Jedna marka nokautuje resztę na polskim rynku. Sprzedała więcej niż trzy kolejne razem wzięte
-
Rejestracja nowych aut wzrosła o ponad 22 proc. w porównaniu do roku poprzedniego -
Lider rynku jest niepokonany od lat i tylko powiększa przewagę -
Cupra zanotowała wzrost sprzedaży aż o niemal 178 proc., za sukces odpowiada głównie model Formentor
Nic nie wskazuje na to, że na rynku samochodów osobowych w Polsce dojdzie do trzęsienia ziemi. Podium niezmiennie jest okupowane przez jednego producenta i na razie nie widać wpływu chińskich aut na rynek.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Sprzedaż aut w styczniu w górę
Jak informuje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, rejestracja nowych aut poszybowała w górę o ponad 22 proc. w porównaniu do stycznia w ubiegłym roku. Podobny wzrost zanotowała Toyota, (22,7 proc.), porównując wyniki do pierwszego miesiąca poprzedniego roku. Japoński producent jest także bezsprzecznie liderem sprzedaży w Polsce — z udziałem w rynku dochodzącym aż do 23 proc.
Co więcej, w styczniu 2024 r. sprzedano więcej aut Toyoty (9807 szt.) niż Skody (4006 szt.), Kii (3066 szt.) i Hyundaia (2500 szt.) razem wziętych. Marki te są na kolejnych miejscach w rankingu rejestracji. Pierwszą piątkę zamyka BMW z 2405 zarejestrowanymi autami.
Ogromny wzrost Cupry
Każda z marek z pierwszej piątki zanotowała wzrost kupionych i zarejestrowanych aut, z czego największy skok należy do BMW (ponad 55 proc.) i Hyundaia (ponad 44 proc.). Te wyniki jednak nijak się mają do wielkiego sukcesu Cupry (13. miejsce w rankingu), która zanotowała wzrost aż o niemal 178 proc., sprzedając i rejestrując 1024 szt. swoich modeli. Dla porównania, w poprzednim styczniu były to 372 szt. Doskonały wynik tej marki to zasługa głównie modelu Formentor, którego zarejestrowano w liczbie 850 szt. Jest to zarazem dziewiąty najchętniej wybierany model w pierwszym miesiącu 2024 r.
Z kolei w pierwszej piątce najchętniej wybieranych modeli jest Toyota Corolla (3072 szt.), Toyota Yaris Cross (1604 szt.), Toyota Yaris (1466 szt.), Skoda Octavia (1427 szt.) i Kia Sportage (1205 szt.).
Niemal co czwarty nowy samochód w Polsce to Toyota
Zaskoczeń w pierwszej piątce nie ma. Dominacja Toyoty cały czas jest wyraźna i coraz większa i już niemal co czwarty nowy samochód rejestrowany w Polsce jest Toyotą. Skąd taka stała popularność tej marki?
To marka znana od lat, z renomą i znanymi na całym świecie układami hybrydowymi, dzięki którym samochody te zużywają mało paliwa. Ponadto duże znaczenie odgrywa dostępność samochodów.
TOP 10 marek w Polsce w styczniu 2024 r.
Toyota |
9807 |
22,92 |
Skoda |
4006 |
9,36 |
Kia |
3066 |
7,16 |
Hyundai |
2500 |
5,84 |
BMW |
2405 |
5,62 |
Audi |
2345 |
5,48 |
Volkswagen |
1937 |
4,53 |
Mercedes |
1772 |
4,14 |
Renault |
1609 |
3,76 |
Dacia |
1394 |
3,26 |