Biznes

Jefferies preferuje jednoślady, traktory od samochodów osobowych i ciężarówek; wybiera TVS Motor i M&M

  • 26 sierpnia, 2024
  • 4 min read
Jefferies preferuje jednoślady, traktory od samochodów osobowych i ciężarówek; wybiera TVS Motor i M&M


W niedawnej analizie samochodów i części samochodowych globalny broker Jefferies stwierdził, że w segmencie samochodów preferuje 2W (jednoślady) i ciągniki nad samochodami osobowymi (PV) i ciężarówkami, ponieważ uważa, że ​​pierwsze segmenty będą rosły szybciej pod względem wolumenu między FY25 a FY27. Ich najlepszym wyborem w przypadku indyjskich samochodów pozostają TVS Motor Company Ltd i Mahindra & Mahindra (M&M) Ltd.

Jeśli chodzi o udział w rynku producentów samochodów, broker podał fakty stwierdzające między innymi, że Ola Electric, który właśnie został wymieniony, jest obecnie największym producentem oryginalnego wyposażenia (OEM) elektrycznych jednośladów (E-2W) w Indiach. Udział w rynku firmy wzrósł z 21% w FY23 do 35% w FY24, a następnie do 49% w 1QFY25 w wyniku rozszerzenia portfolio i agresywnej polityki cenowej. Ale później udział w rynku E2W Ola spadł do 39% w lipcu, a następnie do 33% w sierpniu (od początku miesiąca).

Natomiast TVS rośnie, z udziałem w rynku wynoszącym 19% w sierpniu MTD w porównaniu do 15% w 1QFY25 (było 19% w FY24). Ponadto udział rynkowy Bajaj wzrósł z 11%/12% w FY24/1QFY25 do 18% w sierpniu MTD. Hero MotoCorp nadal pozostaje w tyle za konkurencją z 5% udziałem w rynku w sierpniu (1QFY25:3%), podczas gdy Honda nie wprowadziła jeszcze swojego pierwszego pojazdu elektrycznego w Indiach, powiedział Jefferies w swoim raporcie.

Warto przeczytać!  Jak stać się bogatym i osiągnąć finansową niezależność? Niepopularne rady młodego milionera

Ponadto globalny broker powiedział, że adopcja pojazdów elektrycznych będzie stopniowo wzrastać. Udział pojazdów elektrycznych w sprzedaży 2W wzrósł z 0,4% w roku fiskalnym 2021 do 5,4% w 1QCY23, głównie ze względu na zwiększone dotacje i wprowadzenie nowych produktów. Rząd jednak dwukrotnie obniżył zachęty E2W od 23 czerwca. W rezultacie odsetek pojazdów E2W pozostawał w przedziale 4-7% przez większość ostatnich 24 miesięcy (24 sierpnia: 6,5%), pomimo że producenci OEM wprowadzali bardziej przystępne cenowo pojazdy. Podczas gdy tymczasowy program EMPS jest dostępny tylko do września przez sześć miesięcy, program zachęt FAME-2 zakończył się 24 marca.

„Kontury kolejnej fazy FAME będą kluczowe dla tempa adopcji pojazdów elektrycznych. Oczekujemy, że udział pojazdów elektrycznych w 2Ws będzie stopniowo wzrastał do 7%/10%/13% w FY25/FY26/FY27 (YTD-FY25: 5,6%)”, powiedział broker.

Wyceny

Biorąc pod uwagę lepszą prognozę wzrostu, potencjał wzrostu udziału w rynku i potencjał poprawy marży dla TVS Motor, broker wycenia TVS na 40x FY26E P/E, co jest wartością wyższą niż ich docelowe wielokrotności dla Hero MotoCorp i Bajaj Auto. Głównymi ryzykami są długi spadek popytu na rynkach eksportowych i w Indiach, a także mniejsza niż oczekiwano ekspansja marży.

Warto przeczytać!  Polska zajmuje tu pierwsze miejsce w UE i drugie na świecie. Nowa branża zatrudnia już u nas 435 tys. osób - forbeswomen

Według brokera docelowa cena oparta jest na wskaźniku C/Z na poziomie 30x dla roku obrotowego 2026 dla branży motoryzacyjnej i ciągników, a także 506/akcja za wartość spółek zależnych. Główne negatywne ryzyka obejmują słabszy niż oczekiwano popyt na nowe premiery SUV-ów i niższy niż oczekiwano popyt na ciągniki i SUV-y.

Bajaj Auto Ltd

W świetle solidnych oczekiwań popytowych, broker uzasadnił wycenę Bajaj na poziomie 30x FY26E PE, co jest wartością wyższą niż jego historyczna średnia wielokrotność handlowa. Głównym zagrożeniem jest przedłużający się spadek popytu 2W na rynkach eksportowych i w Indiach.

Hero MotoCorp Ltd

Hero jest wyceniany przez brokera na 22x FY26E PE. Dwa główne negatywne ryzyka obejmują przedłużające się spowolnienie w branży i erozję udziału Hero w rynku indyjskim 2W.

Zastrzeżenie: Powyższe poglądy i rekomendacje są poglądami poszczególnych analityków, ekspertów i firm maklerskich, a nie Mint. Zalecamy inwestorom skonsultowanie się z certyfikowanymi ekspertami przed podjęciem decyzji inwestycyjnej.


Źródło