Marketing

Jefferies obniżył ocenę Wingstop do Underperformance, akcje wzrosły o prawie 33% YTD

  • 27 marca, 2023
  • 4 min read
Jefferies obniżył ocenę Wingstop do Underperformance, akcje wzrosły o prawie 33% YTD


Akcje Wingstop (WING) spadły o prawie 3% na otwarciu rynku, po obniżeniu przez Jefferies rekomendacji Trzymaj do Niedostateczne.

Analityk Jefferies, Andy Barish, powiedział, że obniżka została dokonana, ponieważ „wyceny wydają się odzwierciedlać zbyt optymistyczne spojrzenie na krótkoterminową dynamikę sprzedaży w tym samym sklepie (SSS)”, ponieważ wygasa „strategiczna zmiana w reklamie krajowej” firmy, dodanie kanapki z kurczakiem i partnerstwo z UberEats. Postawił pytanie: „Czy ostatnia dynamika może się utrzymać, gdy kierowcy zaczną być dublowani?”

Barish, jeden z nielicznych analityków na ulicy z oceną akcji poniżej wyników, powiedział: „Chociaż nasza analiza ostatnich czynników sugeruje, że szacunki dotyczące ulicy są uczciwe, wzrost wydaje się ograniczony, w tym w drugiej połowie roku, kiedy konfiguracja/optyka wokół spowalniających trendów również zwiększa ryzyko dla wielu”.

Kanapka z kurczakiem zadebiutowała pod koniec sierpnia 2022 roku w 12 smakach, od pieprzu cytrynowego po mango habanero. Barish powiedział: „Chociaż kierownictwo musi jeszcze przeanalizować udział sprzedaży Chicken Sandwich w tym samym sklepie (obecnie w przybliżeniu jednocyfrowy miks procentowy), zachęcające jest to, że zarówno ruch, jak i dynamika kontroli były pozytywne (zwiększanie pozyskiwania gości i okresu próbnego, szczególnie w porze lunchu i widząc silne wskaźniki dołączania, częściowo zrównoważone przez negatywną mieszankę).”

Warto przeczytać!  Co zawiera strategia marketingu cyfrowego?

Jefferies spodziewa się, że dodatek do menu będzie miał średnio-wysoki jednocyfrowy wkład w pierwszej połowie 2023 r. i niski jednocyfrowy wkład w drugiej połowie 2023 r.

Chociaż w 2024 r. i później jest „miejsce do ucieczki”, Barish powiedział, że z ponad 160 milionami konsumentów kanapek z kurczakiem w USA pozostaje ostrożny w swoich oczekiwaniach. „Zastrzegamy sobie ten widok do czasu pełnego uruchomienia w 4 kwartale”.

Koszt skrzydeł z kością jest również najważniejszy, ponieważ „pozostają one deflacyjne” w pierwszym kwartale, spadając o 60% rok do roku, a koszty wzrosły o 20% od początku roku.

Barish powiedział: „Ponieważ koszty skrzydeł potencjalnie znormalizują się w 24 roku i później, inwestorzy mogą ponownie skupić się na możliwościach długoterminowych, ponieważ dotyczy to mieszanki bez kości (ponad 50% w porównaniu z ~40% obecnie), strategii całego ptaka i potencjalną integrację łańcucha dostaw”.

Wingstop wprowadza 12 nowych kanapek z kurczakiem.  (Dzięki uprzejmości: Wingstop, grafika stworzona przez Yahoo Finance)

Wingstop wprowadza 12 nowych kanapek z kurczakiem. (Dzięki uprzejmości: Wingstop, grafika stworzona przez Yahoo Finance)

Okrążenie „zawsze aktualnego” krajowego komunikatu marketingowego pod koniec pierwszego kwartału to kolejna pozycja na radarze Barisha.

Powiedział: „Chociaż trudne do oszacowania, podejrzewamy, że korzyści mogą okazać się bardziej umiarkowane w porównaniu z początkowym uruchomieniem marketingu krajowego na początku 2017 r. ).”

Warto przeczytać!  Rynek detektorów tlenku węgla na świecie do 2032 r. – wielkość rynku, rozwój i prognozy – Reedley Exponent

W listopadzie zeszłego roku dyrektor generalny i prezes Michael Skipworth powiedział Yahoo Finance, że „znaczący wzrost naszych inwestycji w reklamę” o ponad 35% pozwala firmie „pojawić się w wielkim stylu”, pomagając jednocześnie „zamknąć lukę, jaką mamy w świadomość marki [compared] do innych marek krajowych, które są tam” i napędza sprzedaż. W roku podatkowym 2022 sieć odnotowała 19. rok z rzędu wzrostu sprzedaży w tych samych sklepach w kraju.

Dostawa jest również na radarze Barisha. Powiedział, że tempo może zwolnić. „Podczas gdy przejście w kierunku lokalizacji poza lokalem przedsiębiorstwa podczas pandemii spowodowało przyspieszenie dostaw do ~ 25-30% do 21 roku, [it is] teraz osiedla się w wysokich 20 procentach”.

Niedawne dodanie UberEats (UBER) może nie być tak popularne, jak pierwsze dodanie DoorDash (DASH).

„Zauważamy, że podczas poprzedniego wdrożenia DoorDash miks dostaw wzrósł z niskiego jednocyfrowego procentu do 10-15% w latach 2018-2019, ale uważamy, że UberEats może nie odnotować podobnego poziomu przyrostowej penetracji (nasz scenariusz zakłada wzrost miksu na poziomie niższym niż połowę tego tempa między 22 a 24 rokiem życia, czyli 5%)”.

Warto przeczytać!  27 wiosennych sukienek, które warto dodać do koszyka

W porównaniu z tym samym okresem w zeszłym roku, akcje Wingstop wzrosły o ponad 68%, podczas gdy od początku roku akcje wzrosły o prawie 33%. Od poniedziałku analitycy z Wall Street dokonali ośmiu zakupów, 13 wstrzymań i jednej sprzedaży akcji.

Brooke DiPalma jest reporterką Yahoo Finance. Śledź ją na Twitterze pod adresem @Brooke DiPalma lub napisz do niej na adres bdipalma@yahoofinance.com.

Śledź Yahoo Finance na Świergot, Instagram, Youtube, Facebook, FlipboardI Linkedin.

Przeczytaj najnowsze wiadomości finansowe i biznesowe z Yahoo Finance

Pobierz aplikację Yahoo Finance dla Jabłko Lub Android

Śledź Yahoo Finance na Świergot, Facebook, Instagram, Flipboard, LinkedinI Youtube




Źródło