„Jesteśmy już konkurentem Tesli”: dyrektor generalny startupu w Bhopal, którego zautomatyzowane Mahindra Bolero stało się wirusowe
Firma Swaayatt Robots zmodyfikowała SUV-a Mahindra Bolero z możliwością samodzielnego prowadzenia, po czym przeprowadzono pokaz na ulicach Bhopalu. (Zdjęcie: @sanjeevs_iitr /X)
Założyciel i dyrektor generalny Swaayatt Robots, Sanjeev Sharma, powiedział, że jego startup zademonstrował technologię gotową do poruszania się po indyjskich ulicach, a dzięki większym funduszom i zasobom może wkrótce osiągnąć cel w zakresie automatyzacji
Prezes Mahindra Group, Anand Mahindra, udostępnił niedawno w mediach społecznościowych film przedstawiający zmodyfikowanego SUV-a Bolero z możliwością samodzielnego prowadzenia, poruszającego się po ruchliwych ulicach Bhopalu. Osoba stojąca za transformacją, Sanjeev Sharma ze Swaayatt Robots, powiedział, że zademonstrował technologię gotową do poruszania się po indyjskich ulicach.
Dowody wzrostu innowacji technologicznych w całych Indiach. Inżynier, który nie tworzy kolejnej aplikacji do dostawy. @sanjeevs_iitr używa złożonej matematyki, aby osiągnąć 5. poziom autonomii.
Kibicuję głośno.
I na pewno nie będzie debatował nad wyborem samochodu! pic.twitter.com/luyJXAkQap
— anand mahindra (@anandmahindra) 2 kwietnia 2024 r
W wywiadzie dla Aktualności18powiedział, że jego startup jest konkurentem Tesli Elona Muska. Chociaż większość ekspertów twierdzi, że do w pełni autonomicznych samochodów, w tym Tesli, potrzeba jeszcze 10 lat, Sharma powiedział, że dzięki funduszom i zasobom jego startup może wkrótce osiągnąć ten cel.
„Demonstrujemy technologię gotową do poruszania się po indyjskim ruchu drogowym z najwyższą dokładnością. Jesteśmy już konkurentem Tesli. Daj nam więcej funduszy i zasobów, a do końca roku dosłownie rozwiążemy problem automatyzacji” – powiedział Sharma, dyrektor generalny i założyciel Swaayatt Robots.
Sharma wyjaśnił, jak to wszystko się zaczęło i jak jego firma stała się realnym konkurentem Tesli. Wspominając dni, które spędził w IIT Roorkee, powiedział, że jego podróż zaczęła się, gdy natknął się na filmy przygotowane przez Massachusetts Institute of Technology (MIT) dotyczące konkursu DARPA Urban Challenge, co rozpaliło w nim pasję do odkrywania złożoności autonomicznej jazdy w dynamicznym środowisku ruchu drogowego.
Przez lata Sharma zbudowała mocne podstawy matematyczne, aby móc opracować technologię jazdy autonomicznej, którą użytkownicy mediów społecznościowych zobaczyli w wirusowym filmie. Nie tylko IIT Roorkee, spędził czas w Izraelu jako adiunkt naukowy, spędził czas na Uniwersytecie Alberty na wydziale informatyki i był asystentem naukowym profesora Richarda S. Suttona, uważanego za ojca chrzestnego uczenia się przez wzmacnianie.
Sharma założył Swaayatt Robots w 2015 roku, po powrocie do Indii w 2014 roku. Zaznaczył formalizację swoich aspiracji, napędzanych początkowo skromną inwestycją własnych środków. Powiedział, że przez lata zespół skrupulatnie udoskonalał swoją technologię poprzez badania i testy, przeprowadzając kilka demonstracji na indyjskich drogach.
Niedawne testy Bolero w pobliżu świątyni Kankali Kali Mata w Bhopal były ich 80. próbą. „U podstaw Swaayatt Robots leży zaangażowanie w podstawowe badania i rozwój” – powiedział, dodając: „jesteśmy pionierami postępu w sztucznej inteligencji, matematyce i informatyce teoretycznej, wykorzystując uczenie się przez wzmacnianie do ponownego zdefiniowania autonomicznej nawigacji”.
„Kamieniem węgielnym osiągnięcia firmy Swaayatt Robots jest pomyślna integracja technologii autonomicznej z różnorodną gamą pojazdów, w szczególności z SUV-em Mahindra Bolero” – powiedział Sharma.
„Automatyzując Bolero, pokazaliśmy uniwersalność naszej technologii” – powiedział, podkreślając jednocześnie fakt, że „podkreśla to naszą zdolność do automatyzacji dowolnego pojazdu na świecie. A jeśli uda nam się uruchomić zautomatyzowany samochód w Indiach, będziemy mogli uruchomić go wszędzie”.
Sharma powiedział, że jeśli chodzi o jazdę w terenie i po drogach, poruszanie się po trasie, unikanie ruchu ulicznego z dużą prędkością i zwierząt na drodze oraz omijanie przeszkód przy dużej prędkości, Swaayatt Robots jest w stanie zrobić to wszystko.
„W niektórych obszarach nie tylko konkurujemy, ale jesteśmy liderem… A ludzie mogą zapoznać się ze wszystkimi naszymi demonstracjami jazdy autonomicznej w terenie. Mogą to porównać z wersją demonstracyjną Kodiak Robotics lub programem RACER” – powiedział.
„Robimy zarówno na drodze, jak i w terenie. Nie ma firmy, żadnego startupu, który poradziłby sobie zarówno w trasie, jak i w terenie, a udało nam się to osiągnąć dzięki dofinansowaniu w wysokości zaledwie 3 milionów dolarów, które otrzymaliśmy w 2021 roku” – dodał.
Jednak jeśli chodzi o dalszy rozwój i komercjalizację tej technologii, Sharma stwierdziła, że podjęcie kolejnego kroku będzie wymagało większych środków. „Obecnie kluczową barierą w zwiększaniu skali naszej technologii są dodatkowe fundusze. Inwestycja o wartości około 15 milionów dolarów umożliwi nam rozszerzenie naszej obecności i przyspieszenie rozwoju naszych autonomicznych rozwiązań nawigacyjnych” – powiedział.