Rozrywka

Jeśli SAG-AFTRA strajkuje, co stanie się z pisarzami i WGA? – Różnorodność

  • 11 lipca, 2023
  • 7 min read
Jeśli SAG-AFTRA strajkuje, co stanie się z pisarzami i WGA?  – Różnorodność


Zapnij pasy na pracowite 72 godziny.

Przedłużone już rozmowy kontraktowe SAG-AFTRA zakończą się tak czy inaczej przed upływem terminu wygaśnięcia 12 lipca o północy czasu pacyficznego. A negocjacje SAG-AFTRA z głównymi studiami i streamerami trwają przez resztę roku w Hollywood.

Według wielu relacji postęp w pokoju negocjacyjnym był znikomy, odkąd SAG-AFTRA przyznała 12-dniowe przedłużenie rozmów na godziny przed wygaśnięciem kontraktu 30 czerwca. Nastroje w całym mieście są ponure z oczekiwaniem, że Hollywood wkrótce zniesie swój pierwszy „dublet”. strajk” od ponad 60 lat. Amerykańskie Stowarzyszenie Scenarzystów, które strajkuje od 2 maja, jest gotowe pomóc SAG-AFTRA w przeprowadzeniu pierwszego w branży wstrzymania pracy od czasu pobytu Jimmy’ego Cartera w Białym Domu. Posunięcie SAG-AFTRA dodałoby energii do publicznych wysiłków WGA w czasie, gdy członkowie związku prywatnie przyznają, że zaczyna się zmęczenie strajkiem. Przy niewielkim osłabieniu determinacji członków WGA do poparcia ich związku, grzeczne dyskusje na gra końcowa” mimo to rośnie wśród pisarzy i showrunnerów, którzy byli zajęci żonglowaniem wieloma projektami na lata 2023 i 2024, zanim skrybowie poszli ołówkami.

Zdaniem kierownictwa SAG-AFTRA nie nada priorytetów swojej długiej liście żądań i nie ustąpi w kwestiach, które Sojusz Producentów Filmowych i Telewizyjnych określił jako największe przeszkody w wyznaczeniu nowego trzyletniego umowa główna. Liderzy SAG-AFTRA uważają, że firmy AMPTP są nierozsądne i odmawiają angażowania się w żądania, takie jak rezydualna wartość oparta na wydajności i ochrona ludzkich aktorów w miarę rozprzestrzeniania się generatywnych narzędzi sztucznej inteligencji.

Związek mocno naciskał również na podwyżkę o 14% minimów związkowych w pierwszym roku obowiązywania umowy, co było ukłonem w stronę rosnących kosztów utrzymania. To wzrost o 9% w stosunku do umowy, którą AMPTP niedawno ratyfikował z DGA, co oznacza, że ​​studia z mocą wsteczną podniosłyby opłaty DGA również w ramach koncepcji uprzywilejowanych narodów wbudowanej w umowy kontraktowe WGA, DGA i SAG-AFTRA. Warto powtórzyć, że te rozmowy kontraktowe mają miejsce w czasie, gdy większość Hollywood ma do czynienia z dymiącym kraterem, w którym zyski były kiedyś w raportach o zarobkach, ponieważ rachunki nadeszły po latach hojnych wydatków na treści i bezpośrednio do konsumenta budynek imperium.

Warto przeczytać!  Euforia powraca! HBO potwierdza, że ​​pikantny serial z Zendayą w roli głównej powróci z trzecim i OSTATNIM sezonem w 2025 roku

Wkrótce przywódcy SAG-AFTRA będą musieli dokonać ostatecznej kalkulacji, czy podjęcie strajku w związku w obecnym klimacie gospodarczym będzie na dłuższą metę lepsze dla pracujących aktorów. Sprawie związku wykonawców nie pomógł termin weekendowej wycieczki przewodniczącej SAG-AFTRA, Fran Drescher, do Apulii we Włoszech, aby wziąć udział w imprezie promocyjnej Dolce & Gabbana, której towarzyszy jej praca jako ambasadorka marki dla linii modowej. Reakcja na zdjęcia Dreschera, które pojawiły się na luksusowej imprezie z gwiazdami brokatu, w tym Kim Kardashian, była szybka, wściekła i generalnie bezlitosna.

Z wielu relacji wynika, że ​​najwyżsi przywódcy SAG-AFTRA skłaniali się ku kompromisom, które w zeszłym tygodniu dawały niektórym zaangażowanym obserwatorom nadzieję na uniknięcie strajku. Ale Drescher został opisany jako „nieprzewidywalny” jako czynnik w pokoju negocjacyjnym. Zasygnalizowała zamiar większego zaangażowania w negocjacje niż byli prezydenci, po części ze względu na jej bogate doświadczenie w zawieraniu umów rozrywkowych. Jest dobrze zorientowana w problemach, ale nie była tak skuteczna w zawężaniu zainteresowania do rozwiązywania kwestii łamania umów przez obie strony. Po części dlatego, że jest tak rozpoznawalna, Drescher jest postrzegana jako podatna na lobbing każdej frakcji SAG-AFTRA. Podczas pierwszego tygodnia negocjacji w zeszłym miesiącu Drescher przemawiał do połączonego zgromadzenia SAG-AFTRA i AMPTP za pośrednictwem wideokonferencji z pełnym pasji przemówieniem na temat zmagań pracujących aktorów, w tym aktorów drugoplanowych i statystów. To sprawiło, że dyrektorzy z branży gadali o radzeniu sobie z negocjacjami „Niania”, złośliwą aluzją do sitcomu CBS, który Drescher wygrywał w latach 1993-1999.

