Biznes

„Jesteśmy już konkurentem Tesli”: dyrektor generalny startupu w Bhopal, którego zautomatyzowane Mahindra Bolero stało się wirusowe

  • 5 kwietnia, 2024
  • 5 min read
„Jesteśmy już konkurentem Tesli”: dyrektor generalny startupu w Bhopal, którego zautomatyzowane Mahindra Bolero stało się wirusowe


Firma Swaayatt Robots zmodyfikowała SUV-a Mahindra Bolero z możliwością samodzielnego prowadzenia, po czym przeprowadzono pokaz na ulicach Bhopalu.  (Zdjęcie: @sanjeevs_iitr /X)

Firma Swaayatt Robots zmodyfikowała SUV-a Mahindra Bolero z możliwością samodzielnego prowadzenia, po czym przeprowadzono pokaz na ulicach Bhopalu. (Zdjęcie: @sanjeevs_iitr /X)

Założyciel i dyrektor generalny Swaayatt Robots, Sanjeev Sharma, powiedział, że jego startup zademonstrował technologię gotową do poruszania się po indyjskich ulicach, a dzięki większym funduszom i zasobom może wkrótce osiągnąć cel w zakresie automatyzacji

Prezes Mahindra Group, Anand Mahindra, udostępnił niedawno w mediach społecznościowych film przedstawiający zmodyfikowanego SUV-a Bolero z możliwością samodzielnego prowadzenia, poruszającego się po ruchliwych ulicach Bhopalu. Osoba stojąca za transformacją, Sanjeev Sharma ze Swaayatt Robots, powiedział, że zademonstrował technologię gotową do poruszania się po indyjskich ulicach.

W wywiadzie dla Aktualności18powiedział, że jego startup jest konkurentem Tesli Elona Muska. Chociaż większość ekspertów twierdzi, że do w pełni autonomicznych samochodów, w tym Tesli, potrzeba jeszcze 10 lat, Sharma powiedział, że dzięki funduszom i zasobom jego startup może wkrótce osiągnąć ten cel.

Warto przeczytać!  Wiadomości z rynku akcji i akcji, Wiadomości z gospodarki i finansów, Sensex, Nifty, Rynek globalny, NSE, BSE Wiadomości z IPO na żywo

„Demonstrujemy technologię gotową do poruszania się po indyjskim ruchu drogowym z najwyższą dokładnością. Jesteśmy już konkurentem Tesli. Daj nam więcej funduszy i zasobów, a do końca roku dosłownie rozwiążemy problem automatyzacji” – powiedział Sharma, dyrektor generalny i założyciel Swaayatt Robots.

Sharma wyjaśnił, jak to wszystko się zaczęło i jak jego firma stała się realnym konkurentem Tesli. Wspominając dni, które spędził w IIT Roorkee, powiedział, że jego podróż zaczęła się, gdy natknął się na filmy przygotowane przez Massachusetts Institute of Technology (MIT) dotyczące konkursu DARPA Urban Challenge, co rozpaliło w nim pasję do odkrywania złożoności autonomicznej jazdy w dynamicznym środowisku ruchu drogowego.

Przez lata Sharma zbudowała mocne podstawy matematyczne, aby móc opracować technologię jazdy autonomicznej, którą użytkownicy mediów społecznościowych zobaczyli w wirusowym filmie. Nie tylko IIT Roorkee, spędził czas w Izraelu jako adiunkt naukowy, spędził czas na Uniwersytecie Alberty na wydziale informatyki i był asystentem naukowym profesora Richarda S. Suttona, uważanego za ojca chrzestnego uczenia się przez wzmacnianie.

Sharma założył Swaayatt Robots w 2015 roku, po powrocie do Indii w 2014 roku. Zaznaczył formalizację swoich aspiracji, napędzanych początkowo skromną inwestycją własnych środków. Powiedział, że przez lata zespół skrupulatnie udoskonalał swoją technologię poprzez badania i testy, przeprowadzając kilka demonstracji na indyjskich drogach.

Warto przeczytać!  Banki zaczynają podnosić opłaty. Na wiosnę BOŚ i BNP, w czerwcu PKO BP

Niedawne testy Bolero w pobliżu świątyni Kankali Kali Mata w Bhopal były ich 80. próbą. „U podstaw Swaayatt Robots leży zaangażowanie w podstawowe badania i rozwój” – powiedział, dodając: „jesteśmy pionierami postępu w sztucznej inteligencji, matematyce i informatyce teoretycznej, wykorzystując uczenie się przez wzmacnianie do ponownego zdefiniowania autonomicznej nawigacji”.

„Kamieniem węgielnym osiągnięcia firmy Swaayatt Robots jest pomyślna integracja technologii autonomicznej z różnorodną gamą pojazdów, w szczególności z SUV-em Mahindra Bolero” – powiedział Sharma.

„Automatyzując Bolero, pokazaliśmy uniwersalność naszej technologii” – powiedział, podkreślając jednocześnie fakt, że „podkreśla to naszą zdolność do automatyzacji dowolnego pojazdu na świecie. A jeśli uda nam się uruchomić zautomatyzowany samochód w Indiach, będziemy mogli uruchomić go wszędzie”.

Sharma powiedział, że jeśli chodzi o jazdę w terenie i po drogach, poruszanie się po trasie, unikanie ruchu ulicznego z dużą prędkością i zwierząt na drodze oraz omijanie przeszkód przy dużej prędkości, Swaayatt Robots jest w stanie zrobić to wszystko.

„W niektórych obszarach nie tylko konkurujemy, ale jesteśmy liderem… A ludzie mogą zapoznać się ze wszystkimi naszymi demonstracjami jazdy autonomicznej w terenie. Mogą to porównać z wersją demonstracyjną Kodiak Robotics lub programem RACER” – powiedział.

Warto przeczytać!  2 nowe hatchbacki pojawią się w przyszłym miesiącu! » MotorOctane

„Robimy zarówno na drodze, jak i w terenie. Nie ma firmy, żadnego startupu, który poradziłby sobie zarówno w trasie, jak i w terenie, a udało nam się to osiągnąć dzięki dofinansowaniu w wysokości zaledwie 3 milionów dolarów, które otrzymaliśmy w 2021 roku” – dodał.

Jednak jeśli chodzi o dalszy rozwój i komercjalizację tej technologii, Sharma stwierdziła, że ​​podjęcie kolejnego kroku będzie wymagało większych środków. „Obecnie kluczową barierą w zwiększaniu skali naszej technologii są dodatkowe fundusze. Inwestycja o wartości około 15 milionów dolarów umożliwi nam rozszerzenie naszej obecności i przyspieszenie rozwoju naszych autonomicznych rozwiązań nawigacyjnych” – powiedział.




Źródło