanowe ulgi podatkowe są również istotnym czynnikiem napędzającym zainteresowanie pojazdami elektrycznymi. Kalifornia ma najwyższy wynik przyjęcia pojazdów elektrycznych w kraju. Kupujący otrzymują tam 2000 USD za zakup lub leasing samochodu elektrycznego i 4500 USD za elektryczną ciężarówkę, SUV-a lub furgonetkę. Zachęty dla pojazdów elektrycznych na poziomie stanowym pomogły zwiększyć adopcję w Oregonie, Kolorado, Nowym Jorku i New Jersey.

Spadające ceny i większy wybór przyczyniają się do szybkiego wzrostu sprzedaży pojazdów elektrycznych. JD Power spodziewa się, że trzech na czterech konsumentów będzie miało realną opcję EV do końca 2026 roku.

Warto przeczytać!  Grudzień Sprzedaż samochodów w USA: spadek rynku o 8% w 2022 r.; SAAR góruje nad prognozami; GM odzyskuje koronę sprzedaży.

Około 8,5 procent sprzedaży i leasingu nowych pojazdów stanowiły pojazdy elektryczne w pierwszych dwóch miesiącach tego roku, rekordowo wysoki i prawie dwukrotnie większy niż rok temu, powiedział JD Power.

Według Experian liczba nowych rejestracji pojazdów elektrycznych wzrosła w ubiegłym roku o 57 procent do 756 534, podczas gdy ogólny rynek w USA spadł o 11 procent do 13,6 miliona lekkich pojazdów. Pojazdy elektryczne wzrosły do ​​5,6 procent rejestracji z 3,1 procent rok wcześniej.

Indeks dostępności EV firmy badawczej wzrósł w lutym do 87 w 100-punktowej skali, głównie dzięki zachętom wynikającym z ustawy o redukcji inflacji. Pod koniec ubiegłego roku oscylował wokół 82. Gdy liczba ta wzrośnie do 100, pojazdy elektryczne osiągną parytet cenowy z pojazdami spalinowymi.

W Północnej Kalifornii popyt na pojazdy elektryczne jest „nienasycony”, powiedział David Long, dyrektor generalny Hansel Auto Group, która ma marki Ford, Lincoln, BMW, Subaru, Honda, Acura, Volkswagen i Toyota.

Grupa Longa sprzedaje wszystkie samochody elektryczne, które wysyłają marki, a on również ma zamówienia w przedsprzedaży. Hansel ma więcej kupujących samochody elektryczne niż kupujących zarówno używane samochody, jak i nowe samochody napędzane benzyną, ale wskaźnik zamknięcia dla kupujących pojazdy elektryczne jest niższy niż dla kupujących pojazdy napędzane benzyną.

Warto przeczytać!  Porsche, Lamborghini widzą zysk w wariantach terenowych

Long powiedział, że wielu klientów jest ciekawych pojazdów elektrycznych, ale nie jest gotowych na ich zakup.

Kupujący samochody napędzane benzyną często wiedzą, czego chcą, kiedy przychodzą do salonu. W przypadku pojazdów elektrycznych „jest tak wiele pytań dotyczących ładowania i rzeczy, które naprawdę chcą usłyszeć od innej istoty ludzkiej i pokazać im” – powiedział Long. „I myślę, że właśnie w tym miejscu dochodzi do erozji współczynnika zamknięcia”.

Tylko jeden na dziesięciu kupujących kupi EV do końca tego roku, powiedział JD Power, pomimo spadku cen i wzrostu zapasów.

Long powiedział, że nawet przy niższym wskaźniku zamknięcia kupujący pojazdy elektryczne nadal odnoszą korzyści z długoterminowej działalności Hansela.

„Musieliśmy stać się naprawdę, naprawdę dobrzy w dostarczaniu klientom informacji” – powiedział. „Im więcej możemy przekazać naszym konsumentom, tym bardziej będą oni czuli się komfortowo [and] tym łatwiej będzie im podjąć decyzję o przejściu z ICE na EV”.

Laurence Iliff przyczynił się do powstania tego raportu.


Źródło