Jedna trzecia marketerów nie oferowała możliwości podnoszenia kwalifikacji
Ponad połowa marketerów uważa, że ich pracodawca zapewnia odpowiednie szkolenia, podczas gdy zdecydowana większość uważa, że ma już odpowiednią kombinację umiejętności wymaganych przez firmy.
Jedna trzecia marketerów (33,5%) nie ma możliwości podnoszenia swoich umiejętności w pracy, jak wynika z badania karier i wynagrodzeń przeprowadzonego w 2023 r. przez Marketing Week.
Problem jest bardziej widoczny w B2C (32,9%) niż w B2B (30,1%), przy czym największą lukę zidentyfikowano wśród marketerów pracujących w firmach, które działają zarówno w B2B, jak i B2C (38%).
Jednak większość firm podnosi kwalifikacje swoich marketerów, a 58% z ponad 3000 marketerów biorących udział w tegorocznej ankiecie twierdzi, że pracodawcy oferują im możliwość podniesienia swoich umiejętności i wiedzy.
Ten odsetek wzrasta nieznacznie do 61% w przypadku marketerów B2B, ale spada do 54,4% w przypadku marketerów pracujących w markach łączących B2B i B2C. Dla marketerów pracujących w B2C odsetek ten wynosi 58,2%.
MŚP zapewniają więcej możliwości podnoszenia kwalifikacji niż duże organizacje, przy czym 60% mniejszych firm zapewnia swoim marketerom przestrzeń do doskonalenia umiejętności, w porównaniu z 54,3% ich większych odpowiedników.
Jak marki wypełniają luki w umiejętnościach
Jednak podczas gdy większości oferuje się możliwości doskonalenia swoich umiejętności, jedna trzecia (33,5%) twierdzi, że nie ma dostępu do tego rodzaju szkoleń.
Większość marketerów jest jednak przekonana, że ma już umiejętności, których szukają firmy, a zdecydowana większość (91,1%) twierdzi, że ma odpowiednią kombinację umiejętności dla swojej firmy.
W przypadku respondentów płci męskiej 93,8% uważa, że mają odpowiednią kombinację umiejętności, w porównaniu z 89,8% respondentek płci żeńskiej.
Pokolenie Z (osoby w wieku 26 lat i młodsze) to pokolenie najbardziej pewne siebie, a 92,8% uważa, że posiada odpowiedni zestaw umiejętności. Dla pokolenia Y (osoby w wieku od 27 do 42 lat) liczba ta wynosi 91,1%, a dla pokolenia X (osoby w wieku od 43 do 58 lat) to 90,6%.
W podziale na typy firm 92,4% marketerów B2B uważa, że mają odpowiednie umiejętności, podobnie jak 90,4% marketerów B2C i 90,2% marketerów łączących B2B i B2C.
Analiza danych to największa luka w umiejętnościach zespołów marketingowych 91,3% marketerów z MŚP twierdzi, że ma umiejętności potrzebne na tym stanowisku, podobnie jak 90,8% marketerów w dużych organizacjach.
Dla tych, którzy uważają, że nie mają odpowiedniego zestawu umiejętności (8,9%), największą barierą jest brak umiejętności cyfrowych i e-commerce (23,9%).
Dalej są moje ogólne umiejętności marketingowe (16,8%), brak czasu i środków na rozwój (15,9%) oraz brak pewności siebie i doświadczenia w umiejętnościach marketingowych (14,1%).
Jedna dziesiąta (10,6%) tych marketerów twierdzi, że ich obecna rola nie jest kierunkiem, w jakim chcieliby rozwijać swoją karierę, podczas gdy 9,7% twierdzi, że wynika to z braku szkoleń, a 6,2% twierdzi, że ich obecna rola nie jest dostosowana do ich umiejętności .
Tylko 4,4% twierdzi, że powodem, dla którego czują, że nie mają odpowiednich umiejętności, jest to, że posiadają już niszowe lub specyficzne dla branży umiejętności, podczas gdy 2,7% twierdzi, że brakuje im umiejętności korzystania z mediów społecznościowych, a 0,9% twierdzi, że jest to spowodowane brakiem tworzenia treści umiejętności.
W ramach naszej serii Anatomy of a Marketer, która opiera się na danych z Marketing Week Career and Salary Survey, przyjrzymy się bliżej umiejętnościom marketingowym, które są potrzebne, niezbędne i fundamentalne dla odniesienia sukcesu w obecnym i przyszłym środowisku, jak jak i te, które nie są.
Zapoznaj się z całą najnowszą zawartością Ankiety Kariery i Wynagrodzeń 2023