Marketing

Jedna trzecia marketerów nie oferowała możliwości podnoszenia kwalifikacji

  • 5 kwietnia, 2023
  • 6 min read
Jedna trzecia marketerów nie oferowała możliwości podnoszenia kwalifikacji


Ponad połowa marketerów uważa, że ​​ich pracodawca zapewnia odpowiednie szkolenia, podczas gdy zdecydowana większość uważa, że ​​ma już odpowiednią kombinację umiejętności wymaganych przez firmy.

Jedna trzecia marketerów (33,5%) nie ma możliwości podnoszenia swoich umiejętności w pracy, jak wynika z badania karier i wynagrodzeń przeprowadzonego w 2023 r. przez Marketing Week.

Problem jest bardziej widoczny w B2C (32,9%) niż w B2B (30,1%), przy czym największą lukę zidentyfikowano wśród marketerów pracujących w firmach, które działają zarówno w B2B, jak i B2C (38%).

Jednak większość firm podnosi kwalifikacje swoich marketerów, a 58% z ponad 3000 marketerów biorących udział w tegorocznej ankiecie twierdzi, że pracodawcy oferują im możliwość podniesienia swoich umiejętności i wiedzy.

Ten odsetek wzrasta nieznacznie do 61% w przypadku marketerów B2B, ale spada do 54,4% w przypadku marketerów pracujących w markach łączących B2B i B2C. Dla marketerów pracujących w B2C odsetek ten wynosi 58,2%.

MŚP zapewniają więcej możliwości podnoszenia kwalifikacji niż duże organizacje, przy czym 60% mniejszych firm zapewnia swoim marketerom przestrzeń do doskonalenia umiejętności, w porównaniu z 54,3% ich większych odpowiedników.

Warto przeczytać!  Czy treści nadal będą królować marketingu cyfrowego w 2023 roku?

Jak marki wypełniają luki w umiejętnościach

Jednak podczas gdy większości oferuje się możliwości doskonalenia swoich umiejętności, jedna trzecia (33,5%) twierdzi, że nie ma dostępu do tego rodzaju szkoleń.

Większość marketerów jest jednak przekonana, że ​​ma już umiejętności, których szukają firmy, a zdecydowana większość (91,1%) twierdzi, że ma odpowiednią kombinację umiejętności dla swojej firmy.

W przypadku respondentów płci męskiej 93,8% uważa, że ​​mają odpowiednią kombinację umiejętności, w porównaniu z 89,8% respondentek płci żeńskiej.

Pokolenie Z (osoby w wieku 26 lat i młodsze) to pokolenie najbardziej pewne siebie, a 92,8% uważa, że ​​posiada odpowiedni zestaw umiejętności. Dla pokolenia Y (osoby w wieku od 27 do 42 lat) liczba ta wynosi 91,1%, a dla pokolenia X (osoby w wieku od 43 do 58 lat) to 90,6%.

W podziale na typy firm 92,4% marketerów B2B uważa, że ​​mają odpowiednie umiejętności, podobnie jak 90,4% marketerów B2C i 90,2% marketerów łączących B2B i B2C.

Analiza danych to największa luka w umiejętnościach zespołów marketingowych 91,3% marketerów z MŚP twierdzi, że ma umiejętności potrzebne na tym stanowisku, podobnie jak 90,8% marketerów w dużych organizacjach.

Warto przeczytać!  Tweet Swiggy'ego łączący Cond*ms i finał IPL zdobył nagłówki !! - Najnowsze wiadomości z kina tamilskiego, wiadomości wirusowe

Dla tych, którzy uważają, że nie mają odpowiedniego zestawu umiejętności (8,9%), największą barierą jest brak umiejętności cyfrowych i e-commerce (23,9%).

Dalej są moje ogólne umiejętności marketingowe (16,8%), brak czasu i środków na rozwój (15,9%) oraz brak pewności siebie i doświadczenia w umiejętnościach marketingowych (14,1%).

Jedna dziesiąta (10,6%) tych marketerów twierdzi, że ich obecna rola nie jest kierunkiem, w jakim chcieliby rozwijać swoją karierę, podczas gdy 9,7% twierdzi, że wynika to z braku szkoleń, a 6,2% twierdzi, że ich obecna rola nie jest dostosowana do ich umiejętności .

Tylko 4,4% twierdzi, że powodem, dla którego czują, że nie mają odpowiednich umiejętności, jest to, że posiadają już niszowe lub specyficzne dla branży umiejętności, podczas gdy 2,7% twierdzi, że brakuje im umiejętności korzystania z mediów społecznościowych, a 0,9% twierdzi, że jest to spowodowane brakiem tworzenia treści umiejętności.

W ramach naszej serii Anatomy of a Marketer, która opiera się na danych z Marketing Week Career and Salary Survey, przyjrzymy się bliżej umiejętnościom marketingowym, które są potrzebne, niezbędne i fundamentalne dla odniesienia sukcesu w obecnym i przyszłym środowisku, jak jak i te, które nie są.

Zapoznaj się z całą najnowszą zawartością Ankiety Kariery i Wynagrodzeń 2023

Warto przeczytać!  Canned Water Company Płynna śmierć Morderstwa Pragnienie i zmęczenie Konwencje marketingowe z satyrą i śmiesznością – PRINT Magazine




Źródło