Marketing

Jednoczęściowe opakowanie kartonowe DS Smith ma na celu łatwe otwieranie i ochronę zasobów | Artykuł

  • 15 czerwca, 2023
  • 4 min read
Jednoczęściowe opakowanie kartonowe DS Smith ma na celu łatwe otwieranie i ochronę zasobów |  Artykuł


PE_DD_Wrap

Firma DS Smith zaprezentowała DD Wrap, wielokategoryczne rozwiązanie typu Shelf Ready Packaging (SRP), zaprojektowane w celu ochrony zasobów, zmniejszenia ilości odpadów i ułatwienia konsumentom pozytywnego rozpakowywania.

DD Wrap jest wykonany z kawałka monokartonu bez perforacji z przodu – wybór podyktowany optymalizacją widoczności produktu na półce. Początkowo zaprojektowane tak, aby zawierało herbatniki, opakowanie można najwyraźniej dopasować do szeregu produktów, jednocześnie spełniając wymogi gospodarki o obiegu zamkniętym i zwiększając wydajność łańcucha dostaw.

Ponieważ składa się tylko z jednego elementu, opakowanie można podobno łatwo otworzyć bez użycia nożyczek lub ostrego narzędzia. Został opracowany przez zespół projektowy DS Smith zgodnie z zasadami i podejściem firmy Circular Design, które oceniają projekty opakowań za pomocą ośmiu różnych wskaźników. Stąd projektanci mogą ocenić, czy produkt opakowaniowy spełnia cele w zakresie zrównoważonego rozwoju i rozważyć potencjalne ulepszenia.

Model ma na celu wykorzystanie minimalnej liczby zasobów i odpowiednich rozmiarów pudełek w celu usunięcia niepotrzebnej pustej przestrzeni i powietrza. To z kolei ma na celu zmniejszenie liczby pojazdów potrzebnych do transportu zapasów i zmniejszenie emisji CO2.

Warto przeczytać!  Prerna Mehrotra Dentsu nabiera rozszerzonego charakteru

„Jako liderzy branży opakowaniowej w DS Smith wiemy, że innowacyjność i wzornictwo są niezbędne do tworzenia zrównoważonych i wydajnych rozwiązań, które spełniają potrzeby naszych klientów i społeczeństwa oraz są zgodne z naszym celem, jakim jest ponowne zdefiniowanie opakowań w zmieniającym się świecie, ” mówi Francesco Barsanti, dyrektor ds. marketingu i innowacji w firmie DS Smith we Włoszech. „Nasza firma jest zaangażowana w łączenie wiedzy rynkowej z innowacyjnym wzornictwem oraz w tworzenie atrakcyjnych opakowań gotowych na półkę. DD Wrap doskonale pozycjonuje produkt naszych klientów i zyskuje maksymalną uwagę.

„Prawidłowo zaprojektowane opakowanie gotowe na półkę odgrywa istotną rolę w zestawie promocyjnym, generując sprzedaż w sklepie w kluczowym punkcie zakupu. DS Smith współpracuje z zespołami marketingowymi, aby upewnić się, że opakowanie odzwierciedla pozycjonowanie marki, wprowadza wizualny przełom w kategorii i pomaga w sukcesie promocji. Tak więc, od projektu, poprzez produkcję i dostawę, aż po recykling, oferujemy naszym klientom połączone rozwiązanie, które jest zrównoważone dla wszystkich”.

DS Smith powołuje się również na badania przeprowadzone przez The Institute of Grocery Distribution (IGD), z których wynika, że ​​53% konsumentów uważa, że ​​dobrze zaprojektowane opakowanie gotowe do wystawienia na półce poprawia komunikację marki. 85% stwierdziło, że marketing w sklepie z większym prawdopodobieństwem poprawi ich nawyki związane z wydatkami, a 42% uważa, że ​​opakowanie gotowe na półkę z przejrzystą prezentacją ułatwia zakupy.

Warto przeczytać!  Wykorzystanie danych do informowania o strategii dotyczącej treści

Inne rozwiązanie firmy DS Smith, Light Wrap, wykorzystuje o 19% mniej włókien niż konwencjonalne alternatywy. Uważa się również, że od czasu jego powstania zmniejszył emisję CO2 odpowiadającą 1831 lotom między Madrytem a Lizboną.

Papierowe poduszki powietrzne stworzone przez Flöter Verpackungs-Service GmbH otrzymały ostatnio nagrodę WorldStar Packaging Award w kategorii e-commerce. Według firmy są one biodegradowalne z certyfikatem FSC i wykonane w 100% z makulatury.

Billerud zawija również rolki papieru toaletowego i kuchennego w swój maszynowo glazurowany papier siarczanowy, który ma zmniejszać emisję dwutlenku węgla i zapewniać taką samą wytrzymałość jak alternatywy z polietylenu.

Jeśli podobał Ci się ten artykuł, może Ci się również spodobać:

McDonald’s Director of Sustainability in Europe na temat podejścia firmy do zrównoważonego rozwoju opakowań

McKinsey o tym, czy deklaracje dotyczące zrównoważonego rozwoju na opakowaniu wpływają na wydatki konsumentów

Opinia czołowych ekspertów w branży na temat rewizji unijnej dyrektywy w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych

Głębokie omówienie najważniejszych trendów i rozwiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju opakowań


Źródło