Rozrywka

Jennifer Lawrence w komedii od Gene’a Stupnitsky’ego – Ostateczny termin

  • 21 czerwca, 2023
  • 3 min read
Jennifer Lawrence w komedii od Gene’a Stupnitsky’ego – Ostateczny termin


To, co zaczyna wyglądać, jakby miało być obrzydliwą komedią w filmie Porky’ego żyła w końcu i bardziej satysfakcjonująco zbliża się Absolwent terytorium w Bez urazy.

Wydaje się, że minęło sporo czasu, odkąd widzieliśmy pozorną igraszkę z seksem w mózgu, która ma na myśli coś więcej niż tylko przesuwanie granic wulgarności i obrzydliwej komedii. Ale podczas gdy reżyser i współscenarzysta Gene Stupnitsky, który pracował nad 66 odcinkami Biuro i wiele innych programów, tylko sporadycznie odnosi sukcesy w obie strony, mimo to film pokazuje talent zarówno do wywoływania dobrego śmiechu, jak i do zajmowania się poważnymi aspektami życia, z którymi ostatecznie trzeba się zmierzyć. Jennifer Lawrence, która również jest tutaj producentem, uderza w znak jako trzydziestoletnia kobieta, której wspaniały wygląd i popularność najwyraźniej opóźniły jej pełne przejście od gorącej młodej dziewczyny do odpowiedzialnej dorosłości.

Akcja rozgrywa się w nadmorskim Montauk w stanie Nowy Jork i na początku wszystko wydaje się dość wymyślone, ponieważ Allison i Laird Becker (Laura Benanti i Matthew Broderick) są strasznie zaniepokojeni swoim synem Percym (Andrew Barth Feldman), który jest zdumiewająco wycofany i małomówny. Jeśli jest ktoś, kto może wyciągnąć dzieciaka z rowu, który sam stworzył, może to być Maddie Barker (Lawrence), która odpowiada na ogłoszenie Craig’s List i wkracza do walki.

Warto przeczytać!  Za kulisami: Czego nie widziałeś na Oscarach 2024

Reżyser, którego jest to drugi film fabularny, po Dobrzy chłopcy w 2019, na początku naciska zbyt mocno, prawie jakby bał się, że ludzie mogą odejść lub zmienić kanał, jeśli nie podłączy ich od razu. W tym celu pozornie używa słowa na F w dialogu ponad 20 razy w ciągu kilku minut; za kogo on się uważa, Richarda Pryora? Bardzo szybko się to męczy.

Na szczęście ze wszystkich stron dociera tu znaczna energia i coraz częściej uwaga skupia się z powrotem na Maddie. To nie jest film szczególnie poświęcony psychologicznej ocenie swoich bohaterów – ton i ton prawie nie są spójne, nie ma też wskazówki co do ich prawdziwych zainteresowań lub pragnień, co nie znaczy, że te rzeczy muszą mieć jakiekolwiek znaczenie w komediach. Od sceny do sceny uwaga jest przeciągana od jednej do drugiej w sposób, który wydaje się niechlujny lub co najmniej nieprzenikniony, co może sugerować albo niepewność, albo zwykłą niezdolność do zebrania wszystkich kreatywnych potrzeb.

Wszystkie takie same, Bez urazy często pojawia się znikąd z fantazyjnymi pomysłami, zaskakującymi momentami, które naprawdę zaskakują i dziwacznymi przerywnikami, które najczęściej pochodzą od Lawrence, częściowo z jej własnej wyobraźni, ale także z inspiracji spontanicznej. Film jest zabawny, wulgarny, bezczelny, kulawy, śmiały i niepewny, mniej więcej w równym stopniu. Wiodąca dama jest wszystkim z powyższych, zdecydowanie all-in, a jednak zawsze przymilna; wszyscy zaangażowani byli bez wątpienia grą o dzikie rzeczy, których próbowali filmowcy, ale Lawrence, bardziej niż ktokolwiek inny przed lub za kamerą, wiedział, jak mierzyć i rozdzielać składniki w zabawny sposób. Ona jest tutaj prawdziwą profesjonalistką, podczas gdy inni wciąż muszą się czegoś nauczyć.

Warto przeczytać!  „1989 (wersja Taylora)” Taylor Swift ma mocny start – Billboard

Tytuł: Bez urazy
Dystrybutor: Zdjęcia z Kolumbii
Data wydania: 23 czerwca 2023 r
Dyrektor: Gen Stupinski
Scenarzyści: Gene Stupinsky, John Phillips
Rzucać: Jennifer Lawrence, Andrew Barth Feldman, Laura Benanti, Matthew Broderick, Natalie Morales
Czas trwania: 1 godz. 43 min
Ocena: R


Źródło