Warto przeczytać!  Rzeczy osobiste Freddiego Mercury'ego trafią na aukcję

Jedną z kwestii, która frustruje liderów AMPTP, jest skupienie się SAG-AFTRA na ustaleniu wartości resztkowej opartej na wynikach dla seriali przesyłanych strumieniowo jako sposobu nagradzania pisarzy i innych osób za sukces. Ta propozycja obejmuje zaangażowanie zewnętrznej firmy zajmującej się analizą danych w celu śledzenia wykorzystania transmisji strumieniowej. Obie te koncepcje byłyby tak radykalnym rozszerzeniem zasięgu tradycyjnej hollywoodzkiej umowy związkowej, że niemożliwe byłoby załatwienie sprawy w ciągu trzech tygodni, czasu pierwotnie przeznaczonego na negocjacje SAG-AFTRA. Po raz kolejny źródła wskazują na brak priorytetów wśród 40-stronicowej listy żądań jako duży problem, który wydaje się być gotowy do rozwiązania jedynie przez strajk.

Jeśli SAG-AFTRA odejdzie, AMPTP z pewnością zwróci się do WGA z ponowną ofertą negocjacji. Pod każdym względem nie było żadnego kontaktu – żadnego backchannelingu, żadnych tajnych spotkań na podwórku dobrze skomunikowanego prawnika, żadnych nieoficjalnych pogawędek na ostatniej dziewiątce – między studiami a plemieniem skrybów od nocy 1 maja.

AMPTP odmówił komentarza w tej sprawie, powołując się na zaciemnienie mediów wokół negocjacji SAG-AFTRA. Liderzy WGA nie podlegają takiemu zaciemnieniu. Trzeba przyznać, że liderzy gildii byli głośni i konsekwentni w przekazywaniu wiadomości członkom i opinii publicznej. David Goodman, współprzewodniczący komitetu negocjacyjnego WGA i były prezydent WGA West, wydawał się gotowy do ponownego zaangażowania, gdy w zeszłym tygodniu naciskano go na to, jak wygląda sytuacja WGA.

„Firmy muszą podjąć decyzję, że chcą rozmawiać o kwestiach, które poruszyliśmy” – powiedział Goodman Różnorodność. „Zrezygnowaliśmy już z kilku naszych propozycji. Doszliśmy z nimi do środka w sprawie kilku naszych propozycji. Pokazaliśmy już, że jesteśmy w stanie prowadzić sensowną rozmowę i negocjować, ale jeśli nie chcą rozmawiać o kwestiach, które poruszyliśmy, nic nie możemy zrobić. Muszą wykonać ruch, mówiąc: „OK, negocjujmy”. Zastanówmy się, jak załatwić tę sprawę. ”

Warto przeczytać!  Horoskopy tygodniowe na tydzień rozpoczynający się 26 listopada według Cut

Jeśli SAG-AFTRA rozpocznie strajk, WGA znajdzie się w nieznanej sytuacji, korzystając z ogromnej presji wywieranej na pracodawców przez jednego z jej rodzeństwa związkowego – coś, co nie zdarzyło się od czasu, gdy Dwight D. Eisenhower był w Białym Domu . Członkowie WGA będą przyglądać się tak uważnie, jak dyrektorzy studiów i streamerów, aby zobaczyć, jak ich liderzy wykorzystują pojawienie się drugiego frontu. Podobnie będzie z wieloma innymi firmami, które straciły pieniądze i możliwości, gdy hollywoodzkie produkcje poszły w mrok.

„Strajki to bardzo trudne sprawy” – powiedział Goodman. „Wymagają poświęcenia nie tylko od naszych członków, ale także od innych związków, które dokonują wielu poświęceń, aby nas wspierać”.

Chris Keyser, który jest współprzewodniczącym wraz z Goodmanem komitetu negocjacyjnego WGA, a także byłym prezesem WGA West, jest w pełni świadomy zmieniającej się dynamiki. Zapytany w zeszłym tygodniu, co dalej, Keyser brzmiał jak lider, który jest w pełni świadomy potrzeby zarządzania oczekiwaniami, wewnętrznymi i zewnętrznymi.

„Sposób, w jaki firmy zmieniły biznes, nie może trwać. Taka jest nasza perspektywa” – powiedział Keyser Różnorodność. „Fakt, że zawód pisarza stał się dla większości ludzi nie do utrzymania, nie może trwać. W tej chwili nie chodzi o to, jak długo może trwać strajk – chodzi o to, jak długo zajmie zrobienie tego zawodu, w którym możemy przetrwać? Naprawimy system, który oni zepsuli. Zamierzamy wprowadzić systematyczne zmiany w telewizji i funkcjach, które należy wprowadzić, aby zostały wprowadzone”.

Twój ruch, AMPTP.


Źródło